Încredere

Pentru mulţi dintre noi,  problema nu este dacă putem avea  din nou încredere într-o altă persoană, problema noastră este dacă putem avea din nou încredere în judecata noastră proprie.

Mulţi dintre noi au încredere în oameni, ni-i apropiem, pentru că îi găsim fermecători, naturali şi decenţi. Mergem alături de ei, ne simţim confortabil cu ei în preajma noastră  acordându-le încredere deplină, până în momentul în care descoperim că aceştia ne înşeală, ne manipulează, ne abuzează şi ne exploatează –  apoi,  ne şochează când descoperim că instinctele noastre de acordarea încrederii erau greşite.

O voce mică din interior strigă: Nu! Opreşte-te! Ceva este în neregulă! Nu mai poţi avea încredere în ei!

Această situaţie poate reverbera prin viaţa noastră ani de zile.

Încrederea noastră în alţi oameni poate fi zdruncinată, iar încrederea noastră în noi inşine poate fi spulberată, iar acest lucru este şi mai rău.

Ne punem fel de fel de întrebări.
Eu am avut încredere, mergea totul atât de bine, cum m-au înşelat simţurile mele când de fapt am făcut o  greşeală totală având încredere în ei?
Cum mai pot avea eu încredere vreodată în selectarea oamenilor în preajma cărora vreu să fiu, a oamenilor cărora vreau să mă destăinui din nou din moment ce selecţia pe care am făcut-o odată îmi arată greşeala pe care am făcut-o?

Niciodată nu vom avea  răspunsurile.

Cred că am nevoie să fac anumite „greşeli” pentru a învăţa, pentru că altfel eu nu sunt sigură că pot învăţa.
Însă mai cred că nu putem să lăsăm trecutul nostru să interfereze cu capacitatea noastră de-a avea încredere din nou.
Nu ne putem permite să ne lăsăm influenţaţi sau să funcţionăm conduşi de frică.
Dacă luăm decizii greşite în afaceri sau în dragoste,  trebuie să insistăm să aflăm care-i cauza înfrângerii noastre, doar aşa putem să mergem mai departe.

Pentru majoritatea dintre noi greşelile noastre ne aduc beneficii, ne îmbunătăţim cunoştinţele, creştem învăţând din ele.
Încet, încet, îmbunătăţindu-ne cunoştinţele vom şti cum să procedăm ca, în relaţiile noastre interumane, în deciziile noastre în afaceri sau în alegerile prietenilor noştrii,  să persiste încredrea.

Astăzi, voi da drumul temerilor mele  cu privire la încrederea în mine  din cauza  greşelilor   făcute  în trecut.
Am înţeles că aceste temeri au doar rolul de a afecta judecata mea astăzi.
Voi da trecutul meu la o parte, chiar şi greşelile mele prin acceptarea termenului de valabilitate şi voi fii recunoscătoare pentru toate.
Eu voi depune eforturi pentru a vedea ceea ce am câştigat din greşelile mele.
Voi încerca să  uit  toate deciziile mele greşite.
Voi ţine un ochi vigilent pentru îmbunătăţirea cunoştinţelor şi  pentru a avea progres general în viaţa mea.

Articolul anterior

5 comentarii

  1. Schopenhauer spunea: „E mai rusinos sa nu ai incredere intr-un prieten decat sa fii inselat de el”.
    GogGuigou spune: „Tot timpul se va gasi cineva sa-ti insele increderea, dar cine a zis ca in viata e usor?”

    Apreciază

    • Bine ai venit GogGuigou ! 🙂

      Sunt de acord cu Schopenhauer.
      Cred eu ca o relatie de prietenie trebuie sa aibe la baza increderea unul in celalalt , altfel n-ar mai fi prietenie, iar chestia cu inselatul depinde de fiecare individ in parte , daca vrei o relatie de prietenie stabila si fructuoasa atunci nu inseli. Daca o vrei doar sezoniera, atunci nu te implici si o tratezi cu neseriozitate si inselaciune, pana se dezbina.

      Iar tu GogGuigou, ai mare mare dreptate , subsriu spuselor tale. 🙂

      Iti multumesc mult pentru vizita si gand 🙂

      Un week-end minunat iti doresc 🙂

      Apreciază

  2. Ptr. gand n-ai d c sa-mi multumesti, ca oricum am destule si n-am c face cu ele 🙂
    Si u sa ai un weekend splendid!

    Apreciază

    • Esti simpatic – impartele peste tot , ca-ti sunt foarte bune… gandurile 🙂

      Iti multumesc mult… o zi minunata in continuare GogGuigou 🙂

      Apreciază

  1. To a butterfly…. « androxa
  • jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Gravatar

  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

    • Niciunul
  • Meta

  • Blog Stats

    • 482.520 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj