Ascultă-mă să mă poţi auzi…

Când te rog să mă asculţi şi începi să-mi dai sfaturi, —  nu faci ceea ce am cerut.
Când te rog să mă asculţi şi începi să-mi spui că nu ar trebui să simt în felul acesta, — vei călca în picioare sentimentele mele.
Când te rog să mă asculţi şi începi să-mi spui că nu trebuie să simt aşa, că astfel tu nu mă vei mai asculta, —la fel de ciudat poate părea. Tot ceea ce am cerut, este să mă asculţi, nu să-mi vorbeşti  — doar ascultă-mă, chiar dacă tu consideri doar o discuţie ieftină.

Eu nu sunt neajutorată. Poate descurajată şi nehotărâtă, dar nu neputincioasă.

Când crezi că poţi să faci ceva pentru mine, atunci, tu poţi să contribui la teama şi slăbiciunea mea. Dar, numai atunci când eşti de acord cu simplu fapt, că simt ceea ce simt.
Nu contează cât de iraţional este, încearcă să întelegi ceea ce este în spatele acestui sentiment iraţional. Pentru că doar atunci sentimentele iraţionale au sens, când înţelegem ceea ce este în spatele lor.
Atunci când totul este clar   şi  răspunsurile la frământările mele îmi sunt evidente, nu am nevoie de sfaturi.

Ascultă-mă, să mă poti auzi. Şi, dacă vrei să-mi vorbeşti, aşteaptă un minut să vină rândul tău, apoi eu te voi asculta.

Articol anterior
Articol următor

6 comentarii

  1. Exista o arta a ascultarii.
    Ca sa fii cu adevarat capabil sa asculti,trebuie sa-ti abandonezi,sa-ti las de-o parte toate prejudecatile,formularile anterioare si activitatile zilnice.Cand te afli intr-o stare de spirit receptiva, lucrurile pot fi lesne intelese;asculti atunci cand atentia ta reala se indreapta catre ceva.
    Dar din pacate, cei mai multi dintre noi ascultam printr-un ecran de impotrivire,alcatuit din preconceptii,fie ele religioase sau spirituale,
    psihologice sau stiintifice,ori dingrijile,dorintele si temerile de zi cu zi.Si ascultam prin acest ecran; prin urmare, ascultam,nu ceea ce se spune,ci zgomotul,sunetul nostru propriu.(Jiddu Krishnamurti)

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Septembrie 2011

      Adevarat Rokssana Exista o arta a ascultarii. pe care cred eu ca multi din noi ar trebui sa o stim iar daca nu, sa o invatam.

      Mare adevar ” …ascultam, nu ceea ce se spune, ci zgomotul, sunetul nostru propriu. ”
      Am intalnit oameni care nu au rabdare sa-l asculte pe celalalt… nu stiu de ce – insa nu cred ca din rea vointa.

      Iti multumesc mult Rokssana pentru gandul tau, care ma bucura foarte mult, pentru ca tu sti sa auzi. 🙂

      O Duminica minunata iti doresc. 🙂

      Apreciază

  2. persevereaza, e o optiune! in caz ca urechile-s bune de auzit, va auzi odata si-odata! in caz contrar, poate macar citi de pe buze, daca stie sa priceapa! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  19 Septembrie 2011

      Sti a-z, am intalnit oameni, care au urechile sanatoase, care te privesc crezi tu , cu interes… te asculta, dar nu au aud nimic din ceea ce spui… dar si oameni care pur si simplu nu stiu sa asculte.
      Si cititul de pe buze e-o arta, pentru care trebuie sa ai vocatie. 🙂

      Iti multumesc a-z pentru vizita si gand, ma bucura prezenta ta 🙂

      O seara minunata iti doresc 🙂

      Apreciază

  3. „Asculta-ma, sa ma poti auzi. Si, daca vrei sa-mi vorbesti, asteapta un minut sa vina randul tau, apoi eu te voi asculta….” – ce frumos ai spus. Şi câtă nevoie avem să avem alături oameni care să ştie să ne asculte, să ne înţeleagă chiar şi atunci când le „vorbim” prin…tăceri….
    Ce minunată şi melodia pe care ai ales-o!
    O seară frumoasă, Ştefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  20 Septembrie 2011

      ooo, da, chiar avem nevoie de oameni care sa ne asculte si sa ne-nteleaga, insa tacerea este foarte greu de deslusit. Am incercat s-o deslusec odata, iar rezultatul nu a fost cel pe care-l credeam eu, si-am trait o mare dezamagire. Dezamagirea a fost ca tacerea ascundea o tragedie, iar cand eu am deslusit-o era mult prea tarziu… nu s-a mai putut face nimic.

      Si mie mi-a placut melodia foarte mult , eu inca sunt in cautarea muzicii de calitate… iti multumesc mult pentru apreciere si pentru gandul bun.

      O seara frumoasa iti doresc Alex 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,145 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
