Un om fericit

Johannes Henderikus Egenberger, pictor olandez (1822-1897)

Johannes Henderikus Egenberger, pictor olandez (1822-1897)

Alexey Venetsianov, pictor  rus (1780 - 1847)

Alexey Venetsianov, pictor rus (1780 – 1847)

Fritz Sonderland, pictor german (1836-1896)

Fritz Sonderland, pictor german (1836-1896)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

 Arthur John Elsley, pictor  englez (1860 - 1952)

Arthur John Elsley, pictor englez (1860 – 1952)

Auzit-am că, pe vremuri,
Dumnezeu ar fi dorit
Ca să afle, printr-un înger,
Dacă omu-i fericit!

Merse îngerul pe cale
Lumea-ntreagă colindând,
Când la deal şi când la vale,
Pe creştini tot întrebând.

Unul zise:  —  Cum pot oare
Fericit să mă numesc?
Să îmi fie cu iertare,
Nu vezi cât de mult trudesc?!

Altul zise cu durere:
— Eu aş fi, dar ce să fac?
Fiindcă banii-s la putere,
Iar eu sunt un om sărac!

Unul spuse cu mândrie:
— Eu am bani, ce pot să zic?
Am destulă avuţie,
Nu duc lipsă de nimic!

Însă fericit aş spune
Că nu pot să mă numesc,
Fiindcă n-am copii pe lume
Şi încep să-mbătrânesc.

Altul strigă cu ocară:
— O, ce fericit aş fi,
Dacă n-aş avea povară
O mulţime de copii!

Nu am ce le da la masă,
Tare mult mă chinuesc,
Cum pot oare cu-aşa casă
Fericit să mă numesc?!

Când pe altul îl întreabă:
— Tu eşti fericit, ori ba?
Dând din cap, el spune-n grabă
— Hm! nu prea mult, măria-ta!

 —Dar de ce? Ce îţi lipseşte?
Zise îngerul suav,
Aş trăi împărăteşte,
Dar sunt trist, că sunt bolnav!

Am umblat prin lumea-ntreagă
Pe la doctori, dar n-am leac
Sunt slăbit şi fără vlagă
Şi nu ştiu ce să mai fac!

Şi cuprins de întristare,
Îngerul plecă mâhnit,
Că în lumea asta mare
Nici un om nu-i fericit…

Tot aşa cârteau creştinii,
Orşiunde întreba,
Apăsând mai tare spinii
Domnului pe fruntea Sa.

Şi cu fiece răspuns,
Pas cu pas Îl aduceau,
Spre Golgota, în ascuns
Şi pe Cruce-L răstigneau!

Merse îngerul ce merse
Până când a întâlnit
Un om ce sudoarea-şi şterse
De pe chipul său trudit.

—Omule, te văd muncind
Şi esti mult prea obosit,
Ziua toată robotind,
Spune-mi: tu eşti fericit?

Omul se-ndreptă de spate
Şi, privindu-l pe străin
Îi spuse cu bunătate:
Fericit sunt pe deplin!

Îngerul sări deodată
Iscodindu-l înadins:
Casa ta-i dărăpănată,
Focu-n vatră ţi s-a stins.

Ai copii prea mulţi, se pare
Şi cu greu îi creşti pe toţi,
Nu ai bani pentru mâncare,
Şi eşti fericit, socoţi?

Eu nu te cunosc, străine!
Şi nu ştiu de unde vii
Dar, de vrei rămâi la mine
Până mâine-n zori de zi…

Iat-acum se face seară,

Nu-i bine să mergi pe drum,
Că sunt oameni răi pe-afară
Şi flămând vei fi oricum.

Nu am bani, nu am avere,
Nu am casa un palat,
Am în schimb, o mângâiere,
Că am sufletul curat.

Casa mea dărăpănată,
Cu căldură te-o primi,
Chiar de focu-i stins în vatră,
Om mânca ce s-o găsi.

Şi cu toţii stând la masă
Domnului I-am mulţumi,
Că spre noi mereu revarsă
Un noian de bucurii.

Să fii fericit în lume
Dacă vrei, nu e prea greu,
Că averea mea, vezi bine,
E doar Bunul Dumnezeu.

El îmi dă mereu putere,
El mă iarta când greşesc,
El mi-alină orice durere,
El m-ajută să trăiesc.

Cine are-aşa avere
Are tot ce şi-a dorit,
Are-n suflet mângâiere
Şi e-n viaţă fericit!

Am copii pe lângă casă,
Am pământ să-l pot munci,
Am nevastă credincioasă,
Fericit de ce n-aş fi?

Îngerul să-i spună taina
Ar fi vrut, dar ce folos?
Se vedea că poartă haina
Dăruită de Hristos!

Bucuros, el se întoarse
Şi zbură spre cer grăbit,
Fiindcă, în sfârşit aflase,
Un om care-i fericit.

Auzind Domnul îndată
Le dădu creştinilor
Pedeapsa meritată
Pentru necredinţa lor.

Numai cel ce nu cârtise
Fericit în veci va fi,
Că, din toţi, doar el primise
Darul, de-a se mântui

Cine are-nţelepciune
Să priceapă, n-ar fi greu:
Fericirea nu e-n lume,
Ci e doar în Dumnezeu!!

Dac-am fi, din întîmplare,
Întrebaţi şi noi cândva,
Conştiinţa noastră oare
Ce-ar răspunde, NU sau DA?!

autor necunoscut — poezie creştină

Articol anterior
Articol următor

30 comentarii

  1. Bine ai revenit „în direct”, dragă prietenă, și ai făcut-o în forță, așa cum ne-ai obișnuit! Mi-ai amintit încă o dată cât de fericiți putem fi, atunci când ne dăm seama de ce avem, iar acest lucru e esențial pentru fiecare dintre noi. Săru-mâna și pentru lucrările minunate, alese cu atâta măiestrie.
    O după-amiază superbă îți doresc, Ștefania! 🙂

    Apreciat de 2 persoane

    • Îţi mulţumesc din suflet, Petru, pentru aprecierea ta, susţinerea ta şi pentru cuvintele tale frumoase care mă bucură foarte mult. Îmi pare rău că am avut câteva postări la care comentariile nu erau permise, nu cu răutate, crede-mă te rog, însă, erau câteva postări din 2012 şi mi-am dorit să le mai aduc la lumină. Sper să nu se fi supărat nimeni pentru asta.
      Aşa este, Petru. Depinde foarte mult de noi cum vrem să fim. Avem un milion de motive să fim fericiţi, doar să vrem să le identificăm şi să vrem să fim fericiţi.
      O duminică superbă îţi doresc, Petru şi numai bucurii! 🙂

      Apreciază

  2. Fericirea este o stare care apare si dispare daca, pretentiile pe care le ai de la viata, sunt prea mari si nu te multumesti cu ceea ce exista in jurul tau.
    Esti fericit ca traiesti, esti sanatos, poti sa privesti cerul, sa vezi minunatia florilor si sa asculti glasul copiilor tai, muzica de calitate si desigur sa traiesti actionand, pentru a-ti asigura traiul pentru ca, nimic nu pica din cer, fara munca.
    Frumoase postari, picturile au prins acea scanteie divina pe chipul personajelor pictate, poezia este o pilda de cum ar trebui sa simtim si sa traim, iar muzica te aduce in starea de a descoperi omul frumos din tine
    Multumesc Stafania si-ti doresc o duminica frumoasa si tie si multa sanatate.

    Apreciat de 1 persoană

    • Bine mai spuneţi, doamna Maria, în ceea ce priveşte fericirea. Cred că lăcomia de-a realiza cât mai multe, atât material cât şi profesional este piedica fericirii noastre. Luptăm din răsputeri să obţinem ceva iar când suntem în faşa faptului împlinit nici măcar nu ne mai bucurăm de reuşită. Tare ciudaţi mai suntem.
      Mă bucur nespus de mult că vă plac alegerile mele.
      Vă mulţumesc din suflet pentru aprecierea şi pentru gândurile dumneavoastră bune.
      O seară liniştită vă doresc doamna Maria şi-o nouă săptămână splendidă, din toate punctele de vedere. ❤ 🙂

      Apreciază

  3. Frumusete in stare pura
    Unde – i ochiul ferucit ,
    Pulsul fuge catre gura ,
    Nu se satura de privit … 🙂
    O primavara superba , Stefania !

    Apreciat de 1 persoană

    • Foarte frumoase versurile tale, David. Să-ţi fie Muza mereu aproape.
      Îţi mulţumesc mult, pentru gândurile tale bune.
      O primăvară superbă şi numai bucurii îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  4. Love these cheerful pictures- make more day! Have a great week, Stefania!

    Apreciat de 1 persoană

    • They are indeed. Thank you so much, dear simplecherishes. I am so glad to hear all this.
      Have a great week and you! ❤ 🙂

      Apreciază

  5. Hello Friend,these gorgeous portraits did captured the essence of childhood,the laughter the thinker and the joyful smiles.of the monks.Beautiful selection to bring joy to the sight.Fondly Jalal

    Apreciat de 1 persoană

  6. Einen schönen Montag wunderschöne Bilder ja die Zeit früher war auch sehr schön.Wünsche eine glückliche gute Woche lieber Gruß und Umarmung Gislinde

    Apreciat de 1 persoană

    • Danke sehr, sehr nett, liebe Gislinde. Wünschen Ihnen auch eine schöne neue Woche, sonnig und glücklich! Mit Freundschaft Ştefania ❤ 🙂

      Apreciază

  7. Kev

     /  23 Martie 2015

    wonderful!

    Apreciat de 1 persoană

  8. Dacă am ține minte că fericirea nu înseamnă bunuri, laude, onoruri…atâtea lucruri mărunte, atât de multe bucurii!
    Splendide imagini!

    Să fii iubită, Ștefy!

    Apreciat de 1 persoană

    • Sărut mâna, doamna Gina.
      Bine mai ziceţi. Cred eu că, fericit este doar cel ce vrea să fie fericit, indiferent de statutul lui social. În fond, pentru bogăţiile agonisite nu eşti decât un simplu administrator, pentru o perioadă de timp, degeaba te lupţi să aduni comori dacă nu te simţi împlinit şi fericit,… apoi pe toate le laşi şi pleci în eternitate, aşa cum ai venit pe lume gol şi ar fi ideal să mergi plin pe dinăuntru căci doar ce-i înăuntrul tău contează şi duci cu tine.
      Mă bucur nespus de mult că vă plac tablourile.
      Vă mulţumesc mult, doamna Gina pentru gândul bun. O seară liniştiă vă doresc. ❤ 🙂

      Apreciază

  9. What an incredible artist; you have a great eye for good artists!

    Apreciat de 1 persoană

    • Yes I absolutely agree with you, Maria F. I am glad that you like paintings. Thank you so much.
      Have a wonderful weekend and all the best! ❤ 🙂

      Apreciază

  10. Felicitări pentru articol, Ștefania, ai fost inspirată când l-ai scris. Picturile alese sunt superbe, versurile minunate (păcat că nu se știe autorul) și clipul muzical de asemeni, toate trei atât de potrivite împreună. Într-adevăr, fericirea e un mod de a trăi, după cum reiese și din poezie, important e să fii sănătos. Mulțumesc pentru aceste momente și îți doresc un frumos sfârșit de săptămână, cât mai plăcut !

    Apreciat de 1 persoană

    • O, da, bine mai zici. Fără sănătate poţi avea tot aurul lumii tot n-ai fi fericit. Îţi mulţumesc mult, Georgeta pentru aprecierea ta. Mă bucur nespus de mult că îţi plac alegerile mele.
      Un sfârşit de săptămână superb îţi doresc şi eu, Georgeta şi numai bucurii! ❤ 🙂

      Apreciază

  11. Buna seara! Putem solicita o postare de genul si cu pisici? semnat iubitorii de feline pufoase 😀

    Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,130 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
