Zăpadă

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Ludvig Munthe (1841–1896)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 - 1895)

Johannes Bartholomäus Duntze (1823 – 1895)

Strofe pentru zăpadă

Mireasă-a brazilor geometrici şi-a brazdelor însămânţate — solemnitate albă,  rece,  fatală,  mută şi divină — tu vii cu graţii de Madonă sau de Fecioară bizantină — şi pleci cu gesturi de bacantă,  stigmatizată de păcate.

Nu te doreşte-aproape nimeni,  deşi te-aşteaptă toţi să vii… — Şi frumuseţea ta bizară n-o cântă nimeni,  decât,  poate, —  îndrăgostiţii de imagini abstracte şi imaculate —  cuminţii tăietori de lemne şi nebunaticii copii.

Şi totuşi,  când cobori, suspectă, insinuantă şi egală  pe câmp,  pe arbori şi pe ape,  pe străzi,  pe case şi pe noi — tu schimbi în plăsmuiri lunare întreaga pastă de noroi — iar pe Maria din Magdala o-mbraci în peplum de vestală.

Şi-n timp ce toţi, deopotrivă, pigmei şi umiliţi simţim — puterea-ţi magică ce–ngheaţă, distruge, arde şi creează — doar ciorile sacerdotale te mai insultă şi-ţi pătează  —   cu ieroglifele lor negre şi stranii, albul unanim.

poezie de Ion Minulescu

Articol următor

68 comentarii

  1. Foarte tari picturile! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  4 Decembrie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Doru, că îţi plac tablourile cu peisaje de iarnă.
      Îţi mulţumesc mult că ai venit să ne bucurăm împreună de frumuseţea lor.
      O seară superbă îţi doresc, Doru şi numai bucurii! 🙂

      Apreciază

  2. Another good selection of paintings. You have a fabulous taste well done Stefania.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Oana

     /  4 Decembrie 2014

    Picturile ca picturile…dar melodia asta…. 🙂 Mai, Stef, mai… 🙂
    Imbratisare, ca nu ne-am mai scris de ceva vreme …

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  4 Decembrie 2014

      Te îmbrăţişez şi eu cu mult drag, Oana şi mă bucur mult că ai venit să ne bucurăm împreună de aceste frumuseţi. Melodia, e una din acele melodii, mai speciale pentru mine.
      O noapte lină îţi doresc, Oana! ❤ 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  4. Foarte frumoase picturile, în ton cu anotimpul în care suntem. Mulțumesc, Ștefania că împărtășești cu noi aceste frumuseți, îți doresc toate cele bune și un sfârșit de săptămână minunat !

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  4 Decembrie 2014

      Şi eu îţi mulţumesc mult, Georgeta, că ai venit să ne bucurăm împreună de aceste minunăţii.
      O noapte liniştită îţi doresc, Georgeta, un week-end minunat şi numai bucurii! ❤ 🙂

      Apreciază

  5. You have such gorgeous painters!

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  4 Decembrie 2014

      I am so glad that you like winter landscapes.
      Thank you so much Maria F.
      Have a great day and happy! ❤ 🙂

      Apreciază

  6. E fantastic de frumoasă zăpada oferită de tine prin intermediul tablourilor! Eu n-am văzut încă niciun fulg în acest sezon, dar mai este vreme până la Crăciun.
    O zi superbă îți doresc, Ștefania! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  5 Decembrie 2014

      Într-adevăr tablourile cu peisaje de iarnă sunt desăvârşite! Mă bucur nespus de mult că îţi plac.
      O să vină şi la voi zăpada în curând. Tare frumos ar mai fi să avem zăpadă măcar de sărbători. Cu zăpadă, sărbătorile de iarnă sunt mai frumoase, cel puţin aşa îmi plac mie.
      La noi a fost zăpadă doar două zile, iar soarele n-a fost prea prietenos cu ea şi n-a lăsat-o să stea prea mult şi-a alungat-o! Sau, poate că, zăpada s-a topit de dorul lui? Mă gândesc… 😆
      Îţi mulţumesc mult, Petru, pentru gândul tău bun. O zi superbă îţi doresc şi eu şi numai bucurii! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  7. Beautiful wintry scenes. Great post Stefania. Hope you enjoy the remainder of the week.

    Apreciat de 1 persoană

  8. You did it again, Ștefania! Felicitările mele, mi-a plăcut!
    Mihai

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  5 Decembrie 2014

      Îţi mulţumesc mult, Mihai pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult.
      Mă bucur nespus de mult că ai venit să ne bucurăm împreună de aceste frumuseţi.
      O zi superbă îţi doresc, Mihai şi numai bucurii! 🙂

      Apreciază

      • Mulțumesc și bucurii să fie și la tine, dar și zile așa faine ca să ne mai luminezi cu asemenea posturi! 🙂

        Apreciat de 1 persoană

        • Ştefania

           /  5 Decembrie 2014

          Îţi mulţumesc mult, Mihai. Sper să am timp, căci cu timpul nu mă împac defel. Da’, ce spun eu aici? Nu timpul este de vină, ci eu, că nu mi-l gestionez eficient.

          PS. Ceva se întâmplă la tine. Ori de câte ori las un mesaj la postare, în secunda în care public mesajul acesta parcă-i înghiţit de cineva. Chiar dacă revin în secunda doi cu un alt mesaj, wordpress nu-mi mai acceptă mesajul şi mă avertizează că mesajul este duplicat. Îmi pare rău.

          Mi-a plăcut foarte mult şi postarea ta de astăzi. Îţi mulţumesc mult, Mihai, pentru că ne-ai întrodus în lumea lui Banksy, despre care nu am ştiu nimic înainte, până astăzi. Mi-au plăcut foarte mult lucrările sale. 🙂

          Apreciat de 1 persoană

          • S-a mai întâmplat și anterior? Cel de azi l-am găsit l-a spam și am clarificat că nu e spam. Sper să nu fie la tine vreo problemă cu virușii sau cu alte probleme. Eu am să verific dacă nu am activată vreo setare aiurea. Mulțumesc mult pentru sesizare!

            Apreciat de 1 persoană

            • Ştefania

               /  5 Decembrie 2014

              Da, Mihai, s-a întâmplat de mai multe ori şi nici nu ştiam ce să cred. Mi-am făcut tot felul de scenari şi până la urmă, m-am gândit că totuşi e mai bine ca tu să ştii acest lucru.
              Am făcut şi eu o mică verificare la setări chiar acum şi pot spune că nu ştiu ce-aş putea verifica la mine, pentru că eu nu cutreier Internetul, poate o să ţi se pară ciudat, însă, eu stau destul de puţin pe net, doar mail-ul mi-l verific mai des. Nu ştiu de unde aş putea lua viruşi. Eu am doar câteva bloguri de mare încredere, care îmi plac, le vizitez constant şi le citesc cu mult drag şi-mi las gândul meu de apreciere vis-a-vis de tema postării, nimic altceva.

              Cu multă plăcere te-am anunţat Mihai şi oricând aş face-o, pentru că mi se pare un gest omenesc, altruist. 🙂

              Apreciat de 1 persoană

  9. Wunderschöne Bilder und so viel Schnee wünsche dir einen schönen besinnlichen zweiten Advent liebe Grüße und Freundschaft.Gislinde

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  5 Decembrie 2014

      Danke sehr nett, liebe Gislinde. Ich bin sehr froh, dass Sie so wollen, Gemälde von Winterszenen.
      Ich wünsche Ihnen einen schönen und glücklichen Wochenende! Mit Freundschaft Ştefania. ❤ 🙂

      Apreciază

  10. Cristi

     /  5 Decembrie 2014

    E frumoasa zapada, mai ales la munte. La Bucuresti sunt baltoace Wunderschöne dupa topirea omatului diafan. 😀

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  5 Decembrie 2014

      Aşa este, Cristi. La munte este casa zăpezii, aşa ne păcălea pe noi bunicul când eram foarte mici, că zăpada vine de la munte şi că vântul o poartă pe aripile lui până la cer şi apoi o risipeşte în lumea întreagă,– iar noi uneori chiar credeam, căci aşa de serios ne spunea unele poveşti încât chiar ne punea şi imaginaţia la încercare. Apoi se mai supăra şi ne repezea când îi puneam un milion de întrebări. 😆
      Am avut şi noi două zile cu zăpadă, dar acum n-a mai rămas niciun strop, nici măcar în locurile mai umbroase. E soare şi-i aşa cald, încât, tinzi a crede că este început de primăvară.
      Îţi mulţumesc mult, Cristi, c-ai venit şi mi-ai împărtăşit gândul tău.
      O zi superbă îţi doresc şi numai bucurii! 🙂

      Apreciază

  11. einen schönen 2. Advent und ich wünsche einen super Tag, Klaus

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  5 Decembrie 2014

      Danke sehr nett, Klaus. Auch wünsche ich Ihnen das gleiche.
      Ein schöner Tag und Glück! Mit Freundschaft Ştefania 🙂

      Apreciază

  12. Eine schöne Adventszeit wünschen wir. Wolfgang

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  5 Decembrie 2014

      Danke sehr schön, Wolfgang. Ich wünsche Ihnen das gleiche.
      Warm Wünsche und Glück! Mit Freundschaft Ştefania. 🙂

      Apreciază

  13. Superbă postarea! Minunate picturi, muzică, versuri… Un moment de linişte şi bucurie, aşa cum ştii tu să ne oferi.
    Weekend frumos, dragă Ştefania! Şi numai bucurii de Moş Nicolae! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  6 Decembrie 2014

      Îţi mulţumesc din suflet, Alex, pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult.
      Mă bucur mult că ai venit să ne bucurăm împreună de toate aceste frumuseţi.
      Week-end superb îţi doresc şi eu Alex şi numai bucurii. 🙂

      Apreciază

  14. Inca o data iti multumesc Stefania ca mi-ai oferit ocazia de a-mi delecta privirea cu aceste minunate picturi si poezii pe care le-ai postat. Cu ele mi-am inceput ziua de week-end in spiritul artei pe care numai pe blogul tau o pot intalni si o pot savura. Aici la tine e ca o oaza de liniste, frumos si armonie pentru simturile mele si poposesc cu drag ori de cate ori am ocazia dar si atunci cand simt nevoia unei delectari prin intermediul artelor frumoase.

    Te imbratisez cu drag si iti doresc un decembrie de vis si in armonie cu tot ce te inconjoara!

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  7 Decembrie 2014

      Şi eu îţi mulţumesc din suflet, Adeena, pentru aprecierea ta şi pentru toate gândurile tale bune. Mă bucur nespus de mult că te simţi bine aici şi că vii cu drag să ne bucurăm împreună de toate aceste frumuseţi.
      Zile frumoase şi numai bucurii îţi doresc, Adeena. Spiritul sărbătorilor de iarnă să te găsească în pace şi fericire!
      Te îmbrăţişez cu mult drag ❤ 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  15. Foarte frumoase picturi, puritate si hrana pentru suflet.
    O zi minunata de sarbatoare iti doresc draga Stefania.
    Te imbratisez cu mult drag,

    Liz

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  7 Decembrie 2014

      Vă mulţumesc din suflet, doamna Liz, pentru aprecierea dumneavoastră şi pentru toate gândurile tale bune.
      Mă bucur mult că aţi venit să ne bucurăm împreună de aceste frumuaseţi.
      Zile frumoase şi numai bucurii vă doresc, doamna Liz.
      Vă îţbrăţişez cu mult drag,
      Ştefania ❤ 🙂

      Apreciază

  16. Liebe Stefania, alles Gute für heute, Klaus

    Apreciat de 1 persoană

  17. Great post Stefania.

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  7 Decembrie 2014

      Thank you very nice, Stefan. Glad you like it.
      Have a wonderful Sunday, Stefan. 🙂

      Apreciază

  18. bin heute wieder hier auch wegen der schönen Bilder, KLaus

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  7 Decembrie 2014

      Gern geschehen, wann immer Sie wollen, Klaus. Ich bin froh, weil Sie mögen, was Sie hier! 🙂

      Apreciază

  19. Uite Stefania 🙂 – pentru o noapte linistita 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  8 Decembrie 2014

      Îţi mulţumesc mult, Alex, pentru darul muzical. Îmi plac foarte mult versurile poeziei Ninsoarea de Adio scrise de Adrian Păunescu şi-mi place şi cum sunt puse pe note şi nu în ultimul rând şi interpretarea Beatricei Cristea.
      Zile frumoase şi numai bucurii îţi doresc, Alex! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  20. Absolutely stunning, dear Ştefania
    Excellent post ❤
    Sending you all my best wishes!. Aquileana 😀

    Apreciat de 1 persoană

  21. Wishing you merrychristmas and joyous new 2015.The Songs are sensational.Jalal

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  23 Decembrie 2014

      Thank you so much, Jalal, for all the words so beautiful to me.
      Also wish you a prosperous and happy year 2015!
      God bless you and your whole family!

      Merry Christmas!

      Sincerely Ştefania! 🙂

      Apreciază

  22. Superbe tablourile. Te fac sa uiti de frigul ierni si sa te bucuri mai mult de zapada. acesteia. Iti doresc Craciun Fericit si un Nou An cu multe impliniri si multa sanatate tie si familie tale. Cu mult respect Adrian B.

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  23 Decembrie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Adrian, că îţi plac tablourile.
      Din păcate, iernile nu mai sunt cum erau în copilăria mea, cu zăpadă din belşug, cu troiene greu de străbătut! Acum la noi plouă şi atmosfera-i mohorâtă!

      Îţi mulţumesc din suflet pentru urăre. La fel îţi doresc şi eu ţie şi familiei tale, multă sănătate un An Nou, prosper şi fericit!

      Crăciun Feicit, Adrian! 🙂

      Apreciat de 1 persoană


  23. Frumusetea sarbatorilor de iarna sa va gaseasca in case alaturi de cei dragi. Aceasta sarbatoare sa va aduca multa sanatate, fericire si implinirea tuturor dorintelor. Cu drag Ileana


    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  24 Decembrie 2014

      Îţi mulţumesc mult, Ileana, pentru gândurile tale bune şi pentru darurile pe care mi le-ai adus.
      Crăciun Fericit, îţi doresc şi eu alături de cei pe care îi iubeşti tu cel mai mult. 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  24. My best wishes for a Merry Christmas & Happy New Year! With love Maxima

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  24 Decembrie 2014

      Thank you so much, Stefan.
      Merry Christmas & Happy New Year fot you!
      With love Ştefania. 🙂

      Apreciază

  25. Superbe! Păcat că nu am avut parte de ea, mai ales acum la sărbători. Oricum eu îţi urey Sărbători Fericite, Ştefania !

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  24 Decembrie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Ina, că îţi plac tablourile. Din păcate da, zăpada lipseşte din sate şi oraşe, doar la munte, ne aşteaptă.

      Îţi mulţumesc mult, pentru urări.
      Crăciun Fericit, îţi doresc şi eu, alături de cei pe care îi iubeşti tu cel mai mult! ❤ 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  26. Crăciun fericit, dragă Ștefania, alături de cei dragi! Harul Domnului în tot ce faci! Cu admirație pentru postări deosebite, te îmbrățișez! Maria Botnaru, Basarabia

    Apreciat de 1 persoană

    • Ştefania

       /  25 Decembrie 2014

      Vă mulţumesc din suflet, doamna Maria pentru gândurile dumneavoastră bune pentru mine.
      Fiţi binecuvântată cu multă sănătate şi numai cu bucurii. Să aveţi parte de sărbători fericite, alături de toţi cei dragi ai dumneavoastră.
      Crăciun Fericit, doamna Maria!
      Vă îmbrăţişez cu mult drag,
      Ştefania ❤ 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,130 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
