Dor de pădure

GÙ

¶O 

La ora când mugurii cântă
Deasupra pădurii de cocs,
Ne ţine ca sfânt şi ca sfântă
Un vechi calendar ortodox.

Iubirea ne poartă departe
În mâinile altor nuntaşi,
Dar noi suntem viaţa din moarte,
Uitării te las şi mă laşi.

Sub noi e o negură deasă,
O negură deasă e-n noi,
Pădurea ni-i pat şi ni-i casă,
Pădurea se imparte la doi.

Un freamăt de cocs dinspre frunze,
Sub luna vom arde buimaci
Şi toate iubirile-ascunse
Troznind vor ieşi din copaci.

Misterele forestiere
Şi noaptea de cocs absolut,
Luminii să-i dea o putere
Cum încă noi doi n-am văzut.

Păstrează-ne-n tine, pădure,
Şi-ţi dăm cheia tainelor mici,
Ca tainele mari să se-ndure
De faptul că suntem aici.

poezie de Adrian Păunescu

Articol următor

32 comentarii

  1. I wished to jump into these beautiful paintings… Forest with all its mysteries captures me. Thank you dear Stefania, have a nice evening, love and hugs, nia

    Apreciază

    • Ştefania

       /  13 Mai 2014

      Thank you so much, dear Nia. I am so glad that you like Russian artist Ivan Shishkin paintings, dubbed painter the forests. He has shown exceptional forest scenes.
      Have a wonderful evening, dear Nia.
      Love and blessings,
      Ştefania 🙂

      Apreciază

  2. Chiar mi-ai alinat dorul de pădure care mă luase astăzi… Mulţumesc 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  13 Mai 2014

      Mă bucur nespus de mult, Iustina să aud asta. Şi pe mine m-a năpădit dorul de pădure, deşi trec de două ori pe zi pe lângă pădure însă în ultima perioadă nu am intrat şi în ea,– iar dacă nu am reuşit să ajung în mijlocul ei, am adus pădurea aici, la mine.
      Îţi mulţumesc mult, Iustina. O seară minunată îţi doresc. 🙂

      Apreciază

      • Şi tie o seară cât mai frumoasă! Eu deja am o seară mult mai senină şi plăcută după plimbarea pe la tine printre tablouri 🙂

        Apreciază

        • Ştefania

           /  13 Mai 2014

          Îţi mulţumesc mult, Iustina. Dacă te-ai simţit bine aici, bucuria din sufletul meu este infinit de mare.
          Oricând eşti binevenită cu mult drag. 🙂

          Apreciază

  3. So many beautiful paintings from the woods. I love the forests.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  14 Mai 2014

      Thank you so much, bentehaarstad to comment.
      I am so glad that you enjoy the paintings.
      I also love very much forest.
      Have a wonderful day, bentehaarstad! 🙂

      Apreciază

  4. Dorul de pădure-i greu și nu se astâmpără decât văzând-o în toată splendoarea ei. Mulțumesc că mi-ai adus-o în casă, pentru a mă bucura de farmecu-i deosebit!
    Îți doresc o zi cât mai minunată, Ștefania! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  14 Mai 2014

      Bine zici, Petru, dorul se stâmpără doar pe moment văzând pădurea în picturi, însă este mulţumitor şi atât până ce ajungem să-i simţim freamătul şi pulsul, acolo în mijlocul ei.
      Mă bucur nespus de mult Petru că îţi plac picturile artistului rus Ivan Shishkin, supranumit şi pictorul pădurilor.
      Îţi mulţumesc mult Petru pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit. O seară minunată îţi doresc. 🙂

      Apreciază

  5. Einen schönen Mittwoch wünsche ich schöne Bilder sei lieb Gegrüßt von mir.Gislinde

    Apreciază

    • Ştefania

       /  14 Mai 2014

      Danke sehr schön, Gislinde.
      Ich wünsche Ihnen ein sehr, sehr schöner Abend.
      Mit Freundschaft,
      Ştefania. 🙂

      Apreciază

  6. Chiar dor, Stefania 🙂 , sper sa avem vara frumoasa. Vise duci!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  15 Mai 2014

      Şi eu sper să avem o vară frumoasă, Ane, însă o fi cum o vrea Dumnezeu.
      Îţi mulţumesc, Ane. O seară lină îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  7. Padurile noastre inca au un aer de mister si o aroma de poveste, mai ales cele de la munte, vechi de mii de ani :).

    Apreciază

    • Ştefania

       /  15 Mai 2014

      Da, bine zici, Alex, cele de la munte, dar este mare mare păcat că cele din apropierea localităţilor au fost tăiate necontrolat cu o cruzime inimaginabilă, fără a mai planta nimeni puieţi şi-acum pădurile plâng în tăcere, iar peste ani şi ani plânsul ei îi va durea îngrozitor pe urmaşii noştrii. 😦

      Îţi mulţumesc mult, Alex, pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit. O seară minunată îţi doresc. 🙂

      Apreciază

  8. Cristi

     /  15 Mai 2014

    Aer curat!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  15 Mai 2014

      Aşa este, Cristi. În pădure cu siguranţă este aer curat.
      Îţi mulţumesc pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit.
      O seară minunată îţi doresc. 🙂

      Apreciază

  9. Buna draga Stefania,
    Offf,cu cat drag imi aduc aminte de calatoriile prin padure alaturi de bunicii mei dragi.
    Ne duceam deseori la o matusa de a mea,si mergeam cateva ore doar prin padure pana ajungeam la ea.Era splendid,aer curat si tot felul de animalute si pasarele.Unde-s vremurile de altadata?
    Te imbratisez cu drag!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  15 Mai 2014

      Bună, Mihaela dragă.
      Mă bucur nespus de mult că, postarea mea ţi-a trezit amintiri frumoase din vremea copilăriei tale.
      Eu pot spune că sunt o norocoasă, la oraş locuiesc foarte aproape de pădure, iar la ţară şi mai aproape, cade pădurea pe noi, însă animale sălbatice nu prea sunt cum erau în copilăria mea, mai ales de când se circulă foarte mult cu maşinile, bietele animăluţe s-au speriat şi s-au retras în locuri neumblate de om. Îmi amintesc, când eram copilă, venea o ursoaică cu doi pui până aproape de sat. Am văzut-o de nenumărate ori. Iar vulpea, nici nu mai ştiu de câte ori da târcoale la coteţele de găini.
      Şi ce îmi amintesc cu mult drag, un pui de căprioară s-a rătăcit în grădina noastră şi nu şi-a mai putut urma mama, iar noi, copii fiind, descoperindu-l speriat, l-am închis în şură şi nu am mai vrut să-l lăsăm să plece în pădure, însă mămica a chemat păduraru şi l-a dus el la mama lui, dar mai veneau tot mereu în grădina noastră, până toamna târziu, iar apoi au dispărut amândoi, iar în primăvară nu au mai venit şi nu i-am mai văzut niciodată.
      Îţi mulţumesc mult, Mihaela. Te îmbrăţişez şi eu cu mult drag. 🙂

      Apreciază

  10. Wonderful

    Apreciază

    • Ştefania

       /  15 Mai 2014

      Thank you so much, Alex. I am so glad that you like my choices.
      Have a great day, Alex! 🙂

      Apreciază

  11. Am admirat măiestria pictorului ce-a redat frumusețile pădurilor cu talent, acuratețe și multă pasiune în consens cu versurile poetului și după ce-am explorat tainele pădurii m-am delectat cu joaca celor patru ursuleți:
    În pădurea cea cu brazi, cu stejari
    și cu mesteceni, într-un loc accidentat
    și-au găsit teren de joacă (cred, adesea frecventat),
    puși pe cercetare, patru ursuleți hoinari…
    Mulțumesc pentru această plimbare deosebită, cu drag, Georgeta !

    Apreciază

    • Ştefania

       /  16 Mai 2014

      Mă bucur nespus de mult, Georgeta, că ţi-au plăcut alegerile mele. Într-adevăr artistul Ivan Shishkin este unul dintre cei mai mari peisagişti ruşi, este pictorul pădurilor şi le-a ilustrat excepţional, în stil realist. Şi mie îmi place foarte mult pictura cu ursuleţi, care pe cât sunt ei de drăgălaşi, mai ales cei de pluş, cei reali nu sunt chiar aşa de prietenoşi şi fac stricăciuni pe unde trec.
      Eu îţi multumesc mult, Georgeta, pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit. O seară minunată îţi doresc şi-un week-end superb. 🙂

      Apreciază

  12. Danke liebe Stefania,wünsche dir ein schönes Wochenende lieber Gruß und Freundschaft.Gislinde

    Apreciază

    • Ştefania

       /  17 Mai 2014

      Danke sehr schön, liebe Gislinde. Ich wünsche Ihnen ein schönes Wochenende und viel Segen.
      Mit Freundschaft Ştefania. 🙂

      Apreciază

  13. Stefania draga, imi era dor de incantarea pe care mi-o dau postarile tale. Regasesc de fiecare data frumusetea pura pe care o transmit picturile expuse. Multumesc mult.
    Te pup si te imbratisez cu drag.
    P.S Iarta-ma pentru absenta din ultima perioada. 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  18 Mai 2014

      Mă bucur nespus de mult să te văd, dragă Adeena, mă bucur că eşti bine şi că îţi plac postările mele şi că te simţi bine aici.
      Nu te îngrijora, te înţeleg foarte bine, dar nu trebuie să-ţi cer iertare pentru că nu mi-ai greşit cu nimic, ştiu din proprie experienţă cum este cu timpul, nicicum nu ajunge să le putem înfăptui pe toate cele propuse, dar facem ce şi cât putem.
      Eu îţi mulţumesc mult, pentru popasul pe care l-ai făcut aici la mine şi pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit. Oricând eşti binevenită cu mult drag.
      Te pup şi te îmbrăţişez şi eu cu mult drag.
      O seară minunată îţi doresc şi-o nouă săptămână rodnică! 🙂

      Apreciază

  14. Gorgeous forest paintings!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  21 Mai 2014

      Thank you so much, dear Elena. I’m so glad that you like Russian artist Ivan Shishkin paintings.
      Have a wonderful day and many blessings. Big hugs, Ştefania. 🙂

      Apreciază

  15. OrhiKamyDeea

     /  20 Iulie 2014

    … si dorul meu 🙂

    Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,145 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
