Nu regreta trecutul, trăieşte şi petrece!

9

Lucrări ale artistului,  Thomasz Rut,  mai poţi vedea,  aici , aici şi  aici!

Am venit, de unde? Unde duce drumul?
Care-i rostul vieţii? Tainele sugrumu-l.
Câte inimi pure — Roata de Azur
Arde-n scrum şi pulberi! Spuneţi, unde-i fumul?

Am venit pe lume mai bogată-i ea?
Voi pleca din lume pierderea-o fi grea?
vai, cine-mi va spune pentru ce din pulberi
m-am iscat, şi-n pulberi mă voi spulbera?

Dacă venirea ar fi fost după mine n-aş fi venit.
Dacă plecarea ar fi fost după mine n-aş fi plecat.
Ce bine-ar fi fost ca în lumea aceasta
Să nu fi venit, să nu fi plecat, să nu fi trăit.

Stând şi sperând,  viaţa-mi în vânt fu risipită,
Că nici o zi, doar una, n-avui mai fericită;
Azi sigur sunt că viaţa nimic nu-mi poate da
Mai mult decât eu singur prin mine-i voi lua.

Atâta duioşie la început. De ce?
Atâtea dulci alinturi şi-atâtea farmece
În ochi, în glas, în gesturi apoi. De ce? Şi-acum,
De ce sunt toate ură şi lacrimă şi fum?

Ai grijă, în putere cât timp încă mai eşti
Să ieşi de sub povara a ceiace iubeşti!
Regatul frumuseţii se va sfârşi-ntr-o zi,
Din mâna ta, o dată cu multe, va pieri.

Nu te-ngrozi de timpurile grele
Ce pot veni, că repede vor trece.
Acest moment trăieşte-l cu plăcere,
Nu regreta trecutul, trăieşte şi petrece!

catrene de Omar Khayyam

Articol următor

54 comentarii

  1. Wünsche dir einen schönen Dienstag sehr schöne Bilder wieder,und ein schöner Text dazu sehe deine Seite sehr gerne.Liebe Grüße und Freundschaft.Gislinde

    Apreciază

    • Ştefania

       /  4 Februarie 2014

      Vielen Dank, Gislinde, für die freundlichen Worte für mich.
      Ich bin sehr froh, dass Sie meinen Beitrag wieder gerne.
      Haben Sie einen wunderbaren Tag! Mit Freundschaft, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  2. Beautiful, so beautiful… Thank you for making my day rich, love and hugs, nia

    Apreciază

    • Ştefania

       /  4 Februarie 2014

      Thank you so much, dear Nia! I am so glad that you like my post again. Glad to hear it all.
      Have a wonderful day, dear Nia? Big hugs, with love, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  3. Îmi plac mult cele cu cai!
    De ce numai îngeriţe? 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  4 Februarie 2014

      Da, într-adevăr sunt foarte frumoase lucrările preferate de tine şi excepţional realizate!
      Thomasz Rut, are un talent înnăscut! Incontestabil!
      Bună întrebarea ta. Poate pentru că au simţul protector mai dezvoltat! 😆 Artistul ştie mai bine asta!

      Uite, Radu, dacă vrei să vezi lucrările mai în detaliu, poţi să dai, click, pe fiecare imagine pentru mărire şi ai să fii uimit cât de bine sunt realizate.

      Îţi mulţumesc mult, Radu. O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  4. Aşa am făcut! 🙂 Simţ protector? 🙂 Seară bună!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  4 Februarie 2014

      Mă bucur foarte mult, Radu, să aud asta ! Sunt convinsă că acum văzând picturile în format, full, îţi plac şi mai mult.
      Să zicem aşa! 😆
      O seară superbă îţi doresc şi eu, Radu! 🙂

      Apreciază

  5. Kev

     /  4 Februarie 2014

    Epic post…and I love Bruno Mars.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  4 Februarie 2014

      Yes, it is! Thank you so much, Kev!
      I also really like Bruno Mars.
      His voice is exceptional – exceptional performance!
      Have a wonderful day Kev! 🙂

      Apreciază

  6. Corpurile umane și cele ale cailor vibrează de musculatură și dă o notă de forță lucrărilor.
    Mulțumesc pentru expunere, dragă Ștefania, și îți doresc o zi plină de satisfacții estetice și spirituale! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  5 Februarie 2014

      Aşa este, Petru, artistul polonez, Tomasz Rut, portretizează incredibil de bine frumusețea formei umane şi a cailor şi în toate lucrările sale evidenţiază dragostea. Iar prin stilul său, artistul intenționează să ofere fiecarei pictură un aspect similar cu frescele vechi italiene. El a petrecut mult timp în muzeele europene, unde a dezvoltat o dragoste pentru arta clasică şi s-a inspirat din picturile murale clasice şi din picturi din perioada artistică renascentistă și barocă, iar lucrările sale adesea au fost comparate cu lucrările marilor maeștri ai penelului precum Michelangelo, Tiţian, Caravaggio și Rubens. Asemănarea lucrărilor lui, Tomasz Rut, cu cele ale clasicilor pe care i-am enumerat mai sus, nu este una, accidentală, ci a studiat lucrările clasicilor. Şi ce vreau să mai menţionez, iubitorii de artă, fără îndoială sunt deja familiarizați cu el, dar pentru cei care nu sunt, artistul Tomasz Rut, în 2011, a fost premiat pentru măiestria muncii sale, iar în luna Mai, la Vatican, Papa Benedict al XVI-lea, a binecuvântat două dintre picturile sale, originale, la comemorarea beatificării Papei Ioan Paul al II-lea. Şi încă ceva, artistul, a fost angajat de către, regretatul Gianni Versace, pentru ai personaliza interioarele casei sale.

      Îţi mulţumesc mult Petru, pentru gândul tău bun, pentru mine. O zi blândă îţi doresc şi eu şi numai bucurii! 🙂

      Apreciază

  7. Foarte frumoase picturi! Mai ales cele cu cai mi-au plăcut tare mult. Şi poezia! Are dreptate poetul, trebuie să preţuim cat mai bine fiecare clipă a vieţii.
    O zi minunată, dragă Ştefania! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  5 Februarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Alex, că îţi plac alegerile mele. Da, şi mie îmi plac foarte foarte mult cele cu cai, sunt incredibil de bine realizate. Şi eu sunt de acord cu spusele poetului să preţuim fiecare clipă a vieţii şi s-o facem memorabilă, pentru că asta este tot ce ducem cu noi în eternitate.
      Îţi mulţumesc mult, Alex, pentru gândul tău bun pentru mine. O zi blândă îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  8. Daca regretem ramanem blocati in „ce-ar fi fost daca…?”.
    Mergem mai departe si facem tot posibilul sa invatam ceva din trecut, fie el bun sau nu atat de pun pe cat ne-am fi dorit.
    Zi frumoasa iti doresc :).
    alex

    Apreciază

    • Ştefania

       /  5 Februarie 2014

      Aşa este, Alex, plafonarea în trecut n-are sens, nu este benefică pentru noi, poate fi chiar distructivă. Trebuie să profităm de fiecare clipă din viaţa noastră, care ne este dăruită cu atâta iubire şi s-o valorificăm, să-i dăm sens şi valoare. Indiferent cum a fost trecutul nostru, mai trist sau mai fericit asta ar fi cel mai bine, însă, dacă a fost mai trist, nu trebuie uitat şi nici să nu-l considerăm povara noastră, ci sertarul nostru cu experienţele noastre la care să ne întoacem din când în când să ne luăm învăţămintele,– experienţele din trecutul nostru, să fie cărămizile noastre, care ne construiesc ca, omul, ce suntem în prezent. Ne construim bine,– suntem puternici,… altfel, ne dărâmăm la orice cumpănă cu care ne încearcă viaţa.
      Îţi mulţumesc mult, Alex, pentru gândul tău bun pentru mine. O zi blândă îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  9. Frumos! Se pare că doar mie îmi plac imaginile cu îngeri! O zi minunată !

    Apreciază

    • Ştefania

       /  5 Februarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, prichinduţă, că îţi plac îngerii. Şi mie îmi plac, altfel nu-i postam. Evident. 🙂 Mie toate lucrările artistului, Tomasz Rut, îmi plac foarte mult.
      Îmi place foarte mult stilul său de lucru şi tehnica pe care o foloseşte încât dă tablourilor o notă de vechi, de crăpat, imitând astfel atât de elocvent frescele italiene şi asta se poate face printr-o patinare superficială, cu glazuri transparente sau semi-transparente şi care totodată îmbunătăşesc calitățile naturale și expresive ale fiecarei figuri portretizată.
      Îţi mulţumesc mult, prichinduţă, pentru gândul tău bun pentru mine. O zi blândă îţi doresc şi eu. 🙂

      P.S. Am încercat să comentez pe blogul tău, însă nu am reuşit. Nu ştiu de ce. Îmi pare rău! 😦

      Apreciază

      • Nu am idee de ce… 😦
        da, într-adevăr sunt foarte frumoase lucrările!

        Apreciază

        • Ştefania

           /  5 Februarie 2014

          Mie îmi plac foarte mult lucrările artistului, Tomasz Rut şi mă bucur foarte mult că şi tu eşti în asentimentul meu.
          Nici eu, nu ştiu de ce se întâmplă asta.
          Uite asta am primit imediat după ce am postat comentariul:
          Prichindeii prin gator4128.hostgator.com
          19:39 (Acum 22 ore)
          Hi Ştefania,
          Thank you for your comment on Lecția despre timp. Please check back soon for a response.
          Return to your comment.
          You posted this comment on 03 Feb: A fost o mare bucurie să călătoresc cu voi în fascinanta și misterioasa lume a timpului!”
          Emoţionant, totul! M-am simţit grădinar! Mulţumesc mult!
          Thank you!

          Apreciază

          • Ba da, comentariul a apărut pe site! Ai primit pe e-mail acest lucru, pentru că eu ti-am răspuns la mesaj 🙂

            Apreciază

            • Ştefania

               /  5 Februarie 2014

              Acum am văzut. Oh doamne, cum este şi cu tehnologia asta. Nu mi s-a mai întâmplat aşa ceva până acum şi am crezut că am greşit eu ceva pentru că tu eşti pe domeniu. E bine că ştiu cum este şi este bine când totul se termină cu bine. Îţi mulţumesc din suflet că m-ai luminat. Acum ştiu. 🙂

              Apreciază

  10. Dramatic to the last!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  5 Februarie 2014

      Yes, it sometimes happens to be and a little drama!
      Thank you so much, dear Elena. Big hugs, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  11. Hi Stefania 😀 Wow. A new WP theme !! So different !!
    I love the pictures, especially of the female angels. Don’t hear anything about female angels. I wonder why ? Have a lovely evening my friend. Big hug. Ralph xox 😀

    Apreciază

    • Ştefania

       /  5 Februarie 2014

      Thank you so much, Ralph! I am so glad that you like the new theme I have chosen! Also I am glad you like my post again.
      Do not know why you do not hear anything about female angels!!
      Maybe you do not know where to look?? (Kidding of course) 😆 😆
      Have a quiet night, Ralph! 🙂

      Apreciază

  12. Very sensual portraits, specially the enfleshed Angels,the second part of the portraits Hecules like men fighting the beast of the horse. The strugel to control through out human existence. Stunning post Stefania, great collection beside the lyric and the beautiful music. Blessing and best regards. jalal

    Apreciază

    • Ştefania

       /  6 Februarie 2014

      Thank you so much, Jalal! I am so glad that you like my choices again!
      Paintings artist Tomasz Rut, are exceptionally created!
      Have a wonderful day, Jalal and many blessings! Sincerely Ştefania. 🙂

      Apreciază

  13. Cristi

     /  6 Februarie 2014

    Un copil la scoala a desenat un inger cu 3 aripi. Profesorul: Da unde ai vazut inger cu 3 aripi?
    Elevul: Da dvs. unde ati vazut inger cu 2 aripi?

    Apreciază

    • Ştefania

       /  6 Februarie 2014

      😆 Excelent bancul, Cristi!! Foarte perspicace a fost elevul! Nu l-am ştiut înainte. Mă bucur nespus de mult că l-ai împărtăşit cu mine, cu noi toţi!
      Îţi mulţumesc mult, Cristi! O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  14. „– Unde ești îngerul meu? întrebă el mai mult în sinea lui, cu un glas stins.
    – Nu așa, strigă.
    – Unde ești îngerul meu?
    – Mai tare!
    – Unde ești îngerul meu?
    – Cât poți tu de tare!
    – Unde ești îngerul meu? strigă el, prăbușindu-se în genunchi.
    Dar îngerul nu a răspuns. Poate nu a auzit…încă.”

    Frumoase picturile! Mi-au adus aminte de acea postare a mea.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  6 Februarie 2014

      Îmi amintesc şi eu postarea ta, Doru, acum am recitit-o, rezonează excelent cu aceste picturi ale artistului Tomasz Rut, pe care le-am selectat de data aceasta şi pe care, trebuie să recunosc că nu întâmplător le-am selectat. Mă bucur nespus de mult că mi-ai adus acest fragment din postarea ta, – uite cum starea mea de acum două zile se identifică cu scrierea ta! Ei, mai sunt şi astfel de momente.
      Mă bucur nespus de mult că îţi plac, picturile.
      Îţi mulţumesc mult, Doru! O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  15. Ajaytao2010

     /  8 Februarie 2014

    Very sexy paintings they are beautiful dear
    and the horses very beautiful

    Thanks dear

    Apreciază

  16. Wow, these images are truly powerful and moving. I am drawn to the details of the muscles drawn! Thank you for sharing this artist’s work with us.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Februarie 2014

      Thank you so much, dear simplecherishes! I am so glad that you like my choices again. His paintings express a broad range of human emotions and evoke passion, inspiration, power and strength.
      These masterful illusionary works, both in scale and splendor, evoke the harmony and form of the master painters, Including the flamboyance of Rubens, the finesse of Caravaggio, and the emotion of Michelangelo. His working style and technique that uses arrays that give a touch of old, cracked, thus imitating so eloquently Italian frescoes and this can be done by a slip surface with transparent or semi-transparent glazes and also the Improvement natural and expressive qualities of each figure portrayed.

      „My canvases express the entire spectrum of human emotions from exhilaration and cheerfulness to contentment, melancholy, pain, and agony,” explains Ruth.

      Have a wonderful week, dear simplecherishes! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
