Îndrăgostiţii cei laşi

Lucrări ale artistului, Fabian Perez, mai poţi vedea, aici şi aici!

Fiecare anotimp ne desparte
pe unul de celălalt şi ne-apropie de moarte.
Vezi-le cum trec şi se scutură, vezi-le,
florile, spicele, frunzele, zăpezile …

Iubirea noastră cea mare
a rămas închisă-n sărutare,
de buzele noastre strivită,
ca fluturele mort în crisalidă.

Prea blandă-s cu noi ! Am trăit ca doi monştri
pe spinările tinere-ale anilor noştri.
Din mierea lor, din gingaşul lor stup,
ne-am îngrăşat la suflet şi la trup
şi-acum târâm greoi, bucată cu bucată,
ceara suavă-a casei de-altădată…

Nu, noi cei laşi n-ar trebui să iubim!
Ne-nfricoşăm pe pământ şi ameţim pe-nălţimi
domesticim suferinţa, o facem câine de curte,
pentru speranţă ni-s bătăile inimii prea scurte
Vezi-le cum trec şi se scutură, vezi-le,
florile, spicele, frunzele, zăpezile …
Fiecare-anotimp ne desparte
pe unul de celălalt – şi ne-apropie de moarte.

poezie de Nina Cassian

Articol anterior

62 comentarii

  1. These are great Stefania. I love the emotion that the painter has put into these

    Apreciază

    • Ştefania

       /  2 Februarie 2014

      Thank you so much , Alastair .
      Yes, it is the artist convey much emotion through his work and the inspiration for this work came from childhood .
      „As a boy Fabian developed an immense admiration and respect for the beautiful courtesans he observed at his father’s three brothels. No doubt it was his extraordinarily painful childhood that resulted in Perez seeking solace in the romantic ideal of life which is the heart and soul of his art.
      Fabian’s unique style of painting – which he calls ‘Emotionalism’ – uses colors, highlights, and shadows to express passionate feelings which are mined from the deep well of memory.
      Fabian Perez’ international success affords him the quiet time he needs to create his art and be with his family and friends, which he considers the three most important things in life.”

      Have a wonderful evening, Alastair! 🙂

      Apreciază

      • Thank you for that Stefania. Always nice to see where they get their inspiration from.

        Enjoy the rest of your weekend

        Apreciază

        • Ştefania

           /  2 Februarie 2014

          Thank you so much, Alastair! It is my great pleasure!
          I am so glad that you like the works, the artist Fabian Perez, even if they are inspired by scenes from a more delicate juncture, but exceptionally created.
          Enjoy this wonderful evening, Alastair! 🙂

          Apreciază

  2. Amazing paintings… Thank you dear Stefania, love and hugs, nia

    Apreciază

    • Ştefania

       /  2 Februarie 2014

      Thank you so much, dear Nia! I am so glad that you like my choices again.
      Have a wonderful evening, dear Nia. Big hugs, with love, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  3. Poate că le place să se chinuie, poate vor să adâncească misterul! 🙂
    Săptămână cu spor să ai!
    Sunt Radu Thor vad că nu mă mai lasă să comentez sub această identitate 😦

    Apreciază

    • Ştefania

       /  2 Februarie 2014

      Da da, bine mai zici tu, Radu, – tot ce se poate. În loc să profite de fiecare clipă şi să înscrie în cartea vieţilor lor, o frumoasă poveste de dragoste, cel mai probabil scriu o dramă frumoasă cu un sfârşit frumuşel sau una cu un deznodământ total nefericit.

      Îmi pare rău de situaţia neplăcută prin care ai trecut, nu ştiu de ce se întâmplă asta. Chiar nu ştiu. Tocmai am verificat tot meniul, să văd dacă nu am schimbat eu ceva, dacă nu am dezactivat ceva, odată cu schimbarea temei, dar nu am schimbat decât ceva ce nu ar trebui să afecteze, comunicarea. Sper din toată inima mea să nu te mai confrunţi cu situaţia asta neplăcută. 😦

      Îţi mulţumesc mult, Radu. O săptămână excelentă îţi doresc şi eu, din toate punctele de vedere. 🙂

      Apreciază

  4. I wish I could paint like him. Or at least pose for him 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  3 Februarie 2014

      Oh, yes, I would like the same, Alex can paint like him!
      The artist has a natural talent and I think he inherited from his mother!
      Thank you so much, Alex. Have a wonderful day! 🙂

      Apreciază

  5. Buna,draga Stefania!
    Superbe picturile si poezia!
    O noapte linistita sa ai!
    Te pup!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  3 Februarie 2014

      Bună, dragă Mihaela.
      Mă bucur nespus de mult că îţi plac alegerile mele.
      Îţi mulţumesc mult pentru gândul tău bun pentru mine.
      Te pup şi te îmbrăţişez şi eu cu mult drag.
      O zi minunată îţi doresc, draga mea! 🙂

      Apreciază

  6. Something a little different Stefania:)

    Apreciază

    • Ştefania

       /  3 Februarie 2014

      Thank you so much, dear Elena. Yes, I’ve changed the subject.
      I felt that. I am so glad that you liked my choice.
      Have a wonderful day, dear Elena. Big hugs, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  7. Interesant titlu și elocvente imagini! Deduc că lașitatea în iubire duce la vicii și, implicit, la o depresie maladivă.
    Săru’-mâna pentru momentele de meditație și o săptămână rodnică îți doresc, dragă Ștefania! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  3 Februarie 2014

      Mă bucur mult, Petru, că îţi plac alegerile mele, puţin îndrăzneţe. Dar mie îmi plac foarte mult aceste lucrări atât în ce priveşte tehnica de lucru cât şi pentru mesajul poetic pe care îl transmit, pentru că artistul a lăsat această portiţă deschisă, spre propria interpretare a fiecăruia dintre admiratorii acestor lucrări. Şi pentru a înțelege mai corect munca artistului, Fabian Perez, este important să cunoaştem puţin din viaţa artistului. Stilul extrem de distinctiv și atmosfera, abordate în picturi de artist, îşi are originile în viața lui neconvențională.
      Nu a avut o copilărie foarte fericită, iar scânteia care a aprins intens imaginaţia şi pasiunea lui pentru pictură a culminat de la ritmul şi stilul de viață, trăită de tatăl său, Antonio, în mijlocul unei lumi cu caractere intens conflictuale, a unei lumi clandestine de noapte ale orașului argentinian, Campana, după ce a murit mama sa, când el avea doar vârsta de 16 ani.
      După moartea mamei sale, tatăl său frecventa trei bordeluri din acest oraş, însă, Fabian, copil fiind, a trăit pe margine, retras, dar, a dezvoltat o admirație imensă și respect pentru frumoasele curtezane, emancipate, care puteau seduce un om cu o invitație nerostită, – pe care le-a observat împreună cu tatăl său şi pentru bărbaţii care mai frecventau aceste bordeluri. Acolo s-a împrietenit și a fost îngrijit de aceste curtezane, s-a împrietenit cu dansatorii plini de farmec de tango, de chitariştii de flamenco și de muzicieni țigani.

      La 19 ani, simţind tot mai profund absenţa tatălui său din viaţa lui, Fabian, caută o ancoră pentru viața lui şi se apucă de arte marțiale, Karate. Abilitatea excepțională la Karate a influenţat viitorul său. El a decis să părăsească Argentina și a călătorit în jurul Braziliei, în Italia, Japonia şi înainte de a ajunge în Los Angeles, în primăvara anului 2001 unde locuieşte în prezent cu soţia şi fiica sa, a început să picteze săpând adânc în memorie, ilustrează în lucrările sale, ceea ce a văzut în acele locuri despre care am pomenit mai sus.
      Prin folosirea culorilor, creând umbre, scoate în evidență, sentimentele pasionale – dezvoltând un stil propriu, unic în pictură, pe care-l numeşte „Labilitate emoțională” cu care se bucură de un succes internaţional şi care-i conferă liniştea de care are nevoie pentru a crea artă şi pentru a fi împreună cu familia și prietenii lui, pe care, el, le consideră cele trei lucruri mai importante din viața lui.

      Îţi mulţumesc mult, Petru. O zi minunată şi o săptămână rodnică îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  8. Que belleza.
    Gracias!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  3 Februarie 2014

      Muchas gracias Rubén ! Estoy muy contento de que te gusten mis opciones.
      Que tengan un buen día, Rubén! Con amistad, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  9. Interesant titlu ai ales 🙂 Îmi plac mult imaginile ….

    Apreciază

    • Ştefania

       /  3 Februarie 2014

      Titlul este de fapt, titlul poeziei ce aparţine, Ninei Cassian! De obicei postărilor mele pun titlul poeziei pe care o aleg.
      Mă bucur mult că îţi plac lucrările artistului, Fabian Perez. Şi mie îmi plac foarte mult, iar dacă ai urmat link-urile pe care le-am lăsat în josul paginii sub ultimul tablou, poate ai văzut şi alte lucrări ale acestui artist foarte talentat.
      Îţi mulţumesc mult, prichinduţă. O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

      • Sinceră să fiu, nu-mi spune nimic numele său 😦 .Pe mulți dintre pictori îi recunosc de la orele de imagistică din liceu ( un opționat minunat, cu un om special). Am citit descrierea pe care ai pus-o mai sus 🙂
        Off topic, nici eu nu mă pot loga cu numele meu să-ți las comentarii 😦

        Apreciază

        • Ştefania

           /  3 Februarie 2014

          Poate pentru că nu-i atât de cunoscut în ţara noastră, nici nu este atât de mediatizat, ca mulţi alţi artişti foarte talentaţi. Din păcate mass-media, are alte preocupări, mediatizează doar scandaluri politice şi mondene, mai puţin cultură şi artă. Nici eu nu ştiu foarte foarte multe despre viaţa sa, altfel aş fi spus mai mult decât am spus mai sus, poate va apărea vreo carte biografică despre el, sper la asta.

          Îmi pare rău pentru această neplăcere cu care te confrunţi şi tu la fel ca şi Radu. Nu ştiu ce aş putea face în această privinţă. Mai verific încă o dată meniul.
          Îţi mulţumesc mult. O zi senină îţi doresc! 🙂 🙂

          Apreciază

          • Mulțumesc frumos pentru informații! Nu e nicio neplăcere! Pe mine nu mă deranjează 🙂

            Apreciază

            • Ştefania

               /  3 Februarie 2014

              🙂 Ok. Tocmai verific încă o dată meniul. Nu ştiu ce poate să fie, iar dacă nu te deranjează, mă bucur. Nici pe mine nu mă deranjează, mai ales că mi-s dragi copiii de mă topesc de dragul lor. Eu aprob toate comentariile, mai puţin cele jignitoare. Pentru că nu mă interesează astfel de comentarii, le arunc direct în coşul de gunoi, nici măcar nu-l termin de citit, nu-mi consum energia cu frustrările nimănui. 🙂

              Apreciază

              • Nu înțeleg de ce ți-ar trimite comentarii jignitoare. Și eu mai primesc, dar pe privat 😀 Mă bucur că-ți plac copilașii mei!

                Apreciază

                • Ştefania

                   /  3 Februarie 2014

                  Nici eu nu ştiu şi crede-mă te rog, nici nu mă intereseză şi nici măcar nu cercetez de unde şi de la cine vin, pentru că sunt convinsă că nu vin de la o persoană integră şi n-are rost să-mi pierd timpul, atât de preţios mie, cu aiurelile cuiva. Nu le aprob şi basta, poate trimite un milion de mesaje.

                  Uite ce-mi spune într-un mesaj: ” Până când ? NU, tu nu ești una dintre fetele alea norocoase care au parte de tot ce e mai bun, tu ești o oarecare ! Ceea ce ți se întâmplă e pentru tine, pentru oarecarea de tine și asta pentru că nu te-ai născut o specială, ci o ghinionistă!”– asta doar aşa ca să-ţi faci o părere. Are rost să mă consum? NU!! Nici gând!!

                  Da, îmi sunt foarte dragi copilaşii tăi şi-mi plac creaţiile lor şi cred că tu după fiecare oră, ai împlinirea aceea sufletească inegalabilă că ai mai pus o cărămidă la formarea lui ca om! Şi te felicit din toată inima mea pentru asta. 🙂

                  Apreciază

                  • Eu am ajuns la concluzia că astfel de mesaje vin de la persoane care nu am ce fac cu timpul lor liber!
                    Mulțumesc mult pentru apreciere! 🙂

                    Apreciază

                    • Ştefania

                       /  3 Februarie 2014

                      Tot ce se poate! Eu, după cum ţi-am mai spus, nu-mi consum energia, să mă gândesc cel puţin de unde şi de la cine vin. Am multe alte lucruri mult mai importante de făcut. Am pomenit despre ele doar pentru că, se potriveau în context, dar nu meritau nici măcar pomenirea lor.

                      Aprecierea mea este binemeritată! Ai toată admiraţia mea pentru ceea ce faci cu copilaşii! Ei merită o atenţie deosebită! 🙂

                      Apreciază

  10. raulpintiliec

     /  3 Februarie 2014

    Superbe lucrarile lui Fabian Perez! Un artist foarte talentat!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  3 Februarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Raul, că îţi plac lucrările artistului, Fabian Perez. Şi mie îmi plac foarte mult.
      Da, bine zici, este foarte talentat, are un talent înnăscut, moştenit de la mama sa, care şi ea a fost un artist plastic. Din păcate s-a stins mult prea tânără când, Fabian, avea doar vârsta de 16 ani!
      Îţi mulţumesc mult, Raul. O zi minunată îţi doresc, în continuare! 🙂

      Apreciază

  11. Cristi

     /  3 Februarie 2014

    Lasi, da pofticiosi! 😆

    Apreciază

    • Ştefania

       /  3 Februarie 2014

      😆 Da da, bine mai zici, Cristi. „Ochii văd, inima cere, peste tot numai placere”, aşa parcă am auzit eu o vorbă, nu ştiu cui îi aparţine, dar este atât de adevărată!
      Îţi mulţumesc mult, Cristi. O zi minunată îţi doresc, în continuare! 🙂

      Apreciază

  12. Simply stunning artwork!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  3 Februarie 2014

      Thank you so much. Yes, it is! I am so glad that you like the artist’s paintings, Fabian Perez.
      Have a wonderful day, slingshotbaby69! 🙂

      Apreciază

  13. Ajaytao2010

     /  3 Februarie 2014

    Fabulous paintings dear

    have a wonderful day dear 🙂

    Apreciază

  14. Hello Stefania, Sentual portraits depict the golden era of flamingo, seductive dancers, macho prtoginists, and the drank Guitar composer. Unique collection. My regards and blessings. Jalal

    Apreciază

    • Ştefania

       /  4 Februarie 2014

      Hello Jalal ,
      Thank you so much . I am so glad that you like the artist’s paintings , Fabian Perez – works that he created , inspired by the life that his father went through brothels, after his mother died ! Fabian , the profoundly life in debauchery, he lived his father. Today, he digs into memory and shows scenes from those places, courtesans and men that you saw as a child!
      Have a wonderful day , Jalal ! Sincerely Stefania ! 🙂

      Apreciază

  15. Stefania, imi place postarea ta. Sunt evidentiate si trasaturi de caracter prin aceste imagini. Curajul lipseste un pic din ceea ce vad, dar asa s-a dorit de catre creator.
    Seara frumoasa iti doresc :).
    Alex

    Apreciază

    • Ştefania

       /  4 Februarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Alex, că îţi place postarea. Artistul, Fabian Perez, în lucrările sale evidenţiază sentimentalismul. Portrete sale fac aluzie la intimitate și respect totodată față de femei, iar altele au un efect dramatic.
      Fabian, este prima persoană, care admite că, el, a fost influențat ( conștient sau inconștient), de stilul de viață rătăcitor și adesea neortodox al tatălui său, Antonio, un tip rece, aşa îl considera el, care-şi petrecea nopţile în cluburi de noapte și bordelurile interzise din oraşul, Campana, nu foarte departe de capitala Argentinei.
      Însă el nu a urmat ” îndeletnicirile” tatălui său, a făcut performanţă la Karate şi apoi s-a remarcat internaţional cu picturile sale, foarte frumoase şi excelent realizate.
      Îţi mulţumesc mult, Alex! O noapte liniştită îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

      • Multumesc pentru informatii :).
        Seara calduroasa si tie 😉

        Apreciază

        • Ştefania

           /  4 Februarie 2014

          Cu multă plăcere, Alex. Încă sunt foarte multe lucruri de spus despre, Fabian Perez, pentru a putea fi mai bine înţelese creaţiile sale. Cert este că are un talent, incontestabil!
          Îţi mulţumesc pentru gândul tău bun! Ai o noapte lină, Alex! 🙂

          Apreciază

  16. Oana

     /  5 Februarie 2014

    superbe toate. minunat mesajul!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  5 Februarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Oana, că îţi plac alegerile mele!
      Îţi mulţumesc mult. O seară minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  17. It feels like watching a movie when I scroll through these amazing images. Thank you again for introducing us to these paintings and sensations. I enjoyed reading your commentaries for further background to the artist and the meaning behind the images. Really educational!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Februarie 2014

      Thank you so much, dear simplecherishes for your appreciation! I am so glad that you like my choices again, and I’m so glad that you understand very well what the artist wanted to express in images. I felt I had to give an explanation in commentaries, because each of admirer these paintings, should understand the meaning behind the images. Yes, agree, it is really educational!
      Have a wonderful day, dear simplecherishes! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
