Viscolul

Pentru mărire, ~dă click~,  pe fiecare imagine!

Crivăţul din meazănoapte vâjâie prin vijelie,
Spulberând zăpada-n ceruri de pe deal, de pe câmpie.
Valuri albe trec în zare, se aşază-n lung troian,
Ca nisipurile dese din pustiul african.

Viscolul frământă lumea!… Lupii suri ies după pradă,
Alergând, urlând în urmă-i prin potopul de zăpadă.
Turmele tremură; corbii zbor vârtej, răpiţi de vânt,
Şi răchiţile se-ndoaie lovindu-se de pământ.

Zberăt, raget, ţipet, vaiet, mii de glasuri spăimântate
Se ridică de prin codri, de pe dealuri, de prin sate.
Şi-n departe se aude un nechez răsunător…
Noaptea cade, lupii urlă… Vai de cal şi călător!

Fericit acel ce noaptea rătăcit în viscolire
Stă, aude-n câmp lătrare şi zăreşte cu uimire
O căsuţă drăgălaşă cu ferestrele lucind
Unde dulcea ospeţie îl întâmpină zâmbind!

poezie de Vasile Alecsandri

Articol anterior
Articol următor

53 comentarii

  1. Viscolul din lucrările expuse de tine e demn de toată admirația, fără a provoca nici un cât de mic neajuns, ci dimpotrivă, e o alternativă plăcută pentru cel de afară.
    Mă înclin în fața alegerilor tale și-ți doresc o duminică binecuvântată, Ștefania! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  26 Ianuarie 2014

      Aşa este, Petru, e aşa de plăcut să privim viscolul din faţa monitorului, dar mă îngrozeşte ideea de-a fi nevoită să-l înfrunt în realitate, deşi l-am înfruntat destul de-a lungul vieţii.
      Mă bucur nespus de mult, Petru, că îţi plac alegerile mele. Îţi mulţumesc mult pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult.
      O duminică binecuvântată îţi doresc şi eu, Petru! 🙂

      Apreciază

  2. These are great choices Stefania. I really like them

    Have a great Sunday

    Apreciază

    • Ştefania

       /  26 Ianuarie 2014

      Thank you so much, Alastair! I am so glad you like my choices That again. In my country it is now very much snow! Now still snowing! It’s beautiful here where I live!
      Have a wonderful Sunday, Alastair! 🙂

      Apreciază

  3. Once upon a time people were traveling with horses, how difficult days, especialy during winter days… These are beautiful paintings for the past days… Thank you dear Stefania, you did a great selection again, I loved it. Have a nice day, Hugs and Love, nia

    Apreciază

    • Ştefania

       /  26 Ianuarie 2014

      Thank you so much, dear Nia. You say so true in the old days, when there were no means of transportation, it was very difficult to travel. Horses were those who bore all the hardships!
      I’m so glad, dear Nia, because you like my choices again!
      Have a great Sunday, too! Big hugs, with love, Ştefania 🙂

      Apreciază

  4. Era odata..frumusețea iernii, chipul ei palid si alb, strălucitor și nostalgic …chiar pe timp viscol 🙂 Superbe creatii !! O zi frumoasa, Stefania!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  26 Ianuarie 2014

      Aşa este, Ane, erau ierni frumoase odată dar şi grele şi nu se mai făcea atâta tragedie că este prea multă zăpadă pe şosea. Uite îmi amintesc că eram în clasa a IX-a, au trecut câţiva ani de atunci. Ninsese toată noapte şi viscolea, încât era greu să distingi drumul de restul câmpului, doar pietrele de kilometraj îl marcau din când în când şi copacii rari de pe marginea lui, dar îl ştiam cum îl bătătorisem atâţia ani. Era pe drum, zăpadă aşa de mare că îmi trece peste tureacul de la cizme, dar îmi trăgeam peste ele un fel de jambiere tricotate frumos din lână, până deasupra genunchilor, să nu-mi intre zăpada în cizme, cojocel în spate, înfofolită cu căciulă şi fular gros din lână şi gluga în cap, doar ochii mi lăsam liberi, iar viscolul îmi făcea chiciură la pleoape şi sprâncene şi-mi tăia obrajii şi mergeam la şcoală 5km pe jos, uneori, în câte o dimineată eram norocoşi să găsim o urmă de tractor, pe care mergeam toţi copiii în şir indian până unde ne era de îndemână, apoi ne orientam după indicatoarele despre care am pomenit mai sus, alteori mai prindeam câte un om inimos, cu sania trasă de cai şi ne mai ducea dânsul, dar cel mai mult mergeam pe jos şi n-am lipsit nicio zi de la şcoală şi nici nu am întârziat vreodată invocând vremea grea. A trecut. Au fost doar patru ani şi îmi amintesc de acele ierni grele pe care le-am înfruntat şi mi-e dor într-un anume fel, de ele,…
      Mă bucur nespus de mult, Ane, că îţi plac alegerile mele. O duminică minunată îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  5. Minunat! Niste sanii cu cai ar fi bune acum in Bucuresti si nu numai!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  26 Ianuarie 2014

      Bine zici, Cristi. Doamne, ce zăpezi s-au mai aşterut peste întreaga ţară, că numai săniile cu cai ne mai pot scoate la liman,– din câte se poate vedea la TV, celelate utilaje nu prea fac faţă. Şi la noi este zăpadă destul de mare, dar e aşa frumos, parcă a mai înveselit atmosfera, altfel fără zăpadă era o iarnă prea mohorâtă. E bine totuşi că a venit zăpada acum şi nu mai târziu. Acum este vremea ei.
      Mă bucur mult că îţi plac alegerile mele.
      Îţi mulţumesc mult, Cristi. O seară minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  6. poesea

     /  26 Ianuarie 2014

    ….molto bello.

    Apreciază

  7. Oamenii s-au emancipat, se duc la munte pentru schi si agrement cu orice risc, chiar viata 🙂 Frumoasa povestea ta, Stefania . 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  26 Ianuarie 2014

      Din păcate, da, Ane, unii oameni, îşi riscă viaţa la schi, din teribilism sau dintr-o ambiţie nejustificată! Eu una, nu-i pot înţelege ce vor să demonstreze avânturându-se pe trasee nemarcate şi cu risc mare de accidente. Probabil vor să-şi demonstreze lor însuşi puterea lor de caracter,– nu ştiu. Păcat, suferă şi ei şi familiile lor.
      Povestea mea e doar un scurt capitol din viaţa mea, pe care cu drag ţi l-am împărtăşit dar pe care eu l-am trăit intens şi l-am simţit în toate celulele corpului meu.
      Îţi mulţumesc încă o dată, Ane. O seară blândă îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  8. Te imbratisez cu caldura 🙂 O seara armonioasa, Stefania!

    Apreciază

  9. Hi, since you were following the Blog Migration-X3, I take the liberty to leave you this message to inform you that Migration-X3 has been deleted. From now on, the same Blog and its content have the name of D.A. Lavoie, and the address is: http://dalavoie.wordpress.com . So I ask you to take note of this and it will be a real pleasure to greet you there! Have a nice day, D.A. Lavoie.

    Apreciază

  10. Have a warm evening – we should embrace and feel appreciative of the modern convenience we have! Thank you for sharing these wonderful pictures and the cool, jazz-like music.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  27 Ianuarie 2014

      I absolutely agree with you, dear simplecherishes. We must be grateful for the comfort we live in now.
      I am so glad that you like my choices. Nicu Alifantis, who sings this song beautiful winter is a folk singer, actor and poet from Romania. I really love his music. I am so glad that you love and you! All his albums with songs I like.
      Have a wonderful day, a new week dear simplecherishes exceptional! Big hugs, Ştefania 🙂
      A song from his repertoire which I love very much:

      Apreciază

  11. Ca de fiecare data, o placere sa urmaresc blogul tau, foarte frumoase tablourile, mai mai ca mi se furnica pielea de atata zapada si frig 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  27 Ianuarie 2014

      Mă bucur mult că îţi place ceea ce găseşti aici, Andrei.
      Da, e frumoasă iarna dar să n-ai de înfruntat crivăţul şi nămeţii uriaşi s-o priveşti mai mult de la fereastră sau în tablouri.
      Îţi mulţumesc mult, Andrei. Oricând eşti binevenit cu mult drag.
      O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  12. DiaMar bucataria galbena

     /  27 Ianuarie 2014

    Buna,draga Stefania
    Ce frumoase sunt picturile
    Imi aduc aminte ca atuci cand eram la bunici la tara si afara viscolea puternic,eu stateam in plapuma bine invelita si ascultam cum trosneste focul in soba.Nu ma lasau deloc pe afara,desi eu as fi dorit.
    O zi buna sa ai!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  27 Ianuarie 2014

      Bună, dragă Mihaela.
      Ce răsfăţată ai fost! Îmi place mult ce mi-ai împărtăşit.
      Îmi imaginez cât de grijulii erau bunicii tăi, aşa cum sunt toţi bunicii.
      Îţi mulţumesc mult, draga mea. O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  13. Foarte frumoase picturi, parca simt furia inghetata a viscolului pe obraji.
    Mersi Stefania draga pentru aceasta minunata pagina.
    O saptamana frumoasa si linistita iti doresc.
    Te imbratisez cu drag,

    Liz

    Apreciază

    • Ştefania

       /  27 Ianuarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, doamna Liz, că vă plac picturile, în care artistul a ilustrat atât de realist furia viscolului şi credeţi-mă şi pe mine mă trec fiori când admir aceste lucrări şi mă gândesc în sinea mea: „bine că, acum, nu am de-l înfruntat la propriu acest viscol năprasnic.” E mult mai plăcut să-l priveşti prin fereastră sau imagini, stând în căldurică.
      Vă mulţumesc mult, doamna Liz.
      O săptămână binecuvântată vă doresc şi eu!
      Vă îmbrăţişez cu mult drag,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  14. Mi-a mers la inimă! Dar nu pot să nu mă-ntreb…
    Este despre iarnă sau despre cai?
    Off, ce viscol e la Constanţa! Şi tocmai trebuie să ies pe afară! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  27 Ianuarie 2014

      Mă bucur mult să aud asta, Radu.
      Bună intrebarea ta. Este despre splendoarea creaţiei, atât a picturilor cât şi a poeziei şi muzicii!
      E o temă mai rece, dar sper că am încălzit-o cu muzica, atât de dragă sufletului meu,– muzica lui Nicu Alifantis.
      Îmi pare rău că la voi este viscol, dar, fii îngăduitor cu el, e vremea lui să se dezlănţuie şi să zburde că stă sărmanul destule luni din an înlănţuit.
      Şi la noi este zăpadă mare, e frig, dar e foarte plăcut. Dis de dimineaţă când am mers eu la serviciu, pe drumul pe care merg eu de obicei, nu era nicio urmă, primele urme prin zăpada mare, le-am făcut eu! Dar mi-a plăcut aşa de mult, încât, mereu mereu îmi întorceam privirea să-mi văd urmele şi parcă îmi doream să rămână numai ale mele să mă întorc tot pe ele acasă, dar când mă voi întoarce, nu se vor mai vedea deloc.
      Îţi mulţumesc, Radu. O zi minunată îţi doresc şi bucură-te din plin de zăpadă, căci în curând o să-i ducem doru, mai ales când vor fi în jur de 40 de grade afară! 😆

      Apreciază

  15. Wunderschön sind alle diese Gemälde.Ich wünsche dir eine gute und glückliche Woche.Liebe Grüße und Freundschaft.Gislinde

    Apreciază

    • Ştefania

       /  27 Ianuarie 2014

      Vielen Dank, Gislinde. Ich bin so froh, dass Sie meine Entscheidungen gefallen.
      Ich wünsche Ihnen einen schönen Tag und eine schöne Woche. Mit Freundschaft, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  16. Hi Stefania, these majestic portraits depict how vital roll the horses played in human’s lives. Great tribute. Have a great day. jalal

    Apreciază

    • Ştefania

       /  27 Ianuarie 2014

      Hello Jalal. Thank you so much. I absolutely agree with what you say about horses. And nowadays, in mountainous areas, horses are very helpful for people, both working the land and transport!
      Have a wonderful day, Jalal and blessed week! Sincerely Ştefania! 🙂

      Apreciază

  17. raulpintiliec

     /  27 Ianuarie 2014

    Ca de obicei, minunat.Ador sa admir minunatele creatii artistice pe care le expui aici pe blog! Tine-o tot asa! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  28 Ianuarie 2014

      Îţi mulţumesc mult, Raul, pentru aprecierea care mă bucură foarte mult şi pentru încurajare.
      Mă bucur mult, că îţi place ceea ce găseşti aici. Sper să pot continua cu blogul, cel puţin anul acesta, dacă nu mai mult. Eu îmi doresc cât mai mult timp să continui.
      O zi minunată îţi doresc, Raul! 🙂

      Apreciază

  18. Brave endurance!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  28 Ianuarie 2014

      Yes, it is! Thank you so much, dear Elena!
      Have a wonderful day! Big hugs, Ştefania 🙂

      Apreciază

  19. Ajaytao2010

     /  29 Ianuarie 2014

    Beautiful paintings Ştefania 🙂 🙂

    Apreciază

  20. Ca unul ce sunt din Baragan, stiu bine ce inseamna viscolul naprasnic. Ca si cel ilustrat in picturile artistului rus. Iernile la rusi sunt ierni cumplit de grele, iar Crivatul bate de la ei pana la noi.
    Numai bine, draga Stefania! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  31 Ianuarie 2014

      Te cred, Alex. Eu am văzut doar la ştiri la TV, –zilele astea am deschis mai des televizorul, ceea ce nu prea fac, dar de când a fost tragedia aviatică cutremurătoare, din Apuseni, urmăresc ştirile şi m-a îngrozit ce vreme severă a fost în zonele voastre şi-am empatizat cu bieţii oameni care erau condamnaţi să îndure acest ger şi viscol năprasnic. Ce pot să spun, cred că noi ardelenii suntem protejaţi de crivăţul rusesc de Carpații Orientali. Nu ne putem plânge că am avut o iarnă cumplit de grea. Avem o iarnă, chiar frumoasă şi destul de blândă în comparaţie cu iarna din Sud-Est-ul tării, în mod deosebit.
      Îţi mulţumesc mult, Alex. O seară minunată şi un week-end binecuvântat îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  21. Superbe tablouri, draga mea!

    Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
