Hornarul

Pe cerul alb se face-o pată,
Apare şi dispare iar,
Şi pata asta-ndoliată
E-o siluetă de hornar …

Se pleacă omul de cărbune,
Ţinând în mână un odgon,
Şi-ntr-un ogeac nu ştiu ce spune
Ca printr-un negru telefon.

Din horn în horn îşi schimbă locul,
La orice pas primejduit,
Dar neschimbat îi e norocul…
Şi-atunci cu jale m-am gândit:

De ce atâtea suferinţe
Să-ndure-naltul funcţionar,
Când sunt atâtea conştiinţe,
Ce au nevoie de-un hornar ?!

poezie de Ştefan Octavian Iosif  în colaborare cu Dimitrie Anghel

Articol următor

54 comentarii

  1. OrhiKamyDeea

     /  17 Ianuarie 2014

    Pfiuu. .. mi-a iesit hornarul in drum. Este cu noroc! Multumesc, Ştefania!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  17 Ianuarie 2014

      Da da, Deea! 😆 De-acum înainte, griji, evoi, necaz, durere, se vor duce ca un fum vorba poetului,… 😆
      Eu, îţi mulţumesc mult, Deea. Un week-end splendid îţi doresc! 🙂

      Apreciază

      • OrhiKamyDeea

         /  17 Ianuarie 2014

        Un week-end fara griji, nevoi, necaz, durere ci cu noroc cat carul mare, iti doresc 🙂

        Apreciază

        • Ştefania

           /  17 Ianuarie 2014

          Îţi mulţumesc din suflet, Deea! Să fie şi pentru tine şi pentru mine şi pentru noi toţi, numai bine!
          Te îmbrăţişez cu mult drag 🙂

          Apreciază

  2. Simpatici hornarii tai!
    Foarte frumoase si expresive picturi!
    Seara placuta, Stefania!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  17 Ianuarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Melly, că îţi plac alegerile mea.
      Îţi mulţumesc mult.
      O seară minunată îţi doresc, Melly şi-un week-end binecuvântat! 🙂

      Apreciază

  3. Hello Stefania, l like your new logo. These portraits are happy tricks we did in our childhood with friends and at the school. Beautiful memories of yesterdays. Blessings and regards. Jalal

    Apreciază

    • Ştefania

       /  17 Ianuarie 2014

      Hello, Jalal!
      Thank you so much. I’m so glad if these paintings have aroused your beautiful memories of childhood!
      Have a great weekend, Jalal! God bless you!
      Sincerely Ştefania! 🙂

      Apreciază

  4. These are great paintings that you found again Stefania. Thank you for sharing them with us.

    Have a wonderful weekend

    Apreciază

    • Ştefania

       /  17 Ianuarie 2014

      Thank you so much, Alastair!
      I am so glad that you like my choices again!
      Have a great weekend too, Alastair! 🙂

      Apreciază

  5. Beautiful pictures of paintings my friend…and the videos are quite marvelous too! Have a great week-end…big hugs, Delvi.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  17 Ianuarie 2014

      Thank you so much, Delvina! I am so glad that you like my choices!
      Have a great weekend too, Delvina! Big hugs, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  6. Ce frumos! Imi place cum a fost imortalizata lumea tinerilor cosari!
    Mi-a iesit cosaru’-n drum / Si-o sa am noroc de-acum! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  18 Ianuarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, vulpiţa, că îţi plac alegerile mele. Într-adevăr artistul, Chocarne-Moreau, ilustrează excepţional scene din viaţa copiilor, din vremurile trecute, când nevoile şi sărăcia îi obligau să muncească de mici. Dar copiii, tot copii rămân şi mai fac şi boroboaţe şi sunt tentaţi de-a încerca şi partea mai puţin onorantă şi constructivă pentru un copil, viciile, fumatul, alcoolul şi furtul.
      Da, bine zici, aşa se spune din bătrâni că, hornarul este simbolul norocului. 😆 Acuma cât de adevărat o fi, vom vedea. Eu cred că nu l-am întâlnit pe cel real, (la hornar mă refer) 😆
      Îţi mulţumesc mult, dragă vulpiţa. Un week-end minunat îţi doresc şi noroc cu carul! 🙂

      Apreciază

  7. Inspirat colaj, ca intotdeauna dealtfel. Poezia chiar nu o stiam. Bravo.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  18 Ianuarie 2014

      Îţi mulţumesc mult, Sebastian, pentru aprecierea ta.
      Mă bucur nespus de mult că îţi plac alegerile mele.
      Un week-end minunat îţi doresc, Sebastian! 🙂

      Apreciază

  8. Foarte reușite și amuzante lucrările de azi, tocmai potrivite pentru weekend. Să nu mai vorbesc de simbolul străvechi pe care-l poartă hornarul!
    Să fie cu mult noroc și pentru tine, Ștefania! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  18 Ianuarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Petru, că îţi plac alegerile mele. Lucrările într-adevăr sunt excepţional create şi refletă realitate vremurilor trecute.
      Aşa se spune din bătrâni, că, hornarul, este simbolul norocului, însă, cred totuşi că este doar un mit, sau, cum am mai spus. vulpiţei, nu am întâlnit eu un hornar adevărat în drumul meu, numai falşi 😆
      Un week-end minunat îţi doresc, Petru şi mult noroc! 🙂

      Apreciază

  9. Mi-au plăcut la nebunie cea cu gâsca şi cea cu homarul! În plus cum spunea cineva mai sus este cu noroc! Zi bună Ştefania!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  18 Ianuarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Radu, că îţi plac alegerile mele şi mă bucur că ai lucrări favorite care într-adevăr sunt amuzante! Şi mie îmi plac foarte mult, evident, toate pe care le-am ales. Vezi ce se-ntâmplă dacă au avut degete prea lungi? 😆
      Îţi mulţumesc mult, Radu. Un week-end minunat îţi doresc şi mult mult noroc! 🙂

      Apreciază

  10. Ce temă frumoasă ai ales! Hornarul cel aducător de… noroc! Foarte frumoase picturi ai postat şi de data asta. Cel mai mult mi-a plăcut cea cu căţelul care poftea la mâncarea băiatului. Şi muzică şi versuri… Un moment de pace şi bucurie.
    Numai bine şi o seară frumoasă, dragă Ştefania! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  18 Ianuarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Alex, că îţi plac alegerile mele şi mă bucur că ai un tablou favorit.
      Da, aşa se spune din bătrâni că hornarul este aducător de noroc, însă, eu, la câţi hornari am întâlnit în drumul meu, cred mai degrabă că-i doar un mit, această zicală. 😆
      Îţi mulţumesc mult, dragă Alex. Un week-end minunat îţi doresc şi eu şi numai bine! 🙂

      Apreciază

  11. Extrem de realiste picturile, par fotografii, iar câteva sunt foarte hazlii. Eh, şi da, tema coşarului aducător de noroc, asta pentru că anul este abia la început şi nu strică să avem un start reuşit.
    Ultimele două versuri, „Când sunt atâtea conştiinţe, / Ce au nevoie de-un hornar”, mă fac să privesc cu speranţă înainte, întrucât există şanse de îndreptare chiar şi pentru cele mai sus numite conştiinţe mai puţin imaculate, iar asta e de bine.
    Seară faină şi un weekend minunat, Ştefania. 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  18 Ianuarie 2014

      Aşa este, Centurion, tablourile sunt create în stilul realist. Şi mie îmi plac scenele în care sunt ilustaţi băieţii cu năzdrăvăniile pe care le fac aceştia.
      Ei, tare bine ar mai fi să se întâmple asta şi să avem toţii noroc cu carul!
      Îţi mulţumesc mult, Centurion. O seară minunată şi-un week-end minunat îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  12. You have impeccable taste. That first especially is magnificent.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  19 Ianuarie 2014

      Yes, all are! Thank you so much for your appreciation!
      Have a great day, Alex! 🙂

      Apreciază

  13. Vremuri si meserii apuse. Inca trebuie studiate acestea :).
    Zi frumoasa iti doresc.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  19 Ianuarie 2014

      Aşa este, Alex. Din păcate, meseria de hornar era una de sacrificiu,– cel care o practica era tot timpul murdar, dar foarte utilă pentru fiecare casă. Nu ştiu dacă era şi plătit pe măsură sacrificiul pe care-l făcea hornarul. Bănuiesc că, nu, din moment ce şi pe la sate nu mai există un hornar, cum era cu câţiva ani buni în urmă. Acum fiecare îşi curăţă hornul singur, altfel, oricând un horn este generator de pericole.
      Îţi mulţumesc mult, Alex. O zi minunată îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  14. Foarte frumoase toate! Sunt si vesele cu exceptia primei.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  19 Ianuarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Cristi, că îţi plac picturile.
      Da, aşa este, sunt amuzante într-adevăr. În prima este evidentă tristeţea, oboseala, îngrijorarea şi lehamitea de atâta cenuşă, a coşarului şi-aş îndrăzni să spun chiar neîmplinirea, toate astea îmi sugerează mie primul tablou.
      Îţi mulţumesc mult, Cristi. O duminică minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  15. Very nice picture, little use style arising and the right mix of colors, I am very menukai all.
    I was a bit translates paintings; are about the joy of children
    best wishes always my best friend

    Apreciază

    • Ştefania

       /  19 Ianuarie 2014

      Thank you so much, Kaligrafi Nusantara!
      I am so glad that you like my post again!
      Have a wonderful day and all the best! 🙂

      Apreciază

  16. Wunderschöne Gemälde.Wünsche dir einen schönen Sonntag liebe Grüße Gislinde

    Apreciază

    • Ştefania

       /  19 Ianuarie 2014

      Vielen Dank, Gislinde. Ich bin so froh, dass Sie meinen Beitrag wieder gerne!
      Haben Sie einen wunderbaren Sonntag auch. Mit Freundschaft, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  17. Foarte frumoase picturile, mi-au provocat o stare de bine!
    Felicitari pentru ceea ce faci, te voi urmari cu mare interes de acum incolo!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  19 Ianuarie 2014

      Mă bucur mult să aud asta, Alina!
      Îţi mulţumesc mult pentru aprecierea ta. Oricând eşti binevenită, aici, cu mult drag. Sper din toată inima mea să pot continua cu blogul, cel puţin anul acesta.
      O duminică minunată îţi doresc, Alina! 🙂

      Apreciază

  18. Pretty! Thank you so much for stopping by my recent post! 🙂

    Apreciază

  19. Kev

     /  20 Ianuarie 2014

    I love themes of a bygone era. It reminds us of our heritage and how lucky we are today. 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  21 Ianuarie 2014

      Thank you so much, Kev. Yes, you say so true „It reminds us of our heritage and how lucky we have today” – we should be grateful for that!
      Have a wonderful day, Kev! 🙂

      Apreciază

  20. Beautiful paintings and poetry. I love the theme of all the paintings and it is commendable how you search for and find such paintings with the same theme. Well done my friend. Thanks for sharing another lovely post with us. Take care and God bless.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  21 Ianuarie 2014

      Thank you so much, saminaiqbal27 for your appreciation! Yes, it is a lot of work and difficult to do a post on the subject, with paintings from many artists, but I do it with love!
      God bless you!
      Have a wonderful day, saminaiqbal27. Hugs, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  21. A fascinating collection, Stefania. So mischievous and full of life 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  23 Ianuarie 2014

      Thank you so much, restlessjo! I am so glad that you like the paintings! Unfortunately, for some people life is hard enough, and these excellent artists have illustrated this aspect of life!
      Have a wonderful day, restlessjo! Hugs, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  22. Wünsche dir ein schönes und glückliches Wochenende mit lieben Grüßen von mir. Gislinde

    Apreciază

    • Ştefania

       /  25 Ianuarie 2014

      Vielen Dank, Gislinde! Auch wünschen Ihnen ein wunderschönes Wochenende. Hier bei mir jetzt schneit ruhig und sehr schön! Viele Umarmungen, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  23. Salt of the Earth.

    Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
