Trebuiau să poarte un nume


Eminescu n-a existat.

A existat numai o ţară frumoasă
La o margine de mare
Unde valurile fac noduri albe,
Ca o barbă nepieptănată de crai
Şi nişte ape ca nişte copaci curgători
În care luna îşi avea cuibar rotit.

Şi, mai ales, au existat nişte oameni simpli
Pe care-i chema: Mircea cel Bătrân, Ştefan cel Mare,
Sau mai simplu: ciobani şi plugari,
Cărora le plăcea să spună,
Seara, în jurul focului poezii –
„Mioriţa” şi „Luceafărul” şi „Scrisoarea III”.

Dar fiindcă auzeau mereu
Lătrând la stâna lor câinii,
Plecau să se bată cu tătarii
Şi cu avarii şi cu hunii şi cu leşii
Şi cu turcii.

În timpul care le rămânea liber
Între două primejdii,
Aceşti oameni făceau din fluierele lor
Jgheaburi

Pentru lacrimile pietrelor înduioşate,
De curgeau doinele la vale
Pe toţi munţii Moldovei şi ai Munteniei
Şi ai Ţării Bârsei şi ai Ţării Vrancei
Şi ai altor ţări româneşti.

Au mai existat şi nişte codri adânci
Şi un tânăr care vorbea cu ei,
Întrebându-i ce se tot leagănă fără vânt?

Acest tânăr cu ochi mari,
Cât istoria noastră,
Trecea bătut de gânduri
Din cartea cirilică în cartea vieţii,
Tot numărând plopii luminii, ai dreptăţii, ai iubirii,
Care îi ieşeau mereu fără soţ.

Au mai existat şi nişte tei,
Şi cei doi îndrăgostiţi
Care ştiau să le troienească toată floarea
Într-un sărut.

Şi nişte păsări ori nişte nouri
Care tot colindau pe deasupra lor
Ca lungi şi mişcătoare şesuri.
Şi pentru că toate acestea
Trebuiau să poarte un nume,
Un singur nume,
Li s-a spus
Eminescu.

poezie de Marin Sorescu

Articol anterior

52 comentarii

  1. I loved your new image with blue colour, like blue skies… Wonderful selection for this post dear Stefania. Thank you, have a nice day, hugs and love, nia

    Apreciază

    • Ştefania

       /  9 Ianuarie 2014

      Thank you so much, dear Nia!
      I am so happy because you are here again. I was worried about your health. I’m so glad you’re okay. Glad you like the theme you have chosen and the selection of paintings created by artists, famous Romanian!
      Blue is my favorite color! It’s the color that comforts me the most!
      Thank you once again, dear Nia!
      God bless you!
      Big hugs, with love,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  2. OrhiKamyDeea

     /  9 Ianuarie 2014

    Cat de frumos curge imaginea satului romanesc, si nu numai, in tablourile prezentate. Multumesc pentru amintirile ce s-au rascolit in inima mea.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  9 Ianuarie 2014

      Aşa este, Deea! Artiştii români, au ilustrat foarte frumos, scene din viaţa satului românesc şi preocupările lor. E bine să ne amintim măcar din când în când, unde ne sunt cu adevărat rădăcinile.
      Îţi mulţumesc mult, Deea. O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  3. Wonderful paintings again Stefania. Hope you have a great day

    Apreciază

    • Ştefania

       /  9 Ianuarie 2014

      Thank you so much, Alastair!
      I am very happy that you like my post again!
      Have a wonderful day and you, Alastair! 🙂

      Apreciază

  4. Au mai existat şi nişte tei,
    „Şi cei doi îndrăgostiţi
    Care ştiau să le troienească toată floarea
    Într-un sărut.” 🙂
    Viaţa la ţară în pictura românească ….secolele trecute, completata cu balada lui Ciprian Porumbescu, minunat! Iti doresc o zi faina, Stefania!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Ianuarie 2014

      Îţi mulţumesc mult, Ane, pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit. Mă bucur nespus de mult că îţi plac alegerile mele. Scuză-mă te rog pentru răspunsul întârziat. Din motive obiective nu am mai putut ajunge pe blog.
      O zi minunată îţi doresc, Ane. 🙂

      Apreciază

  5. Mă gândesc că nu-i ușor să trăiești la țară…trezirea dimineața devreme…muncă până noaptea târziu…mulți țărani nici nu au o baie în care sa se spele…
    Din munca lor grea beneficiază orășeanul care poate că le și adresează vorbe răutăcioase atunci când vine în contact cu ei. Nu-i frumos!
    Acești oameni trebuie respectați și prețuiți mult!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Ianuarie 2014

      Aşa este, Melania, viaţa la ţară nu-i uşoară, în mod special pentru cei care îşi câştigă existenţa, muncind pământul şi îngrijid animalele.
      Acum satele româneşti nu mai sunt cum erau odinioară, majoritatea locuitorilor de acolo şi-au utilat casele cu toate necesare pentru trai, apă, gaze, curent electric, chiar şi internet, mai puţin, oamenii bătrâni sau cei care pur şi simplu nu muncesc şi trăiesc din mila oamenilor. Însă, locuitorilor satelor le este greu pentru sunt slugile pământului şi-ale animalelor, iar uneori natura nu-i chiar aşa de generoasă, se mai dezlănţuie iar munca lor este le este distrusă. Trebuie respectaţi ţăranii, ei sunt, „mâna care ne hrăneşte”, prin truda lor.
      Îţi mulţumesc mult, Melania. O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  6. Nu mă hazardez în a eticheta tema operelor pe care le-ai expus, fiindcă aș risca să mă plafonez, ceea ce nu e o opțiune. Însă remarc că predomină satul și țăranul român, într-o redare măiastră de către mari artiști români. Sunt încântat, Ștefania, și-ți doresc o seară minunată! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Ianuarie 2014

      Aşa este, Petru, celebrii artişti românii au ilustrat foarte frumos scene din viaţa satului românesc de odinioară, evidenţiind curăţenia spirituală a poporului român.
      Mă bucur nespus de mult că îţi plac alegerile mele.
      Îţi mulţumesc mult, Petru. O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  7. Mă bucur că ai postat o temă cu satul românesc.
    Marin Sorescu rămâne unul din preferaţii mei, deşi atunci când am postat aceeaşi poezie am fost şi înjurat! Spor!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Ianuarie 2014

      Satul românesc este locul unde m-am format ca, om, iar încercările şi bucuriile vieţii au fost cărămizile care m-au clădit ca, omul, ce sunt acum şi nu mi-e ruşine s-o spun.
      Din păcate, există şi astfel de specimene care aruncă cu vorbe pline de venin, revărsându-şi frustrările şi furia pe cei din jur, chiar dacă nu-i cunosc. Păcat că se întâmplă asta. Am primit şi eu o grămadă de mesaje jignitoare, pe care le arunc direct în coşul de gunoi, de aceea am şi activat moderarea comentariilor. Eu nu am nevoie de astfel de oameni în jurul meu.
      Probabil cel care a făcut acest lucru, josnic şi primitiv pentru un om, n-a înţeles ideea poetică, desfăşurată pe un spaţiu larg, desluşind astfel în totalitate, geniul eminescian, demonstrând astfel că sufletul poetului Eminescu, există în totul și-n toate de pe cuprinsul pământului românesc.
      Îţi mulţumesc mult, Radu. O zi minunată îţi doresc. 🙂

      Apreciază

  8. Stunning images

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Ianuarie 2014

      Thank you so much, Alex. I am so glad that you like my post again.
      Have a wonderful day! Sincerely Ştefania! 🙂

      Apreciază

  9. Frumoase tablouri, ai strâns laolaltă nume mari din pictura românească şi ai înnobilat articolul cu versuri de Sorescu, care este unul dintre preferaţii mei, alături de Macedonski (despre care ţi-am mai spus). Cât despre Balada lui Porumbescu, se potriveşte „mănuşă” cu restul.
    Seară minunată, Ştefania. 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Ianuarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Centurion, că din nou ţi-au plăcut alegerile mele. Aşa este, am ales doar capodopere româneşti, pentru că în toate se poate vedea, curăţenia sufletescă şi spirituală a românului şi pentru că mi-e tare drag şi mi-e tare dor de satul românesc, de cel al copilăriei mele, de tradiţiile şi indeletnicirile străbunilor noştrii, care, din păcate, pe zi ce trece se pierd.
      Îţi mulţumesc mult pentru aprecierea ta, care mă bucură foarte mult.
      Un week-end minunat îţi doresc, Centurion! 🙂

      Apreciază

  10. Foarte frumoase picturi! La fel si versurile. Iar Ciprian Porumbescu, magnific.

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Ianuarie 2014

      Aşa este, Cristi. Mie tare tragi îmi sunt toate şi pentru că sunt create excepţional, dar şi pentru că în toate mă regăsesc câte puţin şi toate îmi trezesc amintiri minunate pe care le-am trăit în copilărie şi tare mai tânjesc după acele vremuri. Mă bucur nespus de mult că îţi plac alegerile mele.
      Balada lui Ciprian Porumbescu, din punctul meu de vedere, este cea mai frumoasă melodie din lume din cele existente, cu nici una nu se poate compara şi nu este zi lăsată de Dumnezeu, în care să n-o ascult şi mai ales înainte de-a merge la culcare. E balsamul sufletului meu!
      Îţi mulţumesc mult, Cristi. Un week-end minunat îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  11. Buna seara !
    O insiruire magistrala a unor picturi ce vorbesc de la sine despre SATUL ROMANESC
    si despre ” talpa tarii „, TARANUL ROMAN !!!
    Sincere felicitari !
    Nu intamplator l-au cantat in note ilustri compozitori precum Ciprian Porumbescu
    si laudat in versuri poetii nostri .
    Iar despre frumusetile naturii cine a descris mai frumos in versuri
    LACUL decat EMINESCU ???
    ( http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/01/07/ ).
    O seara frumoasa si-un week-end placut !
    Cu stima,
    Aliosa.

    Apreciază

    • PS !

      Apreciază

      • Ştefania

         /  10 Ianuarie 2014

        Vă mulţumesc mult, domnule Alioşa pentru minunatul videoclip.
        Mi-a plăcut foarte mult, ca şi încă multe poezii ale marelui nostru poet Mihai Eminescu. Îmi amintesc cu mult drag, când în serile de iarnă, mămica, în timp ce lucra la lucruri de mână, de toate făcea ( nu deodată), cosea, ţesea, croşeta, tricota şi bineînţeles o ajutam şi noi, fiecare după puteri şi îndemânare, mereu cânta, Sara pe deal, apoi începeam şi eu, fratele meu şi sora mea şi cântam cu toţii,… Ei, alte vremuri erau,…

        Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Ianuarie 2014

      Bună seara, domnule Alioşa!
      Sunt absolut de acord cu ceea ce spuneţi dumneavoastră şi subscriu spuselor dumneavoastră. E bine să nu uităm niciodată că, „talpa tării este ţăranul român”.
      Vă mulţumesc mult, pentru aprecierea dumneavoastră care mă bucură foarte mult, însă trebuie să recunosc că meritul îl au doar artiştii români care au creat aceste capodopere, poetul Marin Sorescu şi nu în ultimul rând, Ciprian Porumbescu.
      Un week-end minunat vă doresc, domnule Alioşa! 🙂

      Apreciază

      • Sunteti plina de modestie si bun-simt !
        Meritul il au in primul rand pictorii , poetii si compozitorii
        dar si domnia voastra care ati SCOS din arhive prafuite
        la lumina zilei, nemuritoarele lor creatii !!!
        In conditiile in care mass-media scrisa si vorbita ne intoxica zi de zi
        cu tot felul de minciuni, dezinformari , exagerari si barfe,
        gestul dumneavoastra MERITA subliniat si apreciat la cote maxime !
        Degeaba avem VALORI NATIONALE daca nu sunt puse in evidenta !
        Multumesc pentru cuvintele adresate aici si la mine pe blog
        precum si pentru videoclipul postat !
        Week-end placut !
        Cu stima,
        Aliosa.

        Apreciază

        • Am uitat sa va spun
          ” JOS PALARIA ”
          pentru
          ” MAXIMA ZILEI ” !

          Cu aceeasi stima,
          Aliosa.

          Apreciază

          • Ştefania

             /  11 Ianuarie 2014

            Vă mulţumesc încă o dată, domnule Alioşa, pentru gândurile dumneavoastră bune pentru mine şi pentru minunatul videoclip! Ce frumos este cântată poezia „Sara pe deal” de corul național de cameră Madrigal!
            Maxima zilei, este un citat din Talmud, pe care eu îl aplic ca principiu de viaţă!
            Un week-end binecuvântat vă doresc, domnule Alioşa! 🙂

            Apreciază

        • Ştefania

           /  11 Ianuarie 2014

          Vă mulţumesc foarte mult, domnule Alioşa, pentru aprecierea dumneavoastră, însă era un adevăr pe care trebuia să-l recunosc!
          În opinia mea, mass-media scrisă şi vorbită, n-are nicio vină, trebuie să-şi câştige şi ea existenţa şi mediatizează doar ceea ce cere publicul. Dau un exemplu: La emisiunile culturale, ratingul este umilitor, dovadă că s-a desfiinţat TVR Cultural, emisiunile mondene, gen can-can fac rating şi vor funcţiona mult şi bine. Ce înţeleg eu aici este faptul că, foarte mulţi oamenii sunt preocupaţi mai degrabă de “capra vecinului”, de gunoiul din curtea vecinului, de cuplări şi divorţuri ale lui X sau Y, de, mai ştiu şi eu câte evenimente apar în fiecare zi,.. decât de cultură. De ce le-o fi plăcând asta? Habar nu am!
          Să fi scăzut chiar atât de mult moralitatea?,… nu ştiu să răspund.
          Un week-end minunat vă doresc şi eu, domnule Alioşa! 🙂

          Apreciază

  12. Stunning portraits, depict the lovely time of those painters love story with life. Blessings jalal

    Apreciază

    • Ştefania

       /  10 Ianuarie 2014

      Thank you so much, Jalal. These works are created by famous Romanian artists! In them is shown Romanian village of yesteryear, concerns Romanians, Romanian bravery and spiritual cleanliness Romanian people! Song is created by a great Romanian composer!
      This post is totally with the Romanian works, paintings, poetry and music!
      I am glad that you like my post.
      God bless you!
      Have a wonderful weekend, Jalal! Sincerely Stefania! 🙂

      Apreciază

  13. Buna dimineata Stefania :).
    Viata oamenilor descrisi in aceste magini trebuie studiata mai mult si mai des. Prin munca si stradania lor am ajuns aici, in prezent, nu prin luxul celor putini. Cei multi si simpli ne sunt stramosi, ne sunt patrie si istorie.
    Sa ai o zi frumoasa :).
    Alex

    Apreciază

    • Ştefania

       /  11 Ianuarie 2014

      Bună dimineaţa, Alex!
      Aşa este. Uite ce frumos vorbeşte, Andronache Virgil Nicolae, într-un eseu, căruia îi mulţumesc şi mă înclin, despre „Ţăranul Român, un Zeu al pământului”, ceea ce cred că fiecare din noi simţim asta, în adâncul sufletului nostru, dar neavând harul slovei, mai greu vorbim toate acestea.
      „A vorbi despre ţăran, ai rosti numele înseamnă a-i simţi mirosul de brazdă reavănă, de pâine fierbinte scoasă din cuptorul de lut ars. Numele Lui e aidoma florii de cireş sfinţite de Dumnezeu în răsăritul de soare al lunii mai.
      Ţăranul român, de-a lungul istoriei a fost ca un Zeu a-toate îndurator, zlotit de timpuri, biciuit de vremuri, permanent sub zodia suferinţei. Istoria confirmă pe deplin: revoltele şi răscoalele au făcut din el o zeitate a pământului înfrăţit cu cerul, un martir al brazdei însămânţate.
      Lupta lui, a ţăranului deseori a îndoliat cerul sfânt şi glia strămoşească.
      Niciodată nu s-a lăsat biruit, deşi i s-a luat bir, de vicisitudini.
      A stropit glia sfântă, mamă îndestulătoare pentru copiii săi, în urmă-i răsărind firul tânăr şi plăpând sau poate verde şi puternic, al spicului de pâine.
      Românul de la ţară, ţăranul îndumnezeit de suferinţa seculară, vorbeşte şi gândeşte „pe şleau”, cinstit şi pe limba lui, câteodată doinindu-şi starea de neputinţă; în acelaşi timp e ambiţios, hotărât, perseverent şi puternic.
      Totdeauna şi-a limpezit gândurile şi sentimentele prin of-ul nemăsurat aşezat cu smerenie în doine şi balade. Armele lui dintotdeauna au fost dragostea pentru semeni, pentru pământ, coasa şi toporul-uneltele-i de încredere şi paznici de seamă, sapa şi plugul tras de boi.
      Dumnezeu L-a înzestrat cu rabdare în faţa privaţiunilor timpului. Sufletu-i înmiresmat de lumina cireşilor înfloriţi s-a înălţat mereu către Divinitatea binevoitoare, prin credinţa nestrămutată nici în faţa morţii, prin cântec şi lacrimă.
      Ţăranul Român din Dumnezeire se trage, şi-şi poartă crucea existenţei prin noiane de vise si dezamagiri.
      Oriunde, plecat în lume-de voie sau de nevoie, nu şi-a uitat obârşia întorcându-se la matca cu aceeaşi sfinţenie ca la o icoană a nemuririi neamului.
      Dintotdeauna ţăranul Român, un zeu al pământului, a fost răstignit pe crucile timpurilor…
      Să-i cinstim cutezanţa, răbdarea, ambiţia şi perseverenţa–să nu abuzăm niciodată de sufletul său! Coasa şi toporul îi sunt la îndemână!
      Să-l cinstim pe măria-sa Ţăranul Român!”– Andronache Virgil Nicolae
      O zi minunată îţi doresc, Alex! 🙂

      Apreciază

      • Eu vin de la tara. Am crescut 17 ani in sta, vazand orizonul nesfarsit din curtea mea, privind la 6 am cum rasare soarele ori cum vreun taran mergea la sapa.
        Era un timp (prin facultate probabil, 2005-2008) cand as fi fost de acord cu afirmatia de mai sus. Acum nu mai sunt. Taranul roman vad ca se supune sortii si accepta sa traiasca un destin anost.
        Poate ca vad, pe unde ma duc, defectele celorlalti si minimalizez calitatile lor insa, oricat as vrea, nu ma insel. Taranul roman, care-mi este stramos, pe-al carui pamant calc, uneori descult, nu poate fi identificat de mine cu cel din eseul de mai sus. Nici pe departe, in viziunea mea, el nu are acele calitati descrise acolo.
        Omul portretizat in eseu reprezinta in prezent exceptia. Citesc despre el reportaje, il vad in prim-plan in buletinele de stiri, dar nu el reprezinta taranul prezentului. Cel putin pentru mine.

        Apreciază

        • Ştefania

           /  11 Ianuarie 2014

          Te înţeleg foarte bine, Alex, nu te îngrijora. Nu eşti singurul care nu se identifică cu tăranul român descris în eseu, pentru că nu ai rămas la ţară, ai ales să-ţi schimbi stilul de viaţă, ai ales modernismul. Mulţi fac asta şi eu am făcut asta, cu toţii cautăm un trai mai bun, mai lejer, mai confortabil, nu-i rău, fiecare are dreptul să-şi ducă traiul aşa cum vrea, are acest drept de-a alege cum să trăiască. Chiar şi cei rămaşi în sat caută să progreseze caută să-şi uşureze viaţa! Ce este trist că mulţi români odată ce-au plecat din sat, se leapădă şi de tradiţiile şi obiceiurile româneşti şi împrumută din obiceiurile şi tradiţiile altor popoare, doar în sate şi în special satele de munte, oamenii de acolo încă mai păstrează datinile străbune, cel puţin la noi în zonă.
          Spunea Liviu Rebreanu la un discurs de recepţie la Academia Română „Ţăranul nu pleacă nici de voie, nici de nevoie. El n-are unde să-şi mute sărăcia, pentru că, smuls de pe ogorul lui, ar fi osândit să piară … El se simte zămislit şi născut din acest pământ …” acest citat spune multe.
          Îţi mulţumesc mult, Alex. O zi minunată îţi doresc! 🙂

          Apreciază

          • Personal, as dori ca taranul roman sa-si schimbe mentalitatea. De multe ori il vad resemnat in fata sortii potrivnice.
            Observ ca ai schimbat culorile pozei de avatar. Imi place noua cromatica :).
            Seara frumoasa Stefania.

            Apreciază

            • Ştefania

               /  11 Ianuarie 2014

              Te înţeleg, Alex. Uneori, trebuie să acceptăm că unele lucruri nu se pot schimba, oricât te-ai lupta şi atunci eşti obligat să te resemnezi, altfel o iei razna. Fiecare din noi trece prin astfel de situaţii. Important este să nu ne pierdem speranţa şi credinţa.
              Iar în ceea ce priveşte schimbarea mentalităţii. Eu cred că orice poţi schimba în lumea asta, chiar şi munţii să-i muţi dintr-un colţ al lumii, în altul, însă mentalitatea oamenilor, nimeni n-o poate schimba, dacă omul însuşi nu vrea!

              Da, bine ai observat, Alex, am făcut o schimbare, nu doar poza de la avatar am schimbat-o, ci şi tema blogului, cred că ai remarcat asta, sau poate că nu, depinde de unde ai trimis comentariile, dacă din readar sau e-mail, atunci nu aveai cum să vezi schimbarea pe care am făcut-o.
              Cu toate că nu-mi prea plac mie schimbările, nu sunt adepta lor, eu sunt mai conservatoare, mai loială,… totuşi am simţit să fac această schimbare.
              Mă bucur mult că îţi place şi ţie.
              Îţi mulţumesc încă o dată, Alex! O seară minunată îţi doresc şi eu! 🙂

              Apreciază

  14. I too love your new blue themes – so soothing and beautiful. Thank you for sharing the scenes from the Romania village – the music gives a sense of longing and a life which is not so easy for the villagers We city dwellers have it easy. Have a fantastic weekend!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  11 Ianuarie 2014

      Thank you so much, dear simplecherishes, for your appreciation regarding my blog. I am so glad that you like the theme I chose. Blue is my favorite color! It’s the color that I create that state of tranquility unmatched!

      Also I am so glad that you like the paintings created by famous Romanian artists that illustrate exceptional Romanian village life scenes of yesteryear, and some concerns of Romanians and pure soul of Romanians ! The song is my favorite!
      Thank you once again , dear simplecherishes !
      Have a fantastic weekend , too ! 🙂

      Apreciază

  15. I love the new design Stefania! And, very much enjoy this selection of paintings. Happy weekend!

    Apreciază

    • Ştefania

       /  11 Ianuarie 2014

      Thank you so much, dear Elena, for your appreciation!
      I’m so happy for, you like the change that I made a blog theme and again that you love paintings that I’ve chosen!
      Have a happy weekend, too! Hugs, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  16. Superb draga Stefania!!! Nu am intrat de ceva vreme pe blog dar abia astept sa-ti vizualizez postarile din ultima vreme.
    La multi ani si un An Nou fericit!!!!
    Calde imbratisari. 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  12 Ianuarie 2014

      La mulţi ani, dragă Adeena!
      Îţi mulţumesc mult, pentru aprecierea ta şi pentru urarea ta caldă, care mă bucură foarte mult.
      Mă bucur să te văd din nou şi mă bucur că eşti bine, începusem să-mi fac griji. Ştiu cu este cu timpul, nu întotdeauna poţi ajunge şi pe blog când priorităţile din viaţa de zi cu zi, nu suportă amânare.
      Un An Nou, aşa cum ţi-l doreşti tu să fie. Fii binecuvântată cu multă sănătate şi numai cu fericire, în toate zilele vieţii tale ce vor fi să vină.
      Te îmbrăţişez şi eu cu mult drag.
      O duminică minunată îţi doresc, Adeena! 🙂

      Apreciază

  17. Frumoasă postare, dragă Ştefania! Ne-ai amintit de o lume apusă, pe care nu o mai admirăm decât prin tablouri. Satele nu mai sunt demult ceea ce au fost cândva. Din păcate…
    Minunată poezia lui Marin Sorescu, asortată cu minunata Baladă a lui Porumbescu. Un moment frumos de simţire românească.
    Îţi doresc o duminică frumoasă! 🙂

    Apreciază

    • Ştefania

       /  12 Ianuarie 2014

      Mă bucur nespus de mult, Alex, că îţi place postarea mea. Aşa este, dar nu-i rău că locuitorii satelor caută să-şi îmbunătăţescă nivelul de trai şi nu numai cei de la sat, e trist că o fac cu un preţ mare, dezrădăcinărea, fiind nevoiţi chiar să emigreze din motive bine ştiute de noi toţi, trudind în alte ţări şi asta le provocă suferinţă.
      Din ce văd eu în satele de la noi, e îmbucurător faptul că oamenii de la sat, păstrează cu sfinţenie acele virtuți spirituale, morale și practice, cum ar fi: credința, cinstea, hărnicia, dărnicia, simțul proprietății și al inițiativei, solidaritatea și comuniunea atât în comunitatea în care trăiesc cât şi comunitățile aferente.
      Îţi mulţumesc mult, Alex pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult.
      O duminică minunată îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  18. Frumoase alegeri, temelia si radacinile noastre, o nostalgie care curge prin noi si ne aminteste in fiecare clipa timpurile de odinioara.
    Un bilet incarcat cu frumusetea neamului nostru…
    O seara minunata iti doresc draga Stefania.
    Te imbratisez cu drag,

    Liz

    Apreciază

    • Ştefania

       /  12 Ianuarie 2014

      Vă mulţumesc mult, doamna Liz pentru aprecierea dumneavoastră.
      Mă bucur nespus de mult că vă plac alegerile mele. Bine ziceţi dumneavoastră, cel puţin eu zilele astea am fost măcinată de nostalgie.
      O seară minunată vă doresc, doamna Liz.
      Vă îmbrăţişez şi eu cu mult drag,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  19. Minunate! Imi place in mod deosebit Ludovic Bassarab pentru ca a imortalizat in picturile sale viata in mediul rural cu obiceiurile traditiile si muncile specifice acelor vremuri. De poveste! Multumesc pentru toate postarile tale draga Stefania. As sta sa le admir ore in sir daca as putea. Oricum privitul acestor capodopere este pentru mine un mod extraordinar de relaxare. Am sa revin ori de cate ori voi putea.
    Te pup cu drag! ❤

    Apreciază

    • Ştefania

       /  12 Iunie 2014

      Într-adevăr peisajul pastoral ilustrat de Ludovic Bassarab, este deosebit. Şi mie îmi place foarte foarte mult. La fel de mult îmi plac lucrările şi celorlalţi pictori români ale căror lucrări le-am ales.
      Mă bucur nespus de mult că îţi plac postările mele şi că te simţi bine aici. Oricând eşti binevenită, Adeena dragă, cu mult drag.
      Îţi mulţumesc mult, pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit.
      Te pup şi te îmbrăţişez şi eu cu mult drag. 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,973 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
