Toamna

E-atâta frig în mine,-ncât îmi zic,
ca o livadă toamna, „Oare n-am visat
c-a fost frumos şi vară,-n vreme ce nimic
din toate-acestea nu s-a întamplat?”

Dar sufletul, întocmai ca livada,-i greu
de ramuri frânte,  frunze putrede şi spini,
sunt semne ca n-a fost la mijloc visul meu
ci-aievea dragostea trecu,  lăsându-ne străini.

Sau poate şi mai rău: iubirea, ca o floare,
şi-a scuturat petalele pe jos,
şi dorul,  fructul ei cel veninos,
se coace-acuma liniştit la soare.

poezie de Magda Isanos

Articol următor

52 comentarii

  1. oare cine îşi mai aduce aminte de Clayderman la posturile tv naţionale ? frumoase picturi ! o seară plăcută în continuare !

    Apreciază

    • Stefania

       /  24 Noiembrie 2013

      Din păcate, cred că niciunul. Eu nu prea urmăresc programele TV, pentru că pur şi simplu nu am ce vedea şi mi-aş pierde timpul atât de preţios. Aşa că pentru mine internetul este o binecuvântare. Iar în puţinul timp liber pe care îl am la dipoziţie, urmăresc cu multă plăcere, Animal Planet şi Discovery.
      Păcat că muzica de calitate zace undeva în arhivele televiziunilor şi ne intoxică cu tot felul de scârţâieli de doi bani.
      Mă bucur mult că îţi plac picturile. Îţi mulţumesc mult, pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit.
      O seară minunată îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  2. Revin la tine să mai prind aspecte mereu vii dintr-o toamnă nemuritoare, pe care în realitatea necruțătoare trebuie să o părăsim și să schimbăm în curând decorul. Aici totul e liniștit și nu mi-e teamă de culori neașteptate.
    Mulțumesc pentru tihnă și îți doresc o seară adecvată, Ștefania! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  24 Noiembrie 2013

      Mă bucur mult de tot, Petru, că revi aici cu mult drag. Din păcate natura, încet încet se dezbracă de ţinuta multicoloră cu care ne-a încântat sufletul cu grandiosul specacolul de culori şi miresme pe care ni l-a oferit şi în această toamnă, dar în curând va îmbrăca straie albe strălucitoare şi ne va încânta cu strălucirea ei .
      Îţi mulţumesc mult, Petru, pentru gândul tău bun pentru mine.
      O seară minunată îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  3. What wonderful Autumnal photos Stefania. Excellent Richard Clayderman track as well.

    Enjoy the remainder of your Sunday

    Apreciază

    • Stefania

       /  24 Noiembrie 2013

      Thank you so much, Alastair. I am so glad that you like both paintings and music that I chose!
      Richard Clayderman is a renowned pianist and composer, and I love his music.
      Enjoy this wonderful evening of Sunday, Alastair! 🙂

      Apreciază

  4. Imaginile tale descriu partea trista a toamnei dar noi stim ca are si o parte vesela si frumoasa.

    Apreciază

    • Stefania

       /  24 Noiembrie 2013

      Aşa este, draga mea tink3rbe11. Toamna nu poate fi întrecută în frumuseţe şi bogăţie de niciun alt anotimp, chiar dacă, are şi ea momentul ei este mai zdrenţuită şi posomorâtă şi chiar şi atunci are farmecul ei.
      Îţi mulţumesc mult, draga mea. O seară minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  5. Beautiful pictures as always my friend…and I simply love Richard Cleyderman and this piano melody. Take good care, many hugs aad kisses, Delvi.

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Noiembrie 2013

      Thank you so much, Delvi! I am so glad that you like my post again.
      I also love the music of Richard Cleyderman,… I am so glad know that you love her too.
      Enjoy this wonderful day, Delvi. Big hugs, Stefania! 🙂

      Apreciază

      • You’re welcome my dear friend…and re-blogging was a pleasure, you have such beautiful posts! Have a good week Stefania…many hugs and kisses. Delvi.

        Apreciază

        • Stefania

           /  25 Noiembrie 2013

          Thank you once again, Delvi.
            I’m so glad to hear all this.
          Have an exceptional week too. Big hugs, Stefania! 🙂

          Apreciază

    • Stefania

       /  25 Noiembrie 2013

      Thank you so much, Delvi, for your appreciation and reblogged. Hugs, Stefania! 🙂

      Apreciază

  6. Habían dos amigos uno sabia muy bien el manejo de guitarra el otro sabia piano pero no tenia tanta practica.Una vez y otra vez se repetía la historia,en reuniones siempre una guitarra hay,pero piano no,Siempre le fue mas fácil relacionarse con las mujeres al que siempre tenia la gibson,terminado el año y en su despedida todos contaban mientras bailaban y bebían la suerte que es tener una guitarra,el escuchaba guitarra y preparaba el dedal y mas chicas se le acercaban pero no tuvo suerte pues un corte de luz,hizo que se disparasen en distintas direcciones en el apagón las mujeres huyeron el dueño desesperado por las quejas de los jóvenes estaba entre la espada y la pared ,El Pianista nunca pudo levantarse un mujer y todo daba para que terminara la fiesta con ese sabor amargo ,pera la guitarra se acordó que una noche en ese lugar actuo con su gibson y lo acompañaba en gran piano de cola.Fue al dueño le dijo que el estaba con un amigo que sabia tocar piano.Fue ese día que las luces del alma buena y solidaria vence a cualquier tempestad ,aunque tengas una pequeña vela ,en una noche todos irán haciendo cola al piano…
    Esta bueno lo tenia dando vuelta y me salio.
    Un beso

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Noiembrie 2013

      Muchas gracias, Rubén, porque usted ha compartido con nosotros la historia de tus amigos.
      Me encantan los sonidos producidos tanto en el piano y los sonidos de guitarra!
      En general me encantan los sonidos producidos por instrumentos musicales tradicionales.
      Que tengan un buen día, Rubén! Sinceramente Stefania. 🙂

      Apreciază

  7. Hi Stefania, The fall portraits and Richad Clayderman piano are beauridu compination, thank you for your tremendous work you put in this post and every post. Blessings, fondly jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Noiembrie 2013

      Thank you so much, Jalal, for your appreciation. I am glad that you like the choices I made again.
      Have a wonderful day and many blessings. Sincerely, Stefania. 🙂

      Apreciază

  8. Stefania l meant Beautiful but the key board (printed Beauridu) sorry for the mistake.Jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Noiembrie 2013

      Do not worry, Jalal, anyone can make mistake because of the speed of typing.
      I understand what you mean.
      Warm wishes . Sincerely, Stefania! 🙂

      Apreciază

  9. Toamna cea frumoasa se pregateste sa plece de la noi de-acasa.

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Noiembrie 2013

      Aşa este, Cristi şi ne lasă în suflet speranţa că ne vom reîntâlni şi în anul următor să ne încânte cu frumuseţea şi bogăţile ei.
      Deja vremea s-a răcit bine şi la noi, plouă neîncetat de aseară, aproape toţi copacii s-au dezgolit de ţinuţa lor regească iar atmosfera mohorâtă domină! E atât de trist când priveşti afară!
      Îţi mulţumesc mult, Cristi. O seară minunată îţi doresc. 🙂

      Apreciază

  10. Picturile sunt extraordinare, de altfel ţi-am spus deja că peisajele rurale cu râuri şi copaci sunt favoritele mele. 🙂 Am observat într-una dintre picturi, a şasea, dacă nu greşesc, un băieţel pescuind, m-am pomenit cu gândul la vremea când eram cam de vârsta lui şi făceam acelaşi lucru în vacanţele de vară, la bunici 😉
    Seară plăcută, Ştefania 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc mult, Centurion. Mă bucur nespus de mult că îţi plac picturile şi mă bucur mult că ţi-au trezit amintiri frumoase pe care le-ai petrecut în vremea copilăriei. Cred că fiecare perioadă a vieţii este frumoasă, dar cea a copilăriei de de neîntrecut.
      O seară minunată îţi doresc şi eu, Centurion! 🙂

      Apreciază

  11. Reflections! How very wonderful:)

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Noiembrie 2013

      Thank you so much, dear Elena.
      I am so glad that you like my post again.
      Have a wonderful day, dear Elena. Big hugs, Stefania! 🙂

      Apreciază

  12. Frumoase peisaje. Ma duc cu gandul la anul care urmeaza sa se incheie si la ceea ce am facut in cele 11 luni care se implinesc in cateva zile.
    Seara linistita sa ai :).
    Alex

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc mult, Alex.
      Aşa este, în curând se încheie anul, încheiem cicluri şi începem altele, cu speranţa spre mai bine.
      O seară minunată îţi doresc şi eu, Alex! 🙂

      Apreciază

  13. Très belles peintures d’automne Stefania et ton poème est superbe, merci de ce délicieux partage mon amie 🙂

    Apreciază

  14. DiaMar bucataria galbena

     /  26 Noiembrie 2013

    Buna draga mea,
    Peste doua zile imi serbez ziua,asa ca nu am cum sa nu iubesc toamna.O iubesc cu tot sufletul.Asa ca-mi plac foarte mult picturile acestea.
    Iar de muzica nu mai spun,asa mi-as dori sa mai vad si pe TV muzica adevarata.
    Pana una alta,ascult CD-uri.
    O seara buna sa ai!

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Noiembrie 2013

      Bună, dragă Mihaela.
      O, ce frumos că în curând îţi celebrezi aniversarea, eu îţi doresc încă de pe acum un sincer şi călduros La mulţi ani!, Bunul Dumnezeu să te binecuvânteze cu multă sănătate, o viaţă frumoasă şi liniştită, numai cu împliniri şi numai bucurii!
      Mă bucur nespus de mult că îţi plac alegerile mele.
      Da, ar fi minunat dacă la TV, s-ar difuza numai emisiuni de calitate şi muzică de calitate, dar e bine că avem alternative, incât să vedem şi să ascultăm doar ceea ce ne place.
      Îţi mulţumesc mult, dragă Mihaela. Te îmbrăţişez cu mult drag.
      O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  15. Ooo, Richard Clayderman! Demult nu am mai auzit de el!
    Imi place mult pictura cu arborele rupt, de fapt imi plac toate! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Noiembrie 2013

      Richard Clayderman, este un mare muzician şi a mai fost prezent aici la mine de mai multe ori. Mă bucur nespus de mult, Radu, că îţi plac alegerile mele.
      Într-adevăr pictura preferată de tine este deosebită. Este lucrată atât de realist încât, dacă n-ar avea semnătura artistului pe ea, tinzi să crezi că este o fotografie.
      Îţi mulţumesc mult, Radu. O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  16. Beautiful, so beautiful… especially in the number 4, the sun standing so amazingly… fascinated me. How I missed your blog 🙂 Thank you so much dear Stefania, you are my romantic world… Love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Noiembrie 2013

      Thank you so much, dear Nia. Glad to see you again. I’m so glad because you like my post again.
      I am a romantic person and I am glad that you resonate with my world.
      Have a wonderful day, dear Nia. Big hugs, with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  17. Minunate tablouri !

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 Noiembrie 2013

      Vă mulţumesc mult, doamna Victoria.
      Mă bucur nespus de mult că vă plac tablourile artistului Alfred Wahlberg.
      O zi minunată vă doresc, doamna Victoria. 🙂

      Apreciază

  18. Foarte frumoasa postarea! Un adevarat omagiu pentru toamna care a fost. Minunate picturile. Un autor atat de sensibil la frumusetile naturii, pe care a redat-o atat de frumos in fiecare lucrare. Si se vede ca a fost si prolific.
    Minunata poezia Magdei Isanos si bine asortata cu muzica acestui minunat artist.
    Multumesc pentru clipa de relaxare si bucurie, draga Stefania!
    O seara buna iti doresc! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc mult, Alex, pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult. Într-adevăr peisajele artistului sunt deosebite, elegante, rafinate, iar prin tonurile folosite crează o atmosferă poetică.
      Mie îmi plac foarte mult poeziile Madei Isanos şi mereu mă întorc la ele.
      O zi minunată îţi doresc şi eu, Alex! 🙂

      Apreciază

  19. nu ma mai satur de culorile toamnei. frumos. seara faina

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 Noiembrie 2013

      Oh, şi eu nutresc acelaşi sentiment cu tine, Monica şi cred că toată lumea simte la fel. E tare frumoasă Toamna, din păcate acum ne părăseşte, dar ne lasă în suflet speranţa că ne vom reîntâlni şi-n următorul an.
      Îţi mulţumesc mult, Monica. O zi minunată îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

      • fiecare anotimp este frumos in felul lui. dar cred ca toamna este speciala prin culorile ei, mai ales ca este urmata de iarna. care stim prea bine ca e cam alb-negru

        Apreciază

        • Stefania

           /  29 Noiembrie 2013

          Aşa este, Monica, fiecare anotimp are farmecul său, dar niciunul nu întrece toamna în frumuseţe şi bogăţie, dar toată frumuseţea şi bogăţia toamnei, se datorează celorlate anotimpuri!
          O seară minunată îţi doresc, Monica şi un week-end superb! 🙂

          Apreciază

  20. Un minunat partaj, merci draga Stefania.
    O dulce raza de soare pentru o zi frumoasa, te imbratisez cu drag,

    Liz

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 Noiembrie 2013

      Vă mulţumesc din suflet, doamna Liz.
      Mă bucur foarte mult că v-au plăcut alegerile mele.
      O dulce raza de soare şi pentru dumneavoastră.
      O zi plină de bucurii vă doresc, doamna Liz.
      Vă îmbrăţişez cu mult drag,
      Ştefania 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
