Visez la Nordul plin de ceţuri grele…

Pentru a vedea imaginile cât mai confortabil, ~ dă click~, pe fiecare imagine pentru mărire.

Visez la Nordul plin de ceţuri grele!
În vechiul port, din anii seculari,
Corăbii trec şi luntre de pescari,
Alunecând cu albele vintrele!

Se leagănă pe coapsele lor tari,
Şi pe catarg c-un stol de rândunele,
Şi-acelaşi cântec urcă pân-la stele,
Ce-l scot din piept vânjoşii marinari.

Din vălul alb, scăpându-i o şuviţă,
Pe ţărm, indrăgostita pescăriţă
Privind în val un aurit delfin,

Ca unda ce-i sclipeşte la picioare
Sub focul asfinţitului de soare,
Îşi umflă sânul gol într-un suspin.

Sonet de Artur Enăşescu

Articol următor

50 comentarii

  1. Thanks for sharing these wonderful paintings. Have a wonderful evening Stefania

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2013

      Thank you so much, Alastair.
      Glad to know that you like these paintings.
      Enjoy this wonderful evening, Alastair! 🙂

      Apreciază

  2. Magnificent structure, boat and clouds accompanied by delightful music!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2013

      Thank you so much, simplecherishes.
      I’m so glad that you appreciate these paintings and music.
      I’m so glad you like my post.
      Have a wonderful day, simplecherishes.
      Hugs, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  3. As premia blogul tau. Pot?

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2013

      Mă bucur nespus de mult, Cosmisian, că îţi place blogul meu. Eu, nu merit premiu, ci pictorii, poeţii şi compozitorii, care au creat aceste capodopere care ne umplu sufletele de frumos. Pentru mine cel mai mare premiu este că voi toţi prietenii mei bloggeri, apreciaţi aceste capodopere şi veniţi cu drag aici, să le admirăm şi să ne bucurăm, împreună, de frumuseţea lor.
      Îţi mulţumesc din suflet pentru aprecierea ta şi pentru gândul tău bun pentru mine.
      O seară minunată îţi doresc, Cosmisian. 🙂

      Apreciază

  4. Impresionante picturile lui Abraham Storck, un pictor, se pare specializat în peisaje marine. De fapt nu-i de mirare, din moment ce îşi avea atelierul de lucru tocmai la Amsterdam, într-o ţara care la acea vreme domina comerţul maritim. Am observat două picturi reprezentând vânătoarea de balene. Deosebite sunt si acelea care reprezintă bătălii navale sau imaginea portului.
    Ah, să nu uit de Mozart, excepţională sonata lui, şapte minute de încântare pentru ureche şi deopotrivă spirit.
    Seară minunată în continuare şi o duminică plăcută, Ştefania 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc mult, Centurion. Mă bucur mult că îţi plac alegerile mele. În toate lucrările artistului, Abraham Storck, poate fi remarcat atât talentul înnăscut cât şi imaginaţia sa bogată. De asemenea lucrările sunt impresionante prin calitatea lucrări la cel mai înalt nivel, a materialelor cu care sunt create, implicit a pensulelor. Artistul a folosit atât pânza cât şi uleiurile şi pigmenţii de cea mai bună calitate pe care şi le procura foarte greu în vremea aceea, de peste tot în lume.
      O seară minunată şi-o duminică veselă şi relaxantă îţi doresc, Centurion. 🙂

      Apreciază

  5. Dear Stefania, Glorious post, the 18th. Cencury was discovery battle ships, expanding beyond Europe, an people immigrating to new countries. Best regards, blessings.jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2013

      Thank you so much, Jalal. The paintings are created the late sixteenth century.
      Glad you like my choice again.
      Have a wonderful day, Jalal and Many Blessings. Sincerely Stefania 🙂

      Apreciază

  6. These are so impressive paintings and should be historical too. Wonderful collection dear Stefania, as always you took me a wonderful art tour again. Thank you, have a wonderful Sunday, love and hugs, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2013

      Thank you so much, dear Nia. The artist was a great maritime landscape painter, and his works illustrate sea battles and whaling, which is a profitable business in that time .
      I’m glad you like my post again .
      Have a wonderful Sunday, dear Nia. Hugs, Ştefania . 🙂

      Apreciază

  7. Extremely classic paintings that I enjoyed viewing while listening to the beautiful Mozart music.
    Lovely …
    Isadora

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2013

      Thank you so much, Isadora. I am so glad to hear all this. I am glad that you feel comfortable here. The composition of Mozart, I listened to while working on the post for publishing it.
      I the evening, always listen classical music, and during the day, listening, music from other genres.
      Enjoy this wonderful day, dear Isadora. Hugs, Stefania. 🙂

      Apreciază

  8. In viata mea, nu prea am reusit sa merg prea des la muzee sau la vernisaje de pictura, dar datorita tie merg acum ori de cte ori imi doresc intru aici tacuta cu ochii mariti de interes si imi umplu sufletul cu frumos si cu arta, arta de calitate, multumesc!

    Apreciază

  9. Foarte frumos, asa cum ne-ai obisnuit deja!
    Nu stiu cum se face dar Centurion este mai harnic ca mine si spune cam ce doream sa scriu si eu!
    Deci subscriu la ceea ce a scris el plus la ideea cu premiul! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc mult, Radu. Mă bucur mult că îţi plac alegerile mele. Mi-ar plăcea să merit un premiu. Cui nu i-ar plăcea? Dar din nefericire pentru mine, meritul îl au doar cei care au creat aceste capodopere. Eu sunt fericită că am posibilitatea să le admir şi să mă bucur de ele, împreună cu voi.
      O duminică minunată îţi doresc, Radu. 🙂

      Apreciază

  10. Corăbierii! Acei oameni neînfricați care înfruntau nemiloasele furtuni doar cu niște vase rudimentare pentru vremea noastră. Pledoaria pe care le-o aduc aceste picturi este impresionantă, Ștefania.
    Să ai o duminică fără nici urmă de furtună! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc mult, Petru. Aşa este. Artistul a ilustrat excepţional, scene din viaţa acestor temerari, aducându-le un omagiu pentru sacrificiul lor. Îmi pare mie că navele de atunci erau adevărate bijuterii, prin artitectura şi designul lor şi erau totuşi, destul de puternice dacă participau la lupte pe mare.
      O duminică minunată şi numai bucurii, îţi doresc şi eu, Petru! 🙂

      Apreciază

  11. DiaMar bucataria galbena

     /  17 Noiembrie 2013

    Buna,draga mea Stefania!
    Splendid,si atat!
    Iti multumesc pentru fiecare clipa minunata petrecuta aici la tine!
    O zi buna sa ai,draga mea!

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2013

      Bună, dragă Mihaela.
      Îţi mulţumesc mult, pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult.
      Te îmbrăţişez cu mult drag.
      O duminică minunată îţi doresc, draga mea. 🙂

      Apreciază

  12. Felicitari! minunate picturi, Stefania! O dupa – amiaza frumoasa 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc din suflet, Ane, pentru gândurile tale bune.
      Mă bucur mult că îţi plac picturile.
      O după-masă minunată îţi doresc şi eu, Ane! 🙂

      Apreciază

  13. Eu nu visez la acest Nord rece si aspru. Imi place sa-l vad e la departare, sa-i admir valorile si sa citesc despre legendele si miturile…dar atat.

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2013

      🙂 Uite că poetul visa, la acest Nord. Mie mi-ar plăcea să călătoresc în jurul lumii, dar să mă întorc, aici, acasă.
      Îţi mulţumesc mult, Alex. O seară minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  14. Nu-mi displace deloc ceața- este ca o mantie pufoasă, acoperind, adesea răni..și vindecându-le prin ocrotire..
    Sentimentul are, cumva, legătură cu lecturile adolescenței din proza englezească.
    Seară liniștită, Ștef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2013

      Sărut mâna, doamna Gina,
      Mie chiar îmi place ceaţa, doamna Gina. Nu ştiu exact de ce. Poate pentru că prevesteşte vremea bună. Îmi plac foarte mult priveliştile, când dealurile şi munţii împăduriţi şi tot ce există pe pământ, se dezbracă de ceaţa aceea lăptoasă. Îmi creează acel sentiment de eliberare.
      Nu m-am gândit niciodată la ceea ce spuneţi dumneavoastră că ceaţa,…adesea acoperă răni… și vindecă prin ocrotire… Interesant. Acum mă gândesc la asta.
      Vă mulţumesc mult, doamna Gina. Vă îmbrăţişez cu mult drag. O seară minunată vă doresc şi eu. 🙂

      Apreciază

  15. Ceturi grele, dar oamenii sunt civilizati acolo!

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2013

      Aşa este, Cristi, oamenii de acolo au alte mentalităţi şi principii de viaţă mai sănătoase, din auzite o spun. N-am fost niciodată acolo. Multe cunoştinţe de-ale mele, care au fost acolo şi încă sunt rezidenţi acolo, vorbesc numai la superlativ despre popoarele nordice.
      Îţi mulţumesc mult, Cristi. O seară minunată îţi doresc. 🙂

      Apreciază

  16. . Have a wonderful evening !

    Apreciază

  17. Excelente!
    Besos!

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2013

      Muchas gracias, Rubén, por su aprecio!
      Disfruta de esta maravillosa noche!
      Atentamente, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  18. Buna dimineata !
    Visezi frumos !
    Felicitari !

    O zi frumoasa !
    Aliosa.

    Apreciază

    • Stefania

       /  19 Noiembrie 2013

      Bună seara domnule Alioşa.
      Vă mulţumesc mult, pentru aprecierea dumneavoastră şi pentru melodie. E foarte frumoasă. O am postată în sidebar dar am reascultat-o cu bucurie.
      O seară minunată vă doresc, domnule Alioşa. 🙂

      Apreciază

  19. Foarte frumos!
    Vă dorim o zi frumoasă!

    Apreciază

    • Stefania

       /  19 Noiembrie 2013

      Bine ai venit aici, Mariana.
      Mă bucur mult că îţi place ceea ce ai găsit aici.
      Îţi mulţumesc mult pentru vizită şi gândul ce mi l-ai împărtăşit.
      Oricând eşti binevenită cu mult drag.
      O seară minunată îţi doresc şi eu. 🙂

      Apreciază

  20. The sea, full of drama!

    Apreciază

    • Stefania

       /  19 Noiembrie 2013

      Yes, it really is.
      I greatly admire adventurous sailors and willingness to face all the dangers that they face great.
      Thank you so much, dear Elena.
      Have a wonderful day. Hugs, Stefania! 🙂

      Apreciază

  21. You have a very beautiful blog!

    Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
