Bucură-te şi savurează acest lucru!

Fiecare se simte inferior într-un fel sau altul. Motivul este neacceptarea faptului că fiecare este unic. Nu se pune problema superiorităţii sau a inferiorităţii. Fiecare face parte dintr-o categorie care îi este proprie, şi din acest lucru nu rezultă nicio comparaţie. Noi nu le-am permis oamenilor să se accepte pe ei înşişi aşa cum sunt. În clipa în care te accepţi aşa cum eşti, fără nicio comparaţie, orice inferioritate şi orice superioritate dispare. În acceptarea totală de sine vei fi liber de aceste complexe de inferioritate sau superioritate. Altfel, vei suferi toată viaţa. Şi nu pot să-mi închipui o fiinţă care să aibă totul în această lume. Unii n-au ezitat să încerce, dar au eşuat lamentabil. Fii doar tu însuţi şi va fi suficient. Eşti acceptat de soare, eşti acceptat de lună, eşti acceptat de arbori, de ocean, de pământ.
Ce poţi să îţi doreşti mai mult? Eşti acceptat de întregul univers.
Bucură-te şi savurează acest lucru!

citat din Osho

Articol anterior
Articol următor

50 comentarii

  1. Beautiful flowers… Thank you dear Stefania, have a nice day, love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Noiembrie 2013

      Thank you so much, dear Nia. Glad you like my post again.
      Have a wonderful Sunday too, dear Nia.
      Hugs and love, Ştefania 🙂

      Apreciază

  2. Excepţional citatul, chiar dacă puţin cam idealist… Fiindcă, vezi tu, omul prin firea sa este o fiinţă competitivă, întotdeauna simte nevoia de a se compara, raporta la ceva… şi la cine altcineva ar putea-o face dacă nu la semenii săi… Uite, grecii antici au inventat Olimpiada, romanii, luptele de gladiatori, ohhh da, desigur tot omul este acela care a inventat războiul…
    Probabil, dacă fiecare ar conştientiza înţelepciunea din rândurile acestui citat, lumea ar fi perfectă, mă tem însă că idealul nu există, de fapt lucrul acesta ni-l confirmă prezentul, la fel ca şi trecutul, dacă privim înapoi în timp şi cu siguranţă şi viitorul… Dar mi-ar plăcea să ştiu ca acele vorbe să vor regăsi vreodată în realitate…

    Superbe picturi, Ştefania. Trandafiri, struguri, parcă am observat pe undeva şi zmeură ba chiar şi câteva vrăbii. 😀

    Duminică minunată 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Noiembrie 2013

      Sunt de acord cu tine, Centurion.
      Eu cred că nu-i rău să fii competitiv, pentru că aşa obţi avantajul de-aţi dezvolta abilităţile de-a învăţa lucruri noi.
      Aşa este, Centurion şi dacă oamenii ar mai conştientiza că ziua de mâine s-ar putea să nu mai existe, poate n-ar mai trăi în iluzii, poate n-ar mai trăi timpi morţi uitându-se cu lăcomie la iarba vecinului pe care o consideră mai verde ca şi a lui şi dacă n-ar mai râvni la ea, pentru că asta îl face furios. Dacă ar conştientiza că atunci „când eşti furios, te pedepseşti pe tine însuţi. Arzi. Îţi distrugi inima şi calităţile ei înalte şi te umpli de ură”, poate ar fi mai multă armonie şi pace în lume. Dacă oamenii ar fii recunoscători şi mulţumitori, pentru toate binecuvântările care le sunt dăruite fără să facă nimic, poate am vedea mai mulţi oameni fericiţi în jurul nostru. N-ar mai exista ură, invidie, certuri, războaie iar lumea ar fi mai frumoasă.
      Mă bucur mult că îţi plac alegerile mele.
      Îţi mulţumesc mult, Centurion. O duminică minunată îţi doresc şi eu. 🙂

      Apreciază

  3. Absolutely wonderful and full of grace. Thank you for sharing Stefania, have a great Sunday.

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Noiembrie 2013

      Thank you so much, dear Delvina.
      Glad you like my post again.
      Have a wonderful Sunday too, Delvina.
      Hugs, Ştefania 🙂

      Apreciază

  4. Ce lecţie frumoasă ne-ai „servit”! O zi frumoasă!!

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Noiembrie 2013

      Mă bucur mult, potecuţă, că îţi place alegerea mea.
      Îţi mulţumesc mult. O duminică minunată îţi doresc şi eu. 🙂

      Apreciază

  5. Tare frumoase picturi ai ales şi de astă dată! Atâtea flori frumoase, parcă vine primăvara aici! Şi muzica e minunată!

    O duminică frumoasă şi liniştită, dragă Ştefania! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Noiembrie 2013

      Mă bucur mult, Alex, că îţi plac alegerile pe care le-am făcut.
      Oh, mai e muuuult până la primăvară, dar noi o purtăm în suflet, nu-i aşa?
      Îţi mulţumesc mult, Alex. O duminică minunată îţi doresc şi eu. 🙂

      Apreciază

  6. M-am bucurat, am savurat, dar nu se cuvine să plec fără a mulțumi! Ceea ce și fac, adăugând urarea de o duminică creștinească!

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Noiembrie 2013

      Mă bucur mult să aud toate acestea, Petru. Iar dacă te-ai simţit bine aici, bucuria din sufletul meu este infinit de mare.
      Îţi mulţumesc mult, Petru. O duminică binecuvântată îţi doresc şi eu. 🙂

      Apreciază

  7. Foarte bine realizate picturi! Cand am inceput bloggingul ma loveam de Osho pe multe bloguri pe care le vizitam. Credeam ca scapasem de el. 😆

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Noiembrie 2013

      :)) Mă prăpădesc de râs, Cristi. Cu acelaşi lucru m-am confruntat şi eu, dar uite că ieri m-am întors din nou la Osho, aveam nevoie de învăţăturile sale, după ce am asistat la o discuţie epuizantă care până la urmă a fost lăsată în stand-by spre fericirea mea. 😆
      Într-adevăr picturile sunt adevărate capodopere. Mă bucur mult că îţi plac.
      Îţi mulţumesc mult, Cristi. O duminică minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  8. Da.
    ” Fii doar tu însuţi şi va fi suficient. Eşti acceptat de soare, eşti acceptat de lună, eşti acceptat de arbori, de ocean, de pământ.
    Ce poţi să îţi doreşti mai mult? ”

    Dar până să ajungi aici, îți trebuie viața toată…sau? cine știe?

    Seară lină, cu bucurie în suflet, draga mea!

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Noiembrie 2013

      Sărut mâna, doamna Gina 🙂
      Cred că depinde de fiecare persoană în parte când conştientizează toate acestea, unii mai devreme, alţii mai târziu sau cum bine spuneţi dumneavoastră: cine ştie? Cert este că la un moment dat, când eşti într-o situaţie mai delicată, vrei să rămâi doar tu cu tine însuţi pentru că eşti constient că nimeni nu te poate ajuta decât tu pe tine însuţi,– vrei să-ţi faci ordine în gânduri, te duci liniştit în natură pentru că ai siguranţa că aici îţi găseşti liniştea şi mângâierea, pentru că ea te acceptă aşa cum eşti, împovărat şi disperat, ea nu te acuză, nici nu te judecă, nici nu te condamnă şi face miracole în sufletul şi-n mintea ta, ca nimeni altcineva.
      În faţa naturii cu toţii suntem egali.
      Vă mulţumesc din suflet, doamna Gina. Vă îmbrăţişez cu mult drag. O noapte liniştită vă doresc! 🙂

      Apreciază

  9. Frumoase flori. Seara frumoasa Stefania :).

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Noiembrie 2013

      Da, sunt superbe. Eu le ador. Mă bucur mult că le apreciezi şi tu.
      Îţi mulţumesc mult, Alex. O noapte liniştită îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  10. Bountiful roses, I can smell their perfume!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Noiembrie 2013

      Thank you so much, dear Elena.
      Oh, I’m so glad to hear that.
      I also can smell their perfume. 🙂
      Have a wonderful day.
      Hugs,
      Ştefania. 🙂

      Apreciază

  11. Superb citatul…intr-adevar ce bine ar fi sa puem evita aceasta problema a diferitului…atunci nu ar mai fi dureri si suferinte in lume…ce bine ar fi daca am realiza acest fapt la nivel spiritual,fara insa a cadea in capcana egalitatii care a dus la atatea masacre in secolul trecut.Ce bine ar fi sa privim acest diferit ca o prelugire a mea,ca o completare a fiecaruia dintre noi,ca o oglinda a frumusetii si complexitatii vietii.Ca si florile atat de frumoase pe care le-ai expus,cu cat mai multe si mai diverse,cu atat mai mult sporeste bogatia lumii.Multumesc pentru tot ce impartasesti de fiecare data cu atata generozitate cu noi.O saptamana placuta,Aurora

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Noiembrie 2013

      Ştii ce este ciudat, Aurora? Oamenii conştientizează şi acceptă că diversitatea cu tot ce cuprinde ea, a forilor, a notelor muzicale, a păsărilor şi a animalelor, a copacilor, a reliefului, a precipitaţiilor, a culorilor, face lumea noastră mai frumoasă, dar când vine vorba de a accepta diversitatea speciei umane, ei, deja aici apar problemele, apare mania superiorităţii şi-a inferiorităţii. Ce să ne mai mirăm când vedem pe la TV, N cazuri că fraţi de sânge nu se înţeleg, copii cu părinţi,… Tare complicată-i omenirea.
      Eu îţi mulţumesc din suflet, Aurora. Mă bucur mult că îţi plac postările mele şi că vi drag aici.
      O zi minunată şi-o săptămână binecuvântată îţi doresc, Aurora. Te îmbrăţişez cu mult drag 🙂

      Apreciază

      • poate tocmai asta e efortul cel mare…sa acceptam ca nu putem trai fara diversitate…O zi frumoasa,Stefania

        Apreciază

        • Stefania

           /  4 Noiembrie 2013

          Aşa este. Diversitatea, ne face viaţa şi lumea în care trăim, mai frumoasă!
          O zi binecuvântată îţi doresc, Aurora! 🙂

          Apreciază

  12. Foarte frumos, ca de obicei de altfel. O saptamana frumoasa!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc mult, Radu. Mă bucur că din nou îţi place postarea mea.
      O zi minunată şi-o săptămână binecuvântată îţi doresc, Radu! 🙂

      Apreciază

  13. Bine te-am regasit, draga Stefania! Superba melodia ca sa nu mai vorbesc despre superioritatea picturilor care, la prima vedere, nu prea se combina una cu alta caci mie acele note imi suna a toamna mai mult. Dar, daca ma gandesc putin, „asortarea” este prefecta, pentru ca nu aduce tristezea razelor de soare care se lupta sa patrunda prin ceata diminetii si prin norii densi din timpul zilei, si nici „boala frunzelor si a plantelor” tradate de culorile-insotitoare a unei morti urate si apropiate, ci un val de liniste sufleteasca care si parca iti spune: Opreste-te, asculta, priveste, orice clipa este fermecatoare – savureaza-ti viata! 😀 Vai de mine, cate inspiratie in aceasta dimineata! 😀 Te pup tare si iti multumesc din nou pentru linistea din suflet si bucuria ochilor pe care ni le daruiesti! O saptamana cat mai frumoasa iti doresc!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Noiembrie 2013

      Mă bucur să te revăd, Rodica şi mă bucur mult că îţi plac postările mele şi revi cu drag, aici.
      Îţi mulţumesc mult, pentru toate gândurile tale bune.
      O zi minunată îţi doresc şi multe binecuvântări! Te îmbrăţişez cu mult drag. 🙂

      Apreciază

    • rectificare:…tristetea razelor…

      Apreciază

      • Stefania

         /  4 Noiembrie 2013

        Nu te îngrijora, Rodica, am înţeles ce-ai vrut să spui.
        Ni se întâmplă tuturor din cauza vitezei să tastăm greşit.
        O seară minunată îţi doresc, Rodica! 🙂

        Apreciază

  14. The lushness of the flowers is utterly beautiful!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Noiembrie 2013

      Thank you so much, Theresa.
      The artist Jean-Baptiste Robie, loved flowers and has shown exceptional in his work.
      Have a great day, Theresa. Hugs, Stefania! 🙂

      Apreciază

  15. Flowers from the gardens of genuise painters imagination Astonoshing collectin fondly jalal.

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Noiembrie 2013

      Thank you so much, Jalal.
      Yes, I agree with you, the artist has shown exceptional flowers.
      Have a wonderful day, Jalal.
      Sincerely, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  16. chiar am savurat aceste minunatii! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Noiembrie 2013

      Mă bucur mult să te văd din nou, Raluca şi că ţi-au plăcut picturile.
      Îţi mulţumesc mult că ai venit să le savurăm împreună şi eu tomai făceam asta.
      Te îmbrăţişez cu mult drag. O seară minunată îţi doresc, Raluca! 🙂

      Apreciază

  17. So schöne Bilder der Künstler liebe voll die Blumen wünsche einen schönen Tag liebe Grüße und Freundschaft.Gislinde

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Noiembrie 2013

      Vielen Dank, liebe Gislinde
      Ich bin froh, dass Sie meine Pfosten mögen.
      Ja, liebte der Künstler die schönen Blumen, und es hat in seiner Arbeit gezeigt.
      Gott segne Sie!
      Hugs,
      Ștefania 🙂

      Apreciază

  18. Thank you for your lovely posts. They are a moment of beauty.
    Big Hugs,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Noiembrie 2013

      Thank you so much, dear Micheline
      I am so glad that you like my posts.
      God bless you!
      Big Hugs,
      Ştefania 🙂

      Apreciază

  19. Minunate picturile, le-am admirat cu mare drag iar citatul plin de intelepciune. Multumesc din nou, Stefania pentru delectarea oferita si de aceasta data.
    O zi superba!
    Pup si te imbratisez! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc din suflet, Adeena.
      Mă bucur nespus de mult că îţi place postarea mea.
      Te pup şi te îmbrăţişez şi eu cu mult drag.
      O seară minunată îţi doresc, Adeena. 🙂

      Apreciază

  20. Cata gingasie si frumusete… merci draga Stefania.
    Un week-end minunat iti doresc.
    Te imbratisez cu mult drag,

    Liz

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Noiembrie 2013

      Aşa este, doamna Liz. Mie îmi plac enorm de mult aceste picturi.
      Vă mulţumesc din suflet pentru gândul dumneavoastră bun.
      O seară minunată vă doresc, doamna Liz.
      Vă îmbrăţişez cu mult drag,
      Ştefania. 🙂

      Apreciază

  21. Always love all your flower pictures! Thank you, Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Noiembrie 2013

      Thank you so much, dear simplecherishes.
      I am glad to hear that! I also very much love flowers.
      Have a wonderful day, dear simplecherishes a splendid weekend!
      Hugs, Stefania 🙂

      Apreciază

  22. Beautiful scenics!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Noiembrie 2013

      Welcome, here, Paula! 🙂
      Thank you so much for your visiting my blog.
      I am so glad that you like what you find here.
      Whenever you are welcomed with love.
      You have a wonderful weekend, Paula! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,130 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
