Ca o reverenţă, frunza

Pregătiri de toamnă şi la mine-n sânge,
şi o greutate simt acum la mers,
cred că-mi face semne frunza ce se frânge,
printr-o reverenţă dinspre univers.

Doamne, vine toamna, parcă-i o dovadă
că-i destulă toamnă s-o aştepte-n noi,
dacă nu le vine ochilor să-şi creadă
că senini din toate sunt numai ei doi.

Ca o reverenţă frunza-n prăbuşire
umerii mi-i umple de un tragic scrum,
triste monumente uită să respire
când se-aude ţipăt de cocor în drum.

Sunt schimbări grozave orşiunde, parcă,
prin tufişe slute – zdrenţe moi de nimb,
cu prilejul vieţii moartea mă încearcă,
toamna-i anotimpul ce devine timp.

De-ntrebări finale, ziua este plină,
toamna arde cuprul în copacii gri,
ca o reverenţă frunza în lumină
caută motivul de a se jerfi.

poezie de Adrian Păunescu

Articol următor

42 comentarii

  1. These are wonderful again Stefania. hope you have a good Friday and enjoy your weekend.

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Octombrie 2013

      Thank you so much, Alastair!
      Glad to hear it all.
      I also hope to have, Alastair, an exceptional Friday night! 🙂

      Apreciază

  2. Dulce balsam…. mulţumiri, Ştefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Octombrie 2013

      Mă bucur mult să aud asta, potecuţă.
      Eu îţi mulţumesc pentru apreciereata.
      O seară minunată îţi doresc şi-un week-end superb! 🙂

      Apreciază

  3. Stefania aceasi incantare o gasesc si eu de fiecare data cand poposesc pe blogul tau. Cred ca suflete delicate se recunosc si se aleg chiar si pe calea eterului. Multumesc pentru minunata postare care este precum un balsam pentru suflet.
    O seara absolut frumoasa!
    Hugs. 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Octombrie 2013

      Îţi mulţumesc din suflet, Adeena, pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult, reciproca este valabilă. Îmi plac foarte mult poeziile tale. Le scrii din suflet pentru suflet şi ele rămân în sufletul cititorului.
      Da, şi eu cred asta că suflete delicate se recunosc şi se aleg chiar şi pe calea eterului.
      Te îmbrăţişez cu mult drag, Adeena. O seară minunată îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  4. Peisajele sunt extraordinare, remarcabil talentul pictorului în a ilustra natura în toată măreţia ei. Bine, recunosc, pe mine mă încântă asemenea imagini care aproape mă transpun în mijlocul naturii, iar dacă mai este şi o apă p-acolo, este perfect 😉
    Weekend plăcut şi revigorant, Ştefania (urmează o altă săptămână) 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Octombrie 2013

      Mă bucur nespus de mult, Centurion, că îţi plac lucrările artistului francez, Régis François Gignoux, ce avea un talent înnăscut. Şi mie îmi plac foarte mult tablourile cu peisaje şi pot spune că tot din acelaşi motiv ca şi tine.
      Uite îţi mărturisesc ceva, Centurion, mi-ar plăcea să trăiesc într-un loc asemeni celui din primul tablou pe care l-am postat. Nu ştiu cum se face, dar de câte ori îl admir, mă vreau acolo.
      Îţi mulţumesc din suflet, Centurion.
      O seară minunată îţi doresc şi eu şi-un week-end vesel şi relaxant! 🙂

      Apreciază

      • Oh…. DA, căsuţa aceea pare din lemn, iarăşi una dintre preferinţele mele, iar peisajul este de vis. nu-mi pot imagina decât liniştea, pacea interioară pe care o simţi trăind într-un asemenea loc mirific 🙂 acolo sigur nu există stres…

        Apreciază

        • Stefania

           /  26 Octombrie 2013

          Mă bucur mult, Centurion, că şi tu eşti în asentimentul meu. Eu am făcut un asfel de experiment, am fost pe munte 18 zile, un grup organizat, am dormit la cabană, bineînţeles abia după a treia zi de şedere am început să ne adaptăm condiţiilor de acolo, iar când a venit momentul plecării, nu ne dam duşi. E incredibil ce bine te simţi după,– pur şi simplu te încarci pozitiv.
          Dacă ai provizii şi oameni dragi cu tine, n-ai niciun stres.
          O duminică minunată îţi doresc, Centurion! 🙂

          Apreciază

  5. Tablourile sunt incredibile.

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Octombrie 2013

      Bine ai venit, aici, Marius. 🙂
      Mă bucur mult că îţi place ce-ai găsit aici. Dacă timpul îţi permite, te invit cu mult drag să răsfoieşti blogul meu, s-ar putea să-ţi placă şi alte tablouri. Te asigur că nu va fi un timp pierdut, în cazul în care îţi plac picturile.
      Îţi mulţumesc mult pentru vizită şi pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit. Oricând eşti binevenit cu mult drag.
      O seară minunată şi un week-end superb îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  6. Wonderful nature paintings… The colours fascinate me always. I loved them all. Thank you dear Stefania,have a nice weekend, love and hugs, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Octombrie 2013

      Thank you so much, dear Nia. I’m so glad to hear all this.
      Also, fall colors, always fascinates me and I think everyone.
      Have a good night, dear Nia and a splendid weekend! Many hugs, Stefania! 🙂

      Apreciază

  7. Felicitaciones .Muy buen gusto!
    Besos.

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Octombrie 2013

      Muchas gracias, Rubén.
      Estoy muy contento de escuchar todo esto.
      Les deseo un maravilloso día.
      Sinceramente Ştefania! 🙂

      Apreciază

  8. Ce bine ai potrivit poezia talentului Adrian Păunescu cu minunatele picturi despre toamnă! Mulțumesc și-ți doresc ca toamna să te fericească încă multe zile, Ștefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Octombrie 2013

      Îţi mulţumesc mult, Petru pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult. Eu iubesc poeziile lui, Adrian Păunescu şi pe dânsul ca poet şi deplâng moartea sa fizică. Eu îi sunt recunoscătoare în felul meu, pentru comoara nepreţuită pe care ne-a lăsat-o să ne mângâie sufletele, poeziile sale.
      O zi minunată îţi doresc, Petru! 🙂

      Apreciază

  9. Reverie… spre un nou gand de mijloc de toamna frumoasa cu frunze colorate din anotimpul colorat.. Multumesc pentru incantare, Stefania 🙂 Weekend minunat!

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Octombrie 2013

      Îţi mulţumesc din suflet, Ane, pentru gândul tău bun care mă bucură foarte mult.
      O zi minunată şi un week-end superb îţi doresc, Ane! 🙂

      Apreciază

  10. Pe toamnă, anotimpul preferat,
    o bănuiesc şi-o dojenesc
    de un neînsemnat combat.
    dmd.

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Octombrie 2013

      Ce frumos spui, Dan!
      Îţi mulţumesc mult pentru „confesiune” mi-a plăcut mult de tot.
      O seară minunată îţi doresc, Dan! 🙂

      Apreciază

  11. Superbe peisaje, invaluite in aceste minunate culori ale toamnei, cum sa nu iubesti acest anotimp?
    Iar despre versurile lui Paunescu, ce sa spun, le ador.
    Mersi Stefania pentru acest frumos partaj.
    Un minunat sfarsit de saptamana, te imbratisez cu drag,

    Liz

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Octombrie 2013

      Bine mai spuneţi, doamna Liz, eu cred că nu există cineva pe lumea aceasta căruia să nu-i placă toamna, care-i atât de generoasă cu noi an după an.
      Şi eu iubesc versurile lui Adrian Păunescu care avea un talent înnăscut, avea versul în sânge.
      Vă mulţumesc din suflet, doamna Liz, pentru aprecierea dumneavoastră care mă bucură foarte mult.
      O seară minunată vă doresc şi-un week-end superb.
      Vă îmbrăţişez cu mult drag,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  12. Superb collection, the paintings are reflecting serenity, beauty and the majestic of nature. Be well Stefania and many blessings. Jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Octombrie 2013

      Thank you so much, Jalal. I’m so glad to hear all this.
      Have a wonderful day, Jalal, and many blessings. Sincerely Stefania! 🙂

      Apreciază

  13. Ritiu Maria

     /  27 Octombrie 2013

    Un popos pe blogul tau Stefania, te umple de incantare. Admir tot ce postezi si atunci cand timpul imi permite, o clipa de fuga din realitatea cotidiana, simt ca ma incarc pozitiv cu tot ce expui tu, pe blogul tau.
    Muzica, versurile si frumusetea exprimata in tablourile ce etaleaza toamna, in toata spelndoarea ei, te fac sa te simti vulnerabil dar, in acelasi timp binecuvantat pentru tot ce are frumos, acest colt de rai care este Terra, Planeta albastra, pe care am fost adusi pe lume.
    Multumesc pentru sensiblitatea ta si pentru modul altruist in care imparti cu noi, descoperirile tale, din domeniul artistic, in general.
    Un gand bun si o duminica cat mai placuta.

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Octombrie 2013

      Vă mulţumesc din suflet, doamna Maria, pentru gândurile dumneavoastră bune.
      Pentru mine este o mare bucurie să aud toate acestea.
      Mă bucur mult că vă simţiţi bine aici şi că veniţi cu mult drag întotdeauna, apreciez mult asta.
      O duminică minunată vă doresc, doamna Maria şi multe binecuvântări! 🙂

      Apreciază

      • Ritiu Maria

         /  27 Octombrie 2013

        Este absolut adevarat ca, munca ta ne face sa devenim dependenti de tine si de frumusetile tale, cu alte cuvinte, ceea ce faci este minunat si laudele mele sunt purul adevar.
        Cand cineva are atatea de oferit, merita sa fie apreciat pentru ca, putini sunt cei care fac o asemenea munca, „pro bono”, adica gratis, intr-o lume in care meterialismul a devenit existential.
        O seara minunata si o saptamana cat mai prolifica.

        Apreciază

        • Stefania

           /  27 Octombrie 2013

          M-am emoţionat, doamna Maria, în sensul cel mai bun al cuvântului şi vă mulţumesc încă o dată pentru aprecierea dumneavoastră care mă bucură foarte mult. Trebuie însă să recunosc că, meritul cel mai mare îl au artişti plastici, poeţii şi compozitorii, eu, sunt doar, o mare iubitoare de frumos, o mare admiratoare pentru munca lor şi creaţiile lor şi, eu le sunt recunoscătoare pentru toate comorile pe care ni le-au lăsat să ne bucurăm de ele şi să ne umplem sufletele de frumos, aşa, în stilul meu, din ce se poate vedea pe blog.
          Iar când oameni dragi îmi trec pragul, bucuria este nemăsurată.
          O seară minunată vă doresc, doamna Marie, şi-o nouă săptămână cu multe binecuvântări!
          Vă îmbrăţişez cu mult drag,
          Ştefania! 🙂

          Apreciază

  14. Superbe toate!

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Octombrie 2013

      Mă bucur nespus de mult, Cristi, că ţi-au plăcut alegerile mele.
      Îţi mulţumesc mult.
      O zi veselă şi relaxantă îţi doresc, Cristi! 🙂

      Apreciază

  15. Peaceful joy. Thanks Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Octombrie 2013

      Thank you so much, dear Elena.
      I am so glad that you like paintings. Big hugs, Stefania. 🙂

      Apreciază

  16. A soothing video to view and listen to while admiring these wonderful paintings.
    Spectacular ….

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Octombrie 2013

      Thank you so much, Isadora. I’m so glad to hear all this. I’m so glad you like my choices.
      Have a wonderful day, Isadora. Big hugs, Stefania. 🙂

      Apreciază

  17. Dear Stefania,
    I think of you and your posts bring me pleasure. There is so much beauty in the images you show and in your heart,
    Big hugs and love,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Octombrie 2013

      Wooow, dear Micheline, I’m so glad to see you here again. I was so miss you.
      I am very glad that you like my posts.
      Thank you so much for your words are so beautiful to me.
      God bless you!
      Have a wonderful day, dear Micheline.
      Big hugs with much love,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
