Dans

Toamna îmi îneacă sufletul în fum…
Toamna-mi poartă în suflet roiuri de frunzare.
Dansul trist al toamnei îl dansăm acum,
Tragică beţie, moale legănare…

Sângeră vioara neagră-ntre oglinzi.
Gândurile-s moarte. Vrerile-s supuse.
Fără nicio şoaptă. Numai să-mi întinzi
Braţele de aer ale clipei duse.

Ochii mei au cearcăn. Ochii tăi îs puri.
Câtă deznadejde paşii noştri mână!
Ca un vânt ce smulge frunza din păduri,
Ca un vânt ce-nvârte uşa din ţâţână…

Mâine dimineaţă o să fim străini,
Vei privi tăcută mâine dimineaţă
Cum prin descărnate tufe, în grădini,
Se rotesc fuioare veştede de ceaţă…

Şi-ai să stai tăcută cum am stat şi eu,
Când mi-am plâns iubirea destramată-n toamnă,
Şi-ai să-asculţi cum cornul vântului mereu
Nourii pe ceruri către zări îndeamnă.

Pe când eu voi trece sub castani roşcaţi,
Cu-mpietrite buze, palid, pe cărare,
Şi-or să mi se stingă paşii cadenţaţi–
În nisip, scrâşnită, laşă remuşcare…

poezie de Nicolae Labiş

Articol următor

20 comentarii

  1. ginamihai

     /  29 Septembrie 2013

    Culorile toamnei au un fel de liniște, pe care niciun alt anotimp nu o poate culege..

    Toamna lui Labiș este tristă.. nici toamna de afară nu prea este veselă astăzi, înțeapă ..dar, eu tot aștept niște apusuri de soare duios, în adieri de vânt blajin.

    Să ai o seară lină, draga mea!

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Septembrie 2013

      Sărut mâna, doamna Gina,
      Aşa este, doamna Gina. Şi mie culorile toamnei îmi încununează sufletul.
      E tristă toamna lui Labiş, dar mi-e dragă ca toate poeziile sale.
      Şi la noi toamna asta e tare plângăcioasă şi morocănoasă. Azi, ai ieşit puţin soarele, însă, timid şi blând.
      Vă mulţumesc din suflet, doamna Gina, pentru gândul dumneavoastră bun pentru mine, mi-a atins sufletul.
      O seară minunată vă doresc şi-o nouă săptămână cu multe binecuvântări! 🙂

      Apreciază

  2. Maldoror

     /  29 Septembrie 2013

    Îmi pare rău că asemenea frumuseți nu beneficiază de repetiții. Vă mulțumesc pentru cuvintele mobilizatoare pe care mi le-ați adresat.

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Septembrie 2013

      Cred că tuturor ne pare rău, Maldoror şi-am vrea ca lucrurile frumoase să se repete, însă, suntem într-o continuă schimbare, singura constantă din viaţa noastră de altfel.
      Mi-ar plăcea să-mi spui simplu, Ştefania! Te asigur că, cuvintele mele sunt foarte sincere şi din suflet.
      Eu, îţi mulţumesc, Maldoror, pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit.
      O seară minunată îţi doresc şi-o nouă săptămână cu multe binecuvântări! 🙂

      Apreciază

  3. Foarte frumoase picturile, mă înclin în faţa talentului artistului. Versurile lui Labiş sunt într-adevăr puţin cam triste, dar parcă emana un pic de bucurie referitoare la vara plină de viaţă care tocmai s-a sfârşit (deci faţă de un trecut binevoitor) şi primăvara ce va veni (pentru viitorul pe care-l sperăm luminos). Mulţumesc pentru prilejul de a-mi bucura ochii cu superbele tablouri.
    Seară faină, Stefania 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Septembrie 2013

      Într-adevăr, Centurion, lucrările artistului sunt remarcabile!
      Am ales, Labiş, pentru că pur şi simplu ador poeziile sale,… nu fac analiză literară la ele, ci le trăiesc, mă regăsesc foarte mult în unele ele.
      Toamna oricum ne întristează puţin, dar totodată naşte în noi speranţa unei noi vieţi.
      Eu, îţi mulţumesc mult, Centurion.
      O seară minunată îţi doresc şi eu şi-o săptămână rodnică! 🙂

      Apreciază

  4. As usual, you have found some marvellous paintings Stefania. Thank you for sharing them. I hope the evening is good for you today

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Septembrie 2013

      Thank you so much, Alastair.
      I am glad to hear this!
      I wish you a wonderful evening, Alastair and many blessings! 🙂

      Apreciază

  5. I do love autumn. Such a wonderful celebration of fall!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Septembrie 2013

      Thank you so much, dear Elena! Fall is unique in its own way and very generous with us … it really brings us a little sadness. It’s great to celebrate her gifts in gratitude.
      Have a wonderful day, dear Elena, and many blessings! 🙂

      Apreciază

  6. Toamna e îmbelșugată și-n tablourile tale pline de culoarea. Doar poezia e tristă… Sper să nu te molipsești, ci să fii veselă tot anotimpul! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Septembrie 2013

      Aşa este, Petru. Spunea atât de adevărat Albert Camus:” Toamna este o a doua primăvară, când fiecare frunză e o floare.”
      Sper să nu mă molipsesc mai tare, deşi tristeţea este o emoţie, uneori, chiar constructivă. Sper să aduc în viaţa mea doar ceea ce îmi înveseleşte sufletul.
      Îţi mulţumesc mult, Petru. O seară minunată îţi doresc şi-o săptămână rodnică! 🙂

      Apreciază

  7. Foarte expresive picturi!

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 Octombrie 2013

      Aşa este, Cristi. Mă bucur mult că îţi plac.
      Îţi mulţumesc mult.
      Ai o seară minunată, Cristi! 🙂

      Apreciază

  8. Foarte frumoase picturile draga mea Stefania, iar poezia lui Labis transpira de tristete, facand sufletul sa doara, multumesc pentru acest minunat partaj.
    O seara minunata iti doresc, te imbratisez cu drag,
    Liz

    Apreciază

    • Stefania

       /  2 Octombrie 2013

      Vă mulţumesc din suflet, doamna Liz, pentru aprecierea dumneavoastră care mă bucură foarte mult.
      Eu, ador poeziile lui Labiş, chiar dacă-mi fac sufletul să-mi plângă.
      O seară minunată vă doresc şi eu, doamna Liz.
      Vă îmbrăţişez cu mult drag,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  9. Wunderschöne Bilder einen lieben gruß und einen wunderschönen Tag wünsche ich dir gruß und Freundschaft.Gislinde

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Octombrie 2013

      Vielen Dank, Gislinde!
      Haben Sie einen wunderbaren Tag und Sie und viel Glück!
      Mit viel Liebe,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  10. These are very lovely paintings my friend. I enjoyed watching them. Have a nice evening and God bless. Lots of love and hugs.

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Octombrie 2013

      Thank you very much, saminaiqbal27. Indeed paintings are exceptional!
      Have a wonderful day!
      Big hugs, much love, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 385,159 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

    Ridiculous

    Color explosion

    JWL8376  Cuckoo..

    Desert River Clouds

    Dragonfly

    Chrysis duo

    Smoky Mountain Blaze

    Out and up.......

    apricot jam _ week 25/52

    Peaceful

    Mai multe poze
  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
