Cămara de fructe

1

Pentru a putea vedea cât mai confortabil imaginile,~ dă click~, pe fiecare imagine pentru mărire.

Deschid cu teamă uşa cămării de-altădată
Cu cheia ruginie a raiului oprit,
Trezind în taina mare a poamelor, smerit,
Mireasma, şi răcoarea, şi umbra lor uitată.

Mă prinde amintirea în vânătul ei fum,
Prin care cresc pe poliţi şi rafturi, ca pe ruguri,
Arzând în umbră, piersici de jar, şi-albaştri struguri
Şi pere de-aur roşu cu flăcări de parfum.

Şovăitor ca robul, ce calcă o comoară
Din basmul cu o mie şi una de nopţi, mă-nchin:
Văd pepeni verzi – smaragde cu miezul de rubin –
Şi tămâioşii galbeni ca soarele de vară.

Se-aprind fantasmagoric caise şi gutui:
Trandafirii lampioane şi lămpi de aur verde…
Dar părăsind cămara ce minţile îmi pierde,
Tot rodul vrăjitoarei cu lacăt îl încui.

poezie de Ion Pillat

Articol anterior
Articol următor

38 comentarii

  1. Oleu, dar bine trăiau ăștia :))

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      :))) Mă prăpădesc de râs, Doru!
      Ei, le-au aşezat şi ei, doar aşa ca la expoziţie, să fie model pentru artistul, Frans Snyders! :))
      Îţi mulţumesc mult, Doru. Un week-end minunat îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  2. Un dar minunat pentru o zi mohorâtă!

    Apreciază

  3. Toamnă lină, fată dragă!

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Sărut mâna, doamna Gina!
      Vă mulţumesc din toată inima mea pentru gândul dumneavoastră bun pentru mine!
      Eu, de asemenea vă doresc din tot sufletul meu, să aveţi parte de o toamnă blândă şi îmbelşugată!
      Trimit îmbrăţişări calde spre dumneavoastră! Un week-end minunat vă doresc, doamna Gina! 🙂

      Apreciază

  4. Great food paintings. Have a great weekend Stefania.

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Thank you so much, Alastair! Yes, it is!
        In my country, now it is harvest time, fruits and vegetables of the field, and all people, pantry supplies for cold winter days! This post is somewhat in tune with people’s work in my country now.
      Have a wonderful day, Alastair! 🙂

      Apreciază

      • I think it’s harvest here any time soon as well.

        Apreciază

        • Stefania

           /  21 Septembrie 2013

          Yes, Alastair, it is fall, and harvest fruits and vegetables is the highest priority in many countries of the world! Until the first snow all foods are in shelters! 🙂

          Apreciază

  5. lavinia giuvelea

     /  21 Septembrie 2013

    tare mi-ar place sa gust putin din retetele acelor timpuri….fara e-uri, fara microunde, fara chimicalele acestui prezent…. O zi minunata fata draga, te pupic si o toamna bogata !

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Mă bucur mult să te văd din nou aici, Livia. Cred că toţi ne dorim asta. Să mâncăm un măr cu gust de măr, nu doar apă condensată cu aromă de măr, la fel pentru toate fructele şi legumele. Toate sunt forţate spre creştere, iar roadele lor nu mai sunt gustoase, dar le mâncăm pentru că nu avem încotro.
      Îţi mulţumesc mult, Livia, pentru vizită şi pentru gândul tău bun pentru mine.
      Te îmbrăţişez şi eu cu mult drag. Un week-end minunat îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  6. Beautiful, beautiful… so colourful…. I loved them all dear Stefania, Thank you, and also one of my favourite musician 🙂 Have a nice day and Sunday, love and hugs, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Thank you so much, dear Nia! I am so glad because again you like my post!
      Also Andre Rieu is my favorite musician! You have a wonderful weekend, dear Nia!
      Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  7. Sumptuous food and a beautiful waltz (Hopkins is really multi-talented) – I can be eating and dancing all day! Thank you, Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Thank you so much, dear simplecherishes!
      I am glad to know that you like my post!
      I absolutely agree with you, Hopkins is really multi-talented! I love music.
      Enjoy a great weekend, simplecherishes! Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  8. Frumos, Frumos, Frumos !!!
    Felicitari !
    Aliosa.

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Vă mulţumesc mult, domnule Alioşa, pentru aprecierea dumneavoastră care mă bucură foarte mult.
      Mă bucur mult că vă plac postările mele!
      O seară minunată vă doresc, domnule Alioşa şi un week-end cu multe binecuvâtări! 🙂

      Apreciază

  9. DiaMar bucataria galbena

     /  21 Septembrie 2013

    Buna seara,draga mea!
    Si uite asa iarasi imi aduc aminte de bunici!Camara lor era foarte bogata si ma adormea mirosul din ea.Era plina de bunatati cu gust divin.Nu erau neaparat cele mai mari si mai aratoase fructe si legume,dar aveau un gust care o sa-mi ramana in amintire toata viata.As da mult sa mai am acum fructe cu gust de fructe,nu cu gust de cauciuc.
    O seara minunata sa ai!
    Te imbratisez cu drag!

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Bună, Mihaela dragă!
      Mă bucur mult de tot că postarea mea ţi-a trezit amintiri frumoase şi-ai retrăit momentele cele mai fericite din perioada copilăriei, în casa bunicilor tăi.
      Într-adevăr, fructele de la noi din livadă, nu toate sunt tocmai ca cele din Marketuri, însă gustul lor este inegalabil, chiar dacă şi noi contribuim cu pesticide pentru combaterea bolilor şi dăunătorilor, totuşi, gustul lor este incomparabil.
      Îţi mulţumesc mult, draga mea. Te îmbrăţişez şi eu cu mult drag.
      O seară minunată şi-un week-end minunat îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  10. Imi place mult Andre Rieu!
    Vazand tablourile nu pot sa ma gandesc decat la zacusca, dulceata, compot, peltea si tot ce-am uitat! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Şi mie îmi place foarte mult, Andre Rieu!
      :)) Mă bucur mult, Radu, că gândul te poartă numai la bunătăţi. Am făcut şi eu încă din vară, de când au început să se coacă fructele fel de fel de dulceaţuri şi compoturi, zacuscă şi mutrături de tot felul, mai am doar pelteaua s-o fac, dar asta numai după ce culegem gutuile. Asta-i perioada în care ne îngrijim pentru zilele geroase de iarnă! Nu putem aştepta iarna cu cămara goală. Apoi ne liniştim o perioadă.
      Îţi mulţumesc mult, Radu. O seară minunată şi-un week-end minunat îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  11. Beautiful bounty! Enjoy your day Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Thank you so much, dear Elena! I am glad to know you like my post!
      Enjoy a great weekend, dear Elena! Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  12. Se rasfatau candva bogatii in de toate…si astazi se rasfata insa nu in bucate .
    Minunate tablourile Stef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Aşa este, draga mea tink3rbe11! Ei, nimic din cei pământesc nu ţine o eternitate şi nimic nu duc cu ei, decât regrete că le rămân toate pe pământ şi merg goi cum au şi venit şi goi şi-n suflet.
      Mă bucur mult că îţi plac picturile!
      Îţi mulţumesc mult, dragă tink3rbe11! O seară minunată şi-un week-end minunat îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  13. Foarte frumoase picturi!

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Septembrie 2013

      Mă bucur nespus de mult, Cristi, că îţi plac picturile.
      Îţi mulţumesc mult. O seară minunată şi-un week-end vesel şi relaxant îţi doresc, Cristi! 🙂

      Apreciază

  14. îmi place Andre Rieu… îmi place Anthony Hopkins… îmi plac fructele tale… 🙂
    P.S. Îți spun un secret – mi-ai făcut poftă de struguri. 😆

    Apreciază

    • Stefania

       /  22 Septembrie 2013

      Şi eu îl ador pe, Andre Rieu, de asemenea îmi place foarte mult muzica compusă de, Anthony Hopkins, iar acest videoclip m-a emoţionat foarte mult când l-am văzut pe compozitor în rând cu spectatorii asistând la spectacolul oferit de orchestra sub „bagheta” dirijorală a lui, Andre Rieu. Nu ştiu dacă acest spectacol i-a fost dedicat copozitorului, Anthony Hopkins, mi-ar plăcea să stiu, în orice caz a fost unul de gală!
      Oh, şi mie mi-au făcut poftă de struguri aceste picturi, mai ales că strugurii sunt fructele mele favorite, în special cei tămâioşi.
      Îţi mulţumesc mult, bursucel. Ai o noapte liniştită! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 385,099 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

    Dolus D'Oléron

    golden morning

    Im Gegenlicht

    It's a green day...

    Rainmaker

    All the Colorful Stories

    Room with a view

    Beach

    happiness

    Pink Florals, Andalusia, Spain

    Mai multe poze
  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
