Toamna


Se-ntoarce toamna iar, cu aiureli
De vânt pe la fereşti,
Tu, suflet plin de griji şi de-ndoieli,
Te-nfiorezi de tristele-i poveşti…
El povesteşte despre moarte foi
Pe care le goneşte ca pe-un roi,
Ca pe-un convoi
De fluturi morţi, şi ţi le-aruncă-n geamuri,

El stinge crini, şi roze, şi zambile,
El frânge ramuri,
Şi plânge, şi se tânguieşte zile
Întregi şi nopţi întregi, necontenit
Acuma stins şi parcă ostenit.
Abia suspină,
Ca plânsul violinei în surdină,
Apoi îşi schimbă fără veste tonul
Şi-uimit l-auzi cum suie
Din nou diapazonul
Şi şuieră, şi fluieră, şi vuie,
Şi vâjâie, şi hohotă, şi geme
Într-un amestec înfiorător.

De bocet, şi de vaiet, şi blesteme!
Ah, ce frumos, ce potolită vreme,
Ce veac senin fusese până ieri!
Ai fi crezut că firea amăgită
De visul cald al somnoroasei veri,
Aşa bogată-n fermecate vise,
Dormea, dar s-a trezit…

Văzând fugită
Vicleana vară care-o amăgise,
Acum, când înţelege adevărul,
Se zbate ca o mamă părăsită
Şi-n deznădejdea ei îşi smulge părul!

poezie de Ştefan Octavian Iosif

Articol următor

58 comentarii

  1. beautiful… it gives a nice touches and makes me to dream… the secret garden is beautiful too. Thank you dear Stefania, I hope you have a nice weekend, love and hugs, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Septembrie 2013

      Thank you so much, dear Nia! I am so glad that you like my post again.
      Yes, indeed Secret Garden’s music touches the soul! I love it!
      Have a wonderful day and a new week splendid, dear Nia!
      Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  2. Pe aici nu este secetă sau inundații! Toamna e bogată și blândă! Să ai parte și tu de blândețea și binecuvântarea ei, Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Septembrie 2013

      🙂 Da, aparent aşa este, Petru. Cine poate ştii ce se ascunde în culise? Numai artistul,– noi putem vedea doar ce-a ilustrat el.
      Îţi mulţumesc mult, Petru, pentru gândul tău bun pentru mine. Fii binecuvântat şi tu, cu o toamnă blândă şi îmbelşugată! 🙂

      Apreciază

  3. Minunate peisaje, nu demult îţi spuneam despre alt grupaj de tablouri că au reuşit să mă trimită înapoi în timp, în micul sat al bunicii unde îmi petreceam vacanţele de vară… Cam pe vremea asta trebuia să mă întorc acasă, fiindcă începea şcoala. Cu aceste picturi ai reuşit din nou să-mi reaminteşti niste momente tare dragi. Iar versurile lui St.O.Iosif, nemaivoirbind de muzica din final, vin în completarea nostalgiei pe care o simt uneori pentru aceia ani care, pt. mine, vor rămâne mereu ceva special.
    Seară minunată, Ştefania 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Septembrie 2013

      Mea culpa, Centurion, însă mă bucur nespus de mult dacă postarea mea ţi-a trezeşte amintiri foarte frumoase şi-ai retrăit pentru câteva minuţele momentele frumoase pe care le-ai trăit în vacanţele copilăriei în satul bunicilor tăi, împreună cu prietenii tăi de acolo.
      Şi eu mă regăsesc foarte mult în fiecare din aceste lucrări, parcă în fiecare este ilustrată viaţa copilăriei mele. Crede-mă, chiar dacă am plecat din sat, poate niciodată n-o să mă mai întorc să locuiesc acolo, mi-e cumplit de dor de acele vremuri trăite acolo, de simplitatea vieţii de acolo, însă bucuria era nemărginită îndiferent că trebuia să ajut în gospodărie sau pur şi simplu mă jucam cu fraţii mei şi cu alţi copii din vecini, pe uliţele, poienele, pădurea şi dealurile satului sau poate că atunci, nu mai analizam atât de mult ce se întâmplă în jurul meu şi mă bucuram de tot şi de toate.
      Mă bucur nespus de mult că îţi place combinaţia pe care am făcut-o.
      Îţi mulţumesc mult, Centurion. O seară minunată îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  4. Splendoarea Creatiei.., toamna romantica, Stefania 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Septembrie 2013

      Aşa este, Ane! Mă bucur nespus de mult că îţi place postarea mea.
      Îţi mulţumesc mult, Ane. O seară minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  5. DiaMar bucataria galbena

     /  8 Septembrie 2013

    Buna,draga mea!
    Faci tu ce faci,si iar imi reinvii amintiri minunate,de neuitat despre copilaria mea.Ma regasesc in multe dintre tablourile acestea.Era foarte simpla viata,dar cu siguranta era mult mai frumoasa decat acum.Cu cata placere ne trezeam dis de dimineata si ne duceam in gradina sau la camp,nu faceam mofturi deloc.Imi este asa de dor de acele vremuri,dar din pacate nu se mai intorc.Cat voi trai le voi purta in suflet.
    O saptamana buna sa ai!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Septembrie 2013

      Bună, dragă Mihaela!
      Mă bucur mult să aud toate acestea şi mă bucur că ai amintiri frumoase din acea perioadă, de care îţi aminteşti cu mult drag.
      Păi eu cred că, atunci, făceam toate cu multă plăcere şi cu mult drag şi plină de entuziasm pentru că eram mereu în competiţie cu fratele meu, Alex. Eram o luptătoare şi nu vroiam să mă învingă la nimic, eu vroiam să fiu întotdeauna câştigătoare. Aveam diferite sarcini unele de moment, altele fixe, o zi unul, o zi altul, pe care trebuia să le onorăm şi cine făcea mai bine era răsplătit cu laudele mamei, care veneau foarte greoi de la dânsa, să nu ne-o luăm în cap, să nu facem lucruri de mântuială. Dar şi când ne lăuda, sufletul nostru vibra de fericire. Mămica a fost şi încă mai este şi acum, o femeie extrem de severă, dar foarte corectă şi foarte iubitoare, iar acum îi sunt foarte recunoscătoare pentru că a fost aşa! Aveam timp să ajutăm în gospodărie mă refer la perioada vacanţei în mod special şi să ne şi jucăm, până ne săturam!
      Îţi mulţumesc mult dragă Mihaela!
      Te îmbrăţişez cu mult drag.
      O seară minunată şi-o nouă săptămână binecuvântată! 🙂

      Apreciază

  6. Ah, country scenes. Beautiful.

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Septembrie 2013

      Thank you so much, dear Elea! I am so glad that you like paintings showing how village life!
      Have a wonderful day, dear Elena and a new week with many blessings!
      Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  7. Minunat! Îţi mulţumesc, îl consider un cadou!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Septembrie 2013

      Mă bucur nespus de mult să aud toate acestea, potecuţă!
      Astăzi fiind o zi specială pentru tine, am un cadou special pentru tine, e adevărat, e virtual, însă este din tot sufletul meu!
      Fii binecuvântată! O seară minunată îţi doresc, potecuţă! 🙂

      Apreciază

  8. These are awesome again Stefania. You find some of the most amazing paintings.

    Enjoy the rest of your Sunday and have a good week

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Septembrie 2013

      Thank you so much, Alastair! I am so glad that you like the paintings again!
      Have a quiet night, Alastair and a new exceptional week! 🙂

      Apreciază

  9. Inca un articol minunat!
    Imi place tare mult! 😀

    Apreciază

  10. Einen schönen guten Morgen so wunderschön Bilder ja so war die gute alte Zeit früher wundepaar dargestellt doch Bild und Word.Wünsche dir eine glückliche gute Woche lieber Gruß und Freundschaft Gislinde

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Septembrie 2013

      Guten tag, Gislinde.
      Ja, die exzellenten Künstler Szenen aus dem Leben der Menschen in dem Land gezeigt! Szene mit ihren Anliegen und arbeiten sie durchgeführt im Alltag. Ich bin so froh, dass Sie meine Pfosten mögen.
      Ich wünsche Ihnen einen schönen Tag und eine Woche mit vielen Segnungen.
      Mit viel Liebe,
      Stefania! 🙂

      Apreciază

  11. Prea frumos, prea ca la tara!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Septembrie 2013

      :)) Mă bucur nespus de mult, Cristi, că îţi plac picturile.
      E frumoasă viaţa la ţară, nu zic nu, acolo am trăit până la 16 ani, am trăit momente de care îmi amintesc cu multă multă bucurie, însă, crede-mă Cristi, viaţa la ţară este frumoasă când o priveşti de departe. Să trăieşti acolo şi să-ţi câştigi existenţa din munca câmpului şi creşterea animalelor, e mult mult mai greu!
      Îţi mulţumesc mult, Cristi! O seară superbă îţi doresc şi-o nouă săptămână cu multe binecuvântări! 🙂

      Apreciază

  12. Heart-warming and beautiful images!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Septembrie 2013

      Thank you so much, simplecherishes. I’m so glad to hear all this.
      Have a wonderful day! With much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  13. Minunat!

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Septembrie 2013

      Mă bucur nespus de mult, Alex, că îţi place postarea mea.
      Îţi mulţumesc mult. O seară minunată îţi doresc, Alex! 🙂

      Apreciază

  14. E superb ce-am gasit aici. Multumesc! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Septembrie 2013

      Bine ai venit, aici, aurescu!
      Eu, îţi mulţumesc din suflet, pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult.
      Oricând eşti binevenit cu mult drag.
      O seară minunată îţi doresc, aurescu! 🙂

      Apreciază

  15. melanie

     /  12 Septembrie 2013

    pentru mine, fructele principale ale toamnei sunt strugurii, la care am adaugat ciocolata neagra… 🙂
    http://balauru.wordpress.com/2013/09/11/sunny-white-grapes-dark-chocolate-puzzle-help-yourselves/
    Bon appétit, Mademoiselle Stéphanie! 🙂 Cu drag, Mélanie

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Septembrie 2013

      Şi pentru mine este la fel! Toate fructele îmi plac şi nu concep viaţa fără fructe, însă strugurii sunt fructele mele favorite în special cei tamâioşi.
      Vă mulţumesc mult, doamna Melanie! O seară minunată vă doresc! 🙂

      Apreciază

  16. Good morning
    have you read the love Joshy, very informative your pages come back.
    Have a good day.
    Sincerely Andrea

    Apreciază

    • Stefania

       /  15 Septembrie 2013

      Good morning, Andrea and welcome here!
      Thank you so much for your appreciation!
      I am glad that you like what you find here! You’re always welcome here, with love!
      Have a wonderful Sunday, Andrea!
      Sincerely Stefania! 🙂

      Apreciază

      • Also I greet you Dear Stefanie and thanks them for their great words to my comment on them have pleased to meet you in the wide Universum.was but so anything is possible in the translator translator so I can understand their language and friendly they even don’t know what I have written to the image I will gladly translate it them, they have a nice Sunday full of Licht.Auch they are sincerely welcome to my pages.Sincerely Andrea

        Apreciază

        • Stefania

           /  15 Septembrie 2013

          Thank you very much for your appreciation dear Andrea! You’re always welcomed here!
          I also am glad that we met in the universe infinitely large! I love the friendly communication and friendly and will always try to be understanding with us!
            Enjoy a wonderful Sunday and many blessings!
          Sincerely Stefania! 🙂

          Apreciază

  17. Bine te-am regasit, draga Stefania! Dupa cum ma asteptam, postarile tale nu ne dezamagesc dar si comentatiile sunt pe masura! Am lipsit din cauza ca am fost timp de o luna pe drumuri lungi si obositoare (vezi penultimul articol…) si m-am bucurat nespus de mult sa ma intorc acasa, la activitatile mele obisnuite si la prietenii mei virtuali. Iti doresc o zi minunata in continuare si sper sa ne „auzim” cat mai curand posibil.

    Apreciază

    • Stefania

       /  15 Septembrie 2013

      Mă bucur să te „văd” din nou, dragă Rodica.
      Îţi mulţumesc din suflet pentru aprecierea ta. Ştiu cum este cu, Timpul şi cu priorităţile din viaţa reală care nu suportă amânare şi te înţeleg foarte bine. Şi eu am un program extrem de încărcat, m-am înhămat la prea multe angajamente şi cu greu fac faţă. De-ar fi numai ele le-aş birui, însă, mereu apar neprevăzutele care îmi dau tot programul peste cap. Asta este viaţa, o luptă!
      O duminică minunată îţi doresc, draga mea! 🙂

      Apreciază

  18. Pardon, am scris comentatiile in loc de comentariile 🙂 – nu de alta dar nu vreau sa fiu acuzata de mutilarea limbii si inventarea cuvintelor-himera… 😀

    Apreciază

    • Stefania

       /  15 Septembrie 2013

      Nu te îngrijora, cu toţii mai greşim din cauza vitezei! Aici nimeni n-o să te acuze de nimic, prietenii mei nu sunt sofisticaţi sau călăi, ei sunt tare înţelegători şi îşi dau seama că este o greşeală inocentă.
      O duminică veselă îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  19. Foarte pitoresti aceste picturi! 🙂
    O toamna frumoasa sa ai!
    Week-end placut!

    Apreciază

    • Stefania

       /  15 Septembrie 2013

      Mă bucur nespus de mult că îţi plac picturile, Melly!
      Îţi mulţumesc din suflet pentru gândul tău bun pentru mine!
      La fel să fie şi toamna ta, blândă, îmbelşugată, înmiresmată şi numai bucurii!
      O duminică minunată îţi doresc draga mea! 🙂

      Apreciază

  20. Draga Stefania, revin cu mare drag dupa o mica absenta, este atat de reconfortant sa-ti hranesti sufletul si privirea cu aceste minunate frumuseti.
    Multumesc pentru aceasta fericire.
    O duminica frumoasa, te imbratisez,
    Liz

    Apreciază

    • Stefania

       /  22 Septembrie 2013

      Mă bucur mult să vă revăd din nou, doamna Liz! Mă bucur mult că vă plac postările mele şi vă simţiţi bine aici.
      Eu, vă mulţumesc din suflet pentru aprecierea dumneavoastră şi pentru gândul bun pentru mine.
      O duminică minunată vă doresc şi eu.
      Vă îmbrăţişez cu mult drag,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  21. Kev

     /  29 Septembrie 2013

    So beautiful, so touching. I really love your posts.

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Septembrie 2013

      Thank you so much, Kev. Glad to hear this!
      I wish you a wonderful day and I many blessings! 🙂

      Apreciază

  22. Stefania, So very beautiful, the images leave me breathless!

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 Octombrie 2013

      Thank you so much, Wendell A. Brown! Yes, images is emotional, special and unique!
      Have a wonderful day and many blessings!
      Sincerely, Stefania! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,145 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
