Avem fiecare în inimă un Dumnezeu: conștiința noastră.

Pentru a putea vedea cât mai confortabil imaginile, dă click, pe fiecare imagine!

Natura și educația sunt asemănătoare. Într-adevăr, educația transformă pe om și transformăndu-l, îi conferă o nouă natură.

Niciun animal nu se schimbă atât de des ca omul; când se avântă spre înălțimi, când se prăbușește în abisuri.

Viața trăită în desfrău este o rușine, chiar dacă-i plăcută.

Trăiești cu adevărat când nu trăiești numai pentru tine.

Când fericirea ta este mare, nu te încrede prea mult în ea, nici nu ne dispreţui pe noi cei săraci, ci arată-te mereu vrednic de fericirea ta.

Ajută-i pe cei săraci, fă-i pe oameni fericiţi, pe cât poţi; este singurul lucru care dăinuie, pentru că, atunci când soarta îţi va fi potrivnică, salvarea ta va veni de aici: este mult mai preţios un prieten adevărat decât un tezaur care zace undeva îngropat.

Toţi ne pricepem să dojenim, dar nu ne dăm seama când greşim noi înşine.

Înainte de a acuza pe aproapele tău, cercetează mai întâi propriile tale cusururi.

Conştiinţa este zeu pentru toţi muritorii!

citate din Menandru (n. aprox. 342 – d. 291 î.Hr.)

Articol următor

18 comentarii

  1. Foarte frumoase aceste peisaje rurale, mi-aduc aminte de vacanţele copilăriei, la bunici, undeva într-un sat micuţ într-o zonă colinară, pe unde trecea şi un râu ca acela din imaginile postate de tine.
    Seară minunată, Stefania 🙂
    Mulţumesc pentru redeşteptarea unor amintiri minunate dintr-un timp ce nu se va întoarce, dar pe care îl voi păstra mereu aproape în inima mea.

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 August 2013

      Cred că ai amintiri foarte frumoase, Centurion, din perioada copilăriei, de acolo, din bătătura bunicilor şi mai cred că erai şi foarte răsfăţat de bunicii tăi, de-ţi aminteşti aşa cu drag de acele vremuri minunate ale copilăriei. Îmi pot doar imagina cu câtă nerăbdare aşteptai vacanţele, să pleci acolo să simţi libertatea din plin şi să te bucuri de toate frumuseţile naturii cu care suntem binecuvântaţi.
      Eu mi-am petrecut toată copilăria într-un sat şi n-a existat un ungher de pe raza satului nostru, să nu-l fi cutreierat măcar o dată, împreună cu fratele meu şi cu copiii de pe uliţa noastră şi Doamne, câte năzdrăvănii inocente mai făceam.

      Ştii ce este ciudat? După ce am plecat din sat, la oraş, pentru a-mi continua studiile, am prins gustul oraşului şi cu greu mă întorceam acasă. Eram atât de fericită că am scăpat de viaţa de la sat. Pe toată perioada şcolii am locuit în internate şi cămine, îmi doream din toată inima mea să am locuinţa mea personală la oraş. Mai târziu am reuşit şi mi-am cumpărat-o, iar acum, mi-e dor de sat cu tot ce implică el, mi-e dor de oamenii de acolo şi de poveştile lor, mi-e dor chiar şi de pietrele de pe drum. Acolo, în sat, acasă, mă simt în siguranţă, cum nu mă simt nicăieri în lumea asta. Nu ştiu dacă vreodată mă voi mai întoarce să locuiesc acolo, dar ştiu, la fel ca şi tine, că îl voi păstra mereu în suflet până voi pleca în eternitate şi chiar şi dincolo.

      Mă bucur mult că îţi place postarea mea şi că ţi-a trezit amintiri frumoase.
      Îţi mulţumesc din suflet, Centurion, pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit.
      O seară minunată îţi doresc şi-un week-end relaxant şi plin de bucurii! 🙂

      Apreciază

      • Da, amintirile copilăriei… Uneori mă gândesc că suntem atât de fericiţi în copilărie tocmai pentru a rămâne mai apoi măcar cu gustul fericirii, altfel ar fi foarte posibil să nu-l cunoaştem niciodată, probabil este darul pe care ni-l oferă viaţa pentru a nu fi prea deprimaţi la maturitate, când, uneori, simţi bucurie (scurte şi rare momente) dar niciodată fericire în adevăratul sens al cuvântului…

        Apreciază

        • Stefania

           /  16 August 2013

          Aşa este, Centurion, bine mai zici tu, copilăria este cea mai frumoasă perioadă a vieţii şi cu timpul ne dăm seama de asta, tot mai mult. E perioada când ştim să ne bucurăm de tot ce ne este hărăzit de la viaţă.
          După ce trecem de acestă etapă, parcă prea mult cântărim şi analizăm totul şi parcă nu mai ştim să ne bucurăm de nimic.
          Eu sunt o fire mai veselă, mai comunicativă, deşi, poate nu par, nu fac o tragedie din nimic, asta-i clar.
          Am o colegă de serviciu, din păcate este divorţată, are un băieţel şi rareori mai schiţează câte un zâmbet, la câte o glumă făcută de un coleg al nostru, tare glumeţ şi mereu pus pe şotii. Mereu ne ceartă când ne vede că râdem sau când ne vede că ne mai jucăm şi noi. Ea tot timpul trăieşte cu această fixaţie că după râs vine plâns. Oricât i-am explicat că nu există aşa ceva. Dacă este scris să ţi se întâmple ceva neplăcut, ţi se întâmplă indiferent că ai râs în hohot înainte de eveniment sau ai stat posomorât. Important este cum îţi canalizezi toată atenţia pentru a depăşi situaţia neplăcută în care te afli.
          De aceea e bine să ne bucurăm de tot ce primim şi în fiecare clipă să vedem toate motivele de bucurie care ne sunt dăruite, nu doar nemulţumirile noastre şi să fim recunoscători pentru tot. Viaţa asta e atât de scurtă şi nici măcar nu ne cere nimic, decât s-o trăim din plin. Păcat că prea mult lăsăm dorinţele noastre uriaşe să ne-o îngreuneze.
          O noapte liniştită îţi doresc, Centurion! 🙂

          Apreciază

  2. „Toţi ne pricepem să dojenim, dar nu ne dăm seama când greşim noi înşine.”
    Este deja un sport uman .
    Atatea zari indepartate si minunate ai tu aici ….

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 August 2013

      Din păcate, aşa este, draga mea tink3rbe11. Pe mine m-a uimit că şi în perioada anilor, aprox. 342 – 291 î.Hr, în care a trăit, Menandrun, se întâmplau toate acestea.
      Privind în jurul nostru, tind să cred că nu s-a schimbat nimic în mentalitatea oamenilor. Nu ştiu, parcă nu ne îndreptăm spre evoluţie ci mai degrabă spre involuţie, chiar şi acum când, industrializarea domină şi avem atât de mult acces la informaţii. E ciudat, parcă pe zi ce trece ne dezumanizăm şi ne robotizăm.

      Mă bucur mult de tot că îţi plac picturile pe care le-am ales.
      Îţi multumesc din suflet pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit.
      O seară minunată îţi doresc, draga mea tink3rbe11 şi-un week-end relaxant şi plin de bucurii! 🙂

      Apreciază

  3. Like a dreamy land… so beautiful paintings. Thank you dear Stefania, love and hugs, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 August 2013

      Thank you so much, dear Nia! Yes, I really like what you said about the paintings.
      Indeed, the mountain and the village gives us places and landscapes, dreamy.
      Have a wonderful day, dear Nia! Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  4. Pastural, calming, just what I need today. Thank you Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 August 2013

      Thank you so much, dear Elena! I am so glad that you like my post and you’re feel good here, while admiring the paintings.
      Have a wonderful day, dear Elena! Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  5. melanie

     /  17 August 2013

    Bonjour & merci, Miss Stefania pentru: munti, râuri, lacuri pe care le iubesc din copilarie, caci am locuit la poalele Carpatilor Orientali si Meridionali în primii ani de viata… calm, liniste, seninatate… mi-e deja dor de unica Islanda! 🙂
    – – –
    În Biblie se afirma ca „degeaba-l cauti pe D-zeu pe-afar’ daca nu-l ai în inima si ca se lasa ‘gasit’ de cei care-l cauta…” 🙂

    Sanatate, pace sufleteasca si-un weekend minunat, ca aceste tablouri-imagini de vis… 🙂
    cu drag, Mélanie

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 August 2013

      Bună seara, doamna Melanie,
      Vă cred, doamna Melanie, că vă este dor de locuri care v-au atins sufletul şi-au rămas acolo impregnate pe vecie.
      În Biblie este scris doar adevărul.
      Mă bucur foarte mult că vă place postarea mea.
      Vă mulţumesc mult pentru gândul dumneavoastră bun pentru mine. Ceea ce-mi doriţi mie, vă doresc să vi se împlinească înmiit.
      O seară minunată şi-un week-end relaxant şi multe bucurii să aveţi doamna Melanie! 🙂

      Apreciază

  6. These mountainous pictures and the grand music instill calmness to one’s soul and mind. Don’t we trust the mountains more than the sea? Thanks so much for sharing!

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 August 2013

      Thank you so much. I am so glad to hear all this.
      I love Mt. Mount gives us pictures of dream!
      Have a wonderful Sunday, simplecherishes! Warm wishes! 🙂

      Apreciază

  7. Ce bine ar fi daca toata lumea ar avea constiinta…

    Apreciază

    • Stefania

       /  19 August 2013

      Aşa este, Cristi, bine mai spui tu. Dacă toată lumea ar avea conştiinţa, poate înţelepciunea şi cumpătarea ar domina caracterul oamenilor şi-ar fi armonie şi pace în lume, între toate popoarele lumii.
      Îţi mulţumesc mult, Cristi! O săptămână plină de reuşite şi multe bucurii îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  8. Beautiful Stefania,
    Big hugs and love,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 August 2013

      Thank you so much, dear Micheline!
      I am so glad to know you like my post.
      Have a wonderful day!
      Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
