Rugă tăcută

Mă rog luminii să coboare
Umblând peste pădure ca o boare. –
Brazilor adormiţi mă plec să le sărut
Bărbile lungi – frunzişului căzut
Paşii mei rari îi povestesc în şoapte
Spaimele cerbilor de miazănoapte.
Mă rog peregrinului, tristului vânt,
Să uite dacă sunt sau nu mai sunt,
Să poarte printre lacuri mai departe
Viaţa de pasăre a frunzelor moarte –

Mă rog pădurarilor să lase
Deschise uşile colibelor joase,
Cărărilor mă rog să mă caute poate
Când noaptea va fi dusă jumătate,
Şi-ntr-un-târziu mă rog Craiului Nou
Să-mi sape cavoul în timp, în ecou,
Când raza lui halucinantă, rece,
Pierdută prin văzduh mă va petrece.
Pe urmă n-am să mă mai rog nimănui –
Va creşte pe arbori muşchiul verzui,
Şi frunzele-au să plece şi-au să vie
Cu nesfârşita lor monotonie.

poezie de A.E. Baconsky

Articol anterior

20 comentarii

  1. Beautiful animal paintings. Excellent poem and I love that song.

    Have a great Sunday Stefania

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Iulie 2013

      Thank you so much, Alastair, for your appreciation!
      I also love this song, even if it has nothing to do with painting or poem!
      Just today was for me, the song Day!
      Hope you have a wonderful Sunday, Alastair! 🙂

      Apreciază

  2. Eu de la padure vin…acolo mi-am petrecut sfarsitul de saptamana..placut, frumos.Si la tine a regasit ceea ce am lasat in urma acum cateva ore…padure, verde…frumos! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Iulie 2013

      O, ce frumos ţi-ai petrecut sfârşitul de săptămână, draga mea tink3rbe11! Am ieşit şi eu, doar câteva ore şi-am vrut să mă mai menţin în starea euforică şi-am adus şi aici pădurea!
      Îţi mulţumesc mult pentru aprecierea ta care mă bucură!
      O seară minunată şi-o nouă săptămână cu multe binecuvântări îţi doresc, draga mea! 🙂

      Apreciază

  3. this is beatiful post !

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Iulie 2013

      Thank you so much, Stefan. I am so glad that you like my post!
      Hope you have a wonderful Sunday, Stefan! 🙂

      Apreciază

  4. DiaMar bucataria galbena

     /  21 Iulie 2013

    Buna,draga mea Stefania!
    Tare mult iubesc natura.Mi-as dori sa am o casuta in inima padurii.Totusi sunt o norocoasa ca locuiesc la curte intr-o zona foarte frumoasa a orasului departe de lumea dezlantuita.
    Te imbratisez cu drag!
    O saptamana minunata iti doresc!

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Iulie 2013

      Bună, Mihaela dragă.
      Mă bucur mult pentru tine că locuieşti la curte. E minunat asta. Mie mi-ar plăcea să am o casă de vacanţă lângă pădure, însă nu cred că sunt pregătită să trăiesc în permnenţă acolo.
      Îţi mulţumesc mult pentru gândul tău bun!
      Te îmbrăţişez şi eu cu mult drag. O seară minunată şi-o nouă săptămână cu multe binecuvântări îţi doresc draga mea! 🙂

      Apreciază

  5. Arborii sunt foarte bine executati, ca si celelalte detalii de altfel…

    Apreciază

    • Stefania

       /  22 Iulie 2013

      Aşa este, Cristi, artiştii cu toţii, au acordat o atenţie deosebită detaliilor. Iar artistul german Heinrich Böhmer, a atins perfecţiunea în tablourile create de el, de-un realism incredibil, pur şi simplu tinzi să crezi că tablourile sale, sunt fotografii.
      Îmi plac mie foarte mult artiştii realişti şi hiper-realişti, de aceea ei sunt mereu prezenţi în postările mele, însă şi impresioniştii îmi plac foarte mult.
      Mă bucur mult că ţi-a plăcut postarea mea. Îţi mulţumesc mult, Cristi, pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit. O seară minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  6. melanie

     /  22 Iulie 2013

    uneori tacerea ne „tradeaza” adevaratele sentimente si emotii…
    – – –
    stii ca iubesc muntii, deci si padurile unde ma plimb cât de adesea posibil… aud si ascult doar „mama-natura”… 🙂
    – – –
    Sanatate deplina si pace sulfeteasca…<3

    Apreciază

    • Stefania

       /  22 Iulie 2013

      Aşa este, doamna Melanie, iar alteori tăcerea naşte suspiciuni. Nu întotdeauna tăcerea este benefică.

      Da, şi eu iubesc munţii şi pădurile, de fapt eu iubesc tot ceea ce-i frumos pe lumea aceasta şi-i sunt recunoscătoare lui Dumnezeu, că ne-a binecuvântat cu atâtea frumuseţi, încât în orice parte ţi-ai întoarce privirea ele sunt pretutindeni, doar ochi pentru a le vedea ne trebuie.

      Multă sănătate şi pace sufletescă vă doresc şi eu, doamna Melanie.
      Vă mulţumesc mult pentru gândurile dumneavoastră bune pentru mine.
      O seară minunată vă doresc, doamna Melanie! 🙂

      Apreciază

  7. Deer! Dear Stefania, love them:)

    Apreciază

    • Stefania

       /  22 Iulie 2013

      Thank you so much, dear Elena! I also love all of them.
      I hope you have a wonderful day, dear Elena! Big hugs, Stefania! 🙂

      Apreciază

  8. Cea mai puternică rugă este cea tăcută, pentru că vine din adâncul sufletului şi nu are nevoie de cuvinte, se simte şi atât. 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  24 Iulie 2013

      Aşa este, Naty sunt absolut de acord cu tine şi subscriu spuselor tale… important este să ne rugăm neîncetat (Tesaloniceni 1 ) şi să ne bucurăm întotdeauna (2Cor 6.10; Filip 4.4) şi să nu uităm să mulţumim pentru tot ceea ce primim ( Efes 5.20; Col 3.17;).
      Îţi mulţumesc mult de tot pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit.
      O seară minunată îţi doresc, Naty! 🙂

      Apreciază

  9. mulțumesc pentru admirabilul blog!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 August 2013

      Eu vă mulţumesc din suflet, pentru aprecierea dumneavoastră care mă bucură foarte mult.
      O seară minunată vă doresc, domnule Dumitru Ichim. 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,163 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
