Sunt inimă şi ochi încăieraţi

Sunt inimă şi ochi încăieraţi,
Izbânda de-a te fi avut s-o-mpart;
Ochiul nu vrea şi ei să te arăţi,
Ea se râvneşte volnic de-al său hart.

Pledează inima că-i eşti în sine,
Un scrin în care ochiul nu răzbeşte,
Dar acuzatul neagă-aceste vine,
A ta splendoare–n el se oglindeşte.

Pentru dreptate, se convoacă
Juriul de cuget, inimii dijmaş;
Iar prin verdicte, inima o-mpacă
Şi ostoieşte ochiul pătimaş:

Căci lui, făptura ta i se cuvine,
Iar ei, iubirea tăinuită-n tine.

Sonetul   XLVI de William Shakespeare (1606)

traducere de Laurean Mihai Gherman

Articol următor

38 comentarii

  1. Those paintings are unique. I haven’t seen any of that style before. I’m not sure if I am keen on them or not. But there again, if we all liked the same thing, it would be boring.
    Hope you have a great evening Stefania

    Aceste picturi sunt unice. Nu am văzut nici una din acest stil înainte. Nu sunt sigur dacă eu sunt pasionat de ele sau nu. Dar acolo din nou, dacă toți am placut același lucru, ar fi plictisitor.
    Sper că aveți un Stefania seară mare

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Mai 2013

      Yes, indeed, artist Nathan Brutsky, created His own unique style Which Successfully combines the achievements of the great European artists of the first quarter of the 20th century, contemporary technologies and contemporary art. Delicate combination of energetic lines and colorful stains in Nathan’s works Creates feeling of happiness, calmness and bright living enerty.
      For this I chose to do a post with his works!
      I appreciate very much your comments biligvn again, thank you!
      Thank you very much, Alastair!
      Hope you have a great evening and you, Alastair! 🙂

      Apreciază

  2. Interesant și inovator. Nu știu dacă pictorul s-a facut remarcat prin stil însă culorile mi-au „ luat ochii”.

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Mai 2013

      Nici eu nu stiu dacă s-a consacrat cu lucrarile sale, însă mie îmi place foarte mult pentru că şi-a creat un stil unic şi în fiecare tablou are o noua combinaţie de culori într-o armonie uimitoare, dar și texturi intense, care sunt, de asemenea superb echilibrate și rafinate debordând totuși o energie liniștită şi pentru că exprimă bucuriile vieții!
      Mă bucur mult că ţi-a plăcut postarea. Îţi mulţumesc mult!
      O noapte llinistită îţi doresc, Ina!:)

      Apreciază

  3. Nu sunt sigură dacă ai mai postat ceva asemănător..
    Excepțional pictor Nathan Brutsky, despre care am citit că talentul i-a fost descoperit de către părintele său.
    Tot ce vrei găsești în arta lui- tehnică specială, unică,,stil extrem de rafinat, echilibru,,expresie, artistică subtilă, calitate., armonie,
    Toate laolaltă urmăresc să producă privitorului bucurie și plăcere.
    Ce combinații!
    Ce mod de a privi lumea-dansatori, flori, instrumente muzicale, cupluri-lumină, bucurie, armonie universală!

    Minunată postare!

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Mai 2013

      Sărut mâna, doamna Gina!
      Nu, doamna Gina, nu am mai postat până acum ceva asemănător. Postarea am pregătit-o în iarnă, însă am lasat-o în, stand by, ca încă multe altele care-şi aşteaptă rândul. Astăzi am căutat ceva printre ciornele mele şi aşa m-am decis s-o public.
      Aşa este, doamna Gina, tatal său i-a descoperit talentul şi tot el l-a susinut pentru a ajunge la această performanţă profesinală, impresionantă! Mie îmi plac mult de tot lucrările artistului Nathan Brutsky, atât pentru cromatica echilibrată cât şi pentru tema abordată de el şi-mi place de asemenea stilul său unic pe care şi l-a creat, pe care eu nu l-am mai întâlnit nici măcar la pictorii cubişti!
      Mă bucur nespus de mult că vă place postarea mea, doamna Gina! Poate şi pe viitor o să vă mai surprind plăcut cu lucrări impresionante ale artiştilor contemporani!
      Vă mulţumesc din suflet, doamna Gina. Vă îmbrăţişez cu mult drag!
      O noapte liniştită vă doresc, doamna Gina! 🙂

      Apreciază

  4. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

     /  29 Mai 2013

    Stupendous abstuct art, Nathan Brutsky create a new cocept for his inguniuty. Picasso did the exact thing. One of his painting was sole for $20 Millions. Have a delightful week. Many blessing and respect. jalal Michael

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Mai 2013

      Thank you very much, Jalal! Yes, Nathan Brutsky, has created his own unique style, inspiring the great cubist painter and classics.
      Art lovers, pay any amount to have in their collections of works by the artist Picasso, … perhaps as they pay for work of Nathan Brutsky and even more!
      Have a wonderful day, Jalal! Sincerely, Stefania! 🙂

      Apreciază

  5. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

     /  29 Mai 2013

    Stupendous post. Great concept By the artist Nathan Brutsky. Colorful, sensational. Picasso created a different abstract concept and his paintings were sold for Millions of dollars. Beautifyl collection. Blessings and respect. jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Mai 2013

      Thank you again Jalal! I am so glad that you like my post!
      I like very much the work of Nathan Brutsky!
      Be blessed, Jalal! Sincerely, Stefania! 🙂

      Apreciază

  6. You keep surprising me Stefania! Wonderful!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Mai 2013

      I am so glad, dear Elena, that I surprised in a pleasant way!
      Glad you like my post! Thank you so much!
      Have a wonderful day! Big hugs, much love, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  7. Interesante picturi! Autorul s-a inspirat din Picasso probabil…

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Mai 2013

      Aşa este, Cristi. Probabil că artistul s-a inspirat din lucrările celor mai renumiţi pictori cubişti, Picasso, Georges Braque, Marcel Duchamp, Juan Gris, Fernand Léger şi mulţi alţii, însă, formându-şi totuşi propriul stil unic, impresionant, atât prin cromatica uluitor de armonioasă, echilibrată şi rafinată cât şi prin tema pe care o ilustrează!
      Mă bucur mult de tot că îţi place postarea mea! Îţi mulţumesc mult!
      O seară minunată îţi doresc, Cristi! 🙂

      Apreciază

  8. Foarte tari picturile! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Mai 2013

      Mă bucur nespus de mult, Doru, că îţi plac picturile!
      Mie îmi plac mult lucrările lui, Nathan Brutsky, pentru cromatică dar şi pentru că sunt încărcate de optimism şi pentru că exprimă în ele bucuriile vieţii, de care ar trebui să profităm cu toţii din plin. Şi vreau să-ţi spun că artistul a pictat tablouri şi cu flori, foarte foarte frumoase.
      Îţi mulţumesc mult, Doru! O seară minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  9. This blog is a little different. I’m learning about a new artist. His work is delightful. So I thank you,
    Big hugs and love, Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Mai 2013

      Yes, it is, dear Micheline! Sometimes I make one small change to the post! Now I’ve done it! In the future I hope to surprise you again in a pleasant way and to be present here in my posts and contemporary artists that have created amazing works! Nathan Brutsky, I conquered with his paintings!
      I am so happy for, you like my post!
      Thank you so much, dear Micheline!
      Have a wonderful day and many blessings! Big hugs, much love, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  10. Extraordinar stil! Asa ceva chiar mi-ar placea sa am pe perete :)) Nu il cunosteam pe artist. Multumesc ca ne-ai facut cunostinta :)).
    Superb!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Mai 2013

      Mă bucur mult de tot să aud toate astea, Tina! Şi mie îmi place mult de tot stilul de pictură aparte, a lui Nathan Brutsky, care-l distinge de restul artiştilor. Îi spuneam lui, Doru, că artistul are tablouri foarte foarte frumoase cu flori şi probabil pe viitor, ( pentru că depinde foart mult de starea mea de spirit) voi face o postare cu tablouri cu flori.
      Trebuie să recunosc că mie mi-ar plăcea să am toate picturile pe care le-am postat până acum pe blog, în colecţia mea reală, însă să le am, în original!
      Mă bucur mult de tot că îţi place postarea mea! Îţi mulţumesc mult!
      O seară minunată îţi doresc, Tina! 🙂

      Apreciază

  11. convietuire

     /  31 Mai 2013

    De data asta m-au captivat mai mult versurile 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  31 Mai 2013

      Mă bucur mult că îţi plac versurile pe care le-am ales, Oana!
      Îţi mulţumesc mult pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit!
      O seară minunată îţi doresc, Oana! 🙂

      Apreciază

  12. Oh dear Stefania, these are so beautiful paintings, I loved them all, you are so nice, Thank you for this beautiful sharing. Have a nice weekend, love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  31 Mai 2013

      Thank you very much, dear Nia! I am so glad that you like my post again!
      The paintings are absolutely fantastic!
      You have a wonderful weekend! Big hugs, much love, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  13. Ginuca

     /  31 Mai 2013

    Prin aceasta postare ai reusit sa surprinzi pe mare parte din noi, cel putin pe mine m-ai cucerit.
    Acest pictor , cu totul unic in felul lui, da expresie personajelor sale folosind o tehnica si un stil original, de mare calitate, impletit cu capacitatea de a oferi exaltare si bucurie admiratorului.
    Panzele lui dezvolta o atractie deosebita prin culorile vii, stralucitoare si personajele rafinate surprinse in diferite ipostaze.
    Un sfarsit de saptamana asa cum iti doresti, draga Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 Iunie 2013

      Mă bucur nespus de mult, Ginuca dragă, că îţi plac picturile! Îmi place foarte mult stilul aparte unic pe care şi la creat artistul. Pe mine pur şi simplu m-au cucerit prin cromatică şi tema abordată!
      Îţi mulţumesc mult pentru gândul tău bun, pe care ţi-l întorc înmiit!
      O zi minunată îţi doresc, draga mea! 🙂

      Apreciază

  14. diverse

     /  1 Iunie 2013

    Foarte interesante imaginile! 🙂
    Zi buna sa ai!

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 Iunie 2013

      Mă bucur să te văd din nou, aici, diverse şi mă bucur că îţi place postarea mea.
      Îţi mulţumesc mult pentru găndul tău bun!
      O zi minunată îţi doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  15. melanietoulouse

     /  4 Iunie 2013

    La prima vedere: Picasso sau Braque, când colo… nici unu’, nici altu’! 🙂 Un talentat pictor geometric, deci interesant, caci dintre toate stiintele exacte, geometria m-a atras si fascinat… 🙂
    Sanatate si-o seara placuta, don’soara Stefania! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iunie 2013

      Exact asta a fost reacţia mea, doamna Melanie: Picasso sau Braque , când am văzut prima lucrare a artistului, înainte de-ai afla numele şi-am fost uluită când am descoperit că m-am înşelat!
      Pur si simplu artistul Nathan Brutsky, m-a cucerit cu lucrările sale!
      Vă mulţumesc mult de tot doamna Melanie, pentru gândul dumneavoastră bun! O noapte liniştită vă doresc şi eu! 🙂

      Apreciază

  16. Amazing paintings,absolutely beautiful.
    Thank you for sharing dear Stefania.

    Love & hugs,
    mei

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Iunie 2013

      Thank you very much, dear Meiro! I’m so glad you like my post!
      I’m so glad because you feel good here!

      Big hugs with much love,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  17. pahilaurean

     /  24 Iulie 2013

    Mulţumesc pentru popularizarea traducerii.
    Arată spendid în pagina ta.

    LMG

    Apreciază

    • Stefania

       /  24 Iulie 2013

      Bine ai venit, aici, Laurean Mihai Gherman!
      Eu, îţi mulţumesc mult mult de tot, pentru traducerea acestor versuri, absolut superbe şi mă bucur enorm de mult pentru ea. Mă bucur mult că nu te-ai supărat că ai regăsit versurile traduse de tine, aici, în colţişorul meu drag.
      Îţi mulţumesc mult pentru aprecierea ta, care mă bucură foarte mult. Oricând eşti binevenit cu mult drag.
      O seară minunată îţi doresc, Laurean! 🙂

      Apreciază

  18. pahilaurean

     /  16 August 2013

    Reblogged this on Sonete Shakespeare.

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 August 2013

      Îţi mulţumesc mult, Laurean, pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult şi pentru Reblogged. Mă bucur foarte mult că ai creat un site. Am să-l trec în blogroll-ul meu.
      O seară minunată şi-un week-end relaxant şi plin de bucurii îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
