Privirea mea se-ntoarce acum la anii-acei

Privirea mea se-ntoarce acum la anii-acei
Ce gândurile-mi toate le-au risipit în zbor;
Şi-au stins şi focu-n care, eu, îngheţat, arsei;
Şi-au dat sfârșit odihnei de zabteri și de dor;

Şi-au frânt credinţa-n visuri de dragoste deșarte;
Şi-au sfâșiat în două drag bunul vieţii mele:
În ţărnă zace trupul – virtutea-n cer, departe;
Şi mi-au răpit și rodul atâtor chinuri grele!

Azi, zguduit, văd bine ce gol sunt și stingher,
Că pizmuiesc şi omul cel mai sărac sub cer:
Mi-i jale şi mi-i groază de mine însumi, iată!

Ah, steaua mea! ah, soartă! ah, moarte hrăpitoare!
Ah, zi de-a pururi dulce şi crudă totodată –
Cum m-aţi adus în astă înjositoare stare!

poezie de Francesco Petrarca

Articol următor

46 comentarii

  1. Triste priviri! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Mai 2013

      Din păcate, da, se mai întâmplă să fie și priviri dintr-astea mai triste… uneori. Poate, pentru a simți gustul dulce-acrișor al vieții…

      Îți mulțumesc mult, Dragoș. O seară minunată îți doresc! 🙂

      Apreciază

      • Fără să vrem ne caracterizează. O noapte frumoasă! 🙂

        Apreciază

        • Stefania

           /  11 Mai 2013

          Mă gândesc la ce-ai spus, Dragoș,… știi că tare mi-ar mai plăcea să nu-ți dau dreptate… dar din păcate…. acesta-i adevărul. De ce s-a ajuns aici și cât va continua, habar nu am… cred că depinde foarte mult de fiecare persoană în parte.
          O noapte divină îți doresc, Dragoș! 🙂

          Apreciază

          • Nici mie nu îmi place când am dreptate în astfel de cazuri. Noi suntem cei vinovaţi pentru tristeţea ce ne acoperă chipurile din ce în ce mai des. 🙂

            Apreciază

            • Stefania

               /  11 Mai 2013

              Bine mai zici, Dragoș. Da, sunt absolut de acord cu tine, singurii vinovați suntem numai noi. Cred că suntem puțin nedrepți, tipic naturii noastre umane și vedem întotdeauna cele 1000 de motive care ne fac să ne întristăm și nu vedem cele 1 milion de motive care ne pot face fericiți și ne fac să zambim și care ne luminează, privirea, chipul și sufletul. 🙂

              Apreciază

  2. I like these. Some sad, some sensual.

    Have a great evening Stefania

    Îmi plac astea. Unele triste, unele senzual.

    Au un Stefania seară mare

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Mai 2013

      Thank you so much, Alastair! I’m so glad you like my post. I appreciate the comment dumneavoastă, bilingual. Thank you again.
      Sometimes in life we need contrasts, in order to get a taste of life! :))
      Have a wonderful evening and you Alastair! 🙂

      Vă mulțumesc foarte mult, Alastair! Eu sunt foarte bucuroasă pentru că vă place postarea mea. Apreciez comentariul dumneavoastă, bilingv. Vă mulțumesc încă o dată.
      Uneori, în viață avem nevoie de contraste , pentru a putea simți gustul vieții! :))
      Ai o seară minunata si tu, Alastair! 🙂

      Apreciază

  3. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

     /  11 Mai 2013

    Dear Stefany you deserve a prize of love and 100 awards of inspirationto to see God’s magnificent Genorocity in Creating The Woman Life would be a desert with out the woman or a world with out water and Air. The song to love a woman was sweet touch. jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Mai 2013

      Thank you very much for your appreciation, Jalal! I feel so honored!
      I really like that you have a special respect for women! I admire you!
      I am very happy that you like my postrea again and the song I chose.
      Have a wonderful day Jalal and a blessed weekend! Sincerely, Stefania! 🙂

      Apreciază

  4. Love how the movement of the dresses are painted- so exquisite and so flowing! Have a blessed weekend!

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Mai 2013

      Thank you very much, simplecherishes.
      I am so glad that you like paintings! Yes, very beautiful women dressed in gowns this drive, the Spanish traditional clothing …. that he could dance flamenco!
      You have a beautiful weekend and you simplecherishes! With much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  5. Portrete uluitoare, admir din toată inima, un poem sfâșietor și o melodie epică. Ce pot spune decât că mi-a făcut plăcere din nou să trec pe la Ștefania´s.
    Un weekend liniștit! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Mai 2013

      Mă bucur nespus de mult, Mihai, pentru că, din nou îți place postarea mea, că îți place combinația pe care am facut-o, uneori contrastele sunt necesare.
      Îți mulțumesc din suflet, Mihai, pentru aprecierea ta. Chiar mă bucur că te simți bine aici. Încearcă să asculți melodia în timp ce admiri picturile, efectul este uimitor, din punctul meu de vedere. Acuma, gusturile diferă de la persoană la persoană.
      O noapte liniștită și un week-end superb îți doresc și eu, Mihai! 🙂

      Apreciază

  6. I admired your good sense of art my dear friend.
    Thank you for sharing and have a wonderful Sunday.

    Love & hugs,
    mei

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Mai 2013

      Thank you so much, dear Meiro! I am so happy, for you with much delight admired paintings! I am so glad that you feel good here!
      Have a wonderful Sunday my dear friend!
      Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  7. Zburdalnic a mai fost nenea Pino la viata lui… Ce modele a avut ocazia sa picteze. 😀

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Mai 2013

      :)) Da, da… Tot ce se poate, Cristi! Picturile îl trădează, oricum!
      Da, artistului îi plăcea să portretizeze femeia, în mod special pe plajă iar în lucrările sale, evidenţiază extraordinar de bine ceea ce îl atrăgea la o femeie, romantismul, feminitatea, graţia şi gingăşia ei.
      Da, sunt remarcabile modelele sale! Femei foarte frumoase!
      Îţi mulţumesc mult de tot, Cristi! O duminică minunată îţi doresc în continuare! 🙂

      Apreciază

  8. melanietoulouse

     /  12 Mai 2013

    trist si frumos, ca si viata noastra cu urcusuri si coborâsuri… Îmi place mult Bryan Adams, iar melodia e superba, ca si Amira Casar – actrita franceza din video-clip… 🙂
    Sanatate deplina, curaj, optimism si seninatate… cu drag, Mélanie

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Mai 2013

      Aşa este, doamna Melanie, dacă în viaţa noastră n-am avea urcuşuri şi coborâşuri, cred că ne-ar împresura monotonia şi plictiseala… şi tot n-am fi pe deplin fericiţi pentru că aşa suntem noi oamenii mai mereu nemulţumiţi!
      Oh, din nou suntem pe aceeasi lungime de undă. Eu iubesc această melodie a lui, Bryan Adams, e chinul meu, cum ar spune un prieten drag al meu!
      Mă bucur nespus de mult că v-a plăcut postarea mea.
      Vă mulţumesc din sflet pentru gândul dumneavoastră bun pentru mine, vi-l întorc înmiit! Trimit îmbrăţisări calde şi prieteneşti spre dumneavoastră.
      O duminică minunată vă doresc, doamna Melanie, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  9. Thank you so much dear Stefania! These marvelous painting are so passionate and sexy.

    Arlen

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Mai 2013

      Thank you very much, dear Arlen! I am so glad that you like paintings!
      Indeed paintings are impressive and charming… I love them!
      Have a wonderful day and many blessings, dear Arlen!
      Sincerely, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  10. Ah youth! You’ve captured all that youthful energy Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Mai 2013

      Thank you very much, dear Elena!
      I am so glad that you like my post!
      Have a wonderful day and many blessings! Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  11. Si tristetea e frumoasa, uneori iti intoarce privirea spre interior si astfel vezi cum arati si pe dinauntru, e un moment bun de tras linii si facut socoteli cu viata. Spun asta pentru ca la mine de pilda tristetea e o sursa de inspiratie, un mod de-a scoate frumosul la suprafata. Exista mai multe tipuri de tristeti, sper ca tristetea ta sa fie una de bun augur!

    Apreciază

    • Stefania

       /  13 Mai 2013

      Cu toată sinceritatea ţi-o spun, Daniela, eu nu văd, tristeţea, ca fiind frumoasă, absolut defel,… însă există posibilitatea ca unele tristeţi să fie constructive şi să ne ajute în formarea noastră ca oameni.
      Mă bucur mult dacă pentru tine tristeţea e o sursa de inspiraţie creatoare, însă, cu toate astea eu nu-ţi doresc să fii tristă niciodată, surse de inspiraţie există şi când eşti fericit!
      Îţi mulţumesc mult, Daniela. O seară minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

      • Se pare ca nu ne ramane decat sa gasim frumosul in fericire:) esti simpatica la modul cel mai frumos spus!

        Apreciază

        • Stefania

           /  14 Mai 2013

          Da, e bine atunci când vedem frumosul acolo unde el există, iar tristeţea, care este inevitabilă, tare bine ar mai fi dacă am vedea-o ziditoare, nu o povară… ne-ar fi mai uşor s-o depăşim… s-o luăm ca un impuls de-a merge mai departe şi să facem tot ceea ce ne stă în putinţă s-o estompăm cu lucrurile frumoase cu care suntem binecuvântaţi.
          Îţi mulţumesc din suflet, Daniela, pentru aprecierea ta. M-a emoţionat.
          Fii binecuvântă cu multă sănătate, multă fericire şi multe impliniri.
          O seară minunată îţi doresc, Daniela! 🙂

          Apreciază

  12. ginamihai

     /  13 Mai 2013

    Și tristețea își are Poezia ei!

    Să fii iubită, Ștef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  13 Mai 2013

      Sărut mâna, doamna Gina!
      Adevărat spuneţi, doamna Gina!
      Dacă mă gândesc mai bine, până la urmă şi tristeţea este un sentiment, uneori chiar necesar, da, un rău necesar, pentru a putea vedea altfel lucrurile care contează cu adevărat!
      Vă mulţumesc din suflet pentru gandul dumneavoastră bun pentru mine!
      Vă îmbrăţişez cu mult drag. O seară superbă vă doresc, doamna Gina! 🙂

      Apreciază

  13. Iubesc mult picturile acestui artist! O incantare!
    Multumesc draga Stefania!
    Seara placuta draga mea!

    Apreciază

    • Stefania

       /  13 Mai 2013

      Mă bucur mult de tot, dragă Melly, că avem gusturi comune în ceea ce priveşte picturile şi frumosul.
      Şi eu le ador.
      Eu, îţi mulţumesc mult de tot dragă Melly.
      O seară minunată îţi doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  14. Thank you Stefania,
    I love these beautiful women. I hope you are well.
    Big hugs and love,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  14 Mai 2013

      Thank you very much, dear Micheline!
      Yes, I’m fine, maybe a little tired because I have a very busy schedule at work, but, although they are good!
      I hope that you’re okay.
      I am so glad that you like my post. Have a wonderful day, dear Micheline.
      Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  15. foarte frumoase sunt tablourile! deosebite!

    Apreciază

    • Stefania

       /  15 Mai 2013

      Bine ai venit, aici, Loredana!
      Mă bucur mult de tot că îţi plac tablourile!
      Îţi mulţumesc mult pentru vizită şi pentru gândul ce mi l-ai împârtăşit.
      Oricând eşti binevenită cu mult drag.
      O seară minunată îţi doresc, Loredana! 🙂

      Apreciază

    • Stefania

       /  16 Mai 2013

      Îţi mulţumesc mult de tot, Deea!
      O zi minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  16. Dragi Sefania, acest lucru este magnific. Mi-am petrecut o mulțime
    de timp am pierdut in acest post.
    Mulțumesc dragă prietene.
    ~ Cu dragoste,
    Robyn 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Mai 2013

      Bine aţi venit, aici, Robyn Lee! 🙂
      Vă mulţumesc foarte mult pentru aprecierea dumneavoastră!
      Mă bucur mult de tot pentru că vă place blogul meu.
      Vă mulţumesc încă o dată. Oricând sunteţi binevenită cu mult drag!
      Trimit îmbrăţisări calde şi prieteneşti spre dumneavoastră.
      Vă doresc o zi minunată!
      Cu dragoste,
      Ştefania! 🙂

      Welcome here, Robyn Lee! 🙂
      Thank you very much for your appreciation!
      I am very glad because you like my blog.
      Thank you again. You are always welcome with much love!
      Sending warm hugs and friendly toward you.
      Have a wonderful day!
      With love,
      Ştefania! 🙂

      Apreciază

  17. Stefania

     /  12 Mai 2013

    Thank you very much for your appreciation, dear Arlen!
    I feel so honored!
    Have a wonderful evening and a new exceptional week! Sincerely Stefania! 🙂

    Apreciază

  1. Archive of Comments | Arlen Shahverdyan. Author's Blog
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
