Ce simplu mi-ar fi, dacă nu te-aș iubi

Ce simplu mi-ai fi, dacă nu te-aş iubi
Altceva nu-i nimic
Şi mereu mă complic
Şi ce simplu mi-ar fi,
Dacă nu te-aş iubi.

Dacă m-aş lua după pretexte,
dacă-aş trage unde e uşor,
nici nu trebuia s-aud de tine
şi-mi era mai de folos să mor.

M-am băgat de bună voie slugă,
dragostei morale ce ţi-o port,
dar pricep că mi-ar fi fost rentabil
să privesc destinul ca pe-un sport.

Nu-i o simplă încăpăţânare,
pentru un ambiţios pariu,
dar aleg o cale complicată,
tocmai din motivul că sunt viu.

Eu detest relaţia burgheză,
decorată circumstanţial,
mă închin la legile naturii
şi salut iubirea, ca scandal.

Mama ei de viaţă prefacută,
tatăl ei de soartă la mezat,
te iubesc în felul unui trăznet,
te prefer aşa cum s-a-ntâmplat.

Greu îmi e şi greu îţi e şi ţie
cu acest fel de a trăi al meu,
totuşi, vreau să ştii că, din pacate,
dragostea e o dificultate,
fără care-ar fi cu mult mai greu.

poezie de Adrian Păunescu

60 comentarii

  1. So beautiful and so romantic… I loved them all, how you can find every time amazing selection, you are amazing dear Stefania, Thank you, have a nice day, love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  7 Mai 2013

      Thank you so much, dear Nia! I’m so happy that you like my post again!
      Yes, it’s all romantic, maybe because I’m a romantic!
      Thank you again!
      Have a wonderful evening, dear Nia! Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  2. Am aflat de ce albul este al îngerilor!… Fără cuvinte simple! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  7 Mai 2013

      Mă bucur mult mult de tot să aud acest lucru, Dragoș!
      Oh, da, uneori, nu există superlative pentru frumusețe!
      Îți mulțumesc mult de tot, Dragoș! O seară minunată îți doresc! 🙂

      Apreciază

      • O seară minunată îți doresc şi eu! 🙂

        Apreciază

        • Stefania

           /  7 Mai 2013

          Îți mulțumesc din suflet, Dragoș.
          Să dea Dumnezeu, să avem și eu și tu și noi toți, o seară minunată! 🙂

          Apreciază

          • Timpul este al nostru singur chezaş! 🙂

            Apreciază

            • Stefania

               /  7 Mai 2013

              Adevărat spui, Dragoș. De aceea este el atât de chibzuit cu noi… hmmm
              E tare viclean, Timpul, ăsta,… asemeni cămătarilor (?) 😉 :)))

              Apreciază

              • Talerele lui sunt egale, fiind singurul care nu a putut fi păcălit! 🙂 🙂 🙂 Noapte bună!

                Apreciază

                • Stefania

                   /  7 Mai 2013

                  Așa este. Numai că, așa suntem noi oamenii, prin natura noastră umană, mereu tindem să învinovățim pe cineva, și cel mai fecvent dăm vina pe, Timp! Eu, recunosc, mereu sunt nedreaptă și-l învinovățesc pe sărmanul, Timp…. 🙂 🙂 🙂
                  Noapte bună, Dragoș! 🙂

                  Apreciază

  3. Beautiful .. beautiful paintings. Some of the best that I have seen. So romantic. And I loved the song you finished with. One of your best posts Stefania. Have a wonderful evening

    Frumos .. picturi frumoase. Unele dintre cele mai bune pe care le-am văzut. Atât de romantic. Și am iubit cântecul ai terminat cu. Una dintre cele mai bune mesajele dumneavoastră Stefania. Au o seara minunata

    Apreciază

    • Stefania

       /  7 Mai 2013

      Thank you very much, Alastair, for your appreciation!
      I am so happy to hear this! I am so glad that you like my post!
      Also, I am trying to talk to me you in Romanian! I really appreciate it. Thank you once again!
      Have a wonderful evening and many blessings! Regards, Ștefanie! 🙂

      Va mulțumesc foarte mult, Alastair, pentru aprecierea dumneavoastră! Eu sunt foarte fericită să aud toate acestea! Mă bucur mult pentru că vă place postarea mea!
      De asemenea, mă bucură încercarea dumneavoastră de vorbi cu mine în Limba Româna! Apreciez foarte mult acest lucru. Vă multumesc înca o dată!
      Vă doresc o seara minunată și multe binecuvântări! Cu prietenie, Ștefania! 🙂

      Apreciază

      • You are more than welcome my friend

        Sunteți mai mult decât binevenit prietenul meu

        Apreciază

        • Stefania

           /  7 Mai 2013

          Thank you again my friend! I feel so honored! 🙂

          Vă multumesc din nou, prietenul meu! Mă simt atât de onorată! 🙂

          Apreciază

  4. ane

     /  7 Mai 2013

    Eterna iubire…fara de care nu putem merge mai departe in viata 🙂 Frumoase picturile Stefania, imi sunt cunoscute. Vise frumoase!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Mai 2013

      Adevărat spui, Ane, fără iubire viața ar fii fadă.
      Oh, da… eterna iubire, sursa inepuizabilă pentru poeți, artiști, compozitori….
      Mă bucur nespus de mult că îți plac picturile și mă bucur mult de tot că îți sunt cunoscute și le-ai admirat cu drag și aici la mine.
      Îți mulțumesc mult pentru gândul tău bun. O zi minunată îți doresc, Ane! 🙂

      Apreciază

  5. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

     /  7 Mai 2013

    Stunning love ,romance portraits ,Romeo and Juliet returning to life.Sincerely jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Mai 2013

      Thank you very much, Jalal!
      Yes, Romeo and Juliet, lives! It’s here!( kidding of course)
      I’m so glad you like my post!
      Have a wonderful day, Jalal! Regards Stefania! 🙂

      Apreciază

  6. Spring is in the air! Romance follows. Thank you Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Mai 2013

      You say so true, dear Elena! I agree! Spring, season of love! Romance will follow!
      Thank you very much! Have a wonderful day! Big hugs, Stefania! 🙂

      Apreciază

  7. Oh, these are so lovely! I especially love the last one. Thanks for finding us all these beautiful paintings!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Mai 2013

      Thank you very much, simplecherishes! Indeed last painting is special. I love me too much!
      I’m so glad you like my post!
      Have a wonderful day! With much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  8. Thank you for this gentle and very impressive post really wonderful post! Your work is always so soft and beautiful looking Have nice day , with love Maxima

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Mai 2013

      Thank you very much Stefan, for your appreciation.
      I am very glad that you like my posts.
      Have a wonderful day too! With much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  9. Hristos a înviat, Ștef!
    Scuze! Mii de scuze!
    Am lipsit ceva timp, am fost plecată în câteva locuri, treburi, sărbători.

    Unele dintre picturi, ce spun eu- unele- toate sunt ireal, dureros de frumoase!
    Ce-ar fi viața fără iubire? ce-ar fi iubirea fără suferință? ce am fi noi fără ele toate laolaltă?

    Concluzia îi aparține poetului-
    Nu-i o simplă încăpăţânare,
    pentru un ambiţios pariu,
    dar aleg o cale complicată,
    tocmai din motivul că sunt viu.//
    Să fii iubită, draga mea!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Mai 2013

      Adevărat a Înviat!
      Nu vă îngrijorați, doamna Gina, nu trebuie să vă cereți scuze, știu cum este de sărbători.
      Mă bucur nespus de mult că vă place alegerea mea. Vă mărturisesc sincer, doamna Gina, eu nu găsesc nici acum un superlativ pentru frumusețea acestor lucrări. Mai am încă o postare cu lucrările artistului Willem Haenraets, pe care pur și simplu le ador.
      Da, o concluzie cât se poate de adevărată! Cred că mulți dintre noi ne ragăsim în ea.
      Sărut mâna, doamna Gina, pentru gândul dumneavoastră bun pentru mine.
      Fiți binecuvântată cu tot cei mai bun și frumos în lumea aceasta!
      Vă îmbrățișez cu mult drag. O seară minunată vă doresc, doamna Gina! 🙂

      Apreciază

  10. Ce picturi frumoase!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Mai 2013

      Mă bucur mult că îți plac, Ina!
      Îți mulțumesc mult.
      O seară minunată îți doresc, Ina! 🙂

      Apreciază

  11. E, ce sa facem, nimic nu este simplu pe lumea asta. 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Mai 2013

      Așa este, Cristi, bine mai spui tu, pentru toate împlinirile noastre, de orice natură, trebuie să trudim din greu și să ne sacrificăm. Știi ce este culmea? Parcă cu cât lupta asta spre reușită este mai grea, cu atât este tentantă, mai incitantă,… mai frumoasă.
      Îți mulțumesc mult, Cristi. O seară minunată îți doresc! 🙂

      Apreciază

  12. DiaMar bucataria galbena

     /  8 Mai 2013

    Nici nu stii cat de dor mi-a fost de coltisorul acesta de liniste si frumos!
    Este absolut minunat!
    Te imbratisez cu mare drag!
    O noapte linistita iti doresc!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Mai 2013

      Mă bucur mult de tot să te „revăd” dragă Mihaela. Să stii că m-am îngrijorat pentru tine. Așteptam vești în fiecare zi de la tine. Nu știam ce s-a întâmplat. Mi-a fost rușine să te întreb.
      Mă bucur mult de tot că, acum ești bine! Chiar mă bucur!
      Îți mulțumesc din suflet pentru aprecierea ta. Te pup și te îmbrațișez și eu cu mult drag.
      O seară minunată îți doresc, dragă Mihaela! 🙂

      Apreciază

  13. Superbe şi emoţionante picturi!
    Mai cu întârziere, vin şi eu să îţi urez un călduros „Hristos a înviat”! Pace şi bucurie, ţie şi celor dragi, Ştefania dragă! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Mai 2013

      Adevărat a Înviat!
      Îți mulțumesc mult de tot, Alex, pentru gândurile tale bune pentru mine!
      Nu te îngrijora, niciodată nu este prea târziu pentru un gând bun și-l primesc cu drag și bucurie întotdeauna!
      Să dea Bunul Dumnezeu și tu și eu și noi toți să avem Pace și numai bucurii!
      O seară minunată îți doresc, Alex! 🙂

      Apreciază

  14. Iubirea poate fi complicată, desi este atat de simpla… Si totusi, toti ar trebui sa avem parte de astfel de complicatii. Frumoase picturi și versuri! O seară frumoasă! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Mai 2013

      Așa este, Gabi, iubirea asta, uneori este tare șugubeață… dar și cel mai înălțător sentiment pe care-l poate trăi un om. Oh, da, bine mai zici tu, cu toții trebuie să avem parte de ea.
      Mă bucur nespus de mult că îți place alegerea mea și combinația pe care am facut-o. Îți mulțumesc mult de tot pentru gandul tău bun.
      O seară minunată îți doresc, Gabi! 🙂

      Apreciază

  15. Fastuoasă postare, pe măsura unei adevărate îndrăgostite de frumos! Mulțumesc pentru delectare! Succese noi!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Mai 2013

      Vă mulțumesc din tot sufletul meu, doamna Maria, pentru aprecierea dumneavoastră și pentru gândul dumneavoastră bun, pentru mine.
      Da, așa este, doamna Maria, sunt îndrăgostită până peste cap, de tot ceea ce este frumos în lumea aceasta.
      O seară minunată vă doresc, doamna Maria și-un week-end superb! 🙂

      Apreciază

      • Să dea Domnul pace și lumină tuturor. Mult bine și ție, Ștefi!

        Apreciază

        • Stefania

           /  10 Mai 2013

          Vă mulțumesc mult de tot, doamna Maria! Să dea Bunul Dumnezeu precum puneți și cu toții să avem pace și lumină și numai bine!
          O noapte liniștită vă doresc, doamna Maria, cu mult drag! 🙂

          Apreciază

  16. superb…atat am avut de spus

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Mai 2013

      Bine ai venit, aici, Alex!
      Mă bucur mult că îți place ceea ce-ai găsit!
      Îti mulțumesc mult pentru aprecierea ta. Oricând ești binevenit cu mult drag!
      O noapte liniștită îți doresc și-un week-end superb! 🙂

      Apreciază

  17. melanietoulouse

     /  10 Mai 2013

    Bonsoir Stefania! Ma bucur ca esti in love… 🙂 si ca i-ai consacrat un post acestui pictor olandez contemporan foarte apreciat la noi… la un text de-al meu, am atasat câteva picturi de-ale lui regasite aici… 🙂
    – – –
    Sanatate si sa fii iubita, azi si mereu… 🙂 Noapte-buna! 😉 Cu drag, Mélanie

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Mai 2013

      Bună seara, doamna Melanie. Îmi cer mii de scuze pentru că raspund cu întarziere, însă, abia acum am reușit să ajung aici.
      Oh, da, fără nicio undă de ironie și vă rog să mă crede-ți, pot spune că la mine iubirea e la ea acasă.
      Mă bucur mult de tot că vă place alegerea mea. Da, eu iubesc și lucrările artiștilor contemporani. Eu iubesc tot ceea ce-i frumos pe lumea aceasta.
      Vă mulțumesc din suflet, doamna Melanie, pentru gandul dumneavoastră bun, pe care vi-l întorc înmiit!
      Trimit îmbrățișări calde spre dumneavoastră. Noapte bună, doamna Melanie, cu mult drag, Ștefania! 🙂

      Apreciază

      • melanietoulouse

         /  12 Mai 2013

        Stefania, TE ROG sa nu te mai scuzi for late replies, O.K. Ca noi toti, ai o viata reala, concreta cu prioritati si urgente… ref la iubire, same here, sper ca ti-ai dat seama deja… 🙂 Pictura contemporana e un fel de „take it or leave it!” 🙂 Iar cea a olandezului e încântatoare… 🙂
        Lots of love and hugs, Mélanie

        Apreciază

        • Stefania

           /  12 Mai 2013

          Eu mă simt foarte prost, doamna Melanie, când nu pot să fac totul aşa cum aş vrea, însă cum bine spuneţi, am şi eu, ca fiecare din noi viaţa reală, care nu întotdeauna suportă amânări şi oricât m-aş zbate, numai aşa cum este orânduit se întâmplă!
          Da, mi-am dat seama de asta, doamna Melanie, în ceea ce priveşte iubirea…
          Sunt absolut de acord în ceea ce-i priveşte pe artiştii contemporani. Iar lucrările artistului Willem Haenraets sunt extraordinare!
          Vă imbrăţişez cu mult drag, doamna Melanie! O sreară minunată şi-o nouă săptămână excelentă! 🙂

          Apreciază

  18. Uneori imi spun si eu asta si tind sa cred ca asa este.. Ca de obicei vizita la tine a vindecat tot ce durea!

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Mai 2013

      Eu sunt convinsă că așa este. Cred că încă mulți dintre noi ne regăsim, mai mult sau mai puțin, în versurile poetului.
      Îți mulțumesc mult pentru apreciere, sourina. Întotdeauna ești binevenită cu mult drag!
      O noapte linistită și un week-end superb îți doresc, sourina! 🙂

      Apreciază

  19. Deosebita alegerea acestei postari!
    Picturi de o factura aparte…(probabil acuarela).
    Nuante suave, transparente, preponderent culoarea puritatii, albul, marcheaza majoritatea lucrarilor,
    incununate de simbolul iubirii…iar cele realizate pe malul marii, in adierea brizei sunt fascinante…aud tipatul ascutit al pescarusilor…:)
    O duminica cu totul minunata iti doresc Stefania!…si un dar pentru galeria ta…

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Mai 2013

      Îţi mulţumesc mult de tot, Ginuca pentru aprecierea ta şi pentru minunatul cadou pe care mi l-ai adus.
      Ufff, deja mi-e dor de mare când ai pomenit de valuri şi de pescăruşi.
      Îţi mulţumesc din suflet pentru gândul tău bun, pe care ţi-l întorc înmiit!
      O duminică minunată îti doresc, Ginuca, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  20. Draga Stefania, din informatiile mele celebra pictura atasata colectiei tale, in dar, are acelasi autor, Willem Haenraets…

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Mai 2013

      Aşa este, Ginuca! Ai perfectă dreptate. Am răspuns din meniu şi asta m-a dus în eroare nu stiam ce caută un cadou cu lucrarea lui, Willem Haenraets, la Pino. Îţi muţumesc mult. O seară minunată Îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  21. Ed E. Riley

     /  30 Mai 2013

    Greu îmi e şi greu îţi e şi ţie cu acest fel de a trăi al meu, totuşi, vreau să ştii că, din pacate, dragostea e o dificultate, fără care-ar fi cu mult mai greu.

    Apreciază

    • Stefania

       /  31 Mai 2013

      Bine ai venit aici, Ed E. Riley! 🙂
      Drumul dragostei nu va fi niciodată neted.
      Spunea Paulo Coelho şi-i dau dreptate:
      “Dintre toate posibilităţile pe care le-a găsit omul ca să-şi facă rău sieşi, cea mai rea a fost Dragostea. Suferim mereu pentru cineva care nu ne iubeşte, pentru cineva care ne-a părăsit, pentru cineva care nu vrea să ne părăsească. Dacă nu suntem căsătoriţi înseamnă că nu ne iubeşte nimeni, dacă suntem căsătoriţi – transformăm căsătoria în sclavie.”
      Îţi mulţumesc mult, Ed E. Riley, pentru vizită şi pentru gândul ce mi l-ai împărtăşit!
      Oricând eşti binevenit cu mult drag! O seară minunată îţi doresc! 🙂

      Apreciază

  22. Such a joy! Thank you Stefania,
    Big hugs,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iunie 2013

      Thank you very much, dear Micheline!
      I’m so glad you enjoyed my post!
      I hope you Have a wonderful day!
      Big hugs, much love, Ştefania! 🙂

      Apreciază

  23. ca de obicei. superbe! bine te-am regasit, stefania draga!

    Apreciază

  24. Stefania

     /  10 Mai 2013

    Mă bucur mult de tot să aud asta, Naty! Îți mulțumesc din suflet pentru aprecierea ta, în ceea ce privește postarea mea!
    O seară minunată îți doresc, Naty! 🙂

    Apreciază

  1. Şi melodia serii… | natycalinescu
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
