Îndoiala

Cât timp nu te văd, nu oftez, nu bocesc,
Stăpân sunt pe mine şi când te zăresc;
Când însă mult timp nu-mi mai ieşi înainte,
Ceva îmi lipseşte, un dor mă cuprinde;
Şi-atunci, suspinând, mă întreb cu uimire:
Noi suntem prieteni sau asta-i iubire?

De-mi pieri din priviri, eu în stare nu sunt
Să fac chipul tău să-mi revină în gând;
Uneori totuşi simt far’să vreau, că mereu
Acest chip este-aproape de cugetul meu
Şi din nou întrebarea mi-o pun cu uimire:
Suntem numai prieteni? Sau aceasta-i iubire?

Chinuit uneori, nu gândeam nicidecum
Lângă tine să viu, ce mă doare să-ţi spun;
Dar umblând fără ţel, neuitându-mă-n cale,
Nu ştiu cum ajungeam drept la treptele tale;
Şi-atuncea, intrând, mă-ntrebam cu uimire:
Am venit ca prieten? Sau venii din iubire?

Sănătatea să-ţi apăr, eu şi viaţa mi-aş da,
Aş intra şi-n infern pentru liniştea ta;
Căci în inima mea nu-i dorinţă mai vie
Decât pace să ai şi trupească tărie.
Şi atuncea din nou îmi pun vechea-ntrebare:
Asta-i prietenie? Este dragoste oare?

Când pe mâinile mele-ţi cobori a ta palmă,
O plăcută simţire mă-nvăluie, calmă,
Parcă viaţa-ntr-un somn liniştit mi-o sfârşesc;
Dar de-a inimii repezi bătăi mă trezesc
Care-mi pun răspicat vechea mea întrebare:
Asta-i prietenie? Este dragoste oare?

Iar când strofele-acestea le-aşternui pentru tine,
N-a pus duh inspirat stăpânire pe mine;
Ci, uimit, nici măcar nu luai seama prea bine
Ce idei mi-au venit, împletite în rime,
Şi mă-ntreb cine-a vrut, ce scrisei să-mi inspire?
Asta-i prietenia sau e, poate, iubire?

poezie de Adam Bernard Mickiewicz ( poet polonez, 1798 – 1855)
Traducere de Miron Radu Paraschivescu

44 comentarii

  1. Foarte frumos momentul de balet si picturile sunt luminoase si pitoresti!
    Multumesc draga Stefania!
    Week-end placut!

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Ianuarie 2013

      Ma bucur nespus de mult, draga Melly, ca iti place postarea mea!
      Eu, iti multumesc mult, pentru gandul tau bun!
      O zi minunata si-un week-end superb iti doresc si eu! 🙂

      Apreciază

  2. Ah ce poze minunate, multumim!!

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Ianuarie 2013

      Ma bucur mult, Naomikko, ca iti plac picturile.
      Iti multumesc mult pentru gandul tau bun!
      O zi minunata si-un week-end superb iti doresc! 🙂

      Apreciază

  3. Minunate picturi! Imi amintesc de filmul Heidi.

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Ianuarie 2013

      Gand la gand, Cristi… si mie imi amintesc de filmul, Heidi pe care l-am si revazut zilele acestea, pentru ca imi place foarte mult acest film.
      Ma bucur nespus de mult ca iti plac picturile!
      Iti multumesc mult pentru gandul tau bun!
      O zi minunata iti doresc, Cristi si-un week-end superb! 🙂

      Apreciază

  4. As always…. beautiful.

    With love,
    mei

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Ianuarie 2013

      Thank you so much, dear Meiro. I’m so glad that you like!

      Big hugs, much love,
      Stefania! 🙂

      Apreciază

  5. melanietoulouse

     /  5 Ianuarie 2013

    C-alegi mereu super-picturi-imagini-tablouri, stii, asa ca si de data-asta, alegerile tale sunt splendide, am zis! 🙂

    Ah, Stefania… eterna întrebare: prietenie sau iubire?… 🙂 Colegul-editor Té a abordat-o aici: 🙂
    http://incaunipocrit.wordpress.com/2013/01/04/a-short-breakup-story/
    – – –
    iar eu aici… daca ai timp si „chemare”, of course… 🙂
    http://incaunipocrit.wordpress.com/2012/02/18/prietenia-si-iubirea/

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Ianuarie 2013

      Va multumesc mult de tot, doamna Melanie, pentru apreciere. Ma bucur nespus de mult ca va plac alegerile mele!
      Niciodata sa nu va indoiti ca nu as avea chemare. Mi-e drag sa va vizitez si pe toti prietenii mei bloggeri. Cu, Timpul, nu ma prea inteleg eu!
      Va multumesc din suflet pentru invitatie! Va imbratisez cu drag!
      O zi minunata si-un week-end superb va doresc, doamna Melanie! 🙂

      Apreciază

  6. De acum nu mai scriu nimic, am vazut niste stele la inceput de postare, probabil in wordpress e ca pe youtube, cu like, degeaba am apasat pe acolo, nu s-a intamplat nimic!
    asa ca afisez aici „stelele” acordate: *****
    Week-end placut!

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Ianuarie 2013

      Iti multumesc mult, Vasile, pentru aprecire, si pentru cele cinci stele acordate…
      Nu stiu ce sa spun despre stelele ce apar la postari, cred ca temele wordpress includ aceasta setare sau cum s-o numi ea… pentru ca eu nu am aplicat nimic, nu am setat nimic in ceea ce priveste.
      Iti multumesc inca o data!
      O seara minunata si-un week-end superb iti doresc si eu, Vasile! 🙂

      Apreciază

  7. Frumos şi sugestiv! 🙂

    Apreciază

  8. ginamihai

     /  5 Ianuarie 2013

    După atâtea zile străfulgerate de incertitudini, scenele „tăcerii„ în doi aduc un fel de liniște, deși întrebările rămân

    „Când însă mult timp nu-mi mai ieşi înainte,
    Ceva îmi lipseşte, un dor mă cuprinde;„

    Seară frumoasă, Ștef1

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Ianuarie 2013

      Sarut mana, doamna Gina!
      Cred ca stiu, doamna Gina, la va referiti cand spuneti „zile străfulgerate de incertitudini”, mi-a rascolit si mie sufletul tristul eveniment care ne-a invaluit pe toti zilele acestea! 😦
      Ma bucur nespus de mult pentru ca va place alegerea mea si daca am adus cu ea, o unda de liniste!
      Va multumesc mult pentru gandul dumneavoastra bun.
      Va imbratisez cu mult drag!
      O seara minunata va doresc, doamna Gina si-un week-end superb! 🙂

      Apreciază

  9. elenacaravela

     /  5 Ianuarie 2013

    Dance the day away!

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 Ianuarie 2013

      Thank you so much, dear Elena!
      I’m glad that you like the video with ballet!
      Have a wonderful Sunday!
      Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  10. Life seems much more in peace and also so romantic in those days… Fascinated me all paintings… This is great post as always, you are amazing. Do you know you can make an art book with all your posts. Thank you, Blessing and Happiness, love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 Ianuarie 2013

      Dear Nia, I agree with you, the 19th century was a period romantic and people closer to each other! Therefore I choose paintings from that period. I love, harmony and understanding between people.
      I am very glad that you like my posting! Thank you with all my heart to the idea, of ​​removing a book paintings – I never thought about that!
      Be blessed with good health and much happiness!
      Have a wonderful Sunday! Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  11. As always, so very lovely.
    Big Hugs and LOL,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  7 Ianuarie 2013

      Thank you so much, dear Micheline.
      I’m glad that you like my post again!
      Have a wonderful day and a new exceptional week!
      Big hugs always with love, Stefania! :

      Apreciază

  12. superbe imagini 🙂
    seara buna!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Ianuarie 2013

      Ma bucur mult, diverse, ca iti plac imaginie!
      Iti multumesc mult pentru gandul tau bun.
      O seara minunata iti doresc si eu! 🙂

      Apreciază

  13. Foarte frumoase picturile, nu stiu de ce, la unele dintre ele am avut impresia ca reprezinta opera unui artist rus. Dar am vazut ca este vorba de Emil Rau, pictor german. Ca de fiecare data, imi plac foarte mult si versurile selectate de tine sau muzica aleasa! O seara minunata!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Ianuarie 2013

      Ma bucur nespus de mult, gvarenberg2009, ca iti place combinatia mea, pictura, poezia si clipul!
      Asa este, artistul este de origine german. Mie imi plac foarte mult scenele acestea familiale, ilustrate in picturi. Ma bucur ca si tie iti plac!
      Iti multumesc mult, gvarenberg2009, pentru apreciere si pentru gandul tau bun!
      O seara minunata iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  14. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

     /  10 Ianuarie 2013

    Dear Stefania.captivating post.The portrait,the woman has a smile mystic like the Mona Lisa,and she is welcoming her man ,holding hands is the love that unites both of them.I enjoyed all 12 Ballet Videos they have the message of love that unites two souls in one body.Respect and greetings.Jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Ianuarie 2013

      Good morning, dear Jalal!
      I apologize for the delayed response. This happened because I have a technical problem with the blog … I’m very sorry for this unpleasant situation. This happened, then I turned to wordpress operators, assured me it would be fixed the problem … happened but it seems … I do not know what can be. Once they succeed, I login, other times fail. I’m really sorry!

      Thank you so much for such beautiful words that you interpret images. I love it!
      I’m glad that you liked my post.
      Have a wonderful day, Jalal! Warm wishes! Sincerely Stefania! 🙂

      Apreciază

  15. I have nominated you for an award on my site! You can see it here: Maxima

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Ianuarie 2013

      Good morning, Stefan!
      Thank you very much for the nomination! I appreciate it. I feel honored!
      Have a wonderful day! Warm wishes! Sincerely, Stefania! 🙂

      Apreciază

  16. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

     /  12 Ianuarie 2013

    Good day Stefania, l have faced the same problem with wordpress. Thank you for your transperancy, and your charming respond. l respect you and your wonderful work which brings enjoyment to the viewers and to your visiters. l value your special friendship. May happiness and good fortune be your conpanion. sincerly jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Ianuarie 2013

      Good day, Jalal! Sorry that you’ve gone through this unpleasant situation with wordpress, similar to mine. I noticed that there was this problem when Internet traffic is congested. Perhaps the servers are overloaded and when it occurs technical problem!
      Thank you very much for your appreciation! I have great respect for harmonious and friendly relations among people!
      Be blessed with good health and much happiness! With respect and friendship, Stefania! 🙂

      Apreciază

  17. me gusta, me gusta mucho 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  14 Ianuarie 2013

      Ma bucur nespus de mult, Doru, ca-ti place postarea mea!
      Iti multumesc mult pentru apreciere!
      O noapte linistita iti doresc, Doru si multe binecuvantari! 🙂

      Apreciază

  18. ideisiidei

     /  20 Ianuarie 2013

    Iti multumesc pentru peisajele rurale, M-au captivat :).

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Ianuarie 2013

      Ma bucur mult sa stiu ca ti-au placut, Alex!
      Eu iti multumesc mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O zi minunata iti doresc, Alex si-o noua saptamana cu multe binecuvantari! 🙂

      Apreciază

  19. melanietoulouse

     /  31 Ianuarie 2013

    daca ai timp si „chemare”, of course… 🙂 à propos de îndoiala si dubii:
    http://incaunipocrit.wordpress.com/2013/01/29/whats-gossip-the-answer/

    Apreciază

    • Stefania

       /  31 Ianuarie 2013

      Va multumesc din suflet, doamna Melanie. Eu vin mereu cu drag, intotdeauna!
      O seara minunata va doresc, doamna Melanie! 🙂

      Apreciază

      • melanietoulouse

         /  31 Ianuarie 2013

        Merci à toi, Stefania! 🙂 Vei fi remarcat ca prietenu’-Té te-a „asezat” în blogrollu’ nostru, alaturi de sotii-Lisandru! 🙂 Te rog sa nu te simti vreodata „obligata” sa ne calci „casa” virtuala, vei fi mereu bine-venita, O.K. Sanatate si numa’ bine! Noapte-buna si pe curând! Cu drag back, Miss Stephanie…<3

        Apreciază

        • Stefania

           /  31 Ianuarie 2013

          Oh, doamna Melanie, eu intotdeauna vin cu mult mult drag si bucurie. Sa nu va indoiti niciodata de acest lucru!
          Ma bucur sa stiu ca sunt binevenita, ma simt atat de onorata!
          Va multumesc din suflet pentru urarea calda, chiar am nevoie de sanatate, pentru ca zilele acestea, incepand de duminica, am fost foarte foarte bolnava, nici acum nu ma simt prea grozav… toata saptamana am dus-o numai, taras-grapis.
          Sper, cu ajutorul lui Dumnezeu, sa ma fac bine cat mai curand, pentru ca nu mai am rabdare!
          Trimit imbratisari calde spre dumneavoastra!
          O noapte linistita va doresc si eu si multa multa sanatate! Acum mi-am amintit de-un citat
          „Sanatatea nu e totul, dar fara sanatate totul este nimic… ” si asa e!
          Noapte buna, doamna Melanie si somn usor! 🙂

          Apreciază

  1. colţul european (30) « Colţu' cu muzică
  2. Queen (13) – The Works « Colţu' cu muzică
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 385,077 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

    Im Gegenlicht

    All the Colorful Stories

    happiness

    Mount Kidd twilight

    The last post

    A line in the sea

    Go Green

    Green eyed tree monster

    Towards Mynydd Tal-y-mignedd from the Prince of Wales quarry

    cleddau reflections

    Mai multe poze
  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
