Visurile tinereţii

Cesare Auguste Detti(1847 – 1914)

Cel tânăr crede viaţa o grădină,
Şăgalnic, zorile-i zâmbesc mereu;
În el totu-i nădejde şi lumină.
Cer îi e lumea – omul, Dumnezeu!

Lin, boarea dimineţii îi presară
Cu deget blând în plete trandafiri;
Mângâietoare pasări l-împresoară
Cu minunate glasuri şi-mboldiri.

Nu tulbura pe oaspeţii de-o clipă
Ai tinereţii. Umblă-ncet, sfios!
Visările ce-n zori se înfiripă
Sunt tot ce are viaţa mai frumos.

Realitatea însă izgoneşte
Cu pasu-i greu şi păsări şi visări;
Şi plin de teamă tânărul priveşte
Cum toate zboară şi se pierd în zări.

poezie de Nikolaus Lenau, născut Nikolaus Franz Niembsch von Strehlenau(1802-1850)
Traducere de Lazăr Iliescu

Articol anterior

34 comentarii

  1. Frumoase picturi! In general, e bine sa nu-ti faci prea multe iluzii ca sa nu ai deziluzii.

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Decembrie 2012

      Bine mai spui tu, Cristi, pline de intelepciune iti sunt cuvintele!
      Vreau sa-ti marturisesc ceva. Asa sunt si eu. Mereu am luat viata in piept, asa, dupa cum curge ea. Am acceptat-o asa cum este ea. Cu bune si cu rele. N-am facut tragedie din nimic. N-am trait in iluzii si nici nu mi-am facut vreodata planuri mari pentru viitor. N-am asteptari prea mari de la viata. Poate o sa ti se para ciudat ceea ce ti-am spus si pentru prima data o spun. Am cautat sa ma bucur la maxim de fiecare clipa pe care viata mi-a daruit-o, si-am reusit. Mereu lucrurile marunte mi-au umplut sufletul de bucurie si am profitat de orice oportunitate care mi s-a deschis, spre prosperitate. Normal, ca nu toate momentele sunt roz. Am si esuat. Am plans in momentele de tristete. Am cazut de multe ori, n-am stat cu mainile in san, m-am ridicat, incet incet si-am mers mai departe si crede-ma, Cristi, acum, sunt foarte multumita si impacata cu viata pe care o duc! Mi-e chiar bine si-i multumesc lui Dumnezeu pentru tot!

      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea! Iti multumesc din suflet, Cristi, pentru gandul tau bun!
      O zi minunata iti doresc, Cristi! 🙂

      Apreciază

  2. Viața ne este dată pentru a o trăi! Depinde de fiecare cum/când/unde îi descoperă farmecul. Sigur că nu sunt toate zilele roz, nici toate nopțile liniștite.
    Dar , totdeauna poți spune- și mâine este o zi!

    „Cel tânăr crede viaţa o grădină,
    Şăgalnic, zorile-i zâmbesc mereu;
    În el totu-i nădejde şi lumină.
    Cer îi e lumea – omul, Dumnezeu!”

    Mă opresc cu gândul aici

    Să fii iubită, Ștef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Decembrie 2012

      Sarut mana, doamna Gina!
      Foarte adevarat spuneti, doamna Gina. Singura misiune a noastra este sa ne traim viata. Ideal ar fi daca fiecare din noi am trai-o simplifinand-o, nu ingreunand-o, pentru a descoperi cat mai repede farmecul ei. Dar, fiecare din noi este „administratorul” propiei vieti.
      Viata este frumoasa cand o traiesti cu multumire, impacare si recunostinta pentru toate ceea ce, ea, ni le ofera.
      Ma bucur nespus de mult ca va place postarea mea!
      Va multumesc din suflet pentru gandul bun! Va imbratisez cu mult drag! O seara minunata va doresc, doamna Gina! 🙂

      Apreciază

  3. Vesele si pitoresti, zugravesc parca Franta de la 1700: muschetari, dantele, rochii infoiate din epoca Mariei Antoanieta si un cardinal amorezat. 🙂
    Sa ai o seara placuta draga Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Decembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult ca iti plac picturile, Melly draga!
      Da, artistul, Cesare Auguste Detti a fost foarte atent la detalii si foarte fin ilustreaza, scene din acea perioada romantica, chiar daca artistul s-a nascut in Italia, mai tarziu a calatorit in Franta si-a mutat atelierul acolo si-a fost apreciat si premiat pentru lucrarile sale!
      Iti multumesc din suflet pentru gandul bun, Melly draga!
      O seara minunata iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  4. Tablouri pline de culoare!
    Mi se pare interesanta si coincidenta dintre postarea ta si a lui Fosile, si el vorbeste despre vise!
    Week-end placut!

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Decembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, Vasile, ca iti place postarea mea. Eu ador aceste picturi si ma bucur foarte mult ca iti plac si tie!
      Da? Am sa fug la, fosile, sa vad postarea!
      Iti multumesc din suflet pentru gandul bun. O seara minunata si-un week-end superb iti doresc, Vasile, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  5. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

     /  29 Decembrie 2012

    Dear Stefania, were people in these portraits during the 18th, century more happy, more comfortable in their lives than us or its the imagination of the artists who painted these portraits? For the last year l been following your amazing site. The Portraits fasciate me. Have a sweet new year. jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Decembrie 2012

      Oh, dear Jalal, very interesting under point your view!
      I think in both cases attend to these masterpieces of art.
      People in those times, I think they knew how to be happy, they knew what to enjoy life away. Also shown excellent artist, these beautiful moments in people’s lives, paying attention to details.

      I am so glad that my posts you fascinated! I’m glad that you feel good here! Thank you with all my heart for your appreciation! I hope to continue next year with posts that is to your liking. Thank you so much for such beautiful words to me. I also wish you a New Year blessed with happiness and prosperity!
      Regards, Stefania! 🙂

      Apreciază

  6. Foarte frumos ca de obicei.Te apreciez ca pui asemenea posturi pentru ca imi imaginez ca ai destul de lucru la ele pana se incarca.
    Numai bine iti doresc!

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Decembrie 2012

      Iti multumesc mult de tot, Razvy, pentru aprecierea ta. Da, ai dreptate, nu-i chiar asa simplu sa faci o postare, e nevoie de timp, „materie prima” si rabdare.
      Ma bucur nespus de mult ca iti plac postarile mele! Iti multumesc mult pentru gandul tau bun!
      O seara minunata iti doresc, Razvy! 🙂

      Apreciază

  7. Viaţă…! Minunate! 🙂

    Apreciază

  8. melanietoulouse

     /  29 Decembrie 2012

    La multi ani cu sanatate, Stefania! O citez pe d-na Gina: sa fii iubita, azi si mereu… 🙂 restu’ va urma! 🙂 Fie ca macar o parte din visele tale sa se concretizeze… Un 2013 optimist si pozitiv, presarat cu bucurii si satisfactii… 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Decembrie 2012

      Va multumesc din toata inima mea, doamna Melenie, pentru urare si pentru gandurile dumneavoastra bune! Ma bucura mult! La fel va doresc si eu din tot sufletul meu, multa sanatate si un An Nou, mai bun, mai prosper, cu multe impliniri si multe bucurii!
      Va imbratisez cu mult drag. O duminica minunata va doresc, doamna Melanie! 🙂

      Apreciază

  9. Another marvelous series Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Decembrie 2012

      Thank you so much, dear Elena! I’m glad that you like my posting!
      Have a wonderful Sunday! Big hugs always with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  10. frumoase picturi !

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Decembrie 2012

      Bine ai venit, aici, blogulunuiconcitadin!:)
      Ma bucur ca iti place ceea ce ai gasit!
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      Intotdeauna esti binevenit cu mult drag!
      O duminica minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

  11. draga Stefania, acum, la cumpana dintre ani, doresc sa-ti transmit gândurile mele bune, sa-ti urez sanatate si numai bucurii în Anul 2013! La multi ani! pupici si îmbratisari

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Decembrie 2012

      Va multumesc din toata inima mea, doamna Carmen, pentru urare si pentru gandul dumneavoastra bun! Ma bucura foarte mult!
      La fel va doresc si eu multa sanatate si un An Nou, mai bun, mai prosper, cu multe impliniri si multe bucurii!
      Trimit spre dumneavoastra pupici si imbratisari calde, cu mult drag.
      La multi ani! 🙂

      Apreciază

  12. DiaMar bucataria galbena

     /  30 Decembrie 2012

    Te-am selectat pentru blogul anului.Intra la mine sa vezi despre ce este vorba.Pupici!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Decembrie 2012

      Iti multumesc mult, Mihaela draga, ca te-ai gandit la mine!
      Te pup si te imbratisez si eu! 🙂

      Apreciază

    • Stefania

       /  30 Decembrie 2012

      Va multumesc, doamna Geanina!
      Un An Nou Fericit va doresc si eu! La multi ani! 🙂

      Apreciază

  13. More beauty.
    Big hugs and LOL,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  31 Decembrie 2012

      Thank you so much, my dear Micheline! I am so glad that you like my posting! Thank you for your friendship and words so beautiful to me!
      Be blessed!
      Big hugs always with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  14. ideisiidei

     /  2 Ianuarie 2013

    Daca sunt realiste si nu ascund o latura intunecata in ele, visurile tineretii cu siguranta merita sa fie traite. Daca nu se poate atunci cand au aparut, macar mai tarziu, cand se intrevede o cale de a fi urmate. Ele cu siguranta umplu acel gol, acel vid care e prezent mereu in sufletul celui care le are.

    Apreciază

    • Stefania

       /  2 Ianuarie 2013

      Bine mai spui, Alex!
      Ar fi minunat daca, fiecare clipa din viata am trai-o cu bucurie, multumire si recunostinta, ca pe-un vis implinit… sa mai lasam nemultumirile si dorintele cosmice, deoparte, ca nu fac altceva decat sa ne dezamageasca si sa ne intristeze. Si sunt atate lucruri minunate, care apar in viata noastra, care ne pot aduce implinire, nu trebuie decat sa ne deschidem ochii si sufletul, sa le vedem si simti…
      Iti multumesc mult pentru gandul tau bun!
      O seara minunata iti doresc, Alex! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,987 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
