Desculţi prin zăpadă

Şi lumea să creadă
Şi ochii să vadă
Această paradă
Desculţi prin zăpadă.
Deasupra e steaua
Pe umeri e neaua
Şi trupul grămada
Desculţi prin zăpadă.

Zăpada e albă
Şi frige la talpă
Şi ţipete urcă
Pe-a pieptului furcă
Mai este, mai este
Destulă poveste
Povestea albastră
În inima noastră.

Şi fug după tine
Prin albe ruine
Cuvânt şi tăgadă
Desculti prin zăpadă
Şi gerul ne taie
Şi hai în odaie
Din recile-omături
Să mergem sub pături.

Afară mai ninge
Lumina se stinge
Şi noaptea se lasă
Pe strania casă
În care se frânge
Un cuplu de sânge
Şi-n nemărginire
Încep să respire.

Nefire, în fire
Doi oameni, subţire
Desculţi prin iubire
Desculţi prin iubire.

poezie de Adrian Păunescu

Articol anterior
Articol următor

52 comentarii

  1. Excelente aceste picturi, imi plac foarte mult in special cele cu scenele din exterior. Aproape că mă fac să dau fuga si eu la patinoar, desi nu stiu sa patinez. Dar pentru toate există un inceput! O zi frumoasa! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Decembrie 2012

      Ma bucur foarte foarte mult, gvarenberg2009, ca iti plac picturile pe care le-am ales din colectia de picturi a artistului, Giuseppe Aureli
      Intr-adevar sunt deosebite si foarte fin lucrate, cele care iti plac tie. Mie imi plac toate, pentru atentia deosebita care a acordat-o artistul, detaliilor!
      Asa este, gvarenberg2009, pentru orice lucru exista un inceput! Iti marturisesc ceva, asa, ca intre prieteni. Mie nu mi-e teama de inceputuri, mi-e teama de finaluri, acestea uneori lasa rani…
      Iti multumesc din suflet, gvarenberg2009, pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O zi minunata iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  2. „Azurul se încheagă
    Să faca iernii salbă.
    E-o trudă-n bolta-ntreagă
    Să-ţi facă finţa albă.”Tudor Arghezi

    O iarnă călduroasă! 😉

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Decembrie 2012

      Foarte frumoase versuri mi-ai adus, David! Iti multumesc mult!
      O iarnă călduroasă! sa ai si tu! 😉 🙂
      O zi minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

  3. Frumoase si pitoresti imagini! Multumesc pentru clipele de delectare!
    Sa ai o zi minunata draga Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Decembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult ca iti plac, Melly draga!
      Eu, iti multumesc mult pentru gandul tau bun!
      O zi minunata iti doresc si eu, Melly draga! 🙂

      Apreciază

  4. o tema deosebita în pictura, superbe tablouri de iarna! 🙂
    Poezia este mai mult decat un poem de iubire, este un poem de libertate, de puritate! frumoasa alegere, Stefania draga 🙂 polka lui Stauss ne poarta pe aripile muzicii, într-un dans asemanator plutirii fulgilor de nea.
    Sarbatori fericite, sanatate si pace sufleteasca, Stefi draga! La multi ani!

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Decembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, doamna Carmen, ca va place postarea mea.
      Va multumesc din suflet pentru apreciere!
      Sarbatori fericite, multa sanatate, lumina in suflet si belsug in tot si in toate, va doresc si eu, din tot sufletul meu, doamna Carmen! La multi ani! 🙂

      Apreciază

  5. Desculti, dar bogati si fericiti! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Decembrie 2012

      🙂 Da, Cristi! 🙂
      Asa s-a potrivit de data aceasta, sa fie bogati si fericiti! 🙂 🙂
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea! Iti multumesc din suflet!
      O zi minunata iti doresc, Cristi si sarbatori fericite in continuare ! 🙂

      Apreciază

  6. Ca de obicei, minunat!
    Sarbatori fericite sa ai, asa cum ne faci tu pe noi visatori si fericiti, cu postarile tale!

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Decembrie 2012

      Ma bucur ca iti plac postarile mele, Vasile!
      Iti multumesc mult pentru apreciere!
      Sarbatori fericite in continuare iti doresc si-o seara minunata! 🙂

      Apreciază

  7. A winter wonderland!

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Decembrie 2012

      Yes, Elena! And I thought so! 🙂 Thank you so much, dear Elena, the words beautiful!
      Warm wishes! Big hugs always with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  8. În felul ei, iarnă este o artistă- pictează, sculptează, mai mult și mai mult acoperă- lipsuri, necazuri, dureri, taine-
    „Zăpada e albă
    Şi frige la talpă
    Şi ţipete urcă
    Pe-a pieptului furcă
    Mai este, mai este
    Destulă poveste
    Povestea albastră
    În inima noastră. „

    La mulți ani și un sac plin de bucurii, dragă Ștef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Decembrie 2012

      Sarut mana, doamna Gina!
      Atat de adevarat spuneti. Mare artist este iarna, intreaga natura este un mare artist.
      Da! Zambesc, doamna Gina, acopera iarna multe, iar cand pleaca…hmmm… uneori, e vai si amar, de ce ramane in urma ei!
      Ma bucur nespus de mult ca va place alegerea mea!
      Va multumesc din tot sufletul meu pentru urare! Eu v-o intorc inmiit!
      Va imbratisez cu mult drag! O seara minunata va doresc, doamna Gina, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  9. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com.

     /  26 Decembrie 2012

    Good morning Stefania, the piece of J.Strausse brings back memmories when l used to live in Vienna. Best wishes for the new year. jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Decembrie 2012

      Hello, Jalal! I am very glad that you like my posting! I’m glad that his music J.Strauss will wake up memories of a time when you lived in Vienna.
      Vienna is very beautiful – Music City!
      Thank you so much for such beautiful words for me!
      Have a wonderful day! Warm wishes, Jalal and, best wishes for the New Year!
      Sincerely
      Stefania! 🙂

      Apreciază

  10. Pentru că se apropie ziua de 27 decembrie – ziua ta onomastică – îţi urez de pe acum un călduros La mulţi ani, dragă Ştefania! Să-ţi dea Dumnezeu sănătate şi bucurii şi numai împliniri, alături de cei dragi ţie!
    Cu drag…. 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Intai de toate imi cer mii de scuze, draga Alex, pentru intarzierea cu care raspund, insa, astazi am fost de serviciu si abia acum am reusit sa ajung aici, acasa! Noi, la serviciu, avem restrictii la internet, din pacate. Am sarbatorit, ca de obicei, prin munca!

      Iti multumesc din tot sufletul meu pentru urare si ma bucur nespus de mult pentru ea. La fel iti doresc si eu, inmiit! Fie ca Bunul Dumnezeu sa ne dea tuturor, sanatate si numai bucurii!
      O seara minunata iti doresc, Alex, impreuna cu toti cei dragi ai tai! cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  11. liviuchrisavram

     /  27 Decembrie 2012

    Sarbatori fericite !!! interesant ,.. postul asta „deseculti prin zapada ” uneori ..trei cuvinte spun mai mult decat o mie de imaginii .. felicitari STEFANIA .

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Iti multumesc mult, Liviu, pentru urare si pentru aprecierea ta!
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea!
      Sarbatori fericite iti doresc si eu, in continuare, Liviu, impreuna cu cei pe care ii iubesti tu, cel mai mult! 🙂

      Apreciază

      • liviuchrisavram

         /  27 Decembrie 2012

        multumesc din suflet ,cu mare drag ,cuvintele tale sa se intoarca infinit in viata ta 🙂

        Apreciază

        • Stefania

           /  27 Decembrie 2012

          Eu, iti multumesc din suflet, Liviu!
          Mult mult bine iti doresc si-o seara minunata, Liviu! cu mult drag! 🙂

          Apreciază

  12. La mulţi ani ! multă sănătate şi tot ce e mai bun în gânduri şi în suflet cu ocazia sărbătoririi onamasticii. Să fii fericită, dragă Ştefania ! 😛

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Va multumesc din suflet, dragilor Diana si Dan, pentru urare!
      La fel sa fie si pentru voi, multa sanatate si numai ganduri bune, in toate zilele ce vor fi sa vina!
      Sa fiti fericiti, dragilor Diana si Dan, impreuna!
      Va imbratisez cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  13. La mulți, frumoși și fericiți ani, Ștefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Sarut mana, doamna Gina!
      Va multumesc din suflet pentru urare si pentru cadoul muzical, l-am ascultat cu multa placere!
      Si eu va doresc dumneavoastra multa sanatate si multa fericire, din tot sufletul meu!
      M-am emotionat, acum! Va imbratisez cu mult drag!
      O seara minunata va doresc, doamna Gina! 🙂

      Apreciază

  14. La multi ani cu ocazia zilei onomastice! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Iti multumesc din tot sufletul meu, Cristi, pentru urare! Ma bucur mult de tot pentru ea! La fel iti doresc si eu tie!
      O seara minunata iti doresc, Cristi! 🙂

      Apreciază

  15. DiaMar bucataria galbena

     /  27 Decembrie 2012

    Buna,draga Stefy.Cand sufletul meu plange si este atat de trist,vin la tine si mi-l mai inseninez putin.
    Esti magica,draga mea.Atatea frumuseti vad aici si pentru acest lucru iti multumesc mult.
    Sa ai parte numai de bine!
    Te imbratisez cu drag!

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Buna, Mihaela draga!
      Imi pare nespus de rau ca sufletul tau, acum, plange. Domnul, fie cu tine! Tu esti o femeie puternica si sunt convinsa va vei depesi acest moment. Stiu ce inseamna sa pierzi oameni dragi sufletului. Am trecut prin astfel de momente, de mai multe ori! Iar cel mai trist moment al vietii mele, care a lasa rani adanci in sufletul meu si niciodata nu se vor vindeca, a fost cand l-am pierdut pe fratele meu! A fost cumplit! S-a rupt ceva in mine si nimic nu umple acel gol imens. Ii multumesc Bunului Dumnezeu ca a fost cu mine intotdeauna!
      Ma bucur daca iti gasesti alinare aici la mine!
      Si eu iti doresc mult mult bine, draga mea!
      Te imbratisez cu mult drag!
      O seara minunata iti doresc, Mihaela draga! 🙂

      Apreciază

  16. Frumos, dragă Ștefania! Imagini minunate, versuri superbe! Bravo!

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, doamna Maria, ca va place postarea mea!
      Va multumesc mult pentru apreciere si pentru gandul dumneavoastra bun!
      Va imbratisez cu drag. O seara minunata va doresc, doamna Maria, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  17. Cu ocazia zilei onomastice un călduros la mulţi ani cu multă sănătate, bucurii și fericire!

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Iti multumesc din suflet, Paul, pentru urare! Ma bucur mult pentru ea!
      La fel iti doresc si eu tie si numai bine!
      O seara minunata iti doresc, Paul! 🙂

      Apreciază

  18. La multi ani de Sf. Stefan! Multa sanatate si fericire iti doresc! Sa ai o zi superba!

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Iti multumesc, din suflet, Alina draga, pentru urare! Ma bucur asa mult pentru ea!
      Tot ceea ce-mi doresti mie, sa ti se intoarca inmiit si mult mult bine iti doresc!
      Te imbratisez cu mult drag. O seara minunata iti doresc, Alina draga! 🙂

      Apreciază

  19. Sanatate maximă şi iubire peste normă, Ştefania!

    La mulţi ani!

    Picturile sunt deosebite, expresive. Mulţumim.

    Geanina şi Cristian Lsisandru

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Va multumesc din suflet, doamna Geanina pentru urare si pentru aprecierea dumneavoastra!
      La fel va doresc si eu dumneavoastra si un An Nou numai cu impliniri!
      Va imbratisez cu mult drag!
      O noapte linistita va doresc, doamna Geanina! 🙂

      Apreciază

  20. Another small miracle.
    Thank you Stefania for making our world more beautiful.
    Big Hugs,
    Love,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Decembrie 2012

      Micheline, my dear, I’m so glad that you like my postrea!
      It’s an infinite joy in my heart to hear all this. Thank you so much.
      Have a wonderful day!
      Big hugs always with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

      • Your posts are perfect Stefania. You show lovely pictures and let listen to beautiful music.
        Thank you.
        Big hugs and love,
        Micheline

        Apreciază

        • Stefania

           /  27 Decembrie 2012

          Micheline, my dear, thank you very much for your appreciation!
          I am very happy that you like and that you feel good here!
          Thank you again!
          Be blessed with good health and much happiness!
          Big hugs always with love, Stefania! 🙂

          Apreciază

  21. astazi am trecut pe aici sa-ti urez din suflet cu ocazia zilei onomastice, sa ai parte de sanatate, bucurii si numai succese, in tot ce iti propui sa faci! La multi ani Stefi draga!

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 Decembrie 2012

      Va multumesc din toata inima mea, doamna Carmen, pentru urare! Sunt atat de bucuroasa pentru gandurile bune pe care mi le-ati trimis! La fel va doresc si eu, din tot sufletul meu, pentru dumneavoastra si intreaga dumneavoastra familie!
      Va imbratisez cu mult drag! O seara minunata va doresc, doamna Carmen! 🙂

      Apreciază

  22. Stefania draga, sa te uite relele si tristetile cum am uitat eu sa-ti urez la multi ani de ziua ta onomastica.
    iti doresc sanatate si multe clipe de liniste si bucurie! La multi ani draga mea! Domnul sa te apere pentru rugaciunile Sf. Stefan, ocrotitorul tau!
    Te imbratisez cu drag!

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Decembrie 2012

      Iti multumesc din toata inima mea, Melly draga, pentru urare si pentru gandurile tale bune! Ma bucura mult de tot. La fel iti doresc si eu, multa sanatate si multe multe bucurii!
      Nu te ingrijora, draga mea, stiu cum este in aceasta perioada, cu colindatori, cu musafiri, cu vizite… si parca nu mai izbutim sa le facem pe toate asa cum vrem! Iti multumesc inca o data.
      Te imbratisez cu mult drag!
      O zi minunata iti doresc, Melly draga! 🙂

      Apreciază

  23. The figures in the paintings are so exquisite, and their faces are as white as the snow! Really nice paintings for the Winter! Be blessed and stay warm! Warm wishes.

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Decembrie 2012

      Yes, simplecherishes, you say so true and beautiful about paintings! I am so glad that you like my posting!
      Thank you with all my heart for so nice words for me! Be blessed with much happiness!
      Warm wishes for you! Big hugs always with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  24. ideisiidei

     /  3 Ianuarie 2013

    Nu preferi descult in iarba, de la semnal m

    Iti place asa de mult zapada?

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 Ianuarie 2013

      Minunata melodia. Imi place foarte mult!
      Mie imi plac toate anotimpurile, Alex, fiecare are farmecul sau, insa, anotimpul meu favorit, este, vara, Macii rosii, florile de camp, iarba mare si lanurile de grau si tot ce-nseamna vara sunt cu adevarat favoritele mele!
      Iti multumesc mult, Alex. O seara minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
