Pastel de toamnă

Pe muntele negru de frunza de vară
Te chem cu accent brumariu să te sperii
Când spicul de toamnă dă-n spicele verii
Şi cade lumina şi trage să moară.

Şi sunt întrebări prin natura puzderii
Şi sfârâie ploaia dintâi ca o ceară
Şi vara ne-nchide în toamna afară
Femeie, bărbat sub pecetea tăcerii.

Aicea la munte mai poate să spere
Şi cel care moare că moartea-i departe
Şi noi să fugim şi să scriem o carte
În ea cuprinzând ale toamnei mistere.

Că suntem în lume pe-acolo prin partea
Pe unde întârzie poşta şi moartea.

poezie de Adrian Păunescu

Articol anterior

69 comentarii

  1. superbe tablouri!

    Apreciază

  2. superba postare!

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2012

      Iti multumesc mult, Vasile, pentru apreciere!
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea!
      O seara minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

  3. De ce sunt doar aşa puţineeee ??? 🙂 🙂 🙂
    Şi atât de frumoaseeee… ?

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2012

      Pentru ca este mai importanta calitatea, decat cantitatea, insa nici aceasta nu trebuie exclusa! 🙂
      Acum indraznesc eu si-mi cer scuze pentru aceasta, sa va dau un sfat prietenesc, ascultati melodia pe care am atasat-o la postare, in timp ce admirati picturile… efectul este uluitor!
      Ma bucur nespus de mult ca va place postarea mea!
      Va multumesc mult dragilor.
      O seara minunata va doresc, Diana si Dan! 🙂

      Apreciază

      • Mă crezi sau nu Ştefania, dar aşa făcusem. 😉 Ufff… tot aflu eu până la urmă cum se face treaba aia cu melodia pe fundal..

        Apreciază

        • Stefania

           /  17 Noiembrie 2012

          Bineinteles ca te cred si eu procedez la fel, pe blogurile pe unde merg eu. Prima data dau play melodiei, apoi citesc postarea, efectul este magic. Chiar daca sunt 5 clipuri, pe toate le ascult, acesta-i obiceiul meu.
          Ufff, imi pare asa rau ca nu va pot ajuta, insa, mi-a venit o idee. Am vazut pe blogul domnului Cristian Lisandru, ca are melodie pe fundal… eu spun sa-l contactati, cu ceritudine va va ajuta, pentru ca este un om deosebit, cu care poti discuta, fara nicio problema! 🙂

          Apreciază

  4. Exceptionale peisaje! Si clipul este nemaipomenit. Peisajele de munte raman totusi cele mai frumoase, dupa opinia mea. 🙂 Si pe malul marii se pot realiza opere deosebite, dar muntele e greu de egalat.

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, Cristi pentru ca iti place postarea mea!
      Sunt absolut de acord cu tine, Cristi si eu consider ca peisajele de munte, sunt cele mai frumoase. Si cele de la mare a farmecul lor, dar cum bine mai spui tu muntele e greu de egalat!
      Eu si asa, in realitate, ador muntele. Mai bucuroasa imi petrec vacanta la munte decat la mare. La munte in aer curat, liniste, apa limpede ca si cristalul. Imi place sa ascult susurul apei si-mi place s-o admir cum se revarsa peste bolovani. Ador mirosul de brad si mirosul pamantului,… nu mai spun, nicaieri in lume asta nu miros florile de camp si iarba, mai frumos decat la munte… nicaieri pasarelele nu canta atat de frumos.
      La mare, am fost decat de doua ori, dar nu m-a fascinat atat de mult incat sa-mi doresc sa mai merg si de fiecare data am asociat-o cu aglomeratia!
      Iti multumesc mult, Cristi. O seara minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

  5. sunt indragostita de Kitaro 🙂 îmi plac deosebit de mult si versurile lui Paunescu – toate!
    Picturile… reprezinta un anotimp de la care ne vom lua in curând la revedere, de aceea este cu atât mai placut sa vezi asemenea peisaje superbe!
    multumesc pentru încantatoarea postare pe care ne-ai oferit-o in seara aceasta!
    sa ai un weekend minunat, Stefi draga!

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, doamna Carmen, ca va place intreaga mea postare!
      Bine ziceti, in curand ne vom lua la revedere de la, zana Toamna, care ne-a incantat sufletul cu miresme si culori calde si ne vom bucura de frumoasele vesmite straluciroare ale zanei, dar zgribulita, Iarna!
      Va multumesc din suflet pentru gandul bun!
      O sera minunata si-un week-end superb va doresc, doamna Carmen, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  6. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

     /  17 Noiembrie 2012

    Stefania ,this is stunning.Jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2012

      Jalal, thank you very much for your appreciation!
      I’m so glad that you like my post, again!
      Hope you have a wonderful day! Stefania fondly! 🙂

      Apreciază

  7. fluxnews

     /  17 Noiembrie 2012

    Chiar urmaresti filmul? Sa-mi scrii impresiile neaparat

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Noiembrie 2012

      Da, chiar urmaresc filmul, fluxnews. 🙂
      Cum de nu ti-ai dat seama ca sunt sincera si ca nu fac afirmatii doar sa impresionez? Nu tind spre acest aspect!
      Asa am sa fac! 🙂

      Apreciază

      • fluxnews

         /  17 Noiembrie 2012

        HAAAAAAAAAAAAA. Bine!

        Apreciază

        • Stefania

           /  18 Noiembrie 2012

          Mi-a placut foarte mult, fluxnews, comedia romatica, pe care ne-ai recomandat-o pe blogul tau! Aseara nu am mai reusit sa ajung aici, eram prea invaluita de efectul magic al atmosferei din film. Chiar mi-a placut! Iti multumesc mult pentru recomandare. Astept si pe viitor alte recomandari la fel de captivante!
          Uite iti propun si eu, sa vezi un film, care mi-a placut enorm de mult, in cazul in care nu l-ai vazut deja! Eu l-am vizionat de cateva ori dar intotdeauna cu aceeasi emotie. In rolul principal fiind Sandra Bullock ( pe care o ador) si Tim McGraw si care se poate vedea… aici!
          O duminica minunata iti doresc, fluxnews! 🙂

          Apreciază

  8. melanietoulouse

     /  17 Noiembrie 2012

    Stefania, merci pentru aceste splendide peisaje… mi-ai trezit nostalgii americane, caci am recunoscut un tablou pictat în cel mai minunat parc national-US: Yellowstone…
    http://incaunipocrit.wordpress.com/2011/12/27/wonderful-unique-yellowstone-1/
    – – –
    iar azi am fost aici, unde toamna e la fel de blânda:

    http://incaunipocrit.wordpress.com/2012/11/17/une-belle-journee-dans-laveyron/
    ===
    Sanatate si noapte-buna, copila draga! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult ca va place postarea mea!
      M-a bucur ca v-am trezit amintiri frumoase si ati retrait momentele incantatoare pe care le-ati simtit in timp ce ati vizitat parcul national-US: Yellowstone.
      O sa vin sa vad pe unde v-ati petrecut ziua.
      Va multumesc mult, doamna Melanie, pentru gandul bun.
      O duminica binecuvantata va doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  9. Thank you for a lovely post.
    May life shower you with gifts.
    Big Hugs.
    Your friend,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2012

      Micheline, my dear, I thank you so much for such beautiful words to me.
      I’m so happy for that, again, you like my post.
      Life is so beautiful and every day gives us wonderful gifts!
      Hope you have a wonderful Sunday, my dear friend Micheline!
      Big hugs always with love, Stefania!:)

      Apreciază

  10. DiaMar bucataria galbena

     /  17 Noiembrie 2012

    Buna,draga mea!
    Peisajele sunt minunate.Imi place toamna cu tot alaiul ei de culori magice.
    Te pup si te imbratisez cu drag!
    O zi de duminica minunata iti doresc!

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2012

      Buna, Mihaela draga! 🙂
      Ma bucur nespus de mult ca iti plac peisajele!
      Si mie imi place toamna, de fapt, toate anotimpurile imi plac, fiecare are farmecul lui, insa, anotimpul meu favorit este, vara!
      Iti multumesc mult pentru gandul tau bun.
      Te pup si te imbratisez si eu, cu mult drag.
      O duminica binecuvantata iti doresc si eu, Mihaela draga! 🙂

      Apreciază

  11. Little attachment to the last painting. But, this time i love them all. Breath taking ❤

    Nature, the life sharing thrust which always pushes me forward not to stop my exodus 🙂

    A big thanks from this eccentric waif ❤

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2012

      Britton, I’m so happy because this time, you like all the pictures! Indeed, the last painting is special and I like very very much!
      I agree with you, nature will push us to always see the best part of life … and also drives us to go forward!
      Thank you so much for the kind words!
      Hope you have a wonderful Sunday! Stefania fondly! 🙂

      Apreciază

  12. Mi-s dragi si mie picturile lui! Pline de culoare si liniste!
    Sa ai o duminica minunata draga Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, Melly draga ca iti plac picturile! Si ma bucur ca nutrim aceleasi sentimente pentru pictura si frumusete!
      Iti multumesc mult, Melly pentru gandul tau bun!
      O duminica minunata iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  13. diverse

     /  18 Noiembrie 2012

    L-am privit de cateva ori.. admirabile picturi! 🙂
    Seara buna sa ai!

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, diverse, ca iti plac picturile.
      Iti multumesc mult pentru gandul tau bun.
      O seara minunata iti doresc si eu si-o noua saptamana excelenta! 🙂

      Apreciază

  14. Bună seara,Stefania!…ori ce aş spune sunt mici detalii pe lângă plăcerea de a savura postarea ta.Poezia şi picturile ca de obicei la superlativ!O săptămână plină de viaţă! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2012

      Buna seara, David!
      Ma bucur nespus de mult ca postarea mea ti-a incantat sufletul!
      Iti multumesc din suflet pentru aprecierea ta!
      O seara minunata si-o noua saptamana excelenta iti doresc si eu, David! cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  15. The grandeur of the music matches perfectly the landscape! Thank you for sharing. Warm wishes!

    Apreciază

    • Stefania

       /  18 Noiembrie 2012

      simplecherishes, thank you very much for your appreciation!
      I am very glad that you like my post.
      Indeed, when simultaneously listen to music and admire paintings, the effect is amazing!
      Hope you have a wonderful day! Warm wishes for you! with love Stefania! 🙂

      Apreciază

  16. ginamihai

     /  19 Noiembrie 2012

    În nedeclaratul concurs de anotimpuri, această doamnă cu șal pufos de frunze colorate a ajuns pe podium! Nici chiar zvăpăiată primăvară nu-i face față.
    Știu eu de ce iubesc toamna!

    Seară liniștită, Ștef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  19 Noiembrie 2012

      Sarut mana, doamna Gina!
      Adevarat spuneti, doamna Gina. Daca, Primavara, face sa rasara flori numai din pamanturi reavene… Toamna, face miracole, ea presara flori si pe locurile cele mai sterpe sau dure!
      Tare mult imi place mie pentru ce iubiti, Toamna! Ma inclin in fata dumneavoastra!
      Va multumesc din suflet, doamna Gina, pentru gandul bun.
      O seara minunata va doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  17. Excelente picturi, frumoase versurile lui Adrian Păunescu, iar muzică parcă face parte integrantă din tot, acompaniând şi subliniind frumuseţea imaginiilor şi a textului scris. Felicitări penru încă o postare foarte reuşită. Mulţumesc,

    Apreciază

    • Stefania

       /  20 Noiembrie 2012

      Iti multumesc din suflet, Roxana draga, pentru aprecierea ta!
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea!
      O seara minunata iti doresc, Roxana, cu mult drag!

      Apreciază

  18. tutankhamon61

     /  20 Noiembrie 2012

    Wow! What a beautiful post!

    Apreciază

    • Stefania

       /  20 Noiembrie 2012

      Thank you very much, tutankhamon61, for your appreciation!
      I’m so glad you like my posts!
      Hope you have a happy day ! Stefania fondly! 🙂

      Apreciază

  19. fluxnews

     /  20 Noiembrie 2012

    seara buna, Stefy 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  20 Noiembrie 2012

      Iti multumesc mult, fluxnews! Chiar am nevoie!
      Am avut o zi extrem de aglomerata, intresanta, obositoare…
      La fel sa fie si seara ta, foarte frumoasa! Cu totii sa avem o seara divina! 🙂

      Apreciază

  20. You are so creative, paintings, poem and music, you bring them together in a great harmony, they all together hits strongly, fascinated me. Thank you dear Stefania, before sleeping, how nice to be feeded by beautiful paintings, Blessing and Happiness, love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  22 Noiembrie 2012

      Nia, my dear friend, I thank you with all my heart for your appreciation! I am so glad that you like my combination … painting, poetry, music! I am so glad that you feel good here!
      Thank you again for your words so beautiful to me! ‘re Always welcome with much love!
      I wish you a wonderful evening, dear Nia! Bless you and your family! Big hugs always with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  21. ideisiidei

     /  28 Noiembrie 2012

    Frumoase culori. Peisajele parca sunt vii :). Muntii, vrajiti sau nu, cred ca sunt locurile cele mai misterioase de pe pamant. Incearca sa se apropie cat mai mult cu putinta de Dumnezeu si ne atrag si pe noi catre acesta.

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, Alex, ca iti plac peisajele. Bine mai spui, natura mereu, ne-arata calea spre Dumnezeu, daca stim sa-i citim, mesajele ei.
      Eu ador muntele. Padurea. Copacii. Apa de munte. Aerul proaspat. Mirosul de brad si tot ce tine de munte… Nicaieri nu-mi place mai mult sa-mi petrec vacanta, decat la munte! Iar aceste picturi m-au cucerit!
      Iti multumesc, Alex. O seara minunata iti doresc! Cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  1. colţul românesc – 30 « Colţu' cu muzică
  2. Un “Străin” în lumea lui “1984″ – Camus şi Orwell faţă în faţă « bibliodevafiliala3
  3. Contrastele naturii | Ştefania's
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
