Rugămintea

L-am rugat pe Dumnezeu
Să-mi dea putere,
Dar El m-a făcut slab
Ca eu să învăţ simplitatea şi smerenia.

L-am rugat să mă ajute
Să fac fapte mari.
Dar El m-a micşorat
Ca eu să fac fapte bune.

L-am rugat să-mi dea bogăţia
Ca eu să fiu fericit,
Dar El m-a făcut sărac
Ca să devin înţelept.

L-am rugat toate lucrurile
Ca să pot gusta viaţa.
Dar El mi-a dat viaţa
Ca să pot gusta toate lucrurile.

Nu am primit nimic
Din tot ce-am cerut,
Dar am primit tot
Ce-a fost bun pentru mine.

Împotriva voinţei mele
Au fost ascultate rugăminţile mele.
Sunt printre oameni
Un om binecuvântat.

poezie de  Mevlana Jalaluddin Rumi– Nascut Jalal ad-Din Mohammad Balkhi, in Persia timpurie, inainte de sec.XIII , poetul cunoscut ca Rumi,  dupa numele orasului unde a trait.

Articol anterior
Articol următor

49 comentarii

  1. „natura moarta” si Melancolie… ce combinatie mai perfecta poate fi?! superba alegere!
    Stefania draga, poemul pe care ni-l prezinti aici este profund si plin de învatâminte, numai bun pentru prima zi din Postul Craciunului! multumesc pentru acest dar deosebit!
    o seara linistita! îmbratisari si pupici 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  15 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, doamna Carmen, ca va place combinatia mea! Bine ziceti, mai este doar putin si intram in postul Craciunului. E trist ca, parca pe zi ce trece, sarbatorile nu mai au acea semnificatie religioasa, ci una comerciala.
      Doamne, acum ma dandesc, ce repede a trecut timpul, acusica se termina anul.
      Eu, va multumesc din suflet, pentru gandul dumneavoastra bun.
      Va trimit si eu pupici si imbratisari calde. O noapte linistita va doresc, doamna Carmen, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  2. so beautiful, how amazing these paintings… not we see them now, I mean this kind of paintings…. Thank you dear Stefania, have a nice day, love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  15 Noiembrie 2012

      Nia, my dear, I’m so glad that you like my post. This time I chose paintings of several artists, with the fruit theme … sometimes do so. We wanted to see the quality of work, even if some of them are made with hundred years in the past!
      Thank you so much, dear Nia!
      Hope you have a wonderful day! With much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  3. It’s lovely Stefania,
    Many thanks.
    Big hugs and Love,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Micheline, my dear, I’m so glad that you like my posting!
      Thank you so much for your words so beautiful!
      Hope you have a wonderful day!
      Big hugs always with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  4. jalal michael sabbagh.http://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.com

     /  15 Noiembrie 2012

    Stefania ,stunning portraits,,superb choice of music.the pianist’s magical fingers take you to a fantasy ride.Jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Jalal, I’m so glad that my posting will delight your soul. I love the piano sounds! Thank you so much for your words so beautiful!
      Hope you have a wonderful day! Stefania fondly! 🙂

      Apreciază

  5. Si acum eu pe cine dau vina? Ca ma uit si… poftesc!
    Buna dimineata!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Buna dimineata, Vasile!

      :)) „Da vina pe Voltaj!”, vorba cantecului – glumesc desigur,… dar, sincera sa fiu si eu ravnesc dupa fructele de prin anii 1500, 1600, 1700,1800, care se dezvoltau atat de frumos, fara pesticide si tot felul de ingrasaminte chimice, nu ca in zilele noastre, cand parca fructele, sunt apa condensata cu aroma de fruct!
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea!
      Iti multumesc mult pentru gandul tau bun!
      O zi minunata iti doresc, Vasile, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  6. Ce sfarsit frumos de toamna infatiseaza picturile! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Asa este, Cristi. Cand am selectat picturile pentru postare, imi imaginam mirosul tuturor fructelor coapte din tablouri si tare as mai fi mancat niste cirese si piersici zemoase si aromante!
      Mi-am si zis in sinea mea „Uite cum, imi trebuie si mie tot ce nu mai este… nu ma recunosc!”
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea!
      Iti multumesc mult, Cristi, pentru gandul tau bun. O zi minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  7. mmm ..ce la bunatati…si toate arata grozav..asemeni unei fotografii..stilul realist are farmecul lui!!

    Apreciază

  8. Cool pics 🙂 This time 5th & 10th r my favourites 🙂

    I always loved Rumi’s poem especially this one. Rumi is simply a prophet<3

    Thanks for sharing this 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Britton, I am so glad that you like my post again. Indeed paintings which are your favorites are exceptional – very well done. All of them are masterpieces.

      I absolutely agree with you, Rumi is a simple prophet … we need his poems that illuminate our minds!

      Thank you so much for your words so beautiful. Hope you have a wonderful day, Britton! Stefania fondly! 🙂

      Apreciază

  9. Tabloul cu autor necunoscut italian mi se pare cel mai frumos, are o lumina extraordinara pe boabele de struguri! Si poezia, cata smerenie… 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Intr-adevar, Ioana, tabloul are o stralucire aparte. Din acelasi motiv mi-a placut si mie si-am decis pana la urma sa-l scot la lumina, in mica mea colectie virtuala de picturi si poate ca exista, unii vizitatori care cunosc autorul si mi-ar putea da mai multe detalii desre el. Am tot cautat sa descopar autorul, insa, totul a fost in zadar, nicaieri nu e mentionat numele sau! Pacat c-a omis acest lucru, poate descopeream inca multe alte lucrari ale sale, de a caror frumusete sa ne bucuram cu totii.
      Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste poezia, e bine sa fim umili, pentru ca doar asa recunoastem puterea nemarginita a lui Dumnezeu!
      Iti multumesc mult, Ioana, pentru gandul tau bun. O zi minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  10. melanietoulouse

     /  16 Noiembrie 2012

    Ma bucur ca-ti place Rumi… Welcome to the club! 🙂
    http://geaninalisandru.wordpress.com/2012/11/01/tu-si-eu/
    – – –
    “The Tale Of My Heart ♡…” 🙂

    “povestea inimii mele: în lumina ta, învat CUM sa iubesc, în frumusetea ta, învat CUM sa compun poeme… Dansezi în pieptul meu, acolo unde nimeni nu te vede.”(Rumi)

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Va multumesc mult pentru primire. Cred ca suntem inca foarte multi oameni carora le plac poeziile lui Rumi!
      Va multumesc din suflet pentru, cuvintele pline de intelepciune ale lui Rumi! Pentru mine sunt hrana spirituala.
      O zi minunata va doresc, doamna Melanie, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  11. convietuire

     /  16 Noiembrie 2012

    mi-ai facut pofta de struguri 🙂

    w-e frumos, Stef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Oh, Oana draga, acelasi sentiment il nutresc si eu de fiecare data cand admir picturile cu fructe. Strugurii sunt fructele mele favorite, e bine totusi ca inca se mai gasesc in Marketuri si piete,… mai grav a fost pentru mine, desi in general nu sunt pofticioasa, insa, acum, n-am rezistat tentatiei si am deschis un borcan cu compot de piersici.
      Iti multumesc mult, Oana, pentru gandul tau bun. O zi minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  12. fluxnews

     /  16 Noiembrie 2012

    ce de fructe 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      🙂 Da! Fructele sunt sanatate curata! Un mar te scuteste de o vizita la doctor! 🙂
      Uite, fluxnews, iti propun sa vezi inca cateva lucrari exceptionale, in cazul in care iti plac picturile si o sa fii uluit de calitatea lucrarilor, sunt convinsa de asta aici sau aici sau aici
      Iti multumesc, fluxnews! O zi minunata iti doresc! cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  13. Melodia toamnei și bucuria belșugului… Fascinante imagini! Brio, Ștefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, doamna Maria, ca va place postarea mea!
      Va multumesc mult pentru aprecierea dumneavoastra!
      Ma bucur nespus de mult ca va simtiti bine aici!
      O zi minunata va doresc, doamna Maria, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  14. Mere rasfoiesc cu mare placere acest blog care incinta ochiul auzul si mintea. O zi faina.

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, domnule pisicaru, ca intotdeauna veniti cu mult drag si sunteti incantat de ceea ce gasiti aici.
      Va multumesc mult pentru gandul dumneavoastra bun.
      O zi minunata va doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  15. Frumoasa si inspirata postare draga Stefania! Minunata muzica!
    Seara placuta draga mea!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, Melly draga, ca iti place postarea mea!
      Iti multumesc mult de tot, pentru aprecierea ta si pentru gandul tau bun!
      O seara minunata iti doresc si eu, Melly, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  16. Poate tocmai de aceea lumea este complexă. Complicată. Și frumoasă!

    „Nu am primit nimic
    Din tot ce-am cerut,
    Dar am primit tot
    Ce-a fost bun pentru mine.”

    Seară bună, Ștef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Sarut mana, doamna Gina!
      Adevarat spuneti, doamna Gina si tocmai prin complexitatea ei, este infinit de frumoasa.
      Cred ca depinde foarte mult de mentalitatea fiecaruia din noi si cum vrem s-o vedem. Daca suntem morocanosi si vesnic nemultumiti de tot ce ne inconjoara si vrem s-o vedem urata, atunci urata o vedem si la orice lucru oricat de frumos ar fi, ii vom gasi un cusur; daca suntem veseli si multumiti si vrem s-o vedem frumoasa, atunci si imperfectiunile le vom vedea ca ceva deosebit, foarte frumoase.
      Va multumesc mult, doamna Gina, pentru gandul bun. O noapte linistita va doresc, cu mult drag!:)

      Apreciază

  17. DiaMar bucataria galbena

     /  16 Noiembrie 2012

    Buna,draga Stefy!
    Vai de mine,ce minunatii de picturi!Sunt atat de reale!Tare mi-as dori sa pot gusta asemenea fructe.Fructele acum parca nu mai au gustul de odinioara!
    Versurile sunt atat de intelepte,ar trebui sa luam aminte la ele!
    Te pup si te imbratisez cu drag!
    Weekend placut iti doresc!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Buna, Mihaela draga!
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea!
      Tare apetisante mai sunt aceste tablouri.
      Sunt de acord cu tine in ce priveste poezia.
      Intr-adevar gustul fructelor nu mai este cea fost. Noi avem o mica livada cu meri, rareori cumpar, mere, din piata sau Marketuri, numai daca cumva raman fara, pana merg acasa si… nu-mi place defel gustul merelor cumparate, cu toate ca sunt frumoase, fara pete, gustul este mult diferit de cel al merelor din livada noastra si ma repet, parc’-ar fi apa condensata cu aroma de mar cele pe care le cumpar.
      Te pup si te imbratisez si eu cu mult drag!
      Iti multumesc mult, Mihaela, pentru gandul bun. O noapte linistita iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  18. diverse

     /  16 Noiembrie 2012

    Tare bine le-au mai pictat! Parca as gusta din ele putin! 🙂
    Seara buna!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Asa este, diverse, mari maestrii sunt cei ce le-au creeat!
      Ufff, ca bine zici, sunt tare imbietoare! Eu inghiteam in sec, pana ce le-am selectat pentru postarea asta.
      Imi trebuia cirese si piersici, tocmai acum cand nu mai sunt! Noroc ca am in camara compoturi.
      Iti multumesc mult, diverse! O noapte linistita iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  19. Foarte frumoase picturile cu fructele toamnei și ale verii (în a doua apar și cireșe, iar în alta piersici) și originale aparițiile veveriței și papagalului! Iar melodia și versurile sunt, de asemenea, superbe! Mulțumesc, Ștefania, o seară frumoasă să ai!

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, gvarenberg2009, ca iti place postarea mea! Tare mult mi-au placut si mie cum au ilustrat artisti, cu atata meticulozitate in detalii pe langa fructe si flori, veverita, papagalul, creveti, acestea fiind ca simboluri religioase.
      Iti multumesc mult, gvarenberg2009, pentru gandul tau bun. O noapte linistita iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  20. Oh plentiful food-wonderful Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  19 Noiembrie 2012

      Elena dear, thank you very much! I am very glad that you like my posting!
      Hope you have a wonderful day! Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  21. ideisiidei

     /  23 Noiembrie 2012

    Frumoasa melodia si plina de intelepciune poezia. Filosofia oamenilor simpli e cea mai buna.

    Apreciază

    • Stefania

       /  24 Noiembrie 2012

      Sunt de acord cu tine, Alex si eu sunt de parere ca oamenii simpli au principii si filosofii sanatoase de viata. Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea!
      Iti multumesc mult, Alex. Imi cer scuze pentru intarzierea cu care raspund, din motive obiective abia acum am reusit sa ajung aici!
      O seara minunata si-un sfarsit de saptamana excelent iti doresc, Alex! 🙂

      Apreciază

  1. colţul european – 29 « Colţu' cu muzică
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 385,099 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

    Dolus D'Oléron

    golden morning

    Im Gegenlicht

    It's a green day...

    Rainmaker

    All the Colorful Stories

    Room with a view

    Beach

    happiness

    Pink Florals, Andalusia, Spain

    Mai multe poze
  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
