Totuşi iubirea peste blestem

Obsesia mea despre tine
Renaşte, în mine, acum
Şi iarăşi e rău şi e bine
Şi toate se află pe drum.

O clasică dragoste veche,
Transcrisă în versuri, cândva,
Acum işi găseşte pereche
Şi replica este a ta.

Poemele mele supreme,
Trăite-ntre bine si rău,
Acum, s-au întors ca probleme,
Le-aş trece pe numele tău.

Mereu, între viată şi moarte,
Mi-a fost şi mi-e dat să mă zbat,
Iar astăzi, când eşti prea departe,
Abia te mai strig sugrumat.

Şi nu mai dau lumii de ştire
Ideea de care mă tem,
Că nu mai există iubire,
Aşa cum există blestem.

N-am cum să accept că, din toate,
Rămâne doar zborul târât
Şi faptul că nu se mai poate
Iubi decât rău şi urât.

Vin versuri străvechi să-mi inspire
Poemul cel nou ce îl chem
Şi totuşi există iubire,
În veci, peste orice blestem.

poezie de Adrian Păunescu

Articol anterior
Articol următor

52 comentarii

  1. o lume de mult apusa, dar minunata!

    Apreciază

  2. Depinde cine blesteama. 😀 Glumesc, eu nu cred in asa ceva. Superbe picturi!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Noiembrie 2012

      🙂 Oh, Da! Nici eu, Cristi, nu cred, absolut defel in: blesteme, descantece, vraji,… si nu mai stiu eu, cate proceduri dintr-astea, de intimidare si santaj emotional, s-or mai practica pe lumea aceasta!
      Eu cred ca ceea ce este scris, sa ni se intample, se intampla, in scopul de-a ne fi incercata credinta, in Dumnezeu! Dumnezeu ne incearca si niciodata nu ne paraseste si nici nu apleaca urechea raufacatorilor.
      Iti marturisesc sincer, Cristi, viata nu a fost atat de generoasa cu mine, si m-a purtat prin diferite incercari, dar niciodata nu m-am gandit ca cineva, vreun muritor ca si mine, mi-ar fi facut vraji, sa-mi mearga prost. Mi-am canalizat intotdeauna atentia cum sa ies din impas si cu ajutorul lui Dumnezeu, am reusit sa depasesc situatiile neplacute, prin care am trecut!
      Am ales aceasta poezie, pentru ca pur si simplu mi-a placut, mie imi plac foarte mult poeziile lui Adrian Păunescu.
      Ma bucur nespus de mult, Cristi, ca iti place postarea mea!
      Iti multumesc mult de tot, pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      O zi minunata iti doresc, Cristi, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  3. Hmmm in aceste picturi observ ca toate domnitele privesc in partea opusa domnilor, iar ei stau aplecati catre ele ca niste mici cersetori. Ah, de ce nu mai au fetele de azi aceeasi demnitate si atitudine intepata? 🙂

    Apreciază

    • fluxnews

       /  10 Noiembrie 2012

      Pai in tablouri se uita dupa altii. Care nu apar in cadru 🙂

      Apreciază

      • Stefania

         /  10 Noiembrie 2012

        🙂 Tot ce se poate. Eu cred ca, asteapta totusi sa fie alintate si rasfatate si dragalagite….
        Iti multumesc mult, fluxnews, pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
        O zi minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

        Apreciază

    • Stefania

       /  10 Noiembrie 2012

      Buna observatia ta, Ioana.
      ooo, da! Barbatii sunt plini de afectiune si se indreapta spre ele cu multa dragoste. Domnitele, privesc ele in partea opusa, pentru ca le place sa fie alintate si rasfatate, insa, in gandul lor… abia asteapta sa le fie furat primul sarut, sa fie mangaiate, imbratisate si iubite…
      Sunt si in ziua de astazi fete de tot felul, unele mai cuminti, mai timide, altele mai zvapaiate, mai rebele, mai impulsive; unele mai generoase, altele frigide…. fiecare cu caracterul ei…
      Iti multumesc mult Ioana, pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O zi minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  4. Again, beauty! Thank you Stefania.
    Big hugs and love,
    Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Noiembrie 2012

      Micheline, my dear, I’m so glad that you like my post again! Thank you so much for being here!
      Hope you have a wonderful day! Big hugs with much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  5. jalal michael sabbagh.hyyp://gravatar.com/jmsabbagh86@gmail.co

     /  10 Noiembrie 2012

    Fabuloso post.

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Noiembrie 2012

      Thank you so much for your appreciation, Jalal!
      I’m so glad that you like!
      Hope you have a wonderful day!
      Stefania fondly! 🙂

      Apreciază

  6. diverse

     /  10 Noiembrie 2012

    Ce vremuri… interesante! 🙂
    Seara buna sa ai!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Noiembrie 2012

      Adevarat spui, diverse. Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea!
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O seara minunata iti doresc si eu, diverse, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  7. So lovely to start my Saturday! Have a great weekend, Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Noiembrie 2012

      simplecherishes, I am so happy to hear that! I’m glad that you like my post and because you feel good here!
      Thank you so much for your words so beautiful.
      Hope you have a wonderful day and a wonderful weekend!
      With much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  8. O postare de gala!
    Week-end placut!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea, Vasile! Sunt foarte bucuroasa ca te simti bine aici!
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O seara minunata si-un week-end superb iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  9. DiaMar bucataria galbena

     /  10 Noiembrie 2012

    Buna,draga Stef!
    Ce vremuri frumoase,dar din pacate demult apuse!
    Tare mult mi-ar fi placut sa traiesc in acele timpuri!
    Te pup cu drag!
    O duminica minunata iti doresc!

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Noiembrie 2012

      Buna, Mihaela draga!
      Da, asa este, foarte frumos a mai ilustrat artistul in picturile sale, lumea buna, din acele vremuri.
      Oh, da… si mie mi-ar fi placut sa fi trait in acele vremuri, romantice.
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      Te pup si te imbratisez si eu cu mult drag!
      O duminica minunata iti doresc, Mihaela draga, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  10. Foarte frumos. Şi imaginile şi poezia şi muzica! Unele dintre picturi îmi amintesc de acele reproduceri pe care le vedeam, în vremea copilăriei, prin casele oamenilor. Stăteam şi priveam fermecat la acele domniţe cochete, în ţinutele lor sofisticate, cu domni simandicoşi prin preajmă… Alte vremuri!
    O duminică frumoasă, dragă Ştefania! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, Alex, ca iti place postarea mea! Bine mai spui, asa aveau si inca mai au si pe la noi oamenii, atarnate pe pereti, diferite tablouri cu reproduceri dupa capodopere iar eu eram fascinata cand le admiram. Noi la tara, suntem inconjurati de vecini, saşi, nu au plecat ca si altii in Germania si au foarte multe astfel de tablouri pe toti peretii, in toate camerele si toate holurile. Copiii lor mi-au fost colegi de clasa si am ramas si dupa terminarea scolii, foarte buni prieteni. Ne impacam ca fratii. Vizitandu-ne, la ei am vazut foarte multe astfel de tablouri pictate sau reproduceri dupa capodopere.
      Aveam si noi cateva reproduceri, dupa tablourile cu nimfe ale lui, Hans Zatzka, tablouri cu ingerasi ( cel de jos ). Cand eram foarte mica si inca nu stiam tainele rugaciunii, credeam ca ingerasii din tablouri ma vegheaza si ma ajuta… ca ei ii spun mamei mele cand sunt cuminte sau cand fac rele… tabloul era pentru mine „nasul meu”… Ei, alte vremuri!
      Iti multumesc mult, Alex draga, pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O duminica minunata iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  11. melanietoulouse

     /  11 Noiembrie 2012

    Stefania, ai ales picturi minunate, luminoase, din sec-19, considerat cel mai romantic, în toate domeniile artei, culturii, literaturii… 🙂 „o tempora, o mores!” 🙂
    – – –
    ca si tine, nu cred în blesteme, superstitii, vraji, razbunari si-alte „pagânisme”… 😀 Cred într-un echilibru si-o armonie generala, unii i-ar zice universala…
    – – –
    sanatate si noapte-buna!
    o saptamâna presarata cu bucurii si satisfactii…

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, doamna Melanie, ca va place postarea mea! Mie imi plac foarte mult picturile din acea perioada, romantica. Ador capodoperele si nicicand nu ma satur sa le admir. Mie imi place foarte mult realismul in arta!
      Cat priveste superstitiile, din pacate, exista foarte multi oameni care cred in astfel de parctici si pierd sume fabuloase de bani sau averi, recurgand la asa zisele vrajitoare, care in schimb nu sunt decat niste impostoare.
      Va multumesc mult, doamna Melanie, pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ati impartasit! O seara minunata si-o noua saptamana, binecuvantata, va doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

      • melanietoulouse

         /  12 Noiembrie 2012

        Cu drag sincer, Miss Stefania… 🙂 Remember:”iubirea nu piere niciodata…” 🙂 Merci à toi, aussi! 🙂

        Apreciază

        • Stefania

           /  12 Noiembrie 2012

          Va multumesc mult de tot, doamna Melanie!
          Oh, DA! iubirea nu piere niciodata!
          O noapte linistita va doresc, doamna Melanie, cu mult drag! 🙂

          Apreciază

  12. So beautiful paintings… colours fascinating me. I love these time of the past, seems so romantic… And the poem is great too. (even with a help of Google translations, I can’t imagine how would be to be able to read it in its original language) Thank you dear Stefania, my beautiful blogger friend. Have a nice and great weeek, love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Noiembrie 2012

      Nia, my dear, I’m so glad that you like my posting! That is, I agree with you, is the 19th century, romantic period. I like it very much!
      I appreciate your interest in translating the poems posted by me. This poem belongs to our great poet Adrian Paunescu. He wrote many poems. All with sense and an emotional! I very much regret his death! He has left for us a treasure impressed – his volumes of poetry! I I am grateful for this.
      Thank you with all my heart, my dear beautiful friend blogger, Nia!
      I hope you have a wonderful evening and a new exceptional! With much love Stefania! 🙂

      Apreciază

  13. interesante imagini….

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Noiembrie 2012

      Bine ai venit aici, Cristian!
      Sunt bucuroasa ca iti place ceea ce ai gasit aici! Intotdeauna esti binevenit cu mult drag!
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O seara minunata iti doresc, Cristian, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  14. „Şi totuşi există iubire,
    În veci, peste orice blestem.”…cred că am cuprins tot!Două versuri cât o viaţă de om.Frumos! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Noiembrie 2012

      Adevarat spui, David! Aceste doua versuri ar putea fi chiar, maxima, oricarei zile, pentru cei ce iubesc cu adevarat!
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea!
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O seara minunata iti doresc, David si-o noua saptamana excelenta, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  15. The way the satin is painted-Gorgeous!

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Noiembrie 2012

      That’s right, dear Elena. It’s amazing how well illustrates the artist, in his paintings, satin – satin glow – that tend to believe that the images are photos!
      I’m glad that you like my posting!
      Thank you so much for visiting and for your words so beautiful.
      Hope you have a wonderful day and a great new week, dear Elena. With much love Stefania! 🙂

      Apreciază

  16. Superbe picturi! Minunata poezia!
    Seara placuta Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea, Melly draga!
      Iti multumesc mult pentru gandul tau bun!
      O seara minunata iti doresc si eu, Melly, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  17. Superbe ca de obicei. 🙂 O seara minunata iti doresc! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Noiembrie 2012

      Ma bucur nespus de mult, Raluca draga, ca iti place postarea mea.
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O seara minunata iti doresc, Raluca si-o noua saptamana exceptionala, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  18. Draga Stefania.
    Te-am nominalizat pentru One lovely blog award. Mai multe gasesti la mine pe blog.
    Seara placuta!

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Noiembrie 2012

      Iti multumesc mult de tot, Melly draga pentru aprecierea ta si pentru nominalizare!
      Ma simt onorata!
      O noapte linistita iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  19. Lovely !! Third painting from the bottom is my fav 🙂

    „Though [the so-called] lovers be lost love shall not” 🙂

    We the so called lovers r the real stumbling blocks N limitations to reach into that Absolute concept. Blessed are those who strive to be elevated into that ABSOLUTE CONCEPT

    Apreciază

    • Stefania

       /  13 Noiembrie 2012

      Britton, I’m glad that you like paintings. I am glad that you have a favorite painting. Indeed they are all very beautiful and exceptionally made​​!
      We, the people , should know that love is supreme and always winning!
      There are three important things that bring us success in life:
      Love, patience and perseverance! When we have all these, any obstacle that life puts in our way, we get easily!
      Britton, Thank you so much for visiting and for such beautiful words. Hope you have a wonderful day! Stefania fondly! 🙂

      Apreciază

  20. ideisiidei

     /  20 Noiembrie 2012

    Nu m-am gandit niciodata la iubire precum un blestem. Nu pot sa o vad asa. Pentru mine, obsesia devine blestem dar nu iubirea. Realitatea deformata, vazuta printr-un glob de cristal ar deveni blestem. Cred ca ratiunea e mai presus decat iubirea iar gandurile vor clarifica problema unui blestem din iubire.

    Apreciază

    • Stefania

       /  20 Noiembrie 2012

      Eu nu sunt de acord cu blestemul, Alex si nici nu cred in asa ceva. Nu-mi place nici macar cand este spus sub forma amuzanta sau asa cum amintesti tu ” blestem din iubire”. Nu exista asa ceva. Numai oamenii rai si plini de ura si egoisti, blesteama.
      „Cred ca ratiunea e mai presus decat iubirea iar gandurile vor clarifica problema unui blestem din iubire.”
      Eu stiu ca, omului ii este interzis sa foloseasca blestemul, indiferent de categoria relatiilor: de familie, de iubire, de societate, relatia om-Dumnezeu. Biblia ne face sa intelegem ca Dumnezeu uraste blestemul, dezaprobandu-l categoric.
      In Vechiul Testament, poporul evreu era invatat ca “cine va blestema pe tatal sau sau pe mama sa, sa fie pedepsit cu moartea” (Exod 21, 17) si “ sa nu blestemi pe mai marele poporului tau” (Exod 22, 28).
      In Noul Testament, Mantuitorul ne invata: “Binecuvantati pe cei ce va bleastama” (Matei 5, 44).
      Apostolul Pavel, intareste ideea, scriindu-le credinciosilor din Roma: “Binecuvantati si nu blestemati” (Romani 12, 14).
      Iar pentru cei ce blesteama: “Si a iubit blestemul si-i va veni lui si nu au voit blagosloveni si se va departa de la dansul”. Psalmul 108.
      Sper sa nu te superi Alex, pentru ca am dat exemple versete din Biblie, cred ca sunt cele mai potrivite in ceea ce priveste blestemul si care ne ajuta sa avem o gandire rationala!
      Poezia imi place foarte mult. Eu ador poeziile lui Adrian Păunescu, si-i sunt recunoscatoare in stilul meu, pentru impresionanta comoara pe care ne-a lasat-o sa ne bucuram cu totii: poeziile sale!
      In poezie se reflecta existenta iubirii, peste orice rautate!
      Iti multumesc mult, Alex, pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      O seara minunata iti doresc, Alex, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  1. Colţul românesc – 29 « Colţu' cu muzică
  2. colţul cu rock clasic – 29 « Colţu' cu muzică
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
