În pace

Fii, viaţă, binezisă, acum la despărţire,
căci nu mi-ai dat ispită, nici vană amăgire,
nici trudă fără noimă, nici cruntă pedepsire;

şi văd acum, la capul severului traiect,
că soartei mele fost-am eu însumi arhitect,

şi de-am gustat din zile când fiere şi când miere,
eu însumi am pus miere în ele şi-apoi fiere;
şi de-am sădit vreo roză, de roze-avui plăcere.

… Da, fructul de pe creangă în rece lut coboară;
dar, viaţă, tu-ai dat semne că nu va fi doar vară!

Şi dac-avui nopţi grele, şi dac-am plâns în mine,
tu n-ai promis, o, viaţă, că veşnic va fi bine;
şi nopţi avui destule superbe şi senine…

Am râs, am plâns, iubit-am, cu nori, cu soare-n faţă…
Nu-mi eşti datoare, viaţă, în pace suntem, viaţă!

poezie de Amado Nervo din Elevación (20 martie 1915),
traducere de Paul Abucean

Articol anterior
Articol următor

47 comentarii

  1. natalia

     /  31 Iulie 2012

    Gratios

    Apreciază

    • Stefania

       /  31 Iulie 2012

      🙂 Iti multumesc mult, Natalia pentru apreciere. Mult bine iti doresc si-o seara divina! 🙂

      Apreciază

  2. Exceptionale picturi!

    Apreciază

    • Stefania

       /  31 Iulie 2012

      Ma bucur foarte mult ca iti plac picturile, Cristi. Iti multumesc mult, mult, pentru gandul ce mi l-ai impartasit!
      Mult bine iti doresc, Cristi si-o noapte divina! 🙂

      Apreciază

  3. Trairile, caci nu le pot numi altfel, sunt reale, nu par fictive.

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 August 2012

      Bine ai venit, Dargos Calinescu! 🙂
      Asa este! E uimitor cat de bine a realizat artistul trairile.
      Ma bucur foarte mult ca iti place postarea mea. Esti binevenit oricand, cu mult drag!
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      O zi minunata iti doresc, Dragos Calinescu! 🙂

      Apreciază

  4. Ma de mult am scris citeva cuvinte despre dansul in duet, vazind aceste poze incep sa-mi schimb parerea despre dans sa vad ca este frumos si dansul solitar . Poate ca inaintind in virsta am ramas doar cu privirea si cu frumusetea miscarilor unei lebede tinere si gratioase. Adevarul ca frumusetea vine de la dumnezeu si noi nu o putem schimba, doar aprecia. De la o virsta incepem sa apreciem frumusetea sufletului si a iubirii partenerei, frumusetea fizica fiind trecatoare. Va rog sa nu ma criticati dar asa vad lucrurile, poate ca varsta ma determina sa gindesc asa. In aest loc mereu gasesc frumosul. O zi faina.

    Apreciază

    • Ps, am ridicat la rang de poze aceste tablourii fiind foarte reale si adevarate.

      Apreciază

      • Stefania

         /  1 August 2012

        Intr-adevar aceste picturi sunt extrem de realist create, incat tinzi sa crezi ca sunt fotografii. Nu multi pictori reusesc aceasta performanta. Sunt uluitoare realizarile acestui mare artist!
        Eu apreciez foarte mult si fotografiile, insa, picturile sunt favoritele mele si sunt mult mai greu de realizat. Trebuie sa te nasti cu acest har. Apoi necesita multa munca, imaginatie, indemanare, migala, daruire…
        Va multumesc mult pentru gandul ce mi l-ati impartasit. O ziminunata va doresc, in continuare! 🙂

        Apreciază

    • Stefania

       /  1 August 2012

      O, nu! De ce sa va critic, domnule pisicaru? Eu nu critic pe nimeni! Nu sunt carcotasa! Eu apreciez frumosul si in specil frumusetea sufletelor, care asa cum bine ziceti, ea este statornica, cea fizica fiind trecatoare. Parerea mea insa este ca, dansul este mai frumos in doi. Trairile sunt mult mai intense.
      Dar, si solo este inaltator cand privesti miscarile gratioase si elegante ale unei balerine, balerin.
      Va multumesc mult pentru aprecierea dumneavoastra care ma onoreaza. O zi minunata va doresc si eu! 🙂

      Apreciază

  5. galaxybureau

     /  1 August 2012

    Such Beautiful images and inspiring words

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 August 2012

      I am glad that you like my post. Thank you so much for your appreciation.
      All the best for your!
      Have a wonderful day! 🙂

      Apreciază

  6. Cat realism! Detalii uluitoare!
    Despre ansamblu m-am pronuntat mereu!
    Buna dimineata!

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 August 2012

      Ma bucur nespus de mult ca iti plac picturile, Vasile Dumitru! Foarte adevarat spui. Detaliile sunt lucrate cu o minutiozitate incredibila.
      Iti multumesc mult de tot, Vasile Dumitru, pentru aprecierea ta si pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      Imi cer scuze, tie si tuturor, ca raspund atat de tarziu si sper sa ma intelegeti si va multumesc mult si pentru asta. Stiu, nu mai este dimineata. Insa, din motive obiective, abia acum am ajuns, aici.
      Iti doresc o seara minunata! 🙂

      Apreciază

  7. Încerc să văd dacă se primește comentariul..

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 August 2012

      Sarut mana, doamna Gina!
      Ma bucur nespus de mult ca sunteti aici. Nu stiu, ceva se intampla si pe wordpress dar si pe blogspot. Eu, pe multe site-uri, pe care le vizitam cu drag, acum nu mai pot intra cand le accesez… sau, daca pot intra, nu pot comenta. Asa mi s-a intamplat si pe blogul dumneavoastra, acum pot intra, am citit toate postarile dumneavoastra, insa nu am putut lasa gandul meu. Pur si simplu nu stiu cauza.
      Va multumesc mult de tot, doamna Gina. O zi minunata va doresc, cu mult drag!

      Apreciază

  8. There is no greater gift than the gift of beauty and serenity. I love this article. The ballet!
    Big hugs, Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 August 2012

      I absolutely agree with you dear Micheline.
      I am so glad that you liked my post. Thank you so much for your nice words and for being here.
      The ballet I love him very much.
      Big hugs with love, Stefania!

      Apreciază

  9. Minunate picturile, foarte detaliate, de zici că sunt fotografii retușate. Dar nici o fotografie nu ar surprinde atât de bine grația balerinelor, cum o fac aceste picturi.

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 August 2012

      Ma bucur nespus de mult ca iti plac picturile, gvarenberg2009. Intr-adevar sunt atat de bine realizate incat cu greu faci deosebirea intre pictura si fotografie.
      Si intentionat am postat si doua lucrari brute, inca neretusate, doar pentru a iesi in evidenta indemanarea cestui mare artist! Tare mult mi-ar fi placut sa le gasec si finalizate, dar nu le-am gasit, din nefericire pentru mine, dar si asa, eu le ador!
      Iti multumesc mult, gvarenberg2009, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. Iti doresc o seara minunata, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  10. Din nou um moment care mi-a facut placere! Multumesc Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  1 August 2012

      Ma bucur foarte mult, vulpita draga, ca ti-a placut postarea mea. Eu, iti multumesc mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit. Iti doresc o seara minunata, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  11. Alb, puritate, grațíe, tandrețe!
    într-o lume plină de rău, blogul tău aduce alinare, Ștef!

    „de-am gustat din zile când fiere şi când miere,
    eu însumi am pus miere în ele şi-apoi fiere;
    şi de-am sădit vreo roză, de roze-avui plăcere.„

    Echilibru!

    Apreciază

    • Stefania

       /  2 August 2012

      Sarut mana, doamna Gina!
      Va multumesc din tot sufletul meu, pentru aprecierea dumneavoastra, ma simt onorata!
      Eu, incerc din rasputeri sa traiesc o viata echilibrata. Fac tot ce-mi sta in putinta, sa ma detasez de rautacisme, care ar putea sa-mi tulbure viata si caut sa ma bucur de frumusetile care ma inconjoara si sa le aduc in viata mea.
      Culegi ca-i semanat, am scris ceva despre asta,
      aici
      Ma bucur foarte mult ca va place postarea mea. Va multumesc mult pentru gandul ce mi l-ati impartasit.
      O noapte linistita va doresc, doamna Gina, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  12. so beautiful, so beautiful. Thank you dear Stefania, love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 August 2012

      Nia, my dear, I am so glad that you liked my post. Thank you so much for your nice words.
      Be blessed with happiness. Big hugs with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  13. Angelic! Asta e cuvantul! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 August 2012

      Foarte frumos spui, angelic, sunt absolut de acord cu tine, Raluca draga! Iti multumesc mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  14. DiaMar bucataria galbena

     /  3 August 2012

    Buna,draga Stefania!
    Sunt extraordinar de frumoase aceste picturi.Parca sunt fotografii.
    Cata gratie,eleganta,puritate.Imi place nespus de mult.Daca nu ar fi atata rautate in lume,cat de frumos si bine ar fi.
    O zi buna iti doresc!
    Te imbratisez cu mare drag!

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 August 2012

      Buna, Mihaela draga!
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea. Eu ador baletul. Si am avut onorea de a vedea, Lacul Lebedelor de P. Ceaikovski cu Teatrul Balsoi din Moscova, live la Bucuresti de doua ori si o data la Teatrul „Fantasio” din Constanta. Nu-ti pot descrie in cuvinte, trairile din timpul spectacolului si de dupa. Totul a fost, Sublim!
      Intr-adevar, daca, nu ar fi atata rautate, tare bine ar mai fi. Acum, imi vine in gand o intrebare: oare poate fi, ea, starpita, vreodata? „Arma” cu care o putem distruge este, in fiecare din noi, doar vointa ne trebuie.
      Iti multumesc mult, Mihaela draga, pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      Te imbratisez si eu cu mult drag si-ti doresc o seara minunata! 🙂

      Apreciază

  15. Frumoase imagini! Asemeni unei graţioase lebede, plutind pe luciul unei ape, o balerină este o prezenţă superbă, diafană…. Dar câtă muncă este în spatele acestei frumuseţi…
    O zi bună, Ştefania! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 August 2012

      Ma bucur nespus de mult, Alex, ca iti place postarea mea. Intr-adevar, este uimitor cu cata gratie si eleganta, danseaza o balerina.
      Ai foarte multa dreptate, in spatele acestei frumuseti, stau, poate sute de ore de munca si foarte multe sacrificii si restrictii de la anumite placeri. Ca in orice domeniu, pentru a ajunge la performanta este nevoie de disciplina severa.
      Iti multumesc mult, Alex, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  16. Superbe! Si mie imi sunt foarte dragi picturile lui!
    Week-end placut!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 August 2012

      Ma bucur nespus de mult, ca si tie iti sunt foarte dragi pictuile, Melly draga!
      Iti multumesc mult, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. Un week-end minunat iti doresc si eu cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  17. Superbe picturile, gratioase, iar balerina pare să fie melancolică şi gânditoare. Poate meditează la frumoasele versuri de mai jos, sau se concentrează să găsească mişcarea perfectă pentru muzica ce însoţeşte postarea ta. Deosebite, ca de obicei, frumoase şi alcătuind cel mai plăcut popas înainte de venirea nopţii. Noapte bună şi toate cele bune ţie

    Apreciază

    • Stefania

       /  7 August 2012

      Ma bucur nespus de mult, Roxana draga, ca iti plac picturile.
      🙂 Tot ce se poate. 😉 🙂 Cred ca si la una si la alta… mediteaza, balerina! 🙂
      Ma bucur nespus de mult, Roxana draga, ca te simti bine si cu drag poposesti, aici, inainte de venirea noptii.
      Iti multumesc mult, Roxana draga, pentru aprecierea ta. O noapte linistita si racoroasa iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  18. So many memories for me in these photos. The ribbons we would have to sew on the ballet shoes.
    The hair tightly formed into a bun. A difficult task for curly hair. ~~~~ : – )
    Lovely to look at and the music peaceful bliss.
    Are the words a poem? Is this French or another language?
    Thanks for posting the url for this.
    Isadora xo

    Apreciază

    • Stefania

       /  25 Octombrie 2013

      I am so happy for these paintings have awakened memories that you have lived during the dance. I’m sure you have beautiful memories .
      And for me it was difficult to catch hair in a bun because she had very long hair and do not want to cut it, but in the end , being forced by circumstances , we shortened .
      All poems posted here are written in Romanian .
      Thank you so much . Have a wonderful day , Isadora.
      Hugs , Stefania ! 🙂

      Apreciază

  19. Stefania

     /  1 August 2012

    Thank you so much for your appreciation and support!
    All the best for your!
    Have a wonderful day! 🙂

    Apreciază

  1. Faith of a Dancer « PRESIDENTS OF THE SOLAR SYSTEM
  2. Când ochii mi-i închid ei văd mai bine « Stefania's
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,145 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
