Sunt un om viu

Sunt un om viu.
Nimic din ce-i omenesc nu mi-e străin.
Abia am timp să mă mir că exist, dar
mă bucur totdeauna că sunt.

Nu mă realizez deplin niciodată,
pentru că
am o idee din ce în ce mai bună
despre viaţă.

Mă cutremură diferenţa dintre mine
şi firul ierbii,
dintre mine şi lei,
dintre mine şi insulele de lumină
ale stelelor.
Dintre mine şi numere,
bunăoară între mine şi 2, între mine şi 3.

Am şi-un defect un păcat:
iau în serios iarba,
iau în serios leii,
mişcările aproape perfecte ale cerului.
Şi-o rană întâmplătoare la mână
mă face să văd prin ea,
ca printr-un ochean,
durerile lumii, războaiele.

Dintr-o astfel de întâmplare
mi s-a tras marea înţelegere
pe care-o am pentru Ulise – şi
bărbatului cu chip ursuz, Dante Alighieri.

Cu greu mi-aş putea imagina
un pământ pustiu, rotindu-se
în jurul soarelui…
(Poate şi fiindcă există pe lume
astfel de versuri.)

Îmi place să râd, deşi
râd rar, având mereu câte o treabă,
ori călătorind cu o plută, la nesfârşit,
pe oceanul oval al fantaziei.

E un spectacol de neuitat acela
de-a şti,
de-a descoperi
harta universului în expansiune,
în timp ce-ţi priveşti
o fotografie din copilărie!

E un trup al tău vechi,
pe care l-ai rătăcit
şi nici măcar un anunţ, dat
cu litere groase,
nu-ţi oferă vreo şansă
să-l mai regăseşti.

Îmi desfac papirusul vieţii
plin de hieroglife,
şi ceea ce pot comunica
acum, aici,
după o descifrare anevoioasă,
dar nu lipăsită de satisfacţii,
e un poem închinat păcii,

………………………………………..

poezie de Nichita Stănescu

Articol anterior
Articol următor

24 comentarii

  1. E nepoliticos sa nu spun „buna ziua” daca tot am trecut, e si mai nepolirticos daca spun ca apreciez de la foarte putin spre deloc „poezia” lui Nichita!
    Asadar nu spun!
    O seara placuta!

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Iulie 2012

      Eu te inteleg, foarte bine, Vasile Dumitru. E dreptul tau sa spui ce-ti place si ce nu iti place.
      Important pentru mine este ca te simti bine aici si iti face placere sa vi aici si imi pare sincer rau ca poezia nu a fost pe gustul tau. Am sa tin cont de acest lucru, in viitor.
      Iti multumesc atat de mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata, relaxanta si racoroasa iti doresc, Vasile Dumitru, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  2. Imi place foarte mult tema aleasa, iepurasii sunt simpatici foc. 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Iulie 2012

      Ma bucur foarte mult, Cristi ca iti place postarea mea. Tare dragi imi sunt si mie iepurasii. Avem si noi acasa, la tara. Imi amintesc mereu de perioada copilarieie, tare mult ne mai jucam si noi cu ei, in timp ce le dam de mancare.
      Iti multumesc mult, Cristi, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata, relaxanta si racoroasa iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  3. DiaMar bucataria galbena

     /  29 Iulie 2012

    Buna dimineata,draga mea!
    Sunt adorabili si copiii si animalutele.Iubesc iepurasii,sunt mai rau decat un copil.M-as juca mereu cu ei.
    Te imbratisez cu drag
    Pup!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Buna, draga mea Mihaela!
      Asa este! Copilasii sunt minunea lumii! Eu ii iubesc enorm de mult! La fel si iepurasii, mi-s tare tare dragi. Avem si noi acasa. Avem o pereche, albi cu ochi rosii si sunt ca niste jucarioare de plus. Tare dragi imi sunt.
      Iar in picturi, autorii lor, au exprimat atat de bine, marea iubire, neconditionata, si grija deosebita ce-o poarta copiii, iepurasilor.
      Iti multumesc mult, Mihaela draga, pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      Te pup si te imbratisez si eu! O seara minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  4. There is humour to this post. Strauss revisited. Great. Big hugs, Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Micheline, my dear. Very truly say I chose music with a little humor.
      I, I began to love music of Strauss, at the age of nine years and it is my favorite. Strauss’s music I love so much! Every day I listen with five of his compositions. I can not live without it. Something I miss!
      I am glad that you like, my post. Thank you so much for being here.
      I wish you happiness, Micheline darling!
      Always, big hugs for you with love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  5. Lovely paintings which are especially cute with bunnies as the themes. The music fits perfectly with the paintings! Have a great week!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      simplecherishes, I am so glad that you liked my post. Indeed we have chosen a theme that reminds me of my childhood. And bunnies are my friends!
      Thank you so much for your kind words. Have a wonderful day and much happiness. Big hugs, my dear simplecherishes! 🙂

      Apreciază

  6. Inocenți, nevinovați, delicați și drăgălași. Și copiii, dar și iepurașii! Absolut firească atracția copiilor pentru iepurași, atât de bine surprinsă de picturi. O zi răcoroasă!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Sunt absolut de acord cu tine, gvarenberg2009! Oh, da, foarte adevarat spui! Pe copii intotdeauna ii atrag animalutele cu blanita, le iau ca pe niste jucarioare, asa le consideram si eu, cand eram de-o schioapa.
      Ma bucur nespus de mult ca iti plac picturile.
      Iti multumesc mult, gvarenberg2009, pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      O seara minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  7. Stefania, Pacea si jocul: Ca adulti mai greu sa fi jucaus, si cu toate acestea, ansamblul Johann Strauss reuseste sa joace (en. to play) cu „zimbete din copilarie” Polca Pizzicato: Ce inspiratie minunata!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Va multumesc foarte mult pentru aprecierea dumneavoastra, domnule George! Va marturisesc ceva. Eu, am cunoscut muzica lui Johann Strauss, in copilarie, abia ce avusesem noua anisori. O conjuntura neplacuta a facut sa se intample acest lucru, dar care, pana la urma, s-a adeverit a fi inaltatoare pentru mine. Pur si simplu m-a cucerit de la prima auditie, in timp ce ma jucam sec, scrabble, cu fratele meu si inca doi verisori ai mei. O emotie puternica mi-a impresurat tot copul si din acel moment, muzica lui Johann Strauss, a fost ca o revelatie pentru mine si este marea mea iubire. Si tot de atunci, pana in ziua de astazi, eu, nu concep sa treaca o zi fara sa ascult cel putin cinci compozitii ale lui Johann Strauss.
      Iar, Polca Pizzicato, am considerat-o ce-a mai potrivita pentru aceasta postare, a mea.
      O noapte linistita va doresc, domnule George, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

      • Multumesc ca impartasiti aceasta poveste, atat de personala: prima melodie de care imi amintesc, care m-a impresionat, din acel moment si panan in ziua de zi e „Jazz Pizzicato” a compozitorului Leroy Anderson, cel care a compus multe dintre melodiile cu care am crescut. Era un program minunat, pe staita de radio ” Din muzica popoarelor” cu muzica de pretutindeni, si de acasa. Dar Srauss, am ascultat prima data pe polyfonul familiei: „Dunarea albastra”. Multumesc, inca o data pentru acest moment de amintiri din copilarie!

        Apreciază

        • Stefania

           /  31 Iulie 2012

          A fost placerea mea, domnule George. Eu cred ca nu exista om pe lumea aceasta sa nu iubeasca muzica lui Strauss. Si eu va multumesc mult pentru amintirile dvs pe care mi le-ati impartasit.

          PS. Am fost in vizita la dvs. si nu ma putut lasa niciun comentariu, ceva se intampla cu wordpress. Imi pare nespus de rau.
          O seara frumoasa va doresc, domnule George! 🙂

          Apreciază

  8. Frumoase picturi si poezia lui Nichita e foarte frumoasa!
    Seara placuta Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Melly draga, pentru mine este o mare bucurie, ca iti place postarea mea. si mie imi place Nichita, nu toate poeziile sale, dar am multe care imi plac. Iti multumesc mult, Melly draga, pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      O noapte linistita iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,083 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
