Ferice clipa


Ferice clipa unică din viaţă,
Şi loc, şi timp când ochii-ţi m-au ucis,
Ori barem m-au zvârlit într-un abis,
Şi-acolo m-am făcut un sloi de gheaţă.

Ci drept e că trupeasca trăsătură
O am mereu, dar sufletu-mi fugit
Trăieşte-n tine ca-n sălaş iubit,
Şi m-a lăsat azi singur în natură.

Când galeş uneori întorci spre mine
Focoşii ochi, simt cum îmi curge-n vine
Un râu de flăcări ce-mi dă viaţă iar,

Şi moaie frigul care-n sânge-l port;
Dar uşurarea-i slabă şi-n zadar,
Căci fără suflet eu rămân tot mort.

sonet de Pierre de Ronsard,
traducere de Nicu Porsenna

Articol anterior
Articol următor

41 comentarii

  1. DiaMar bucataria galbena

     /  29 Iulie 2012

    Buna,draga mea!
    Misterioase,asa par.Poezia si melodia sunt grozave.
    Te imbratisez cu drag!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Buna, Mihaela draga!
      Misterioase(?…. Oooo, Da! Asa suntem noi femeile uneori, pline de mister 😉 🙂
      Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea. Iti multumesc mult, Mihaela, pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      Te pup si te imbratisez si eu. O seara minunata iti doresc, Mihaela, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  2. Datorita caldurii de astazi, am avut ochii tulburi asa ca am poposit pe aici ca sa ii clatesc. Culoarea muzica si poezia sunt o incintare sufleteasca in acest loc. O zi faina.

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      🙂 Da ? 🙂
      Ma bucur foarte mult sa aud ca va place si ca va simtiti bine aici, domnule pisicaru. Sunteti binevenit, intotdeauna cu mult drag. Va multumesc mult pentru aprecierea dumneavoastra si pentru cuvintele frumoase. O seara minunata va doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  3. cand le avem, nu le pretuim, cand nu le avem, ne dorim clipele fericite!
    buna dimineata!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      De ce trebuie sa ai tu dreptate intotdeauna? Foarte adevarat spui, Vasile Dumitru! E tipic naturii noastre umane – suntem mereu schimbatori, suntem mereu nemultumiti. Cand in sfarsit obtinem ceva ce ne dorim in secunda urmatoare in loc sa ne bucuram de ceea ce am obtinut, poate uneori cu mare efort, ne dorim altceva. Tare ciudati mai suntem noi oamenii!
      Iti mutumesc mult, Vasile Dumitru, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  4. Minunate pozele si poemul de asemenea.O saptamana minunata Stef!! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Oh, draga mea tink3rbe11, ce mult ma bucur sa te regasesc. Cred ca ai petrecut clipe foarte frumoase in vacanta, si ma bucur nespus de mult pentru tine.
      Ma bucur foarte mult ca iti place postarea mea. Iti multumesc mult, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  5. Imi place mult aceasta postare a ta, ai imbinat senzational de bine tot

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Bine ai venit, Rebeca!
      Sunt foarte bucuroasa pentru ca iti place ceea ce ai gasit aici, in coltisorul meu drag. Iti multumesc mult pentru vizita si pentru apreciere. Esti binevenita oricand, cu mult drag!
      O seara minunata iti doresc, Rebeca, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  6. Foarte frumoase picturile, scot foarte bine în evidență frumusețea și delicatețea Femeii! O zi excelentă!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Ma bucur nespus de mult, gvarenberg2009, ca iti plac picturile. Excelenta remarca ta!
      Iti multumesc mult, gvarenberg2009, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  7. Nu ştiam acest sonet din Pierre Ronsard. Excelentă traducerea lui Nicu Porsenna. Iar picturile ilustrează atât de bine tentaţia şi în acelaşi timp detaşarea. Frumos aici la tine, mereu o încântare pentru ochi, priviri sau minte 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Oh, Roxana draga, ma bucur foarte mult ca iti place alegerea mea,– Pierre Ronsard, a mai fost prezent aici si cu alte sonete ale sale, pentru ca pur si simplu, mie imi place.
      Ma bucur foarte mult ca iti place postarea mea si ca te simti bine aici!
      Iti multumesc mult, Roxana draga, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  8. Stefania, „Ferice clipa” care aduce cu ea fericirea unei vieti, sau chiar a unei alte clipe! Frumos moment de amintit!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Foarte adevarat spuneti, domnule George. In viata traim atatea clipe frumoase si de care, mereu, ne amintim cu mult drag si care ne mangaie sufletul atunci cand suntem putin tristi.

      Va multumesc mult pentru apreciere si pentru gandul ce mi l-ati impartasit. O seara minunata va doresc, domnule George! 🙂

      Apreciază

  9. Buna Stefania,
    Nu cunosteam acest pictor, imi plac liniile sale, parca se preling, grele si dulci ca mierea.
    Multumesc ca ne-ai facut cunoscute lucrarile sale!
    Iti doresc o seara minunata!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iulie 2012

      Buna, draga Melly!
      Eu l-am descoperit cu mai bine de un an. Am vazut doua lucrari la prietena si colega mea draga, Ljuba. Am rugat-o sa mi le trimita prin e-mail, dar intre timp i s-a virusat calculatorul si le-a pierdut. Imaginea lor imi era intiparita pe retina si-n memorie, insa nu cunoasteam numele artistului, sa le pot cauta. Dar, norocul meu a fost ca zilele trecute, a revenit in tara, din Italia, sora ei, care mi-a sarit in ajutor, le avea ea pe CD si-i sunt recunoscatoare pentru ajutor.
      Sunt absolut de acord cu tine, imi place foarte mult viziunea ta asupra picturilor, sunt atat de provocatoare si cuceritoare….
      Iti multumesc mult, Melly draga, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O noapte linistita iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  10. convietuire

     /  31 Iulie 2012

    Mi-ai reamintit o melodie foarte foarte draga 🙂
    Zile frumoase, Stef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  31 Iulie 2012

      Ma bucur mult, Oana, daca postarea mea, ti-a reamintit o melodie draga sufletului tau.
      Iti multumesc mult, Oana. La fel sa fie si zilele tale, foarte frumoase! 🙂

      Apreciază

  11. http://photographyofnia.com/2012/07/31/nominated-for-capture-the-color/
    Please visit my post, I nominated your blog for this award. Love, nia

    Apreciază

    • Stefania

       /  31 Iulie 2012

      Nia, thank you so much for your appreciation and for the nomination, I feel so honored!
      Big hugs, much love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  12. Cata senzualitate si cat mister. Perfect surprinse… 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 August 2012

      Sunt de acord! Ma bucur nespus de mult ca iti place postarea mea, Raluca! Iti multumesc mult.
      O seara cat se poate de frumoasa iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  13. frumos aici la tine…

    Apreciază

    • Stefania

       /  3 August 2012

      Bine ai venit, roryta!
      Ma bucur foarte mult ca iti place ce-ai gasit, aici. Esti binevenita oricand cu mult drag. Iti multumesc mult pentru vizita si pentru aprecierea ta.
      O seara minunata iti doresc, roryta, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  14. Ritiu Maria

     /  12 August 2012

    E o incantare sa trec pe la tine, mi-a placut postarea ta, este romantic, senzual, dar nu vulgar, este o singuratate aleasa, pictorul a stiut cum sa prinda frumusetea femeii si cum s-o faca in acelasi timp, misterioasa, cred ca te poti indragosti de o imagine si aceea sa-ti stea drept tel pentru ideal.
    Stiu ca idealismul este in fapt o himera, dar todeauna tindem sa ne dorim frumusetea fizica, fara sa ne treaca prin cap, decat mai tarziu ca, frumusetea sufleteasca poate sa ajunga sa invinga orice rivala de fatada.
    Versurile sunt expresive, tandre si dau ideea unui dor nestins care te poate „ingheta” atunci cand te apasa singuratatea.
    Muzica mi-a mers la suflet, este unul din cantaretii mei preferati si este o alegere minunata pentru a da „glas” intregului prezentat de tine.
    Felicitari, blogul tau ma face sa revin, ori de cate ori am putin timp pentru a savura frumusetea sub formele ei cele mai atractive, culoare, vers si muzica.
    O seara placuta, multa sanatate si ganduri bune, pentru a ne ferici mereu cu alegerile tale.

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 August 2012

      Sarut mana, doamna Maria! 🙂
      Ma bucur nespus de mult sa va revad, aici, incepusem sa-mi fac griji.
      Ma bucur nespus de mult ca va place postarea mea si ca veniti cu drag aici. Sunt absolut de acord cu dumneavoastra, in ceea ce priveste pictura, poezia si muzica, ambii interpreti sunt printre favoritii mei, si ca frumusetea sufleteasca poate sa ajunga sa invinga orice rivala de fatada
      Va multumesc din tot sufletul meu pentru aprecierea dumneavoastra. Ma simt onorata! Sunteti binevenita oricand, cu mult drag.
      Fiti binecuvantata cu multa sanatate si multa fericire. Va imbratisez cu mult drag. O seara minunata va doresc, doamna Maria, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  15. E magnific decorul in care se desfasoara personajele 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 August 2012

      Oh, da! Sunt de acord cu tine, ideisiidei! Ma bucur foarte mult ca iti plac alegerile mele.
      Iti multumesc mult! O seara cat se poate de frumoasa iti doresc si-o saptamana binecuvantata! 🙂

      Apreciază

  16. Ca de fiecare data, de fapt nici nu cred ca mai este cazul sa o spun ca este o adevarata incantare fiecare vizita pe blogul tau. Multumesc inca o data draga Stefania pentru clipele incantatoare pe care le traiesc la fiecare popas aici.
    Imbratisari calde. 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  27 Noiembrie 2013

      Îţi mulţumesc din suflet, dragă Adeena, pentru aprecierea ta care mă bucură foarte mult.
      Mă bucur mult că te simţi bine aici şi că te întorci întotdeauna cu drag.
      Te îmbrăţişez şi eu cu mult drag. O zi minunată îţi doresc, dragă Adeena! 🙂

      Apreciază

  17. Every Lady in these portraits is G o r g e o u s .Jalal

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 Noiembrie 2013

      I agree with you, Jalal. The artist has portrayed exceptional delicacy woman. Thank you so much.
      Enjoy this wonderful day! Sincerely, Stefania! 🙂

      Apreciază

  1. “Spitalul municipal” de Barbara Harrison « bibliodevafiliala3
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
