Zodia Racului

Ce bine ar fi fost sa fiu un rac autentic,
sa merg constant înapoi.
Te-as întâlni printre amintiri
si dupa ce te-as gasi nu ti-as mai da drumul,
te-as târî cu mine înapoi,
sa ne iubim tineri si nevinovati,
dupa care, mereu înapoi, te-as târî mai departe,
spre copilarie,
ne-am juca inocenti
pâna ce, obositi de joc si de inocenta,
am disparea într-un mit.
Dar nu sunt un rac autentic,
în zadar ma tot laud cu zodia mea,
sunt condamnat sa merg înainte
si tot ce pot e sa târasc între clestii mei de rac
toata memoria mea, fara sa cedez nimic, nimic, nimic,
cu riscul ca povara ei uriasa sa ma ucida într-o zi.

poezie de Octavian Paler

Articol următor

60 comentarii

  1. Trandafirii sunt florile mele preferate! 🙂 Noapte buna!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iulie 2012

      O, ce frumos, Raluca! Si mie imi plac trandafirii si toate florile imi plac, insa, favoritele mele, au fost si vor ramane pentru totdeauna, florile de camp!
      Iti multumesc mult Raluca, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O zi minunata iti doresc si eu cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  2. Foarte frumos! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iulie 2012

      Ma bucur foarte mult ca iti place postarea mea, vulpita. Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit! Iti doresc o zi minunata! 🙂

      Apreciază

    • Poezia lui Octavian Paler imi aminteste de filmul „Incredibila pobeste a lui Benjamin Button” in care eroul principal trebuia sa-si traiasca viata in sens invers. Cine stie, poate realizatorii filmului l-au citit mai inainte pe O.Paler! 🙂
      Si mai stiu pe cineva care zicea ca viata incepe, de fapt, cu sfarsitul si ca ar trebui sa o traim invers. Asta pentru ca atunci cand am acumulat suficiente cunostinte si experiente si am stii cel mai bine cum sa procedam cu viata noastra, trebuie, de fapt, sa murim. 😉

      Apreciază

      • Stefania

         /  8 Iulie 2012

        Imi amintesc si eu filmul, vulpita! :))) Mai stii, ca realizatorii filmului nu l-au citit mai inainte pe O.Paler? 😉 :)))
        De multe ori ma gandesc si eu la chestia asta, pe care-o mentionezi tu. Nu stiu ce sa spun, poate si asa, tot nemultumiti am fii, tipic naturii noastre umane…
        Iti multumesc mult, vulpita , pentru vizita si pentru candul ce mi l-ai impartasit. O duminica minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

        Apreciază

  3. DiaMar bucataria galbena

     /  3 Iulie 2012

    Buna dimineata draga prietena!
    Sunt absolut superbe aceste picturi,iar muzica imi place grozav.
    Dar pana la urma mie imi place totul aici in „casuta” ta,si vin oricand cu mare placere.
    Te pup si te imbraisez cu drag!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iulie 2012

      Buna, Mihaela draga.
      Ma bucur foarte mult ca iti place totul. Trebuie sa-ti marturisesc ca, The Blue Danube by Johann Strauss II – este melodia mea de suflet, iar in zilele speciale, ea mereu v-a fii prezenta aici. Este si melodia care-mi descrie cel mai bine viata mea, de la nastere si pana in prezent si trebuia sa fie prezenta, astazi, aici, intr-o zi atat de speciala pentru mine… sunt rac, insa, nu unul autentic!
      Ma bucur foarte mult, Mihaela draga, pentru ca vi intotdeauna cu multa placere, ma simt onorata!
      Iti multumesc mult, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. Te imbratisez si te pup si eu, cu mult drag si-ti doresc, o zi minunata in continuare! 🙂

      Apreciază

  4. galaxybureau

     /  3 Iulie 2012

    beautiful colors

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iulie 2012

      I am so glad that you like. Thank you so much! Have a wonderful day, galaxybureau! 🙂

      Apreciază

  5. lovely lovely !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iulie 2012

      I am so glad that you liked my post Jenny, Thank you so much! Have a wonderful day! big hugs! 🙂

      Apreciază

  6. minunate !imaginile si poezia! minuna!sa ai o zi grozava Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iulie 2012

      Ma bucur foarte mult ca iti place totul, Ionela! Trebuie sa-ti marturisesc ca, urarea ta a fost de bun augur, am avut o zi grozava!
      Iti multumesc mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit. Iti doresc o zi minunata cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  7. ideisiidei

     /  4 Iulie 2012

    As pune mana pe display-ul pe care-l are laptopul si as atinge florile. Sunt superbe!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iulie 2012

      Ma bucur foarte mult pentru ca iti plac. Oh si mie, de foarte multe ori imi vine sa fac acest lucru si imi vine chiar sa le miros. Iti multumesc mult, ideisiidei, pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      Iti doresc o zi minunata, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  8. Ooooo!
    In ciuda numelui, poezia nu este inclusa in admiratie!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iulie 2012

      Oh, imi pare nespus de rau, Vasile Dumitru! Mie imi place si trebuia sa fie, astazi, prezenta aici…
      Iti multumesc mult, Vasile Dumitru, pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      Iti doresc o zi minunata in continuare! 🙂

      Apreciază

  9. ginamihai

     /  4 Iulie 2012

    Ștef,
    Încerc să recompun olfactiv mireasma naturală a unui colț în care ai aduna mănunchiurile cu care ne răsfeți seară de seară.
    Cred că este un adevărat mic paradis!

    L-am recitit cu tristețe și respect pe Maestrul Octavian Paler.
    Seară parfumată în albastru!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Iulie 2012

      Sarut mana, doamna Gina,
      Acelasi sentiment, ca si dumneavoastra, il nutresc si eu, ori de care ori admir aceste picturi uluitoare. Deseori ma gandesc, ce bine ar fi daca s-ar putea impregna in picturi si mirosul imbatator al florilor si daca l-ai putea simti atunci cand le admiri, ar fi un adevarat miracol!
      Ma bucur foarte mult doamna Gina pentru ca v-a placut postarea mea.
      Va multumesc din tot sufletul meu, pentru ca ati fost astazi aici. O seara minunata, relaxanta, revigoranta si racoroasa, va doresc doamna Gina, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  10. Stefania,

    De fiecare data cand vizitez blogul dumneavoastra, sant surprins in modul cel mai placut (fermecator, poate e un cuvint mai potrivit, pentru frumusetea selectiei de arta, muzica, si cuvint)
    Noapte buna va doresc, si multumesc de ultimul ansamblu „Zodia Racului”

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Iulie 2012

      Buna, domnule George-B!
      Intai de toate, imi cer mii de scuze pentru ca, raspund cu intarziere, insa, abia acum am reusit sa ajung aici.
      Ma bucur foarte mult pentru ca va place ceea ce gasiti aici, in coltisorul meu drag si ma bucur ca intotdeauna veniti cu drag si sunte-ti binevenit oricand, cu mult drag.
      Va multumesc mult, domnule George-B, pentru cuvintele dumneavoastra frumoase si pentru aprecierea dumneavoastra. Ma simt onorata.
      Eu, va doresc o zi minunata, relaxanta si racoroasa daca este posibil!:)

      Apreciază

  11. Super tablouri cu fori, o advarata desfatare a privirii. O zi faina.

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Iulie 2012

      Ma bucur foarte mult, domnule pisicaru, ca va plac si aceste tablouri cu flori. Eu, va multumesc mult pentru vizita si pentru cuvintele dumneavoastra frumoase. O zi minunata, relaxanta si racoroasa, va doresc si eu! 🙂

      Apreciază

  12. Nu le prea am mai deloc cu zodiile, dar din pacate miscari de-ale racilor mi-s comune uneori, si nu e prea bine!! Inainte, tot inainte!)))

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Iulie 2012

      Nici eu, Marius, nu le am cu zodiile. Nu sunt nici superstitioasa si nici nu-mi citesc vreodata horoscopul, insa, ieri, fiind o zi foarte importanta pentru mine. Nu-i un secret atat de mare, s-au implinit niste ani de cand am venit si eu in lumea aceasta si de atunci incerc, clipa de clipa, s-o descopar si s-o inteleg si am marcat-o in stilul meu.
      Uneori, ca sa inaintezi, trebuie sa te intorci, iar racul o stie cel mai bine, iar drumul lui are un singur sens, spre inainte!
      Iti multumesc mult, Marius, pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit. Iti doresc, o zi minunata, relaxanta si racoroasa, daca este posibil! 🙂

      Apreciază

  13. Foarte frumoase picturi!

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Iulie 2012

      Ma bucur foarte mult, Cristi, pentru ca iti plac picturile.
      Iti multumesc mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      O zi minunata, relaxanta si racoroasa, daca este posibil, iti doresc cu mult drag, Cristi! 🙂

      Apreciază

  14. Sunt superbe Stefania! Eu cunosc persoane care au cusut goblenuri dupa picturile lui si juri ca sunt pictate. Ies pur si simplu magnifice!
    Seara placuta iti doresc! Te imbratisez cu mare drag!

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Iulie 2012

      Ma bucur foarte mult, Melly draga, pentru ca iti plac picturile. Oh, ce frumoase trebuie sa fie goblenurile, imi imaginez! Eu le ador!
      Trebuie sa-ti marturisesc ca, pe vremea cand eram inca la scoala, in vacante, eu faceam foarte mult lucrusoare dintr-astea de mana. Aveam un fel de norma impusa de mamica ( o femeie foarte severa, dar pe care o venerez si-i sunt recunoscatoare pentru ceea ce sunt, eu, astazi), in afara de tors caierul de lana, pentru ca nu am reusit sa invart fusul, am facut din toate cate putin si am cusut si eu doua goblenuri, cu cativa anisori in urma, reprezentand:”Fata pe stanca de F. Palizzi” si ” Carul cu boi de Nicolae Grigorescu”. Mamica mea a cusut mai multe, cu tema religioasa.
      Eu, nu mai am atat de mult timp la dispozitie, pur si simplu nu mai reusesc sa fac cate mi-as dori sa fac. Nu stiu ce se-ntampla cu mine sau cu timpul, unul din noi nu-i prea vrednic….
      Iti multumesc mult, Melly draga, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. Te imbratisez si eu cu mult drag si-ti doresc o seara minunata, revigoranta si racoroasa! 🙂

      Apreciază

      • Multumesc ca ai impartasit cu mine aceste amintiri.
        Te imbratisez cu drag!

        Apreciază

        • Stefania

           /  7 Iulie 2012

          Cu mult drag, le-am impartasit, Melly draga. Iti multumesc mult. Te imbratisez si eu cu mult drag.
          O zi minunata si relaxanta iti doresc! 🙂

          Apreciază

  15. Ce flori frumoase și ce inspirate sunt combinațiile de culori! Imi place, ca de fiecare dată si poezia pe care o alegi sau muzica cu care ne rasfeti. O seara racoroasa!

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Iulie 2012

      Asa este, gvarenberg2009, tare frumoase sunt aceste tablouri si mie, imi sunt tare dragi. Ma bucur foarte mult ca iti palace postarea mea. Iti multumesc mult, gvarenberg2009, pentru aprecierea ta si pentru gandul ce mi l-ai impartasit. Iti doresc o seara minunata, relaxanta, revigoranta si racoroasa, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  16. As vrea sa pot lua un tablou de aici si sa mi-l pun pe perete.

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Iulie 2012

      Oh, te cred, Razvy! Nu esti singular. Si eu mi-as dori cel putin unul, original, sa-l am pe perete. Dar, nu e timpul pierdut. Cine poate stii, ce ne aduce viitorul? Sa nu ne pierdem speranta!
      Ma bucur foarte mult ca iti place postarea mea.
      Iti multumesc mult Razvy. O seara minunata, relaxanta, revigoranta si racoroasa, iti doresc! 🙂

      Apreciază

  17. onlinefunland

     /  6 Iulie 2012

    Awesome Flowers + Sweet and cute poem !
    I like it !
    Wonderful Post !

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 Iulie 2012

      I am so glad that you like my post. Thank you very much for your kind words and appreciation. I wish you a wonderful day! 🙂

      Apreciază

  18. onlinefunland

     /  7 Iulie 2012

    You have very very unique and really so cute posts, I , indeed, love them…Accept my heartiest appreciation for your blog !
    And – Thanks a lot for your best wishes –
    If you have twitter account , I’ll follow you there too ,
    Have happy moments all through your life !

    Apreciază

    • Stefania

       /  7 Iulie 2012

      I am so happy for you like my blog and thank you very much for Is your appreciation.
      Unfortunately I do not have an account on any social network, than here on wordpress. And here you are always welcome with love!
      Have a wonderful day! Be blessed with good life and happiness in every moment! 🙂

      Apreciază

      • onlinefunland

         /  7 Iulie 2012

        If you like , I would say you should create an account at least on twitter and digg for the best promotion of your so wonderful blog !
        Have a happy time !

        Apreciază

        • Stefania

           /  7 Iulie 2012

          I never thought I did this. I’ll reflect a little on your proposal. I thank you very much for your idea and your appreciation.
          Have a happy time, you too! 🙂

          Apreciază

          • onlinefunland

             /  7 Iulie 2012

            Ok, Thanks

            Apreciază

            • Stefania

               /  8 Iulie 2012

              It’s my pleasure! Thank you so much!
              I wish you great Sunday! 🙂

              Apreciază

              • onlinefunland

                 /  8 Iulie 2012

                Thanks – And thanks for liking my blog continuously !
                All The Best !

                Apreciază

                • Stefania

                   /  8 Iulie 2012

                  I like all that is beautiful! I always am very happy and grateful for the achievements of my peers, and me also. Thank you so much for your kind words.
                  All the best for you! 🙂

                  Apreciază

  19. Minunate imagini (mereu le alegi aşa de frumos!) şi foarte faină poezia marelui O. Paler.Şi muzica….
    Îţi doresc un sfârşit de săptămână minunat, Ştefania! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  7 Iulie 2012

      Ma bucur foarte mult, Alex, ca iti place totul din postarea mea. In toate acestea lucrari, eu ma regasesc foarte mult.
      Iti multumesc mult, Alex pentru aprecierea ta.
      Iti doresc si eu un sfarsit de saptamana, minunat, relaxant, revigorant, racoros si multe multe bucurii, impreuna cu cei pe care ii iubesti tu cel mai mult! 🙂

      Apreciază

  20. Ritiu Maria

     /  8 Iulie 2012

    Cu putina intarziere, o sa incep cu traditionala urare LA MULTI ANI! si cu multumiri pentru ca ne „hranesti ” sufletele cu frumusetea descoperita de tine din colectiile de arta, pe care ne dorim si noi, macar pe aceasta cale, sa le avem aproape,
    Si eu am un „rac” in familie, este fiul meu, care pe 10 ,va avea ziua de nastere. Racii sunt oameni de o sensibilitate si de o profunzime aparte si chiar daca nu le merg intoideauna, toate ca pe „roate”, pana la urma, cu putina stradanie, toate se aseaza la locul lor, asa cum trebuie.
    Cred ca zbaterile vietii, fac frumusetea „drumului” pe care-l parcurgem si de noi depinde daca vom sti sa rezonam la frumusetile din jurul nostru fie ca ele sunt date de natura, fie ca sunt create de maestri ai artei muzicale, coloristice, literare si nu numai.
    Un gand bun, multa sanatate si sa fii iubita, pentru ca intr-adevar meriti.

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Iulie 2012

      Sarut mana, doamna Maria!
      Va multumesc din tot sufletul meu, pentru toate gandurile bune, pe care mi le adresati. Niciodata nu este tarziu pentru a primi si pentru a darui, ganduri bune, curate si din suflet date.
      Si eu ii doresc fiului dumneavoastra inca de pe acum, sa fie binecuvantat de Bunul Dumnezeu, cu multa sanatate, o viata frumoasa, cu impliniri si multe bucurii si sa va bucurati impreuna de toate binecuvantarile, care va sunt daruite, in fiecare clipa.
      Chiar daca noi racii, suntem putin mai sensibili, pana la urma, dovedim ca suntem puternici si infruntam cu brio situatiile neplacute.
      Sunt de aceeasi parere cu dumneavoastra, zbaterile vietii ne coloreaza viata si-o fac mai frumoasa daca traim cu multumire.
      Va multumesc inca o data, doamna Maria, pentru toate gandurile bune pe care mi le-ati adresat.
      O duminica minunata si odihnitore va doresc, in continuare! 🙂

      Apreciază

      • Ritiu Maria

         /  8 Iulie 2012

        Multumesc pentru gandurile bune, o sa-i transmit fiului meu urarile tale. Sa stii ca eu deja i-am trimis postarea ta, pentru zodia Racului si „buchetele ” de folori in avans pentru ziua lui.
        Esti minunata si ma bucur ca am ajuns sa te „descopar”.
        O seara minunata si plina de liniste.

        Apreciază

        • Stefania

           /  8 Iulie 2012

          Eu, va multumesc din tot sufletul meu, doamna Maria, pentru aprecierea dumneavoastra. Ma bucur nespus de mult, ca v-a placut postarea mea, incat s-o daruiti copilului dumneavoastra, acest lucru pentru mine inseamna foarte mult.
          Si dumneavoastra sunteti minunata si eu ma bucur foarte mult, ca sunteti aici si sunteti binevenita oricand, cu mult drag!
          O seara minunata cu pace si liniste in suflet va doresc si eu, doamna Maria! 🙂

          Apreciază

  21. Beautiful photography 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Iulie 2012

      Miss Sylvee, welcome here!
      I’m so glad that you like what you find here. Thank you so much for your visit here on my blog. You are always welcome with love! Have a wonderful day and all the best for you! 🙂

      Apreciază

  22. niki

     /  19 Iulie 2012

    Picturile sunt superbe! Cat despre melodie…imi este tare draga. Am dansat de multe ori vals pe ea si-mi amintesc cu drag de fiecare data cand o aud. Si pentru ca esti rac iti urez La Multi Ani ! Sa fi sanatoasa si sa reusesti in viata tot ce-ti doresti 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  19 Iulie 2012

      Ma bucur nespus de mult, niki, ca iti plac picturile si ma bucur si mai mult ca, Blue Danube, iti trezeste amintirile frumoase pe care le-ai trait. Si eu ador valsul. Iti multumesc din tot sufletul meu pentru urarea care mi-a ajuns la suflet. Urare pe care ti-o intorc inmiit, pentru fiecare clipa a vietii tale. Te imbratisez cu mult drag si-ti doresc, o zi minunata, in continuare! 🙂

      Apreciază

  23. În Sankt Petersburg, odată,
    Ameţeam ,în vals,o blândă fată
    Azi, pe la tine trecând
    Am retrăit sublimul gând.
    Voi mai trece, Ştefanio,
    La tine, simt viaţa „con brio”.
    Iar aerul tău tandru,, de silfidă,
    Mă-ndeamnă fericirii, să îi adaug,
    O nouă grijulie, de viaţă, cărămidă! 🙂

    Madi şi Onu

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 August 2012

      Ma bucur nespus de mult, Madi si Onu, ca, atunci cand treceti pe la mine, retraiti cele mai frumoase clipe pe care le-ati trait candva. Sunteti bineveniti intotdeauna cu mult drag! Ma bucur ca va simtiti bine aici.
      Va multumesc mult pentru aprecierea voastra, care ma onoreaza. O noapte linistita va doresc si un week-end superb! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
