Romanţa Verii

Ti-aduci aminte vara când tânarul noroc
Ne pârguia iubirea cu dogorâri de foc?
Rotunda nesfârsire de-azur ne-nfasura,
Si albul fetii tale de dor se-mpurpura.

Faptura ta cu linii curgând în mladieri
Si cu miscari agale topite-n adieri
Se profila armonic pe dulcile-aratari
De dealuri ondulate în adâncimi de zari.

Te daruise firea cu farmec ne-ntrecut
Si, buna ca pamântul din care ne-am nascut,
Împrastiai în preajma un har nelamurit
De roade pârguite pe dealul însorit.

Colina înflorita sub cerul straveziu,
Visând în val de ceata subtire si-albastriu,
Te-nvaluiam, frumoaso, ca-ntr-un fantastic fald
În larga revarsare a sufletului cald.

O boare racoroasa din umbra de molizi
Mi te-a facut deodata frumosii ochi sa-nchizi
Si-n fâlfâirea clipei, adânc ai suspinat, –
Pe gura ta, suspinul eu trist l-am sarutat.

Si-n vara când un soare fecund ne-nfasura
Si inimile-n pârga de dor le-nflacara,
Ni-am presimtit ca-n ceata de toamna si-n pustiu
Norocul nostru, scumpo, brumat de timpuriu.

poezie de Nichifor Crainic

Articol anterior

16 comentarii

  1. ASTA IMI E LIMITA: nu mai am alte cuvinte!
    FANTASTIC!

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 Iunie 2012

      Iti multumesc din tot sufletul meu, Vasile Dumitru, pentru aprecierea ta. Ma simt onorata!
      Iti doresc o noapte linistita! 🙂

      Apreciază

  2. Lovely. Big Hugs, Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Iunie 2012

      Micheline dear, thank you so much for your appreciation.
      Be blessed with much happiness!
      Have a wonderful day!
      Big hugs, Stefania ! 🙂

      Apreciază

  3. Superb Stefania! Cu Chopin alaturi as cutreiera toate cimpurile verii!
    Multumesc pentru aceste clipe de delectare!
    Te imbratisez cu drag

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Iunie 2012

      Pentru mie este o mare bucurie ca postarea mea este pe gustul tau, Melly draga.
      Ooo da! Ce frumos, Chopin este si printre favoritii mei, iar eu sunt in asentimentul tau. E minunat sa cutreieri campurile verii, pe acordurile muzicii lui!
      Eu, iti multumesc mult, Melly draga, pentru ca ai venit sa ne delectam impreuna.
      Te imbratisez si eu cu mult mult drag. O seara minunata iti doresc, Melly!

      Apreciază

  4. Sunt minunati macii.

    Apreciază

    • Stefania

       /  29 Iunie 2012

      Asa este, Cristi. Macii sunt, o splendoare! Trebuie sa-ti marturisesc ca, macii si toate florile de camp, iarba mare, spicele cerealelor, sunt florile mele favorite, care imi aduc multa veselie, incantare si fericire in suflet.
      Iti multumesc mult, Cristi! Ma bucur foarte mult pentru ca iti place postarea mea.
      O seara minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

  5. Iubire bibelou de portelan!

    Apreciază

    • Stefania

       /  30 Iunie 2012

      Ooo, DA. Ce frumos!, gandul dumneavoastra, domnule George-B, ce mi l-ati impartasit, imi aminteste de melodia celor de la Mondial. O melodie care imi place foarte mult. Si m-am gandit s-o ascultam impreuna, aici.
      Va multumesc mult, domnule George-B. O zi minunata, relaxanta si plina de bucurii va doresc! 🙂

      Apreciază

      • este una din melodiile si amintirile mele preferate din negura vremilor de mult apuse. Multumesc de gand la gand!

        Apreciază

        • Stefania

           /  30 Iunie 2012

          Ma bucur foarte mult daca aceasta melodie, de care chiar dumneavoastra mi-ati reamintit va trezeste cele mai frumoase amintiri pe care le-ati trait. E minunat cand avem amintiri frumoase.
          Eu, va multumesc mult, domnule George-B. O zi senina, vesela si relaxanta va doresc, cu mult drag! 🙂

          Apreciază

  6. Ritiu Maria

     /  8 Iulie 2012

    Iubirile si verile, sunt surse de „caldura”, ele iti amintesc de proaspata natura, oricat ai vrea sa tii buchetele de folori, ele vor avea petale care „mor”. Se pare ca am facut o strofa, fara sa ma straduiesc, dupa cum se vede postarile tale ma aduc in „stare” sa fiu creativa.
    In viata prinzi „natura” in palete coloristice, iar sufletul se armonizeaza cu divina muzica a lui Chopen si de aceasta data te-ai intrecut pe tine insuti.
    Pupici si sanatate.

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Iulie 2012

      Pentru mine este o mare bucurie, doamna Maria, sa aud ca postarile mele sunt benefice si ca va aduc bucurie in suflet, pentru ca eu asa va simt ca veniti cu multa bucurie, aici la mine si cu mult drag.
      Vedeti, dumneavoastra, doamna Maria, toate aceste postari ale mele mie imi incarca sufletul de frumos si le sunt recunoascatoare, pictorilor, poetilor si compozitorilor, pentru toate aceste frumuseti, pe care ei le creeaza pentru ca viata noastra sa fie mai frumoasa si nu in ultimul rand, ii sunt recunoscatoare lui Dumnezeu, pentru ca a ingaduit, ca noi sa beneficiem de toate aceste daruri minunate!
      Eu va multumesc din tot sufletul meu pentru toate gandurile bune pe care mi le adresati. Va imbratisez si eu cu mult drag si va doaresc mult mult bine, doamna Maria! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,987 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
