S-ar stinge mai curând

S-ar stinge mai curând un cer cu stele
Şi apele-ar seca pe orişiunde,
Şi soarele s-ar îneca în unde
Şi n-ar mai scânteia ca azi în ele;

Şi munţii mari cu înălţimi rebele
Tot mai curând în haos s-ar ascunde
Decât aş vrea să-mi fac spre-o blondă punte,
Spre-albaştrii ochi, cu dorurile mele.

Doi ochi căprui pe veci mă-ncătuşară,
Ceilalţi nici vii în faţa mea să-mi pară!
Şi nu mă-ncântă părul auriu.

Doi ochi căprui mi-ar lumina şi-n moarte,
Căci numai ei mi-s dăruiţi de soarte –
Doi aştri peste inimă să-i ştiu.

Sonet de Pierre de Ronsard
traducere de Pavel Darie

Articol următor

34 comentarii

  1. Bună. Ștefania! Eu am rămas la picturi și cum e foarte cald afară, mi-aș băga picioarele în apa de acolo 😀 A doua imagine însă îmi place cel mai mult. Mi-aș construi o căsuță acolo.

    Să ai o duminică minunată!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Iunie 2012

      Buna, Marin! 🙂
      Sunt in asentimentul tau. Si eu m-as racori putin in apa cascadei, ca tare cald mai este si la noi. Intr-adevar pictura preferata de tine este deosebita, peisajul este mirific si cred ca multora dintre noi, tare mult ne-ar mai placea sa ne contruim cel putin o cabana acolo.
      Ma bucur foarte mult ca iti plac picturile, Marin! Iti multumesc mult.
      O duminica minunata iti doresc si eu! 🙂

      Apreciază

  2. foarte frumos! imaginile sunt de vis! 🙂
    zi buna!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Iunie 2012

      Ma bucur atat de mult ca iti place totul, diverse.
      Iti multumesc mult pentru apreciere si pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O duminica minunata iti doresc si eu! 🙂

      Apreciază

  3. Multumesc de poezie, Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Iunie 2012

      Cu multa placere, Marius. Ma bucur foarte mult ca iti place poezia. Eu, iti multumesc mult, pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      Iti doresc o duminica minunata! 🙂

      Apreciază

  4. Servus!
    Ce poate fi mai frumos decat o vizita duminicala la Stefania?

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Iunie 2012

      Buna, Vasile Dumitru! 🙂
      Ce poate fi mai frumos cand, duminica la praz, am oaspeti de seama, oaspeti dragi, in casuta mea virtuala?
      Ma bucur mult ca iti place aici la mine si ma bucur mult ca revi cu multa placere si iti multumesc din tot sufletul meu.
      O duminica minunata iti doresc, in continuare, Vasile Dumitru! 🙂

      Apreciază

  5. Superb poemul de Rosard. Excelentă muzică şi foarte potrivită cu poemul şi picturile. Felicitări! Mă bucur mult când te vizitez, este o oază de calm şi frumuseţe aici la tine 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Iunie 2012

      Ma bucur foarte mult ca iti place totul, Roxana si ma bucur mult ca iti face placere sa revi cu drag.
      Eu, iti multumesc mult pentru apreciere. O duminica minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  6. Stefania, You bring peace through music, images, words. Thank you so much from all of us. Love, Micheline

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Iunie 2012

      Micheline, I am very happy because you like my post. Thank you with all my heart for your appreciation for being here. I wish you a wonderful day. Be blessed with good health and happiness. With love, Stefania! 🙂

      Apreciază

  7. Din nou o selectie deosebita de imagini, versuri si muzica! Te felicit pentru alegerile tale!
    O duminica placuta iti doresc!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Iunie 2012

      Ma bucur foarte mult, Vulpita, ca iti place postarea mea si iti multumesc din suflet pentru apreciere.
      Iti multumesc mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc si-o noua saptamana plina de reusite si multe bucurii! 🙂

      Apreciază

  8. Stefania, always beautiful- thank you for sharing this … love and blessings

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Iunie 2012

      Cynthia, I’m so happy that you like. Thank you so much for your appreciation and for being here. Have a wonderful day. Be blessed with good health, happiness and much love! 🙂

      Apreciază

  9. DiaMar bucataria galbena

     /  11 Iunie 2012

    Am avut un sfarsit de saptamana foarte,foarte incarcat si foarte obositor,nu am avut timp pentru nimic,nici macar pentru a-mi vizita prietenii.Acum insa s-a terminat,si am venit la tine si ceea ce am vazut ,citit si auzit m-a relaxat si mi-am incarcat bateriile pentru o perioada.Asa mi-as dori uneori sa evadez impreuna cu Diana mea iubita si cu sotul,departe de lumea aceasta dezlantuita,in liniste undeva.
    Te imbratisez prietena draga sufletului meu!

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Iunie 2012

      Imi pare nespus de rau, draga Mihaela, ca ai avut un sfarsit de saptamana, nu tocmai placut. Se mai intampla sa intervina situatii delicate, care ne dau programul cu care ne-am obisnuit, peste cap. Ma bucur foarte mult ca iti place sa vi la mine si ca te relaxeaza postarile mele.
      Asa mult imi place mie cand aud ca, petreci clipe frumoase cu familia ta si ca o rasfeti pe Diana, scumpa de ea.
      Iti multumesc mult , Mihaela draga pentru gandul ce mi l-ai impartasit. Te imbratisez cu mult drag si-ti doresc o seara minunata, impreuna cu familia ta draga! 🙂

      Apreciază

  10. Foarte frumoase.Imi plac mult culorile calde.

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Iunie 2012

      Bine ai venit Razvy! 🙂
      Ma bucur foarte mult ca iti place ce-ai gasit aici. Esti binevenit, oricand, cu mult drag.
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      O seara minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

  11. Aș selecta întreg poemul. Este superb!
    Și l-ai ”încadrat„ între niște peisaje minunate!
    Seară frumoasă, Ștef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Iunie 2012

      Sarut mana, doamna Gina! 🙂
      Ma bucur atat de mult ca va place totul. Va multumesc mult pentru apreciere si pentru gandul ce mi l-ati impartasit.
      O noapte linistita va doresc, doamna Gina, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  12. Si eu vreau sa evadez acolo 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Iunie 2012

      Ooo, Da! Si eu as vrea, Raluca draga, chiar in secunda asta sa fiu acolo! 🙂
      Iti multumesc mult. O seara minunata iti doresc cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  13. Very beautiful Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Iunie 2012

      Jenny, I am happy that you like. Thank you so much for your appreciation and to be here. Have a wonderful day and all the best. be blessed with happiness and love! 🙂

      Apreciază

  14. Thora

     /  13 Iunie 2012

    A 3-a imagine e preferata mea . Cred ca as fi in stare sa -mi pierd o zi intrega doar ptr a fotografia o asemenea cascada 🙂 . Sa ai o seara frumoasa 😀

    Apreciază

    • Stefania

       /  13 Iunie 2012

      Ma bucur foarte mult Thora ca iti plac picturile si pentru ca, ai una favorita. Intr-adevar este deosebita. Si mie tare mult mi-ar placea sa stau ore in sir, sa admir aceasta cascada si sa-i ascult simfonia….
      Iti multumesc mult Thoara, pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      O seara minunata iti doresc si eu, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  15. cornelia

     /  13 Iunie 2012

    Buna Stefania, cu placere am citit si recitit postarile tale, am regasit bucuriile, suferintele, durerile mele. Parte din ele le-am comentat cu prietenii mei spre surprinderea mea cuvinte care mi-au trecut prin minte nu o data ci ele poate sunt permanent in gandurile si pe buzele mele rostindu-le.Apropiatii mi-au spus ca sunt eu cu un alt nume. Nu as vrea sa aduc suparare pe chipul tau alegand si aducand cate un mic comentariu pe marginea a ceea ce am gasit si placut aici la tine in lumea ta celor care ma stiu, ma cunosc.

    Apreciază

    • Stefania

       /  13 Iunie 2012

      Buna Cornelia si bine ai venit, aici in coltisorul meu. 🙂
      Ma bucur foarte mult ca iti place ce ai gasit aici si esti binevenita, ori de cate ori iti face placere, cu mult drag.
      Cu totii trecem prin diferite situatii, important este sa nu ne lasam manipulate de ele si sa le infruntam si sa le depasim. Iar daca mai avem si prieteni, care ne sustin acest lucru este divin.
      Iti multumesc mult pentru vizita si pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  16. Ritiu Maria

     /  8 Iulie 2012

    Dupa cum se vede, nu prea am stat pe calculator, asa ca am intrat mai tarziu sa vizitez blogul si articolele tale nou aparute. Intodeauna ma simt bine in „casuta” ta, este primitoare, este frumoasa, are creatii care te ung la suflet, iar muzica poistata te indeamna la visare si la introspectie.
    Pot si eu sa „visez” ca sunt langa cascada si chiar, sa simt ca ma racoresc, dar cel mai important este ca, pot sa ma simt bine cu ce mi-a oferit viata pana acuma. Daca voi fi trista ca, eu nu pot sa-mi construiesc o cabana sau o vila intr-un peisaj mirific, nu fac altceva decat sa-mi amarasc zilele si atunci scopul ce ti l-ai dorit, prin aceasta postare, nu ar fi atins.
    Un gand bun si sa fii fericita.

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Iulie 2012

      Eu, ma bucur foarte mult, doamna Maria, ca veniti cu mult drag si ca va simtiti bine aici, in casuta mea draga.
      E bine sa mai lasam tristetea sa se odihneasca, daca tot timpul am trai in nemultumiri, incruntati, nervosi, suparati, atunci cand ne-am mai bucura de cate lucruri frumoase exista in viata noastra?
      Va multumesc mult doamna Maria pentru gandul bun ce mi-l adresati de foiecare data. acelasi gand bun vi-l intorc si eu inmiit, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,973 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
