Mamei

Din vremile apuse si-atat de fericite,
Aducerile-aminte adesea ma-mpresoara.
Ce de viata-n urma! … Ca un potop ma-nghite
Comoara mea de visuri, pierduta mea comoara
Din vremile apuse si-atat de fericite!

Cum se desfac, din noapte, icoane vechi si sfinte!
Si ca din carti, trecutul fantastic mi s-asterne,
Atatea dulci vedenii imi picura in minte,
Cu durerosul farmec al pierderii eterne! …
Cum se desfac, din noapte, icoane vechi si sfinte!

Figura ta cuminte, duioasa si senina,
Rasare, scumpa mama, din vremile acelea,
Ca o madona sfanta, scaldata in lumina.
Ce clara sta-n pervazul copilariei mele
Figura ta cuminte, duioasa si senina!

O lene grea se lasa din cerul cald de vara.
De soare-i plina casa. Tu-ncet, pasind pe scanduri,
Lasi storurile groase si dai mustele-afara.
Apoi, prostii de-a mele asculti si cazi pe ganduri.
O lene grea se lasa din cerul cald de vara.

Curg valuri mari de umbra si se-mpanzesc pe vale.
Din ses, privim spre codru, cum soarele se-neaca.
In mirosul de iarba, tacuti pasim agale,
Si bolta racorita mai jos parca s-apleaca,
Curg valuri mari de umbra si se-mpanzesc pe vale.

Stai dreapta-n strana vechii biserici de la tara;
Eu bat la sfinti matanii, si-i pup, si-i rog cuminte,
Cum blandele-ti povete de mic ma invatara.
Tu, palida-n extazul induiosarii sfinte,
Stai dreapta-n strana vechii biserici de la tara.

Din carti cu slova veche si cu figuri frumoase,
O lume ca de visuri, cu totul minunata,
Mi-o scoti si pe-ndelete incepi a mi-o descoase.
Cat farmec e-n aceasta viata adunata
Din carti cu slova veche si cu figuri frumoase!

La patul meu, tacuta, veghind neadormita,
Incet pe fruntea-mi arsa de friguri, mana-ti luneci,
In mine-ti sta viata … intreaga ta ursita,
Si dupa cum mi-s ochii, te bucuri sau te-ntuneci,
La patul meu, tacuta, veghind neadormita.

Din cati copii pe lume-s, nici unul nu-i ca mine.
Si cat ma vezi de mare in planurile tale! …
La zodii chiar s-arata cum am s-ajung de bine,
Si ce mariri m-asteapta in norocoasa-mi cale!
Din cati copii pe lume-s, nici unul nu-i ca mine …

Ce dureros se stinse desarta-ti asteptare!
Pierdut, te vad, din cruda vietii vijelie,
Nenorocita mama si plang ca nu-s in stare
O slaba mangaiere sa-ti dau, cat de tarzie,
Ce dureros se stinse desarta-ti asteptare!

De fiul tau departe, stinghera si trudita,
Nemaiavand puterea de-a te ruga si plange,
Azi iti privesti, cu sila, viata amagita,
Cum a ramas pustie si cat de trist se stange,
De fiul tau departe, stinghera si trudita.

Ca pete mari de umbra pe-o miriste uscata,
Asa, pe-a noastra urma, trec stoluri lungi de ganduri.
Nimic nu mai exista din cate-au fost odata,
S-asupra noastra anii pustii trec, randuri-randuri,
Ca pete mari de umbra pe-o miriste uscata.

Alexandru Vlahuta

Articol anterior
Articol următor

38 comentarii

  1. Frumoase versuri. Gânduri dragi, pentru cele mai dragi fiinţe! Dumnezeu să le ţină sănătoase pe toate mamele din lume!
    Numai bine!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Ma bucur foarte mult ca iti plac versurile, Alex. Asa este, gandurile frumoase si mie, mereu mi se indreapta spre cele mai dragi fiinte din lume, care cu vocea si vorbele lor, ne ating sufletul si ni-l mangaie, ni-l alina, ne incurajeaza, ne sprijina si ne sunt alaturi, in orice situatie.
      Fie ca Bunul Dumnezeu sa le binecuvanteze pe toate mamele din intreaga lume, cu multa sanatate, pentru ca tare mult le iubim si n-am vrea sa sufere de dureri.
      Iti multumesc mult Alex, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O zi minunata iti doresc in continuare si multa sanatate, fericire, impliniri si multe multe bucurii, tuturor femeilor din familia ta…

      Apreciază

  2. La multi ani, multa sanatate si fericire! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Iti multumesc tare mult, diverse, pentru urare. Urarile ti le intorc inmiit, pentru tine si pentru toate femeile din familia ta, cu mult drag! O zi minunata iti doresc, diverse! 🙂

      Apreciază

  3. La multi ani!!O primavara minunata alaturi de cei dragi!!!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Bine ai venit, ktalinoo, aici in coltisorul meu! 🙂

      Iti multumesc mult pentru urare, ktalinoo. Urare pe care ti-o intorc cu mult drag, pentru tine si pentru toate femeile din familia ta si o primavara frumoasa tuturor! 🙂
      O zi minunata iti doresc, ktalinoo! 🙂

      Apreciază

  4. convietuire

     /  8 Martie 2012

    De veghe mereu… când suntem mici şi chiar şi când creştem… Frângerea mâinilor când nu ne este bine…
    Mama – picătura care dă sens vieţii, luminii!
    Frumos, Ştefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Asa e, Oana, ai perfecta dreptate in tot ceea ce spui. Mama, nume sfant, care mereu e ingrijorata pentru noi…
      Mi-am amintit acum cateva versuri, dintr-o cantare… si mi-e drag sa le impartasesc cu voi, dragii mei…

      Daca mai ai in lume azi o mama,
      Inca mai poti sa te numesti copil.
      Daca-ti traiesc chiar amandoi parintii,
      Mai poti sa simti ca inca esti copil.
      Daca ai harul si i-ti traieste mama,
      S-o pretuiesti si vei fi fericit.
      Daca-ti traiesc chiar amandoi parintii.
      Tu ai cui sa spui, atunci cand esti mahnit.
      Mai poti sa le saruti acea mana
      Ce ingrijorandu-se adesea a obosit,
      Cu dragoste i-ai dreapta si o saruta
      Caci pentru tine a imbatranit.
      Mai poti sa-i dai si azi florile iubirii…

      Iti multumesc mult Oana. iar pentru tine, iti daruiesc din sufletul meu si cu mult drag un buchetel de flori…

      O zi minunata iti doresc, Oana! 🙂

      Apreciază

  5. La multi ani!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Bine ai venit, fosile, aici in coltisorul meu! 🙂

      Iti multumesc mult pentru urare! Urare pe care ti-o intorc cu mult drag, pentru tine si pentru toate femeile din familia ta draga.
      O zi minunata iti doresc, fosile! 🙂

      Apreciază

  6. La multi ani si tie Stef!!! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Iti multumesc mult draga tink3rbe11, pentru urare. Urare pe care ti-o intorc cu mult drag pentru tine si toate femeile din familia ta drga si iti daruiesc din tot sufletul meu acest buchetel de flori… O zi minunata iti doresc tink3rbe11, in continuare! 🙂

      Apreciază

      • oooo…sarumana…arata….minunat!!!!

        Apreciază

        • Stefania

           /  8 Martie 2012

          Ma bucur foarte mult ca iti place tink3rbe11 🙂 Te imbratisez cu mult drag, tink3rbe11 … O seara frumoasa iti doresc si inca un buchetel, pentru tine si fetita ta draga… cu mult drag.

          Apreciază

  7. Foarte frumos omagiu. La multi ani! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Ma bucur tare mult ca iti place Cristi! Iti multumesc mult pentru urare. Urare pe care ti-o intorc cu mult drag, pentru tine si pentru toate femeile din familia ta draga. O zi minunata iti doresc in continuare, Cristi! 🙂

      Apreciază

  8. la multi ani tie si sa ti-o tina Dumnezeu sanatoasa pe mama ta multi ani frumosi 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Iti multumesc mult Rokssana draga pentru urare. Urare pe care ti-o intorc si eu cu mult mult drag. Fie ca Bunul Dumnezeu sa o binecuvateze cu multa sanatate si pe mamica ta si pe fiica ta si pe toate mamele din lumea intreaga.
      Iti daruiesc Rokssana, din tot sufletul meu, un buchetel de flori… Te imbratisez cu mult drag si iti doresc o zi frumoasa in continuare…

      Apreciază

  9. din pacate, mama a plecat 😦
    sarata-ti mama si nu pierde nicio ocazie sa-i spui cat de mult o iubesti…..
    de fiica mea sunt mandra …ma laud putin? ma laud tie, ca mi-esti draga 🙂
    http://woman2woman.ro/2012/03/07/portret-de-vedeta-luiza-udrea/

    seara frumoasa Stefania 🙂 te pup….

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Imi pare sincer rau, Rokssana draga, pentru mamica ta, stiu ca te vegheaza, de acolo…
      Iti multumesc mult pentru indem intelep. O sarut si am grija de ea, caci mi-e tare draga, ea ne-a crescut singurica sarmana, pe trei copii, inca de mici, dar acum, din pacate e foarte bolnava. Ieri am petrecut mai bine de patru ore alaturi de ea, in ambulatoriu la spital, intrase in fibrilatii si cu greu au stabilizat-o medicii. Nici acum nu ii este bine. Dar Dumnezeu este mare, in el ne este nadejdea noastra si speranta ca o sa ne-o mai lase langa noi. Medicii sunt rezervati…

      Si mie mi-e tare draga fiica ta, Rokssana. De cand stiu unde o pot vedea, o urmaresc cu mult drag si mi-e tare drag s-o vad si sa-i ascult vocea si prin ea, te vad pe tine. Si voi imi sunte-ti tare dragi.
      Fii mandra de fiica ta, mereu.
      Pentru voi cu mult drag, un buchetel de flori…

      Apreciază

      • imi pare rau sa aud asta 😦 sunt alaturi de tine si-ti trimit gandurile mele bune….stiu ca ti-e greu, cu ajutorul lui Dumnezeu sa speram ca va fi bine…sa nu-ti pierzi speranta , te rog !

        multumesc pentru floricele si pentru vorbele frumoase…te imbratisez cu drag si ma gandesc la tine…

        Apreciază

        • Stefania

           /  8 Martie 2012

          Uneori, viata-i tare nedreapta, Rokssana. Nu-mi pierd speranta si am credinta, ca Bunul Dumnezeu, va lucra asa cum sa fie bine pentru noi toti. Ma doare sufletul, cand o vad cum se chinuie… .
          Eu, iti multumesc din tot sufletul meu Rokssana draga, pentru gandurile bune pe care mi le adresezi si pentru sustinere si pentru melodia frumoasa.
          Te pup si te imbratisez cu mult drag….

          Apreciază

  10. Este atâta candoarea în gândurile tale,Ștef!
    Acum sunt în mare grabă, promit să fac un popas liniștit, să citesc cu ochii sufletului, să-mi odihnesc privirea în culorile pânzelor pe care cu atâta grijă le alegi.
    La mulți ani de gânduri bune!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Sarut mana, doamna Gina! 🙂
      Ma bucur foarte mult ca va place si va simtit bine aici, in coltisorul meu si sunteti binvenita oricand, cu mult mult drag.
      Si eu va doresc din tot sufletul meu, La multi ani! binecuvantati cu multa sanatate, impliniri si multe multe bucurii, de asemnenea aceleasi ganduri bune doresc si pentru toate femeile din familia d-voastra draga, cu mult drag
      Va multumesc mult, doamna Gina, pentru gandurile calde pe care mi le-ati impartasit. O seara minunata va doresc si un buchetel de flori, pe care vi-l daruiesc din tot sufletul meu, cu mult drag…:)

      Apreciază

  11. La multi ani, Stefania! Tie si tuturor femeilor din viata ta si care intra pe acest blog. O seara minunata!

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Iti multumesc mult, Marin, pentru urare. Urare pe care ti-o intorc, cu drag, pentru tine si pentru toate femeile din familia ta draga. O seara minunata iti doresc si eu, Marin! 🙂

      Apreciază

  12. Idrille

     /  8 Martie 2012

    la multi ani tuturor femeilor !

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      La multi ani, iti doresc si eu Idrille, binecuvantati cu multa sanatate, impliniri si multe multe bucurii, de asemnenea, aceleasi ganduri bune le doresc tuturor femeilor din familia ta draga, cu mult drag…
      Iti multumesc mult Idrille, pentru urarea ce mi-ai impartasit-o. O seara frumoasa iti doresc si un buchetel de flori, cu mult drag…

      Apreciază

  13. Sper ca si tu ai avut o zi de 8 Martie minunata, cu flori, veselie si toti cei dragi în jurul tau! înca o data La multi ani!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Martie 2012

      Si eu va doresc din tot sufletul meu, doamna Carmen , La multi ani, binecuvantati cu sanatate, impliniri si multe multe bucurii. Am avut o zi de 8 Martie, reusita, in care am primit de toate… mesaje si urari prietenesti, calde, incurajari, sustineri, imbratisari–de la oamenii minunati, oameni dragi sufletului meu… si ma bucur enorm de mult, ca existati cu totii! 🙂
      Va multumesc mult doamna Carmen pentru gandurile calde pe care mi le-ati impartasit. O zi minunata va doresc si va daruiesc din sufletul meu, cu mult drag un buchetel de flori.
      ( va rog frumos sa imi scuzati intarzierea, dar din motive obiective, am ajuns putin mai greu aici)

      Apreciază

  14. Superbe picturi si versuri! 🙂
    Iti doresc multa sanatate si bucurii alaturi de cei dragi!
    La Multi Ani draga Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Martie 2012

      Ma bucur foarte mult ca iti place totul Melly. Iti multumesc mult. Si eu iti doresc din tot sufletul meu, multa sanatate, impliniri si multe multe bucurii impreuna cu cei dragi ai tai! 🙂
      La multi ani, draga Melly. O seara minunata iti doresc si iti daruiesc din tot sufletul meu un buchetel de flori, cu mult drag.

      Apreciază

  15. Am revenit, m-am uitat cu drag, am recitit și am furat un firicel albastru!
    Să ai o seară lină, Ștef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Martie 2012

      Sarut mana, doamna Gina… 🙂
      Ma bucur foarte mult ca ati revenit si ca va place si va multumesc mult si pentru gandul ce mi l-ati impatrasit, iar eu va daruiesc din tot sufletul meu, cu mult drag, un buchetel de flori…
      O noapte linistita va doresc si eu doamna Gina… !

      Apreciază

  1. Flori, femei, dragoste şi înţelepciune « • Gabriela Elena •
  2. O istorie românească în versuri III « Hidalgo
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 385,077 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

    Im Gegenlicht

    All the Colorful Stories

    happiness

    Mount Kidd twilight

    The last post

    A line in the sea

    Go Green

    Green eyed tree monster

    Towards Mynydd Tal-y-mignedd from the Prince of Wales quarry

    cleddau reflections

    Mai multe poze
  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
