Primăvara

Primejdii dulci alcătuind sub gene,
mi te iveşti istovitor de dulce
cu sânii bulbucaţi zvâcnind să culce
pe ei sărutul lutului, alene.

Te stingi încet din mine, iară
sub piept loveşte-n căldărim o minge
şi ziua pe trotuare se prelinge,
lăsând în urmă-i iz de primăvară.

Alături de mocirlele uscate
ies pomii toţi cu trunchiurile-n floare
Hei… zi cu soare-n zare, spune-mi oare
cam câte fete-s astăzi deflorate?

Un orizont pierdut, cu buze roşii
sărută-n creştet noaptea pe hotare
Cocoarele revin din depărtare
şi mor în primăvară ofticoşii…

poezie de Nichita Stănescu-februarie 1955

Articol anterior
Articol următor

34 comentarii

  1. Ai un blog superb!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Martie 2012

      Bine ai venit Dana! 🙂
      Ma bucur foarte mult ca iti place. Esti binevenita oricand.
      Iti multumesc mult pentru apreciere. O seara frumoasa iti doresc, Dana!:)

      Apreciază

  2. Ai aranjat foarte bine astazi primavara in drepturi depline pe blogul tau. 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Martie 2012

      Ma bucur foarte mult ca iti place, Cristi. Am incercat si eu, in stilul meu, sa-i fiu recunoscatoare pentru toate frumusetile cu care ne incanta ea sufletele noastre!
      Iti multumesc mult, Cristi! O seara minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

  3. Buna seara, Stefania! E adevarat ca oricat de mult mi-ar placea primavara, tot catre iarna ma imbie simturile. ARticolul tau insa e unul delicat ca ghioceii 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Martie 2012

      Buna seara, Marin! 🙂
      O, dar tu esti chiar indragostit de iarna, Marin. Sincera sa fiu, mie imi plac toate anotimpurile si incerc sa ma bucur din plin de toate frumusetile cu care ne rasfata, fiecare in parte, insa, anotimpul meu preferat este vara si florile de camp.
      Iti multumesc mult pentru frumoasa melodia, imi place, si pentru apreciere, ma bucur mult ca iti place.
      O seara minunata iti doresc, Marin! 🙂

      Apreciază

  4. Sa ne bucuram de primavara! 🙂
    Sa ai o saptamana usoara!

    Apreciază

    • Stefania

       /  4 Martie 2012

      Sunt absolut de acord cu tine, diverse, sa ne bucuram din plin, de toate frumusetile cu care suntem binecuvantati.

      Iti multumesc mult, diverse. O seara minunata si-o noua saptamana usoara si tie iti doresc! 🙂

      Apreciază

  5. draga Stefania, tablourile pe care le-ai ales în aceasta postare sunt superbe!
    Multumesc pentru frumoasa aducere aminte a versurilor lui Stanescu!
    Noapte buna! iar mânie, sa pasesti în noua saptamâna, vesela si cu buna dispozitie!

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Martie 2012

      Ma bucur foarte mult doamna Carmen, ca va place totul. Toate acestea mie imi incanta sufletul si-mi fac bine.
      Eu, va multumesc mult pentru apreciere si gandul ce mi l-ati impartasit, mi-a atins sufletul.
      O zi minunata, iar noua saptamana in care tocmai am pasit, sa va aduca numai impliniri si multe multe bucurii! 🙂

      Apreciază

  6. convietuire

     /  5 Martie 2012

    Fragmente de frumos.
    Mulţumim că le aduni (şi) pentru noi!

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Martie 2012

      Ma bucur foarte mult ca iti place, Oana! Mie toate acestea imi creeaza o stare de bine.
      Eu, iti multumesc din tot sufletul meu, pentru gandurile frumoase pe care mi le-ai impartasit. O seara minunata iti doresc, si o saptamana plina de impliniri si bucurii! 🙂

      Apreciază

  7. Ștef,
    Ca de obicei, ai adunat, laolaltă, cu talent și grație, flori , versuri, muzică, gânduri.
    p.s. vineri am citit de două ori poemul pe care l-ai posta. Îmi place mult!.

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Martie 2012

      Ma bucur foarte mult, doamna Gina, ca va place totul.
      Mie toate astea imi aduc bucurie si va marturisesc sincer, bucuria din sufletul meu este infinit mai mare, cand si oamenilor minunati, asa ca d-voastra, ce vin aici, in coltisorul meu, se bucura impreuna cu mine, de aceste frumuseti si care mi-e tare drag sa le impartasesc tuturor.
      Si mie imi place poemul, foarte mult… e atat de profund… si ma face sa reflectez mai mult asupra vietii! 🙂
      Va multumesc mult doamna Gina pentru gandurile d-voastra bune pe care mi le impartasiti, care imi ating sufletul.
      O seara minunata va doresc doamna Gina, iar in noua saptamana sa aveti parte numai de impliniri si multe bucurii! 🙂

      Apreciază

  8. Arata minunat primavara la tine …abia astept sa vad dealurile inverzite si florile .

    Apreciază

    • Stefania

       /  5 Martie 2012

      Ma bucur tare mult ca iti place, draga tink3rbe11… si eu o astept cu multa nerabdare. 🙂
      Daca ieri, in atmosfera, caldura soarelui a generat un aer preponderent primavaratic, azi dimineata, am vrut sa fac si eu pe grozava, ma credeam curajoasa asemeni ghioceilor si am trecut la tinuta putin mai de primavara, dar m-am inselat… gerul m-a cam piscat de obraji… el, inca se ma tine tare pe pozitie…

      Iti multumesc mult, tink3rbe11, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

      • Pana joi nu mai fa acte de curaj…pana nu transpiri…lasa asa cum esti

        Apreciază

        • Stefania

           /  5 Martie 2012

          Iti multumesc mult, mult , tink3rbe11, pentru sfat. Deja mi-am si pregatit din nou tinuta de iarna. Astazi am cam zgribulit. Pana ce nu mai vad nici un petic de zapada, doar pamantul inverzit – n-o s-o mai fac pe grozava…
          O noapte linistita iti doresc, draga tink3rbe11! 🙂

          Apreciază

  9. Frumos început de primăvară, cu picturi minunate, cu versuri şi muzică ce bucură sufletul.
    Numai bine îţi doresc, Ştefania! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 Martie 2012

      Ma bucur foarte mult ca iti place totul Alex. Am incercat si eu, asa in stilul meu, sa intampin pe frumoasa Primavara, care zi dupa zi isi face tot mai simtita prezenta… si sa-i fiu recunoscatoare, pentru toate frumusetile pe care ni le va darui in curand.

      Iti multumesc mult Alex pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O zi minunata iti doresc! 🙂

      Apreciază

  10. seara frumoasa Stefania 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 Martie 2012

      Iti multumesc din tot sufletul meu, Rokssana draga, pentru acest minunat cadou, care-mi atinge sufletul si mi-l alina. E uluitor!

      O seara minunata iti doresc si eu, Rokssana draga! 🙂

      Apreciază

  11. te imbratisez 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 Martie 2012

      Si eu te imbratisez cu mult drag, Rokssana si-ti doresc o seara minunata, impreuna cu cei dragi! 🙂

      Apreciază

  12. Trecusem doar să fur un fir de culoare..am zărit ultimul buchet- am luat toți clopoțeii!
    O zi însorită, Ștef!

    Apreciază

    • Stefania

       /  7 Martie 2012

      Sarut mana, doamna Gina… 🙂
      Ma bucura foarte mult vizita d-voastra si-mi incanta sufletul.
      Acest buchetel, vi-l ofer din tot sufletul meu ( chiar daca e virtual)…
      Va multumesc mult, mult doamna Gina, pentru gandurile d-voastra calde, pe care mi le adresati!
      O seara minunata va doresc! 🙂

      Apreciază

  13. muzica clasica e superba..ma bucur ca mai gasesc oameni care o asculta:)…din pacate azi sunt din ce in ce mai putini.
    weekend placut va urez!!!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Martie 2012

      Si eu ma bucur foarte mult, ktalinoo ca iti place si tie muzica, clasica si inca la foarte multi semeni ai nostri. Eu am descoperit-o pentru prima data cand aveam doar noua anisori, mi-a atins sufletul, m-a cucerit si de atunci o port in suflet. Mie imi plac inca foarte mult si alte genuri muzicale, insa muzica sufletului meu este si va ramane pentru totdeauna muzica, clasica.
      Iti multumesc mult ktalinoo, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O zi minunata iti doresc si un week-end superb! 🙂

      Apreciază

  14. inaeh

     /  21 Martie 2012

    Foarte frumos Stefania,ai ales domenii care iti plac ,intrebarea este:exista cineva care sa nu iubeasca arta,frumosul?,vreau sa cred ca raspunsul este ‘nu’.

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 Martie 2012

      Asa este, Ina, am ales doar ce-mi place si face bine sufletului meu.
      Buna intrebarea ta si eu am convingerea ca nu exista nimeni pe aceasta lume, caruia sa nu-i placa, arta si frumosul. Trebuie sa fie o persoana extrem de morocanoasa, narcisista si inversunata, incat sa nu-i placa sau sa nu-i intre nimeni in voie, ceea ce vreau eu sa cred ca nu exista astfel de persoane.
      Iti multumesc mult, Ina. O zi minunata iti doresc, cu drag! 🙂

      Apreciază

  1. Mit și mister II « Hidalgo
  2. Lecţia de patriotism « • Gabriela Elena •
  3. la multi ani ! | Rokssana's Blog
  4. Printre rime și catrene I « Hidalgo
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 385,159 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

    Ridiculous

    Color explosion

    JWL8376  Cuckoo..

    Desert River Clouds

    Dragonfly

    Chrysis duo

    Smoky Mountain Blaze

    Out and up.......

    apricot jam _ week 25/52

    Peaceful

    Mai multe poze
  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
