Spirit liber


Pot doar visa sa fiu un spirit liber,
Si trupul meu eliberat sa fie,
Sa fiu busola gandurilor mele
Sa nu ma mai supun cu strasnicie.

Cui ma supun? Doar mie totdeauna,
Prin ridicari de ziduri, baricade,
Prea multe interdictii si cutume
In loc de libertate si arcade.

Voi face-n zid doar arce ogivale
Sa trec fara de teama spre senin,
Sa intalnesc sub cerul libertatii
Si om, si pom, si floare, si destin.

E-atat de scurt popasul pe pamant,
Sa nu mai zabovesc macar o clipa,
Sa-mi daruiesc ce nu mi-am daruit,
Sublimul zbor pe-a gandului aripa.

E-atata frumusete-n jurul meu,
O lume incarcata de splendoare,
Doar ochii mari si gandul sa deschid
Si pot pleca in zbor de incercare…

poezie de Iulia Comaniciu

16 comentarii

  1. Superbe imagini insotite de versuri pe masura! 🙂
    Duminica placuta!

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Februarie 2012

      Ma bucur tare mult ca iti plac si picturile si versurile, diverse!
      Iti multumesc mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit.
      O duminica minunata si insorita, asa cum este acum, la noi, iti doresc si eu tie! 🙂

      Apreciază

  2. Adancul necurmat al iubirii

    Am incercat mereu sa aflu pacea,
    Am cautat-o inlauntrul meu,
    Am rascolit prin amintiri si vise
    Si am gasit doar cerul meu, mereu…

    Doar cerul meu. Albastru infinit,
    Si dincolo de-albastru, Dumnezeu.
    De-acolo pan-aici, intr-o secunda
    Nici o distanta;numai cer si eu…

    Pe aripa de suflet ma inalt,
    Iubind ce-mi este dat, fara oprire,
    Iubindu-L mai intai pe Dumnezeu
    Ce m-a vegheat mereu de la sosire…

    A fost cu mine cand eram copil,
    Cand, tanara, iubire-am intalnit,
    Cand greu mi-a fost pe cale deseori,
    EL niciodata nu m-a parasit.

    de Iulia Comaniciu

    weekend minunat sa ai Stefania 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Februarie 2012

      Iti multumesc mult Rokssana draga pentru poezia care mi-ai impartasit-o, pentru mine este ca o revelatie.
      Imi plac mult poeziile Iuliei Comanici, ma regasesc in ele.

      Asteptare

      Ajung mereu la-ncrucisari de drumuri
      Desi tin drumul drept si nevazut.
      In urma mea se-nchid in amintire,
      Dorinte stinse, patimi si trecut.

      Ferec in casa inimii, in suflet
      Acel dor de iubire nesfarsit
      Ce ma-nsoteste-n noaptea-ziua vietii,
      Din primii zori si pana-n asfintit.

      Singuratate in tumultul vietii,
      Destin pecetluit de Dumnezeu
      Rani ce se-nchid si se deschid in suflet
      Sperante ce renasc si pier mereu.

      Astept un maine. Orice om astepta.
      Astept de-atunci si pana spre tarziu.
      Astept o stea. E steaua mea Polara?
      Sau alta calauza din pustiu?
      poezie de Iulia Comaniciu

      Te imbratisez cu mult drag. O duminica minunata si insorita si mai blanda, asa cum este acum la noi iti doresc draga Rokssana! 🙂

      Apreciază

  3. frumose imagini dar si versuri!

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Februarie 2012

      Ma bucur tare mult ca iti plac Diana si imaginile si versurile! 🙂
      Iti multumesc mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O duminica minunata si insorita iti doresc Diana! 🙂

      Apreciază

  4. Frumoase versuri si imagini! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  12 Februarie 2012

      Ma bucur tare mult Cristi ca iti plac si picturile si versurile. Eu ma regasesc foare mult in versurile Iuliei Comaniciu. 🙂
      Iti multumesc mult Cristi pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O duminica minunata si insorita iti doresc! 🙂

      Apreciază

  5. Iulia Comaniciu

     /  17 Februarie 2012

    Iti multumesc Stefania!.Ziua de astazi este mai frumoasa datorita tie.Eu nu le spun „poeziile mele”,ci o parte din sufletul meu…
    Sa ramai asa cum esti mereu…Dumnezeu si planeta Pamant au nevoie de oameni ca tine.Si,este bine ca imparti cu altii frumusetea sufletului tau.Sa ai parte de bucurii si liniste sufleteasca,iar cand ai timp cauta poezia „Am cautat iubirea” a lui Costache Ioanid.

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Februarie 2012

      Eu, iti multumesc mult Iulia, pentru ca tu imi inseninezi si infrumuzetezi fiecare zi cu poeziile tale, care se simt ca sunt bucatele din sufletul tau bun iar pentru mine hrana spirituala si ma bucur ca exista oameni ca si tine dupa care tanjim sa-i intalnim! Dumnezeu sa te binecuvateze cu tot cei mai bun si frumos pe lumea aceasta sa ai parte de multe bucurii si liniste sufleteasca.
      Iti multumesc mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit si pentru frumoasa recomandare a poeziei lui Costache Ioanid, si iti marturisesc ca si poeziile sale, eu le citesc cu mult drag.

      Costache Ioanid – Am cautat iubirea

      Am cautat iubirea ca pe-o cetate sfînta
      ca pe un cer de cîntec în lumea de dureri.
      Am dat navala-n lume spre tot ce ochiu-ncînta.
      Si-am întîlnit durerea. Dar cerul nicaieri.

      Am cautat iubirea ca patrie voioasa
      ca pe-un pamînt edenic de pace troienit,
      sa spun odata clipei: “Ramîi, esti prea frumoasa!”
      Si-am strabatut pamîntul, dar pace n-am gasit.

      Am cautat iubirea ca pe un cer al firii.
      Si-am vrut sa-i ies în cale cu ramuri de finic,
      sa sorb din cupa lumii nectarul fericirii.
      Si-am spart în tandari cupa, caci n-am gasit nimic.

      Am cautat zadarnic. Dar într-o primavara,
      am întîlnit în cale deodata un drumet.
      Pe umerii Lui trudnici purta o grea povara,
      o sarcina de zdrente si cioburi fara pret.

      Trecea pe-o cararuie întîmpinînd batjocuri,
      lasînd sa-i rupa cîinii din haina cîte-un fald.
      Urca pe colti de stînca. Si-n urma Lui, pe-alocuri,
      vedeai pe piatra rece sclipiri de sînge cald.

      Si totusi în privire avea un cer de taina
      cum n-am vazut în lume în ochii nimanui.
      Si-am vrut sa-i smulg povara. Dar am cazut cu spaima,
      caci mult prea grea era povara Lui.

      M-am ridicat degraba si L-am ajuns din urma
      sa aflu ce comoara în sarcina a strîns.
      Dar am simtit ca viata ca de-un prapad se curma,
      cînd am privit prin zdrente cutremurat de plîns.

      Caci se vedea-n comoara un clocot ca de cloaca,
      un clocotit de drojdii, un spumeg de scursuri.
      Tot ce-i murdar si putred în lumea asta-ntreaga
      vuia strivind grumazul sarmanei Lui fapturi.

      -Dar unde duci straine povara Ta ciudata,
      povara de osînda sub care-atît Te-apleci?
      am întrebat, drumetul. Si El mi-a spus în soapta:
      -Spre apele uitarii, ca s-o arunc pe veci…

      -Dar tu, vorbi strainul, urcînd încet privirea,
      dar tu pe cine cauti înnourat si crunt?
      -Eu… am soptit în sila, eu… cautam iubirea…
      -Iubirea? … fu raspunsul strainului. Eu sunt…

      O zi minunata iti doresc Iulia si te mai astept cu drag, oricand! 🙂

      Apreciază

  6. Iulia Comaniciu

     /  8 Martie 2012

    Stefania,de ziua tuturor femeilor din lume iti doresc sa fii fericita,sa pastrezi neintinata frumusetea sufletului tau si sa fii binecuvantata de Dumnezeu.Sa nu uiti niciodata ca lumea fara femei ar fi ca o lume fara cer…

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Martie 2012

      Sarut mana, doamna Iulia! Va multumesc din tot sufletul meu pentru urarea d-voastra atat de calda, care-mi atinge sufletul. Si eu va doresc din toata inima mea, sa fiti binecuvantata cu multa sanatate, impliniri si multe multe bucurii, pentru toate zile ce vor urma sa vina… Va imbratisez cu mult drag si va ofer acest buchetel de flori, chiar daca e virtual, dar vi-l daruiesc din tot sufletul meu…

      Apreciază

      • Iulia Comaniciu

         /  10 Martie 2012

        Multumesc din toata inima!

        Apreciază

        • Stefania

           /  10 Martie 2012

          Sarut mana, doamna Iulia! 🙂
          Eu, va multumesc din tot sufletul meu. Sunteti un om special in sufletul meu si va citesc cu mult drag poeziile in care ma regasesc foarte mult.
          O zi minunata va doresc si un sfarsit de saptamana insorit si multe multe bucurii impreuna cu cei dragi ai d-voastra…
          Va ofer din tot sufletul meu cu mult drag un mic buchetel de flori…

          Apreciază

  7. Iulia Comaniciu

     /  22 Septembrie 2012

    Draga Stefania,sper ca esti bine,tu impreuna cu cei dragi tie.Vreau sa-ti trimit in acest mod o poezie a lui Corneliu Coposu intitulata RUGA:
    Cerne Doamne
    Linistea uitarii
    Peste nesfarsita suferinta.
    Seamana intinderi de credinta
    Si sporeste roua indurarii.
    Rasadeste
    Dragostea si crinul in ogorul napadit de ura,
    Si asterne peste munti de zgura
    Linistea,iertarea si seninul.
    Cu mult drag.Iulia Comaniciu

    Apreciază

    • Stefania

       /  22 Septembrie 2012

      Sarut mana, doamna Iulia! Eu sunt bine si va multumesc mult. Sper, din toata inima mea sa fiti si dumneavoastra bine! Ma bucur nespus de mult pentru ca mi-ati dat un semn de viata, pentru mine este o mare bucurie sa stiu ca sunteti bine. Eu nu v-am uitat, mereu va citesc poeziile, in taina… si mereu ma intorc la ele.
      Va multumesc din tot sufletul meu, doamna Iulia, pentru aceasta poezie inaltatoare! Intotdeauna sunteti binevenita cu mult drag si va rog chiar, ori de cate ori aveti putin timp sa ma vizitati. Va astept cu mult drag!
      Fiti binecuvantata cu multa sanatate si multa fericire, dumneavoastra si intreaga dumneavoastra familie!
      O seara minunata va doresc, doamna Iulia, cu mult drag!

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
