gândul zilei de astăzi – recunoştintă pentru lecţia de viaţă

Nu am crescut într-o familie înstărită. Nu am avut o mulţime de lucruri ca şi alţi copii, însă, am avut destule. Nu am crescut într-o familie perfectă. Am avut partea noastră de probleme personale, dar am perseverat. Mă simt mai puternică tocmai datorită acestor dificultăţi care m-au format în persoana care-am devenit astăzi. Având în vedere circumsţantele, mămica mea, ne-a oferit  mie şi celor doi fraţi ai mei,  tot ce era mai bun la momentul respectiv.

Cele mai importante lucruri pe care mi le-a dat, sunt lucruri care nu se pot vedea imediat.Acestea sunt lucruri care se pot vedea doar atunci când ajungi să mă cunoşti.
Mi-a dat morală şi etică care mi-au format caracterul, prezentându-mi exemple din lecţiile dumisale de viaţă.

Acestea sunt cele zece, cele mai importante lucruri pe care mi le-a spus şi pe care le urmez.

Să ai simtul umorului!  Viaţa este mult mai uşoară şi mai distractivă dacă înveţi să râzi cu ceilalţi, chiar şi de tine însuţi.
Trebuie să recunosc că simţul umorului m-a scăpat de multe ori dintr-un blocaj şi mi-a facilitat ieşirea din situaţiile tensionate. Dar din păcate, mai am momente când asimilez mai lent o glumă făcută, uneori, mult după ce ea a fost făcută. Ar putea fi şi din cauză că, eu, uneori, sunt un pic naivă.

Îmi spunea: fii fermă! Ridică-te în picioare şi spune-ţi punctul de vedere pentru ceea ce crezi, chiar dacă eşti singură şi chiar dacă alţii cred că te înşeli. E greu să fii în acest loc, în picioare,  dar atunci când chiar şi sufletul tău simte, acesta este singurul loc, care este necesar să-l urmezi.
Am stat de multe ori singură pe un principiu şi nu regret.

Fii onest! Nu fi un mincinos, o persoana ieftină sau un hoţ. Succesul realizat având la bază minciuna, înşelăciune, furtul, nu are nici o valoare chiar dacă-l atingi. Nu ştiu cum sunt alţii, dar eu refuz să am prieteni în care nu pot avea încredere. Încrederea este fundamentul tuturor relaţiilor.

Fii integru! Spune ce vrei să spui, dar fii atent la ceea ce spui. Fii cine eşti. Dar, mai presus de toate, fii cineva care tu să te poţi privi în oglindă, cineva care să poţi dormi bine noaptea. Fii cineva aşa cum ai dori să fie prietenul tău. Mămica mea este o femeie, plăcută şi respectată în comunitate în care trăieşte şi cred că totul se reduce la caracterul ei.

Iubeşte mai presus de toate, chiar dacă doare! Pentru că, dacă nu iubeşti, nu vei trăi viaţa pe deplin. Chiar şi din experienţele cele mai dureroase de dragoste noi învătăm ceva. Aceste lecţii de iubire ne formează ca, ceea ce devenim în viaţă.
Iubirea ţese cele mai frumoase, mai bogate şi mai colorate tapiţerii în viaţa noastră, chiar dacă mai există câte-o lacrimă, pe aici, pe acolo, care s-a întărit ca o aluniţă, dar asta-i adaugă o sclipire unică vieţii noastre.

Munceşte din greu! Munceşte pentru lucrurile pe care le doreşti în viaţa ta şi nu aştepta ca ele să-ţi fie oferite. Nu uita că multe lucruri în viaţă sunt doar privilegii, nu şi drepturi.

Fii Responsabilă! Fă ceea ce se aşteaptă de la tine şi fii acolo unde trebuie să fii, la momentul potrivit. Dubleză-ţi responsabilitatea! Am fost învăţată să fiu o persoană pe care să te poţi baza, precum şi să fiu responsabilă pentru acţiunile mele. La fel şi pentru orice decizie greşită să fiu gata pentru a face faţă consecinţelor.

Respectă! Nu privi de sus pe oricine altcineva şi nu crede vreodată că eşti mai bună decât alţii. Nu minimaliza pe nimeni. Nu încerca să arăţi că eşti mai bun,  în detrimentul altora. Tratează pe ceilalţi la modul în care doreşti să te trateze. Întotdeauna să fii deschisă să înveţi de la cei din jurul tău. Fii politicoasă şi arată-ţi compasiunea ta, altora.

Fii recunoscătoare şi plin de har! Fii recunoscătoare pentru ceea ce ai, pentru că sunt mulţi alţii care au mai puţin decât tine. Multumeşte-le şi celor care nu-ţi dau lucruri, dar sunt alături de tine. Când crezi că nu ai nimic de dat, există întotdeauna ceva, timpul tău şi afecţiunea ta, care pe cineva îl poate ajuta.

Fii un act de clasă! E simplu, prin dragostea, respectul şi onestitatea ta. Clasa nu poate fi cumparată. Clasa reală nu este determinată de hainele pe care le porţi sau de maşina pe care o conduci. Clasa reală este ceea ce faci, ceea ce este  în inima ta, cum te raportezi la oamenii din jurul tău. Clasa reală e atunci când abilităţile tale le foloseşti pentru binele altora, fară a aştepta nimic în schimb.

Pentru toate aceste sfaturi îi sunt  recunoscătoare mamei mele!
Sărut mâna, mămică!

Articol anterior

19 comentarii

  1. Foarte bune pilde si demne de urmat! Picturile sunt nemaipomenite.

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Ianuarie 2012

      Ma bucur tare mult ca iti plac picturile Cristi. 🙂
      Intr-adevar aceste invataturi sunt demne de urmat iar eu am facut si fac tot ce-mi sta in putinta sa le urmez cu sfintenie pentru implinirea mea ca om. Chiar daca uneori mai cad sau apar erori.

      Iti multumesc tare mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit…

      O zi minunata iti doresc Cristi! 🙂

      Apreciază

  2. mamica ta stia ca vei fi demna 🙂
    seara faina Stefania !

    Apreciază

    • Stefania

       /  8 Ianuarie 2012

      Eu am sa-i fiu recunoscatoare toata viata pentru educatia care mi-a dat-o si grija care mi-a purtat-o si am sa fac tot ce-mi sta in putinta sa fiu demna pentru viata care am primit-o in dar.
      Iti multumesc tare tare mult Rokssana pentru gandul care mi l-ai impartasit.

      Iti doresc o seara divina, plina de armonie si iubire Rokssana! 🙂

      Apreciază

  3. Eu doar voiam sa las urma ca am trecut, am citit si mi-a placut mult de tot. O saptamana reusita, Stefania!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Ianuarie 2012

      Ma bucura vizita ta Marin, iar daca ti-a si placut ce-ai gasit, ma bucur si mai tare.

      Iti multumesc tare mult pentru gandul ce mi l-ai impartasit… O seara minunata si-o saptamana excelenta iti doresc Marin! 🙂

      Apreciază

  4. convietuire

     /  9 Ianuarie 2012

    Bunătatea să-ți fie atribut…mereu!

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Ianuarie 2012

      Imi doresc asta, nu stiu daca voi reusi pe deplin, insa stiu ca am sa fac tot ce-mi sta in putinta sa fiu un om onest.

      Iti multumesc tare mult Oana pentru gandul ce mi l-ai impartasit… O noapte linistita iti doresc Oana!

      Apreciază

  5. ..:)…

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Ianuarie 2012

      Bine ai venit Dan ! Iti multumesc pentru zambet, pe care eu il percep sincer!

      O seara cat mai frumoasa iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  6. Cred că nu putem să le mulţumim îndeajuns părinţilor, pentru lecţiile de viaţă pe care le primim de la aceştia. Deşi ei nu aşteaptă mulţumiri, ci doar fapte bune…

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Ianuarie 2012

      Sunt de acord cu tine Raul – niciodata nu o sa le putem multumi indeajuns perintilor, pentru cate sacrificii au facut pentru noi, dar prin faptele noastre bune, le putem aduce bucurii.

      Iti multumesc tare mult Raul pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara cat mai frumoasa iti doresc Raul! 🙂

      Apreciază

  1. Ne recomandă (I) « Hidalgo
  2. Frica « • Gabriela Elena •
  3. colţul cu rock clasic – 8 « Colţu' cu muzică
  4. Evadare « • Gabriela Elena •
  5. Hai să plantăm fapte bune în România! « Hidalgo
  6. colţul romantic – 8 « Colţu' cu muzică
  7. colţul european – 8 « Colţu' cu muzică
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 386,994 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
