reflecţii…

Zilele trecute am primit un fir de trandafir roşu. L-am pus în vaza din sticlă şi-am asezat-o lângă lampadarul din colţul fotoliului, de lângă fereastra din living.
Timp de trei zile, de fiecare dată când intram în cameră, mă întâmpina cu caldură, roşul lui aprins.
Aş fi vrut,  să-l fi putut păstra, aşa,  proaspăt şi vioi,  mai multe zile.  Dar, chiar şi după ce i-am adăugat în apa, vitamine speciale pentru flori,  s-a stins,  însă l-am mai păstrat aşa ofilit câteva zile.

Cumva, ofilirea lui îmi aminteşte de ziua de astăzi, oricare ar fi ea. Oricât de mult aş dori s-o păstrez, fără îndoială, va deveni în curând, ieri.
Azi… e-o frumuseţe care trece şi de care trebuie să mă bucur de ea, înainte ca ea să se estompeze!

În seara aceasta, m-am hotărât să-l arunc.
Am simtit cum vaza din sticla, îmi alunecă din mâna mea.
O secundă mai târziu, pardoseala se umplea de cioburi. Iar vaza mea favorită,  s-a spart în fragmente de toate formele şi toate dimensiunile.
Chiar dacă era din sticlă, avea o valoare sentimentală inestimabilă. Am privit-o tristă şi îmi doream, să pot să-i pun toate piesele împreună şi s-o refac aşa cum era.
Era prea târziu.
Aşa, ca şi cuvintele mele, uneori. Cuvinte, obraznice, care alunecă pe neaşteptate, prin uşa buzelor mele de lut. Cuvinte pe care mi-aş fi dorit să nu le rostesc.

Îmi doresc  – cuvintele mele să fie întotdeauna plăcute şi pline de îndurare.

Articol anterior
Articol următor

12 comentarii

  1. Frumos spus! Trandafirii au o frumusete si o semnificatie aparte.

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Octombrie 2011

      ooo, da – trandafirii sunt simbolul iubirii si-al prieteniei. Emotii puternice te-nvaluie cand primesti un trandafir. 🙂

      Hai sa-ti marturisesc ceva Cristi – cu toata semnificatia lor aparte, florile mele preferate, sunt florile de camp – ciudat… nu? :)))

      Iti multumesc Cristi ! O Duminica minunata iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  2. Trandafirii sunt daruiti cei mai rar…

    Apreciază

    • Stefania

       /  16 Octombrie 2011

      Asa e tink3rbe11. Si eu primesc foarte foarte rar flori… E rusinos sa spun ca era primul trandafir primit? Dar, nu e timpul pierdut, o sa mai primesc. Iar acesta pe care l-am primit zilele trecute, era de la nea Mitru, portarul nostru un domn dragut si simpatic foc, pe care-l intreb zilnic de sanatate si de problemele existentiale si la rupt de pe stratul din fata institutiei noastre. Era cel mai frumos fir de trandafir dintre toti si mi l-a oferit din tot sufletul, de aceea mi-am si dorit sa-l pastrez cat mai mult timp, dar din pacate s-a stins.

      Iti multumesc tink3rbe11… O Duminica minunata iti doresc ! 🙂

      Apreciază

      • Sti ce a contat cel mai mult? Ca ti l-a dat din suflet si cu mare drag…nu conteaza locul de unde l-a luat…insa nimic nu tine o vesnicie decat…presat .:)

        Apreciază

        • Stefania

           /  16 Octombrie 2011

          Asta a contat cel mai mult tink3rbe11, ca mi l-a dat din suflet. Din punctul meu de vedere nu a contat locul, ci gestul dansului. Eu, la momentul respectiv, chiar m-am rusinat cand mi l-a dat si mi-a spus asa esti singura de-aici care ma-ntreaba de sanatate si de cum o duc si vreau eu sa-ti dau acest trandafir, ca te vedeam cum te uiti la el, de fiecare data cand treceai pe langa el… si acum ca-i asa de frumos nu vreau sa-l rupa altcineva M-am rusinat deoarece eu nu vroiam o rasplata pentru atentia care i-o acordam. O faceam cu drag – e omeneste sa ne comportam, uman cu semenii nostri.
          Apoi sufletul mi s-a umplut de bucurie cand am vazut ca dansul se bucura ca-i vorbeam. Nea Mitru, locuieste la tara cu sotia si cei sapte copii ai lor, insa mereu ne aduce mere, pere, struguri din gradina, dar, sa-mi ofere un trandafir pe mine m-a emotionat foarte tare. L-am si intrebat ca sotiei dansului ii ofera flori. M-am si distrat spunandu-mi nuuu, ei nu-i trebuie, ea are in gradina.

          Uite ca ideea asta cu presatu, n-am pus-o in practica.

          O noapte linistita iti doresc tink3rbe11 si o noua saptamana plina de bucurii 🙂

          Apreciază

  3. Tu spui Stefania:
    „Imi doresc – cuvintele mele sa fie intotdeauna placute si pline de indurare.”

    Eu iti doresc, din toata inima, ca dorinta sa-ti fie indeplinita! 😀

    Apreciază

    • Stefania

       /  17 Octombrie 2011

      Iti multumesc mult Gabriela ! 🙂
      Voi face tot ce-mi sta in putinta, sa-mi indeplinesc acesta dorinta !

      O seara minunata iti doresc Gabriela ! 🙂

      Apreciază

  4. Ce gânduri frumoase, Ştefania! Într-adevăr, fiecare zi, oricât de frumoasă sau mai puţin, are înflorirea ei, apoi se ofileşte întru apusul soarelui şi devine …”ieri”, asemeni trandafirului ce n-a putut să-şi păstreze strălucirea… O zi care trece din viaţa noastră, este asemeni cioburilor de sticlă de care povesteai. Oricât am vrea să le unim, să refacem ceea ce am pierdut, tot nu vom reuşi…
    Mi-a plăcut atât de mult muzica pe care ai ales-o! Atât de suavă….
    O zi frumoasă ca un trandafir, dragă Ştefania! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  20 Octombrie 2011

      Adevarat spui Alex. 🙂 Niciodata nu ne vom mai intalni cu o zi , ca cea de astazi. Poate ne vor fi daruite altele, mai frumoase sau mai putin frumoase, de aceea e bine sa profitam de fiecare secunda a zilei si sa ne bucuram de ea si fiecare-i clipe sa-i dam un sens, incat sa ne reamintim cu drag de ea.
      Si adevarat spui, ce odata ai stricat ceva, ai rupt sau spart ceva, chiar daca lipesti nu va mai fi la fel cum a fost. Cicatricile vor ramane.
      Ma bucur foarte mult ca ti-a placut melodia – mie imi creeaza o stare le liniste.

      Iti multumesc mult Alex pentru gandul tau si pentru urarea atat de sensibila, emotionanta si foarte frumoasa ! 🙂

      O seara minunata si-o noapte divina iti doresc draga Alex ! 🙂

      Apreciază

  5. alaturi de tine

     /  26 Noiembrie 2011

    Atunci cind daruim din inima … ne simtim c-am neobisnuit, si ne rusinam pentru fapta noastra, iar cind primim rasplata ne inspaimantam… oare cu ce am grasit. Frica este pacatul nostru… Neincrederea in sine…

    Apreciază

    • Stefania

       /  26 Noiembrie 2011

      Eu cand daruiesc, daruiesc din toata inima mea si din tot sufletul meu si nu astept rasplata niciodata, iar in sufletul meu, simt o mare satisfactie si implinire sufleteasca. Si de cele mai multe ori, daruiesc necunoscutilor, pentru ca asta ma face sa ma simt bine si pentru ca nu vreau rasplata.
      Iar cand primesc, simt o bucurie nemarginita in sufletul meu si consider ca acea persoana, indiferent ce mi-ar darui, o face la fel ca si mine, din tot sufletul ei. Nu ma simt injosita. Ma simt speciala! Simt ca sunt tratata omeneste si simt un respect aparte pe care mi-l ofera persoana care ma cadoriseste, indiferent cu ce. Chiar si un cuvant tandru si cald pentru mine inseamna parte din sufletul acelei persoana si-l pastrez ne alterat in mintea si inima mea… asemeni unui talisman.
      Sunt de acord cu tine alaturi de tine ca Frica este pacatul nostru… N-ar trebui sa ne fie frica de nimic daca avem credinta, insa mai ratacim uneori. 🙂

      Iti multumesc tare mult pentru gand… O seara frumoasa iti doresc alaturi de tine! 🙂

      Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
