belsug de zambete

Zori zilei inca dormeau, luna motaia somnoroasa-n hamac, stelele abia mai palpaiau printre genele grele  de somn,  doar vantul zburlit era treaz si-si gasea de joaca prin parul meu – iar eu ma-ndreptam cu pasi repezi spre primul tren pentru care-mi luasem bilet cu cateva zile inainte.
Trenul era aproape gol si erau doar cateva minute inainte de plecare. M-am asezat in compartimentul si pe locul indicat pe bilet desi eram singura in compartiment.
Dupa cateva minute apare in usa o fata frumoasa, imbracata si ea oficce ca si mine si i-am zambit. S-a asezat si m-a privit, iar eu iar i-am zambit. Dar ea nu mi-a zambit.
Nu stiu, poate aceasta este natura ei– mi-am spus in gand. S-a uitat la mine de mai multe ori,  dar n-a schitat nici macar un zambet.
Nu puteam sa ma uit pe geam… era inca intuneric.  Sa citesc ceva, nu puteam pentru ca lumina din compartiment nu functiona, asa ca am decis sa ascult muzica in casti.

In timp ce muzica rula si ascultand Dumb – Nirvana…
” Eu nu sunt ca ei
Dar eu pot pretinde…
Soarele este plecat, dar am lumina
Se face zi
Ma distrez… eu cred ca sunt prost
Sau poate doar fericit.
Cred ca sunt fericit, dar inima mea este rupta,
Dar am niste lipici, ajuta-ma sa inspir, s-o repar
Cu tine vom pluti.. si vom sta pe nori…”

In mintea mea am realizat ceva cu adevarat magic.

Ca nu trebuie sa-ti fie frica sau sa te simti inferior pentru a fii politicos.
Ca nu ai nevoie de vise mari si nici de ambitii pentru a fii fericit.
Ca fericirea este in interiorul nostru, numai s-o gasim.
Ca micile bucurii ne aduc cel mai mare tip de fericire si ca nu este greu sa ajungi la ea, doar ca nu suntem dispusi, iar prioritatile noastre ne sunt confuze.
Ca avem fericirea incorporata,  nu trebuie decat sa zambim,  chiar in sinea noastra.

Nu este asa de greu sa zambesti. Nu este greu nici sa te prefaci cel putin.
Nu este greu pentru a fi fericit timp de un minut…  sau este?
Ce te costa?
Zambetul e doar o curba  pe fata ta,  ce nu-ti va lua sufletul si nici bucuriile.
De fapt daca ai zambi, fata ta n-ar mai arata atat de plictisitoare si trista, ci ar arata mult mai frumoasa, mai sclipitoare, mai fermecatoare.
Unii oameni sunt prea plini de ei insisi sau poate se cred mult mai inteligenti sa zambeasca sau poate cred ca par umili in ochii altora, daca o fac.
Dar este un sentiment normal sa zambesti.

Mai tarziu, a venit o  alta fata, imbracata modest,  care din prima clipa in care si-a indreptat privirea spre mine, ea mi-a zambit prima. Iar eu i-am zambit la randul meu. Am fost placut impresionata de zambetul ei.

Apoi mi-am dat seama ca sunt oameni de tot felul in lumea aceasta.
Este bine ca oameni mai stiu sa zambeasca – de fapt zambetul lor este minunat.
Cu totii avem probleme si pe toti ne deranjeaza multe in viata aceasta, dar spun eu ca cine nu zambeste, de buna voie, se auto-neglijeaza.

Cred ca un zambet pe fata ta, arata volumul de frumusete si averea sufletului tau.
Nu conteaza cat de frumoasa  poate fi o persoana, daca nu zambeste, isi pierde frumusetea instantaneu.

Un zambet este cel mai puternic instrument pe care-l deti tot timpul la tine. Cu el poti construi punti intre inimi si poti sterge rauri de lacrimi.
Un zambet este cea mai buna arma impotriva inamicului tau.
Un zambet topeste cele mai inghetate inimi si vindeca cea mai dureroasa suferinta.
Un zambet creeaza fericire in casa, favorizeaza relatii bune in afaceri si intareste prietenii. El aduce pace si incurajarea celui obosit si descurajat.
Un zambet este soarele  ce imprastie tristetea si e  rezistenta naturala la dezastre.
Un zambet,  nu-i saraceste pe cei bogati si puternici  daca-l ofera, la fel cum nu-l imbogateste nici pe cel sarac  daca-l pastreaza.
Un zambet nu costa nimic, dar ofera mult.
Un zambet este instantaneu, dar este stocat in memoria, uneori, o viata intreaga.
Si totusi, nu se poate cumpara, nu se poate  imprumuta sau  fura, pentru ca este valoros numai atunci cand il prezinti.
Unii oameni sunt prea obositi pentru a oferi un zambet.

Zambeste inainte de-ati uita propriul tau zambet…

Daca nu ai zambete – Spune-mi! Am eu din belsug si ti le daruiesc cu drag!

Articol anterior
Articol următor

20 comentarii

  1. 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Octombrie 2011

      🙂 ooo, inteleg ca tu ai zambete si ma bucur foarte mult… 🙂

      O duminica minunata iti doresc GogGuigou ! 🙂

      Apreciază

  2. cel putin un zambet ptr. tine tot trebuia sa am 🙂 hmm am avut chiar doua 😀 si un ranjet

    Apreciază

  3. ai dreptate…..si multe se pot schimba cu un singur zambet 🙂

    seara frumoasa sa ai Stefania !

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Octombrie 2011

      Asa e Rokssana… 🙂
      Uite ce-am observat la mine – mai am si eu momente, cand ma supar din te miri ce nimicuri de parca mi s-au inecat toate corabiile si daca ma privesc in oglinga si cand imi vad fata plictisita si incep sa zambesc, instantaneu imi schimb atitudinea si nici nu ma mai gandesc de ce am fost suparata. Prin natura mea nu sunt eu suparacioasa, dar mi se mai intampla, mai rar dar mi se-ntampla …

      O seara minunata iti doresc draga mea Rokssana si o noua saptamana plina de bucurii iti doresc. 🙂

      Apreciază

  4. Zimbetul aduce fericire si ne arata mai frumosi.

    Apreciază

    • Stefania

       /  9 Octombrie 2011

      Foarte adevarat spui pisicaru … 🙂
      Iti multumesc pentru gand. 🙂

      O seara minunata iti doresc, pisicaru ! 🙂

      Apreciază

  5. Ooo, da! Eu sunt un mare sustinator al zambetului si râsului! Fara o atitudine pozitivă viaţa este searbădă. Râsul este sănătos! 😀

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Octombrie 2011

      wooow ! Ce mult ma bucur Cristi ! 🙂
      Sunt de acord cu tine 100% Cristi Fara o atitudine pozitivă viaţa este searbădă. Râsul este sănătos!
      Uite eu am descoperit oameni care nu zambesc, iar rasul il considera ceva tabu, de teama sa nu fie considerati neseriosi, de parca seriozitatea consta in a oferi un zambet sau pur si simplu ti-l oferi tie insuti in sinea ta, pentru a-ti mangaia sufletul. Eu cel putin nu consider ca stand incruntat tot timpul un om, afiseaza seriozitate, orice altceva dar asta in nici un caz – mai degraba nemultumire pentru ceea ce este, nemultumire pentru esecul lui – dar chiar daca treci prin momente de nemultumire sau de tristete care sunt inevitabile, ai inca o mie de motive care te fac sa zambesti. 🙂

      Iti multumesc Cristi pentru gandul tau 🙂

      O seara minunata iti doresc Cristi si o noua saptamana plina de reusite ! 🙂

      Apreciază

  6. vacitim

     /  10 Octombrie 2011

    Niciodata sa nu incetezi sa zambesti, nici macar atunci cand esti trist, pentru ca nu stii niciodata cine se poate indragosti de zambetul tau. Asa scria Garcia Marquez si sunt de acord cu el.

    Uite si o melodie draguta:

    O zi de luni cat mai frumoasa!

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Octombrie 2011

      Si eu sunt in totalitate de acord cu el Marin – iar eu din cate ma cunosc – n-am sa incetez niciodata sa zambesc si sa raspandesc zambete tuturor semenilor mei 🙂 Cred ca sunt omul care se multumeste si cu mai putin poate de aceea imi gasesc fericirea si multumirea in lucruri marunte. 🙂

      Tocmai ascult melodia pe care mi-ai daruit-o si-mi place foarte mult – eu nu o stiam – Iti multumesc mult Marin pentru gand si pentru melodie ! 🙂

      O seara minunata iti doresc Marin ! 🙂

      Apreciază

  7. Ce frumoase ganduri! Ai mare dreptate cand spui cat de important poate fi un zambet in relatiile dintre oameni. Un simplu zambet, dar cat de bine deschide poarta sufletului! Nu-i inteleg pe oamenii ursuzi, pentru care un zambet este un mare…”chin”. Cand zambetul ne straluceste pe chip, inima revarsa atata bunatate si frumusete sufleteasca.
    Ai vazut ce zambet angelic au bebelusii pe chip? Este ceva divin!
    O seara cat mai frumoasa, draga Stefania! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  10 Octombrie 2011

      Sunt de acord cu tine Alex si-mi place mult cum gandesti Cand zambetul ne straluceste pe chip, inima revarsa atata bunatate si frumusete sufleteasca.
      Si eu consider ca intr-un zambet se oglindeste sufletul celui care il are si-l ofera. Nici eu nu-i pot integele pe oamenii ursuzi si mereu morocanosi si mereu incruntati… si o spun sincer, eu nu pot sa cred ca acesti oameni, nu au nici macar un motiv mic mic de tot incat sa zambeasca putin. Nu stiu – fiecare din noi avem probleme, trecem prin diverse incercari ale vietii, dar eu una nu vad rezolvarea lor, afisand fata aceea trista si plictisita si incruntata ( de care mi-e teama mie… mi-e frica de oamenii cu chipul incruntat )

      ooo, da.. Alex, am vazut zambete angelice de bebelasi eu ador copii – ii iubesc chiar si ori de cate ori merg pe strada ii caut cu privirea si le zambesc si uneori chiar le vorbesc – ei imi aduc atata bucurie in suflet.
      Toti copii de pana in trei ani, pe strada mea, imi sunt prietenii mei, cei mai dragi, care atunci cand ma vad alearga spre mine, iar eu ma topesc dupa ei. ( cred ca ar trebui sa scriu mai mult desprea asta candva, ma mai gandesc )

      Iti multumesc mult Alex pentru gandul tau 🙂

      O seara minunata iti doresc si eu Alex ! : )

      Apreciază

  8. Multumim pentru belsugul de zambete primit?
    Oferim lumina calda si altora?

    Sufletul fiecaruia ofera nu ceea ce primeste ci doar ceea ce exista in el.
    Deci suntem multumiti de ceea ce vedem in sufletul nostru? 😀

    Apreciază

    • Stefania

       /  11 Octombrie 2011

      Bine ai revenit Gabriela ! 🙂

      Foarte adevarat spui Sufletul fiecaruia ofera, nu ceea ce primeste, ci doar ceea ce exista in el. In sufletul meu asta este, zambete, caldura si multumire si sunt convinsa ca si ceilalti care stiu sa zambeasca sunt la fel, pentru ca unde exista zambete, exista si bunatate si multumire… sunt convinsa de asta.

      Foarte buna intrebarea ta si am sa-ti raspund in numele meu. Eu sunt multumita de ceea ce este in sufletul meu si am sa fac tot ce-mi sta in putinta sa-l pastrez asa cum imi este. Ura si egoismul nu are loc in sufletul meu…

      Iti multumesc Gabriela pentru gandul tau… O seara minunata iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  9. very beautiful

    Apreciază

    • Ştefania

       /  11 Ianuarie 2014

      Thank you so much, Kaligrafi Nusantara!
      I am glad that you like my post.
      God bless you!
      Have a wonderful weekend! Sincerely Ştefania! 🙂

      Apreciază

  1. Preotul mayas (I) « Marin Toma's Blog
  2. Miercurea fara cuvinte…An Alien in Parcul Pantelimon monday morning…. « androxa
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,145 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
