Schimbarea

Într-o lume în care schimbarea este constantă, îndrăznesc să sfidez schimbarea ca rămânând singura constantă.
Deseori îmi răsfoiesc filele agendelor mele şi zâmbesc. Acolo îmi aştern parte din sufletul meu, îmi scriu stările prin care trec într-o zi şi scriu ori de câte ori simt nevoia să scriu.

Râd de lucrurile stupide care mi s-au întâmplat de-a lungul vieţii si pe care le-am scris. Râd când văd că am exagerat faţă de anumite lucruri.

Plâng ori de câte ori citesc, amintirile legate de fratele meu, de care mi-e cumplit de dor şi nimic nu-mi poate alina dorul de el.  Dar şi râd de năzbâtiile pe care le faceam împreună. Azi am râs, când mi-am amintit de momentul în care fratele meu m-a învăţat să înot în apa râului ce curge la marginea satului în care de curând ne mutaserăm, iar eu aveam şapte ani.
Retrăiesc  cu tristeţe  momentul confuz  de bucurie îngemănat cu, tristeţea, dezamăgirea, furia şi speranţa de-a ne fi mai bine, în care tatăl meu a plecat, fără să-şi ia rămas bun, fără să ne spună vreun cuvânt, fără să ne îmbrătişeze, fără să ne sărute, fără să-i pese şi fără să ne mai caute vreodată.

Îmi plac în continuare lucrurile simple din viaţa mea.
Dansez în continuare şi nu mă dau bătută.
Eu încă mai cred în bunătatea oamenilor.
Eu încă mai cred că lucrurile bune se întamplă oamenilor buni.
Cu toate acestea, ştiu acum la ce să nu mă aştept. Ştiu că schimbarea comportamentală a oamenilor este inevitabilă. Nu am fixată nici o limită pentru aşteptări, pentru nimic.
Eu, acum ştiu ce fel de dezamăgiri vor veni de-a lungul vieţii, însă mi-am stabilit un barem pentru ele.
Ştiu ce fel de dureri voi simţi, deşi nu posed cunoştinte de vindecare, însă ştiu cum să trăiesc cu ele.

O problemă  este când oamenii îşi schimbă comportamentul  iar prin schimbarea lor, ei dau vina pe tine. De fapt, tulburător este când toate în jur se schimbă. Cu toate acestea, îmi pare că eu sunt un magnet care atrage schimbarea. Este ca şi cum, eu aş deţine secretul schimbării. Din pacate, nu ştiu care este secretul sau de ce oamenii se schimbă în jurul meu.
Schimbarea este un lanţ care induce în eroare şi motivează gândurile inutile.

Oamenii mor de foame pentru schimbare.
Oamenii cerşesc pentru schimbare.
Oamenii cântă pentru schimbare.
Oamenii mor pentru schimbare.
Dar ceea ce oamenii refuză să ştie este că există două tipuri de schimbări.

Primul tip de schimbare este schimbarea rară care în definiţia mea este transformarea răului în bine. Din pacate, oamenii par să greşească – iar schimbarea rară s-o vadă ca o schimbare invizibilă.

Schimbarea invizibilă, se produce când mintea şi inima unui individ îşi schimbă sentimentele fată de ceilalţi oameni, din diferite motive. Este genul de schimbare care-i  doare pe ceilalţi. Este genul de schimbare care transformă prietenii în duşmani, duşmanii în prieteni falşi şi familiile în străini. Este genul de schimbare  care se produce neobservată, încet şi toxic, fără credibilitate. Este un virus care încet se înfiltrează în sistemul nostru sentimental pentru care nu există niciun tratament.
În definiţia mea, schimbarea invizibilă este atunci când o persoana se schimbă într-un mod în care nimeni nu şi-ar putea imagina, când sufletul ei se înfăşoară în faza de negare, refuzând să vadă ororile pe care le face altora. Motivele rămânându-i  ascunse.

Schimbarea, schimbare şi schimbarea lamentabilă – re-apariţia acestui cuvânt începe să mă deranjeze. Schimbarea mă sufocă. Nici unul dintre noi nu înţelegem dimensiunile acesteia. Şi dacă încercăm să înţelegem, ne închidem ochii în temeri privind înfricoşător soarta noastră şi ne blocăm simţurile noastre.

Niciodată nu suntem multumiţi de felul în care suntem şi de modul în care ne trăim viaţa, prin urmare dorim schimbarea.
Ce dacă schimbarea este mai rea decât ne-am închipuit?
Ce dacă ne trezim într-o zi că schimbarea e groaznică?

Ideea de schimbare este tulburător de enervantă. Atunci când ea se produce, mulţi au tendinţa de-a se schimba comportamental. Schimbarea lor este dependentă de schimbarea altei persoane, iar alţii sunt dependenţi de-a lor.
Este imposibil să trăim într-o lume invariabilă, prin natura ei.
Schimbarea este incertă, dar este obligatoriu să se întâmple.

Cea mai frumoasă ironie despre schimbare este atunci când se întâmplă să se producă, schimbarea rară, şi toată lumea crede în ea. Când oricine are curajul să recunoască şi spune „eu am fost…  dar am făcut-o”.
Schimbarea invizibilă este cea mai urâtă formă, pentru că nimeni nu-şi recunoaşte schimbarea lui  şi trăieşte în minciună, însă deţine abilitatea de-a se ascunde.

Câţi oameni acceptă schimbarea invizibilă?

Refuz să fiu considerată ca fiind naivă.
Refuz să-mi contaminez inima cu întrebări tulburatoare ca:
De ce are loc schimbarea?
Cum s-o opresc?

Schimbarea este de neschimbat!

Articol anterior

6 comentarii

  1. Ce gânduri interesante ai adunat aici, Ştefania! Amintiri frumoase…amintiri triste…Of, viaţa asta, ce mozaic pestriţ mai este!

    Cât despre schimbare…ai mare dreptate când spui, în final: „schimbarea este de neschimbat”! Precum curgerea timpului este de neoprit, la fel şi schimbarea care nu ocoleşte pe nimeni…

    Foarte interesant ai punctat despre felurile de schimbare. Dar mă întreb: este oare cineva care să nu treacă şi prin faze de „schimbare invizibilă”? Este în firea noastră sămânţa răului şi cât de lesne ne schimbăm, chiar şi numai pentru câteva clipe (sau definitiv!), într-o direcţie de care ne mirăm şi singuri? De ce lăsam să se întâmple asta? Greu de spus. Eu unul mă mir foarte tare de unele schimbări ale mele… La care nici n-am gândit vreodată!

    Noapte bună şi liniştită, dragă Ştefania! 🙂

    PS. Mi-a plăcut poza cu călimara şi cu pana. Când eram copil, am încercat să scriu cu o pană de gâscă, dar nu mi-a plăcut cum a ieşit „caligrafia”…

    Apreciază

    • Stefania

       /  28 Septembrie 2011

      Asa sunt uneori gandurile mele Alex, uneori confuze si de foarte multe ori ravasite.
      Bine zici Alex, ” … viaţa asta, ce mozaic pestriţ mai este! Si spun eu ca tocmai pentru ca este pestrita si am trecut prin tristeate si bucurie, reusite si esec, asteptari si dezamagiri, pe mine m-au format ca om. Am inceput sa vad ca viata nu e intotdeauna roz si ca rozul nu intotdeauna iti aduce fericire si implinire, de aceea poate mie imi plac mai mult contrastele vietii, mi se par mult mai interesante si mai constructive, mult mai mult decat decat ton-urile care-mi par de rutina monotone, plictisitoare.

      Si eu sunt convinsa ca nu exista nimeni sa nu treaca prin schimbarea invizibila, insa e bine sa ne trezim din ea la timp, sa lasam orgoliile si inversunarea la o parte iar bunatatea sa ne fie virtute. Cel mai trist si elocvent exemplu pentru mine a fost tatal meu, ( de aici a si rezultat aceasta postare a mea ), care a trecut prin aceasta schimbare si care nu i-a adus nimic bun, decat ca, pentru el, noi, am devenit niste straini ( e-o poveste lunga Alex )…

      Ai dreptate in noi exista si samanta raului, dar depinde de fiecare din noi daca o semanam sau o lasam sa moara, de aceea Dumnezeu ne-a dat intelepciune incat sa discernem binele de rau.

      Uneori ne schimbam involuntar, pentru ca exista multi factori externi care ne provoaca sa facem aceasta schimbare. Citindu-mi gandurile asternute, in carnetele, caiete si agende si eu realizez pe zi ce trece cat de mult m-am schimbat. Daca, in urma cu jumatate de an eu vedeam viata altfel, acum o vad diferit si mult mai diferit de cum o vedeam in urma cu doi ani de exemplu .

      Ma bucur mult Alex ca ti-a placut poza, eu nu am incercat niciodata sa scriu cu o pana sau cu toc-ul… cred ca a fost foarte interesanta aceasta experienta a ta de-a scrie cu pana de gasca.

      Eu iti multumesc mult Alex, pentru gandul tau bun.

      O seara frumoasa si o noapte linistita iti doresc si eu Alex. 🙂

      Apreciază

      • Sărut mâna, Ştefania! Noapte bună şi ţie! Şi îţi mulţumesc pentru răspunsul tău mai mult decât concludent.
        🙂

        Apreciază

        • Stefania

           /  29 Septembrie 2011

          In primul rand iti cer mii de scuze Alex, pentru ca raspund cu intarziere. Eu abia seara ajung acasa de la serviciu, iar la serviciu avem restrictii la internet si nu vreau sa risc, nu vreau sa am probleme, iar eu sunt convinsa ca tu ma intelegi.
          Am raspuns sincer Alex si-ti multumesc mult pentru apreciere si pentru gandul tau bun.

          O seara minunata iti doresc Alex 🙂

          Apreciază

  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,145 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
