Intentia nu-i suficienta

Privirea mi-a fost furata de rosul grena, al muscatelor crescute in oalele vechi si afumate, asezate ordonat langa portita din scanduri adanc ridate  de timp –  si abia atarna de stalpul batran si putred in talpi.
Era primul coltisor de poveste, ce mi-a iesit in cale, ascuns dupa pacla densa.
Parca nu-l mai vazusem pana atunci. N-aveam ochi sa-l vad, cand el era acolo de veacuri.

Imaginea mi s-a impregnat in memorie. De-atunci, zi de zi il cautam cu privirea si-ncetineam cand simteam ca m-apropiu de el.

Banuiam ca doar oameni batrani ar fi putut locui acolo, in casuta din barne de lemn cu ferestrele mici, izolata intre sate, cand inca nu zarisem umbra de om,  dar,  prin gardul saracacios, cei mai ramasera ici colo cate-o scandura, le puteam vedea, putin  din roadele muncii lor, ce cresteau in gradinuta din fata casei si foarte  multe flori,  chiar  si tinda  ce-o zaream  dupa coltul casei, era   imbracata intr-o explozie de culori, ale muscatelor inflorite.  Cred, ca  multitudinea de flori  viu colorate,  din acel loc,  m-a cucerit.

Treceam in sus si-n jos, multumindu-ma sa-mi scald privirea cu-n loc, ce banuiam, c-ascundea legende si povesti nespuse si care, cu fiecare zi ce trecea imi starnea dorinta, sa vad, cine-si duce traiul acolo.

Dorinta mi s-a-mplinit in dimineata aceea, senina de Iunie, cand in curtea casei, zaresc siluetele a doi batranei.
Incetinesc, opresc si cobor.
O vad pe doamna, tarand-ul greoi dar grijuliu, pe domnul, care  vedeam eu ca  incerca si el din rasputeri sa-si traga  picioarele dupa el, sa nu-i  fie  doamnei chiar o povara –  si-l aseza pe bancuta ce se afla in mijlocul curtii, departe parca de umbrele nucului batran, ce domina coltul curtii.

Nu rezist sentimentului de compasiune ce-mi crestea cu fiecare pas pe care-l faceau cei doi batranei, imi iau inima-n dinti si ma strecor prin portita intredeschisa.

Le spun buna dimineata,  imi raspunde doamna, cu-n oftat greoi si zgarcita parca-n vorbe.

Nu-mi gasesc cuvintele, dar sa nu creez suspiciunea iscodirii  si sa-i supar, cer putina apa, doar, asta mi-a venit pe moment.

Doamna, imi indica cu mana, fantanita construita din oale de ciment, imbracata-n muschi verde, pe alocuri ruginiu, de langa trunchiul nucului batran, ce-o adapostea de caldura soarelui.

M-apropiu – dar,  fantanita, n-avea cum stiam eu ca trebuie sa aibe, nici roata, nici lant, decat un carlig din lemn de care, legata cu sarma, atarna o galeata de tabla zincata.
M-am simtit neputincioasa.

Fara sa spun vreun cuvant, a venit doamna si mi-a scos apa,  doar putin peste  fundul galetii si mi-a spus cu glas greoi de ofturi vezi, aici mi-am strans lacrimile mele dupa copilul pe care nu l-am avut si mi l-am dorit atat de mult  –  de n-ai copii, sa nu te lasi ; de-i ai, sa te bucuri de ei, s-antors si-a plecat fara sa mai spuna ceva.

Cuvintele ei, mi-au ingradit restul cuvintelor mele, pe care vroiam sa le mai spun.

Tacerea s-a asternut…

I-am multumit abia soptit, dar nu stiu daca m-a auzit si-am plecat fara sa beau apa, dar facandu-mi mie promisiunea c-am sa revin. Ma simteam atrasa de puzzle-ul acelui loc si pe care vroiam sa-l inteleg. Vroiam sa aflu povestea nespusa a acelor doi batranei.  Nu  stiu daca si ei  ar fi dorit s-o spuna cuiva.

Au trecut zile, de cand trec si privesc curioasa, acel loc de poveste, fara sa ma  opresc, invocandu-mi mie,  mereu,  lipsa timpului – dimineata e prea devreme, iar seara sunt prea obosita.
Nici prin curte n-am mai vazut de-atunci umbra de om.

Astazi, m-am dus sa-i vad si sa le-ascult povestile.
N-am reusit sa-i vad.

In stalpul portii arbora o broboada neagra, iar curtea era incarcata de suflete imbracate-n negru… iar vantul, mi-aducea doine de jale.

Lacrimile neputintei si-a compasiunii, izvorandu-mi din suflet, mi se prelingeau pe obraz.

Nu stiu de ce n-am intrat. M-am intors  din drum. Si-am plecat.

Insa,  mi s-a mai confirmat inca o data ca…
Intentia nu-i suficienta.
Cand vreau sa fac un lucru, sa-l fac la timpul lui.

Articol anterior
Articol următor

10 comentarii

  1. nu ezita! uneori timpul nu iarta! tu, in schimb fa-o, ca trebuie sa mergi mai departe! ai timp sa alegi si altfel, da-ti sansa asta! 🙂

    Apreciază

    • Stefania

       /  21 August 2011

      Adevarat spui, cu timpul nu te poti tocmi, nu poti negocia, el isi ia dreptul, nu se uita-n stanga si dreapta sa se divida in mod egal tuturor. El isi urmeaza cursul. El nu are nevoie de noi, insa noi depindem de cele mai mule ori de el. Daca-l risipim pe lucruri inutile, noi vom fi responsabili pentru esecul nostru si tot noi vom plati pentru greselile noastre.

      Eu am sa-mi urmez drumul meu, in stilul meu, chiar daca voi da de gropi si voi cadea. Ma voi ridica si voi merge mai departe. Chiar daca voi intalni doar mlastini, greu de trecut, cu rabdare am sa le trec. pentru ca drumul meu are doar sens unic, spre inainte.

      Iti multumesc mult pentru sfat a-z 🙂

      O zi minunata si o noua saptamana, excelenta iti doresc 🙂

      Apreciază

  2. Ai dreptate, Ştefania! Cu tristeţe trebuie să spun că şi eu m-am confruntat cu ceva asemănător. Se spune că intenţia contează – dar asta doar dacă până la urmă finalizezi într-un fel ceea ce trebuia făcut. Tristă poveste, dar asta-i viaţa. Frumos text, emoţionantă poveste. M-a întristat şi mi-a readus aminte că avem doar o viaţă, din păcate. Toate cele bune ţie, o saptămână cât mai bună îţi doresc.

    Apreciază

    • Stefania

       /  2 Iulie 2012

      Este o poveste cat se poate de reala, Roxana draga. Eram prea tulburata in acele momente si am scris destul de incoerent. Eu, nu sunt un povestitor extraordinar de bun, insa, trairile-mi sunt intense si nu am capacitatea de-a le reda la intensitatea pe care le traiesc si pe care mi le-as dori sa le redau. E o binecuvantare pentru noi sa ne intalnim cu astfel de oameni. Eu am regretat enorm de mult, ca nu am facut mai mult pentru ei, atunci cand inca mai puteam. In momentul de fata, in acel coltisor de rai cum imi placea mie sa-l numesc, s-a deschis un OMV! Ma intristeaza cand vad asta, si de fiecare data prefer sa-mi intorc privirea. In mintea mea si pe retina mea, mi s-a intiparit o imagine familiala si pe care nu vreau s-o inlocuiesc cu ceva commercial.
      Cu astfel de povesti de viata, ne intalnim, daca vrem sa le vedem. Si tu vrei. Eu, parca le caut… E ciudat… si le gasesc! Ma intristez ca nu reusesc sa fac mai mult….
      Iti multumesc mult, Roxana, pentru gandul ce mi l-ai impartasit. O seara minunata iti doresc si-o saptamana cu impliniri si multe bucurii! 🙂

      Apreciază

      • Ai dreptate – parcă totul în jur se metalizează, se plastifică şi se comercializează. Păcat de colţişorul de rai, dar probabil că proprietarii săi au găsit, într-un alt loc Raiul.

        Apreciază

        • Stefania

           /  2 Iulie 2012

          Din pacate, asa se intampla, Roxana draga! Sa stii ca sunt asezati chiar intr-un coltisor de rai, inconjurati de verdeata si vegheati de un bradut, aproape de capataiul lor. Imi place sa-i vizitez din cand in cand…
          Iti multumesc mult. O seara cat se poate de frumoasa iti doresc, Roxana draga! 🙂

          Apreciază

  1. 0 REMAIN, DEAR ONE… Mihai Eminescu « androxa
  2. strada | Rokssana's Blog
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,130 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
