Roata emoţiilor

Dacă ar fi să mă descriu într-o simplă propoziţie, cea mai potrivită ar fi…
~Roata emoţiilor~

Starea mea, adesea, o asociez expresiei semnului meu astrologic,  rac.

De îndată ce emoţiile mă copleşesc, logica îmi este suprimată, iar simţurile îmi fac reguli, încep să mă comport iraţional, prostesc. Aşa, ca o navă, pierdută pe mare într-o furtună, plutind doar din mila valurilor, furioaselor ape, cu dorinţa de-a ajunge într-un port sigur, care să-mi fie un punct solid de plecare mai departe.

Depănând firul vieţii, am simţit efectul celor opt emoţii de bază, furie, frică, tristeţe, dezgust, surprindere, anticipare, acceptare şi bucurie;
dar şi cele avansate: optimism, dragoste, veneraţie, dezamagire, remuşcare, dispreţ şi agresivitate.

Emoţii care mă ajută să supravieţuiesc şi care mă determină,  ca deciziile mele prezente, să se bazeze pe experienţele mele din trecut. Emoţiile şi experienţele, în perceţia mea fiind strans legate şi care m-ajută să iau decizia finală.
Mă gândesc că… dacă ceva mi-a adus durere şi tristeţe, experienţa probabil mă va împiedica să merg din nou în aceeaşi direcţie, însă cu cu certitudine, ceea ce mi-a adus bucurie şi fericire,  va avea un efect opus.

Emoţiile şi sentimentele,  sunt o parte,  din ceea ce suntem noi. Ele ne disting şi ne amplifica convingerea,  că suntem plini de compasiune şi ne fac conştienţi de frumuseţea ascunsă din interiorul nostru şi din jurul nostru.

Norocoşi sunt cei care le pot ţine sub control, însă noi ceilalţi care nu putem, va trebui să devenim adevarăti artişti în inima şi sufletul nostru.

Uneori îmi las emoţiile să-mi dirijeze direcţia vieţii mele.

Astăzi, n-am făcut abat de la regulă.

Lăsându-mă condusă de emoţii, m-am gândit,  cum  s-ar auzi melodia vieţii mele…  am convingerea  ca s-ar auzi  aşa…


Articol anterior

17 comentarii

  1. Lasa roata emtiilor sa parcurga drumul cunoscut de ia, inlatura totul din calea iei pina la punctul final. Va doresc un sfirsit de saptamina fain.

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 August 2011

      Ei, sfat bun imi dai, pisicaru… dar , EU-ul meu generalul, nu m-asculta de fel, se-ncapataneaza sa-l puna responsabil pe viata mea pe EU-ul meu sentimental, iar acesta cu nerusinare, lasa emotiile sa-i influenteze viata. 🙂

      Iti multumesc mult pentru sfat si pentru gand, pisicaru 🙂

      un week-end minunat iti doresc si eu 🙂

      Apreciază

  2. racusor…in ce zi esti? eu sunt in 2 iulie…

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 August 2011

      Eu sunt din 4 Iulie, Rokssana 🙂

      Iti multumesc mult Rokssana pentru gand, uite iti ofer si eu un dar muzical… eu nu stiu ce muzica preferi tu, astazi am dat replay poate vreo ora la piesa aceasta si primeste-o te rog ca un dar muzical din partea mea… sper sa-ti placa si tie 🙂

      Apreciază

      • multumesc 🙂 imi place si …anul viitor voi fi aici pe 4 🙂

        Apreciază

        • Stefania

           /  6 August 2011

          Eu iti multumesc Rokssana, asta nu face decat sa ma bucure si eu am sa fiu pe 2 Iulie, la tine. 🙂

          O noapte linistita, Rokssana. 🙂

          Apreciază

  3. roata morii se-nvarteste tzac-tzac-pac…!!!

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 August 2011

      La fel se-nvarteste si roata vietii a-z, asa, ca si roata morii 🙂 nu ne-ntreaba cu ce viteza… insa viteza ei ne poate crea acele emotii despre care vorbesc 🙂

      iti multumesc mult a-z, pentru gand si melodia foarte frumoasa 🙂 nici nu mai stiu de cand nu am ascultat Mirabela Dauer, spre marea mea rusine 😦 🙂

      o zi minunata iti doresc a-z 🙂

      Apreciază

  4. vacitim

     /  6 August 2011

    Hey…..frumos scris 🙂 sunt sigur ca ai un suflet minunat 🙂

    Melodia vietii mele: complicat, ar putea sa fie asta:

    Apreciază

    • Stefania

       /  6 August 2011

      Buna Marin. 🙂

      Iti multumesc mult pentru apreciere… si pentru melodie 🙂
      Nu stiu daca sufletul mi-e minunat, dar stiu ca mi-e foarte sensibil 😉 🙂

      O seara minunata iti doresc, Marin 🙂

      Apreciază

      • vacitim

         /  6 August 2011

        Multumesc pentru urari! Nu-i nimic daca tu nu stii, stiu eu 😀

        O seara superba si tie 🙂

        Apreciază

        • Stefania

           /  6 August 2011

          ooo, m-am emotionat… chiar am rosit 😉 🙂

          iti multumesc mult inca o data pentru apreciere Marin 🙂

          O noapte linistita iti doresc 🙂

          Apreciază

          • vacitim

             /  6 August 2011

            Nu era intentia mea asta :), dar e de bine, cred 😉

            O noapte liniștită și tie 🙂

            Apreciază

            • Stefania

               /  6 August 2011

              ooo, da… e de foarte bine 😉 🙂 … M-ai facut sa ma simt, eu… asa cum sunt ! Iti multumesc 🙂

              O noapte divina , iti doresc Marin 🙂

              Apreciază

              • vacitim

                 /  6 August 2011

                Placerea este a mea 🙂 E totul ca in citatul de pe blogul tau, cel scris pe imaginea cu barcuta care isi face loc pe ocean 🙂

                Apreciază

                • Stefania

                   /  6 August 2011

                  da Marin, asa e… citatul e cat se poate de adevarat , cel putin, asa sunt emoriile pentru mine. 🙂

                  iti multumesc mult Marin 🙂

                  Apreciază

  1. Colecția de iubiri! « Marin Toma's Blog
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
