Dragostea si ura, cea mai frumoasa combinatie?

El spune ca ma uraste –  de asemenea ca  uraste sa ma vada trista, mohorata. El nu poate sa-mi vada lacrimile cand imi curg  rauri,  rauri,  de-mi brazdeaza fata. El imi citeste gandurile inainte de-a mi le spune.  El nu stie ca actiunile lui  stangace imi starnesc  zambete care-mi  lumineaza  chipul si-mi aduc fericire.  El spune ca vrea sa renunte la prerogativele mele, dar isi petrece foarte multe  clipe cu mine  si le  face si memorabile.  El spune ca noi nu vom fi niciodata impreuna, dar  mereu vorbeste despre ce vom face in viitor.  El spune ca ma uraste,  dar in ura lui eu discern o dragoste clandestina.

Poate ca acesta iubire este doar o nascocire a imaginatiei mele.

Poate pentru el,   ura,  este mult mai simplu de declarat,  decat  sa marturiseasca dragostea,  incat  cuvantul in sine sa greveze asteptarile.  Sau poate,  considera el ca,  proclamand ura,   este mult mai interesant si mai dramatic,  decat  sa declare deschis si sincer  dragostea.

El spune ca iubirea este o iluzie in sapte litere.  Dar ce iluzie este mai puternica decat iubirea ?  Ura ! –  este cea mai puternica.  Ea este o arma in trei litere, care de-a lungul timpului,  facandu-se abuz de ea,  s-a dovedit a fii fatala.  Este mai usor sa inciti la ura,  decat  sa inciti  la dragoste si respect.  Tipic naturii umane,  sa aleaga  cea mai usoara cale.

Dragostea si ura nu sunt niciodata independente una de cealalta. Nu exista ura decat acolo unde este dragoste;  sau iubire,  dincolo de ura.  El  mai spune ca  ii sunt apatica.  Insa apatia nu este sinonima cu ura,  ea evidentiindu-se prin  uitare. Insa el,  este o prezenta constanta in viata mea, chiar daca nu intotdeauna  fizic,  dar on air  tot timpul.  Parca am fi doua obsesii.

Poate el nu stie ca  dragostea si ura nu sunt doar alb-negru.  Ele se suprapun  cu amalgame de sentimente – intre ele exista un  intreg spectru.

Ura,  este nascuta in locul  unde dragostea nu reuseste.  A nu respecata sa porti povara greoaie de asteptari  ancorate iubirii, incita dezamagirea si suferinta, care duc la ura.

Exemple putem vedea in jurul nostru sau la persoane publice cum ar fi persoanele inscrise in diverse partide politice.  Actiunile lor dau nastere la o imensa dragoste, afectiune si respect in inimile altor oameni din alt partid, iar daca acestia raman insensibili, insondabili sau  respingatoari, apare ura.

El m-a intrebat:  ce este dragostea?

Pentru mine intr-adevar  o problema vitala  este: ce este ura ?   Nu pentru ca eu sunt cel mai mare expert in dragoste.  Spre rusinea mea  sunt oarecum in deriva, poate ca multi altii.  Dar  stiu ca dragostea  poate gasi calea spre  mine,   in timp ce  ura pentru mine  este ca o racheta ratacita, vulnerabila si periculoasa.  Astfel, ura in sine,  este o iluzie  care ma face sa o dispretuiesc intr-adevar   si singura pe care  nu o accept sa-mi influenteze viata.

Am intalnit  situatii in care ura este doar de  fatada.  O fatada utilizata doar de lasi, pentru a-si ascunde vulnerabilitatea lor.  Lasi consternati de  propria lor capacitatea de a  iubi.  Sau  pentru altii ura fiind doar un instrument  folosit pentru a deschide  discutiile insipide   pentru a-si alunga monotonia din viata lor,  asistand la farsa formidabila de violenta verbala,   aceasta fiind  singura lor forma de divertisment,  ramasa,   in trista lor viata.

Cu toate acestea dragostea si ura este tic-tac-ul  ce tine universul in echilibru.

Articol anterior
Articol următor

17 comentarii

  1. rasadita-n cremeni…
    leoaica tanara, iubirea…

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  12 Iunie 2011

      „Leoaica tanara, iubirea

      mi-a sarit in fata.

      Ma pandise-n incordare

      mai demult.

      Coltii albi mi i-a infipt in fata,

      m-a muscat, leoaica, azi de fata.” Nichita Stanescu

      Iti multumesc mult mult a-z pentru gandurile tale.

      Duminica frumoasa in continuare iti doresc 🙂

      Apreciază

  2. uneori e greu de descifrat ce e în celălalt. poate pentru că nici celălalt nu știe prea bine ce e în el.
    dragoste…ură… oricum ai da-o, cele două sentimente au dat naștere celor mai mari războaie de-a lungul timpului.
    🙂

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  12 Iunie 2011

      Asa e Agatha subscriu celor spuse de tine si cred eu ca cel mai greu lucru in aceasta lume, este sa explorezi sau sa cauti sa intelegi, ce este in sufletul si gandurile unui om.

      Dragostea si ura– doi factori importanti care ne influenteaza viata, depinde de fiecare din noi pe care-l dezvoltam. Insa se poate intampla sa mori de dragoste ranita.

      Iti multumesc mult mult Agatha, pentru gandurile tale pentru mine. 🙂

      Te imbratisez cu drag si iti doresc o Duminica minunata in continuare 🙂

      Apreciază

      • Rănită…da, Să mori? nu subscriu. 😀 Mă rog, poate pentru că eu sunt rudă cu Xena, prințesa războinică 😆
        Să trăiești dragostea cu toți porii, să profiți de ea, să o cauți, să lupți pentru ea, dar nu să mori. Pentru că dacă decide să se întoarcă, n-ai mai fi pe aoici ca să o primești cu brațele deschise.
        La fel și ție, Ștefi 🙂

        Apreciază

        • poorbuthonest

           /  12 Iunie 2011

          Tu ai un caracter puternic Agatha, ma bucur pentru tine. 🙂
          Din pacate, in privinta asta, eu sunt mai pasnica, uneori accept sa ingrop securea razboiului chiar in propria-mi inima, de-o fac sa sangereze si nici atunci nu reactionez in vreun fel, sufar in tacere.

          Iti multumesc mult pentru sfat , am sa-l tin minte si-am sa-l urmez intr-o oarecare masura. Promit ca nu am sa mor pentru ca sunt motivata sa traiesc. Trebuie sa astept dragostea s-o intampin in prag , pentru ca tare se va intrista daca nu va gasi pe nimeni, cine sa-i deschida usa de la casa mea ( glumesc desigur ).
          Dar nu am sa mor din dragoste ranita, daca nu am murit din alte incercari mai grave, pe care mi le-a oferit viata, nici acum nu se va-ntampla.

          Iti multumesc mult mult. 🙂

          Te imbratisez cu drag Agatha 🙂

          Apreciază

          • nu am fost puternică, am devenit. 🙂 Am încercat și „autoflagelarea” emoțională și într-o zi, m-am trezit. Mă rog, așa consider eu. dar am avut și momentele mele… Iaca îmi fac relcamă acum pe pagina ta 😆 :http://experimentesiexperiente.wordpress.com/2010/12/06/moarte-cenusaresei-moderne-sau-vechi/. dar poți șterge linkul după ce îl citești.
            🙂

            Apreciază

            • poorbuthonest

               /  13 Iunie 2011

              In anumite situatii si eu ma consider o femeie puternica, in altele devin foarte sensibila, inocenta chiar, dar niciodata nu am fost printesa razboinica, nici macar in visele mele. Si eu am trecut prin foarte multe momente dificile, momente grele, dar niciodata nu mi-am pierdut credinta. Cineva acolo sus ma iubeste foarte foarte mult. 🙂

              ooo, nuu… nu am nici un motiv sa-l sterg… am sa intru si am sa citesc 🙂

              Iti multumesc mult mult Agatha, o zi minunata in continuare iti doresc 🙂

              Apreciază

  3. Din una se poate naste cealalta , insa ura este cea mai distructibila.In combinatie…distruge pe cel ce poarta.

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  12 Iunie 2011

      Ai perfecta dreptate tink3rbe1, ideal ar fi daca s-ar naste doar dragoste. Dar din pacate, pe zi ce trece, ura umple pamantul. Nu stiu de ce… Eu una, nu inteleg de ce atata ura cand viata noastra este atat de scurta aici pe pamant ? De foarte multe ori cand aud certuri interumane, imi pun intrebarea: de ce nu ne putem indeplini misiunea noastra pe acest pamant in armonie, iubire, pace? De fapt, ce se vrea a se demonstra prin cearta, aroganta dusmanie… puterea celuilalt ? Sau frica celuilalt sa nu i se descopere slabiciunea? Este atat de trist ca se intampla aceste lucruri… cel putin pe mine ma intristeaza aceste situatii.

      Iti multumesc mult mult tink3rbe11, pentru gandul tau. 🙂

      O seara minunata iti doresc si o noua saptamana plina de bucurii. 🙂

      Apreciază

  4. Bună, Ștefania! În lupta dintre doi ” războinici”, iar aici fac referire la cele două personalități care au un orgoliu inexprimabil, poate rodi dragoste, dar nu și acolo unde există sentimentul de ură. Unde există ură, nu există dragoste..

    Îți doresc o seară frumoasă!

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  12 Iunie 2011

      Buna Mirela! 🙂
      Eu totusi cred ca ura, nu poate domina pe nimeni, putina samanta de dragoste tot se mai gaseste chiar si in inimile cele mai reci decat un iceberg. Samanta dragostei nu moare, poate cel mult sa zaca intr-o starea de letargie si tot gaseste ea, in cea mai impietrita inima, putina seva, sa renasca, sa creasca si sa se dezvolte din nou.

      Iti multumesc mult mult Mirela pentru gandul tau si pentru melodie… imi place 🙂

      O noapte linistita iti doresc si o noua saptamana plina de bucurii. 🙂

      Apreciază

  5. ginamihai

     /  22 Octombrie 2012

    Spunea cineva că prietenia dintre o femeie și un bărbat poate sfârși în dragoste.
    Niciodată, însă, o iubire nu poate să se transforme în prietenie. Nu știu ce să zic, înclin să cred că nu poți rămâne chiar prieten cu acel cineva alături de care ai visat să numeri stelele toată viața..o fi posibil, n-o fi, chiar nu știu.
    De ce , totuși , ură?
    Uite, îmi vine în minte ideea- nu este a mea, sigur o știu de la altcineva, că între iubire și ură, granița este fragilă.
    Știi cum zic eu? așa este în adolescență, poate chiar și un pic mai târziu. Apoi, vine, așa, un fel cuminte de a așterne lucrurile. Iubești, suferi, clădești, visezi, speri și, brusc, nimic nu se mai leagă.
    Rămâne ceva. Ceva fără nume.
    Și fără ură.
    p.s. îmi place ilustrata!
    Cât despre poemul lui Nichita, este una dintre poeziile mele preferate.
    Pentru idei,pentru mesaj, dar și, pentru că , profesional, într-o împrejurare, mi-a schimbat în bine, cariera.
    Îmi place să cred că iubirea este mult mai puternică decât ura, iar pentru echilibru, ajută mintea!

    Apreciază

    • Stefania

       /  22 Octombrie 2012

      Sarut mana, doamna Gina!
      Va martusrisesc sincer, doamna Gina, eu nu am crezut niciodata ca o prietenie intre o femeie si un barbat poate dura o vesnicie. Intotdeauna am crezut ca aceasta prietenie se transforma, fie intr-o altfel de dragoste si se ajunge la casatorie si in acest caz este minunat. Fie ca sfarseste prin separarea celor doi… din pacate.
      Mereu mi-am pus si eu aceasta intrebare: de ce o iubire nu se poate transforma intr-o prietenie frumoasa?
      De ce atunci cand doi oameni se separa, din vari motive, se ajunge atat de repede, la ura? Nu stiu sa raspund, poate pentru ca nu m-am aflat niciodata in situatia de-a ura pe cineva si intotdeauna m-am ferit sa atrag acest sentiment in inima mea!
      Nu sunt de acord sa ramai intr-o relatie, cand simti ca nu mai ai nimic comun cu acea persoana. Dar ca sa ajungi pana la ura… este de neinteles.
      Am trecut printr-o situatie cand cineva mi-a spus ca ma uraste, dar ma si iubeste totodata. Nu l-am inteles nici atunci, nici acum! Ne-am despartit. El vroia ca relatia mea, cu familia mea s-o trec in plan secund si daca se poate sa ma indepartez usor de ei. Eu nu am putut sa fac acest lucru. Am motive foarte bine intemeiate, iar el le stia. Pentru mine si el si familia mea erau la fel de importanti! Nu a inteles asta! Eu l-am iubit enorm de mult, insa el vroia sa rup orice legatura cu familia mea. I-am spus: tu esti familia mea, ei sunt familia mea, cu totii facem o mare familie! Nu a vrut asta. Acum suntem doar doi straini. Eu am incercat sa-i vorbesc de nenumarate ori, pentru ca asa sunt eu, mai comunicativa si nu despic atat de mult firul in 4–8–16, pentru ca nu intotdeauna iti poti controla fiecare cuvant care il scoti pe gura si de foarte multe ori se intampla sa gresesti involuntar intr-o exprimare, dar pentru acest lucru nu fac o tragedie. Trecand prin diferite stari, poti sa spui si cuvinte nepotrivite. Nimeni nu-i perfect si nici nu caut perfectiunea! El, este un inversunat si foarte orgolios!
      E cumplit sa treci pe langa omul pe care l-ai iubit si i-ai spus povestea ta, iar el isi intoarce capu’ , de parca nici nu te-ar vedea! Sincer va spun, doamna Gina, mereu ma-ncerca acel sentiment de mila fata de el! Poate nici el n-ar vrea sa fie asa, insa nu are puterea de-a trece peste orgolii! Deseori ma gandesc, atunci cand il intalnesc pe strada, ce poate fi asa de greu sa saluti un om si sa-l intrebi: ce faci?
      Acum si daca ar vrea, este prea tarziu, insa putem fi prieteni din punctul meu de vedere.
      Ma bucur nespus de mult ca va place ilustrata! Si eu ador poemul lui Nichita!
      Eu cred cu tarie, doamna Gina, ca iubirea este mult mai puternica decat ura! Cu iubire poti invinge orice situatie!

      Va multumesc din suflet doamna Gina. O seara minunata si-o noua saptamana binecuvantata va doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  1. Do you hear the sea…? « androxa
  2. MARK POWELL…. « androxa
  3. Strawberry time… « androxa
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
