usor de imaginat, greu de aplicat

Am observat ca in mintea mea  se nasc multe idei creative, ca am o imaginatie creatoare.  Am observat ca in mintea mea am convingerea ca pot face diverse lucruri incompatibile cu pregatirea mea, de exemplu:  pot canta ca o soprana;  pot sa scriu ca Eminescu;  pot tine un discurs pe o tema data si exemplele ar putea continua,  dar in realitate imi este imposibil. Totul se intampla doar in mintea mea.

Recunosc ca de multe ori am fost atat  de naiva,  incat am crezut ca idea care s-a nascut usor in mintea mea,  o pot pune in aplicare si in realitate, dar am fost dezamagita.

Am observat  ca si in iubirea dintre un barbat si o femeie exista diferenta intre imaginatie  si realitate. Femeia isi imagineaza o poveste de dragoste ca in filmele romantice, dar in realitate  este mult diferit.

Asa imi imaginam si cum va decurge vacanta petrecuta la mare sau la munte, dar in realitate nu se intampla acelasi lucru.

Acest lucru se intampla si cu produsele alimentare. Cand vad legumele si fructele, cat sunt  de frumoase si sanatoase in mintea mea imi imaginez  dupa aspectul lor, cat de gustoase sunt si cat de gustoasa va iesi mancare care o prepar din ele. Dar in realitate, gustul este mult diferit de ceea ce eu mi-am imaginat, ca o sa iasa la final.

Uneori ma intreb, ce este gresit  de nu exista o concordanta intre imaginatie si realitate?  Este bine sa imi imaginez  diferite scenarii? E bine sa  fiu actor si regizor deopotriva?  Nu ar fi mai bine ca inainte de a-mi imagina ceva,  sa fac mai multe investigatii, incat punerea in aplicare sa devina  palpabil?

Articol următor

26 comentarii

  1. People who lean on logic and philosophy and rational exposition end by starving the best part of the mind. ~William Butler Yeats

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  7 Mai 2011

      Interesting quote. I do not know. 🙂

      Understand that we need imagination and. 🙂

      Thank you so much Androxa… I wish you wonderful weekend Androxa! 🙂

      Apreciază

  2. vacitim

     /  8 Mai 2011

    Bună dimineața! Am și am avut și eu același fel de a gândi precum cel descris de tine 🙂

    Cred că răspunsul se află în inima noastră…fără să vrem conștientizăm că putem mai mult decât suntem acum, că valorăm mai mult, dar nu ne decidem să ne cunoaștem mai bine 🙂

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  8 Mai 2011

      Buna dimineata Marin. 🙂

      Sunt de acord cu tine, trebuie sa ne cunoastem noi insine.
      Dar vezi tu, multe se intampla involuntar de vointa noastra.
      Cred ca si tu si oricine a observat la el personal si-ti dau un exemplu din foarte multe cate as putea da. Se anunta un eveniment pompos, in mod automat in mintea noastra incepem sa creem un scenariu: cum va fi; cum se va desfasura; cine va fi acolo; cum ne vom distra… iar in momentul in care participam la eveniment, observam ca nimic din ce noi ne-am imaginat, in realitate nu se intampla… atunci suntem dezamagiti. Sau s-ar putea intampla mult mai frumos si mai interesant, fata de ceea noi ne-am imaginat si atunci simtim trairi puternice.

      Iti multumesc mult Marin si iti doresc o Duminica minunata ! 🙂

      Apreciază

      • vacitim

         /  8 Mai 2011

        Da, așa este, dar asta se întâmplă pentru că nu înțelegem ca nu destinația e importantă, ci călătoria…noi nu putem controla ce vom găsi, dar putem controlo ce facem până ajungem acolo 🙂

        Să ne bucurăm de ce avem, nu de ce nu avem 🙂

        O zi minunată și ție 🙂

        Apreciază

        • poorbuthonest

           /  8 Mai 2011

          Ai dreptate noi nu putem controla ce vom gasi, dar putem controla ce facem cand ajungem acolo.

          Eu intotdeauna m-am bucurat de ceea ce am avut si de ceea ce mi-a oferit viata, poate de aceea stiu si am puterea sa sa zambesc daca soarele rasare sau nu; daca ploua sau nu si daca imi ciripeste la geam o pasarica. Apropo de pasarica, azi dimineata m-a trezit o vrabiuta, ciocanind cu ciocul in fereastra. Eu mi-am facut un obicei din asta, pe pervaz pun intotdeauna o cutiuta mica, din material plastic plina cu apa si firimituri de paine sau mai aduc de la mamica boabe de grau langa ea, pentru pasarele. Acest obicei mi l-a insuflat mamica, mereu spunea cand mergeam la cules de porumb sau cartofi sau tot ceea ce cultivam noi, lasati ceva, nu culege-ti tot si pentru pasarile cerului si pentru necuvantatoarele care nu pot sa lucreze dar trebuie sa manance pentru ca si ele sunt creatii ale lui Dumnezeu. Iar EL cate ne da noua, si cat de rai suntem cate o data.

          Iti multumesc mult si o zi minunata in continuare iti doresc 🙂

          Apreciază

  3. Imi place sa te citesc
    Frumoasa, parc-ai fi
    Iar vorbele insiruite,
    Fapte ar deveni.
    Imi place sa-ti ascult cuvantul
    Vibrant, asternut pe hartie
    Si sa cred, despre tine
    Ca esti o reverie
    Un lucru, insa, tu, sa stii
    Nimic, nu vei reusi
    Doar visand la ce va fi!

    Madi si Onu Blog

    PS:
    Daca postul gluma a fost
    Comentariul e tot gluma.

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  8 Mai 2011

      M-au emotionat si mi-au adus caldura-n suflet gandurile voastre. Imi place sa glumiti, imi plac glumele, imi plac oamenii care stiu sa zambeasca.
      Iar versurile astea imi plac foarte mult :
      Un lucru, insa, tu, sa stii
      Nimic, nu vei reusi
      Doar visand la ce va fi!
      pentru mine sunt ca o invatatura, la un indemn de a actiona si va multumesc mult mult mult pentru ele. 🙂

      O duminica minunata va doresc ! 🙂

      Apreciază

  4. Cred eu, că mai întâi trebuie să ai o vagă schemă a cum vrei să fie, apoi nu doar să vrei, ci să faci ceva pentru a obţine.
    Avem doi subiecţi pe x şi pe z. X vrea să devină mare, să schimbe lumea, să fie tot, să aibe totul, toţi îi zic că nu poate, astfel X e limitat, e închis, flutură un semn de pace, din spatele gratiilor. În schimb Z care are aceleaşi planuri, nu a întrebat pe nimeni dacă este posibil. Z crede cu tărie că poate avea totul, poate fi ce şi-a dorit dintodeauna, şi face tot ce-i stă în putiinţă pentru a ajunge acolo.
    Cum X stă cu mâinile-n sân, Z făcând ceva, ajunge sus, cât mai sus.
    🙂
    (Sper că am explicat cum trebuie, zi frumoasă să ai:D)

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  8 Mai 2011

      Binea ai venit, Bianca 🙂

      Asa e, trebuie sa luam atitudine nu doar sa ne imaginam. Sti ce cred eu , daca vrem intr-adevar sa schimbam ceva, in primul rand ar trebui sa incepem cu noi insine. Sa ne incarcam cu vointa si cu motivatie si atunci cu siguranta vom reusi sa ne atingem telul. Si ce e mai important sa nu plecam urechea la tot ce misuna in jurul nostru. Ne-am fixat o traiectorie, atunci indiferent care si cate obstacole ne vor intampina sa le infruntam sa nu ne intoarcem din drum sau sa luam seama la recomandare celor de pe margine care vor spune du-te pe aici, ca am auzit ca ar fi mai potrivit, ar fi mai bine, ei insusi fiind necunoscatori. Dar nici sa vedem ca nu-i sansa de reusita si noi sa o tinem ca prostul inainte, pentru ca fiecare din noi putem sa ne dam seama de fortele noastre. Iti dau un exemplu. Eu sa visez sa devin cosmonaut, poate tehnic m-as pregati, invatand toate notiunile de baza, dar practic sa nu am nici cea mai mica sansa, atunci nu are nici un rost sa-mi canalizez toata atentia si energia mea pe ceva ce nu s-ar concretiza.

      Iti multumesc mult mult Bianca 🙂

      O Duminica minunata iti doresc ! 🙂

      Apreciază

      • Bine te-am găsit 🙂

        Da, trebuie să luptăm cu morile de vânt pentru a reuşi ceea ce ne-am propus, şi nu va fi în zadar, sunt eu convinsă.
        Şi evident, ceea ce ne dorim, nu trebuie să fie ceva ce nu ne defineşte.

        Plăcerea mea,
        Duminică pe placul tău să ai! 🙂

        Apreciază

        • poorbuthonest

           /  8 Mai 2011

          Bine ai venit, ma bucura prezenta ta aici.:)

          Ai dreptate. Eu cred ca nu am simtii gustul reusitei, daca drumul nu ne-ar fi presarat si cu obstacole si incercari. 🙂
          Intotdeauna trebuie sa fim rationali cu dorintele noastre, pentru ca altfel am fii dezamagiti si asa cum spui si tu sa ne dorim ceea ce ne defineste.
          Si mie imi face o deosebita placere sa facem schimb de pareri. 🙂

          O Duminica minunata in continuare ! 🙂

          Apreciază

  5. Bună, Stefania!

    Rațiunea noastră întotdeauna străbate tărâmuri pe care niciodată nu le cercetează înainte de a le vizita. Când spun tărâmuri, mă refer la acele lucruri care se află în imaginația noastră, lucruri care ne-am dori să fac parte din realitatea fiecăruia dintre noi.
    În legătura cu aceea ce ai sesizat în privința legumelor și al fructelor, pot spune că ne lăsăm foarte ușor înșelați de aparențe și când spun asta, mă refer și în privința celorlaltor lucruri. Cam întotdeauna, ne formăm o impresie în funcție de aspectul exterior și nu lăsăm sufletul să cerceteze fiecare colț al acelui lucru.

    O duminică frumoasă și mult soare în sufletul tău! 🙂

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  8 Mai 2011

      Buna Mirela ! 🙂
      Asa e, imaginatia noastra niciodata nu se bazeaza pe cercetare ea se duce pe taramuri necunoscute. Iar cand ajunge la punctul de intoarcere sau trebuie sa coboare in realitate, de cele mai multe ori traieste o dezamagire. Dar asta nu ne impiedica cu nimic sa nu ne imaginam in continuare, pentru ca imaginatia da un plus de culoare vietii si ar fii pacat sa nu ne incantam gandurile cu diferite culori si sa ne plafonam doar la alb si negru.
      Intr-adevar uneori, aparentele sunt inselatoare. In ce priveste legumele si fructele aici nu prea ai ce schimba daca il vezi foarte fumos iar gustul lui e de apa condensata cu arome de fructe. Dar mai grav este atunci cand etichetezi un om dupa aspect si nu ii acorzi atat rabdarea de ai cunoate sufletul. Nu poti cunoaste un om dintr-un singur cuvant rostit. pentru ca omul ascunde foarte multe taine, poate uneori involuntar.

      Iti multumesc mult mult Mirela 🙂
      O Duminica minunata si imi doresc ca si tu sa ai parte numai de soare in suflet ! 🙂

      Apreciază

  6. Mulțumesc mult, Ștefania!
    Am uitat să-ți las link-ul unei melodii după cum am promis. Chiar dacă nu are legătură cu subiectul tău, eu vreau să ți-o împărtășesc și ție…:D

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  8 Mai 2011

      Eu iti multumesc mult mult Mirela. 🙂
      Melodia, este superba, imi place mult de tot. Mie imi plac contrastele, nu tin neaparat sa fie totul in ton. Uneori sunt mult mai incitante contrastele. Eu intotdeauna am contat pe muzica in starile mele de peste zi. Daca ajungeam intr-o stare de moleseala si fara pofta de viata, acultam o melodie care imi ajungea la inima si imediat ma revigora.
      Iti multumesc mult ca mi-ai impartasit-o, am simtit ca ai facuta din suflet pentru suflet si apreciez asta foarte mult.

      O duminica minunata in continuare iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  7. Hi, hi, hi! Uite că a reușit să ți se strecoare pe portița care duce spre suflețelului tău și asta îmi place nespus de mult.

    Mulțumesc mult pentru urări, iar tot ce este mai bun să îți facă din această zi un portal către fericire!

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  8 Mai 2011

      Nu doar s-a strecurat, dar mi-a si incantat sufletul si iti multumesc mult mult pentru asta. 🙂

      Imi doresc ca si tu Mirela sa ai parte numai de clipe de fericire si sa fi inconjurata numai de zambete sincere 🙂

      Apreciază

  1. Set free… « androxa
  2. boala « Rokssana's Blog
  3. Vacitim se prezintă… « Marin Toma's Blog
  4. Trei monştri pe care îi ador « Gabriela Elena
  5. Androxa’s Homemade Pasta… « androxa
  6. ÎNTRE DOUĂ …NU TE PLOUĂ ! | Madi şi Onu Blog
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 388,130 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
