Abuz de cuvântul «iubire»

Deseori am auzit oameni din diferite categorii de vârstă spunând că: să iubeşti este mai uşor, decât să-ţi placă cineva. Am auzit de multe ori  spunându-se:„ îl iubesc,dar nu-mi place de el.  O iubesc, dar nu este gustul meu forte.”  Eu nu înţeleg cum este posibil.

Înţeleg,  de exemplu  că,  un copil  poate iubi un părinte şi ar face orice pentru el,  chiar dacă  între ei există un conflict şi îşi rănesc reciproc sentimentele, —  dar între ei există  acea  legătură puternică  de iubire din cauza  legăturii familiale.  În alt context,  nu înţeleg cum este posibilă iubirea fără ca el/ ea să-ţi fie pe plac.

Dragostea poate însemna o mulţime de lucruri,  iubirea  adevărată  implică multe,  începând de la pasiune, angajament,  îngrijorare,  loialitate,  responsabilitate.

Cred că,  cuvântul «iubire»,  uneori  este înţeles greşit şi se face abuz de el tocmai pentru a încânta ascultătorul.  Sau, poate că iubeşti cu  tot sufletul  pe cineva,  dar nu-ti place comportamentul lui/ei,… dar şi asta doar cazual.

Articol anterior

42 comentarii

  1. Foarte adevarat! 🙂

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  4 Mai 2011

      🙂 Da Chocolate Queen ♥, din pacate este adevarat. Am ascultat cateva povesti, de la diferiti oameni cu diferite varste, iar concluzia mea finala este ca se face abuz de cuvantul iubire. E asa trist ca se-ntampla acest lucru.

      Iti multumesc mult si-ti doresc o seara minunata ! 🙂

      Apreciază

  2. e ceva in neregula…cum sa iubesti fara sa-ti placa?nu inteleg…n-am auzit pana acum,,,

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  5 Mai 2011

      Din pacate eu am auzit. Multi spun ca iubesc, dar de fapt se ataseaza de cineva din interes material sau pur si simplu sa nu fie singuri. Dar asta nu inseamna iubire ci atasare, acomodare.

      Iti mltumesc mult Rokssana, o noapte linistita iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  3. superb articol!

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  4 Mai 2011

      Iti multumesc mult Orry, din pacate este inspirat din realitatea pe care o traim.

      O seara minunata iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  4. vacitim

     /  4 Mai 2011

    E un nonsens….oamenii aia nu stiu ce inseamna sa iubesti cu adevarat, sunt de acord si cu Rokssana 🙂

    Iubirea e totala si atunci cand iubesti un om il iubesti in primul rand pentru defectele lui. Asta e iubirea adevarata, restul sunt vorbe de claca.

    Ai dreptate, e un abuz…:)

    Cele bune!

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  4 Mai 2011

      Asta era si ideea. Multi nu stiu ce inseamna iubirea, pentru ca nu au cunoscut-o cu adevarat si se complac intr-o relatie bazata pe atasament, pe acomodare si/sau planificata din interes material, unde se accepta doar pentru asi atinge scopul. Nu se plac; nu au nici un punct comun sau doar unul minor si-l afiseaza de fatada; nu se iubesc; in schimb se mint chiar si pe ei ca iubesc.
      Din pacate se intampla si sunt multe cazuri.

      Iti multumesc mult Marin. 🙂

      O noapte linistita iti doresc.

      Apreciază

  5. Sa nu facem abuz de cuvantul IUBIRE, pentru ca riscam sa-l facem sa sune banal, ca o rutina in vocabular!

    Sa avem insa IUBIRE in suflet si sa facem abuz in daruirea ei curata, sincera, adevarata! 😀

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  4 Mai 2011

      Foarte adevarat Gabriela, daca abuzam de el, devine banal.

      Sa iubim sincer, sa iubim cu toata fiinta noastra, sa oferim iubire, iubire adevarata… daca nu cel putin sa nu strigam in gura mare ” Te iubesc ! ” pentru ca vom distruge aceste cuvinte care implica sentiment profunde si ii vom da o alta semnificatie. Una de interes, de lacomie, de egoism. 🙂

      Iti multumesc mult Gabriela. 🙂

      O seara minunata iti doresc Gabriela. 🙂

      Apreciază

  6. Si eu am ajuns la concluzia ca unii dintre noi confunda iubirea cu admiratia, simpatia ,etc.

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  4 Mai 2011

      Cu certitudine asa este. Din pacate sunt multi care fac confuzii intre iubire si admiratie.

      Iti multumesc mult tink3rbe11, o seara minunata iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  7. Ce-ai zice de… „iubește-ți aproapele ca pe tine însuți”? Și vorba e veche… atât de veche…

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  4 Mai 2011

      Bine ai venit monicas10 ! 🙂

      Sunt de acord cu aceasta vorba, pentru ca eu, chiar iubesc oamenii, indiferent de rasa sau clasa sociala. Pentru mine toti oamenii sunt fratii mei, pentru ca avem un singur tata, Dumnezeu ! 🙂
      ( si ca sa nu creez o suspiciune vis-a-vis de credinta mea, nu fac parte din vreo secta religioasa. Sunt crestin ortodox, care spre rusinea mea, nu merg regulat la biserica, dar cred in Dumnezeu si puterea Lui. )

      Iti multumesc mult si iti doresc o seara minunata ! 🙂

      Apreciază

  8. a-z

     /  5 Mai 2011

    cand observi ca ce au multi, sau suficient de multi in comun cat priveste aceasta contradictie in folosirea acelor termeni in exprimarea trairilor lor e redus la iubirea fara acoperirea celorlalte notiuni umane atasate in mod automat si logic de ideea de iubire, atunci inseamn ca: emitentii acelor spuse nu cunosc ce presupune dincolo doar de forma lingvistica de expresie a celor pe care zic ei ca le simt (incurcand iubirea cu mai simplistul placerea) chiar si fara a contientiza aceasta asociere eronata a lor, fie stiu ei foarte bine ce spun, doar ca atunci cand exprima se gandesc doar la ce impresii fac auditoriului lor, nicidecum fiind sinceri cu ce simt ei. si observand asta e firesc sa fi derutata intre multi indivizi aparenti, mati, mincinosi, vanitosi.

    alta zi cu spor peste tot pe unde gandul si pasii te vor fi calauzind! 🙂

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  5 Mai 2011

      Foarte bine ai punctat, multi folosesc cuvantul iubire ca o forma lingvistica.
      Crede-ma, oi fi eu fara prea multa experienta de viata, dar imi pot da seama cand intru in contact cu un cuplu, daca intre ei este iubire sau doar iubire din interes, din gesturile lor, oricat ar sustine ca se iubesc.
      Nu vreau sa se inteleaga ca sunt anti-iubire, nici gand de asa ceva, dar mi-ar placea ca acest cuvant iubire sa fie folosit cu chibzuinta si doar in momentul in care, intr-adevar exista acele sentimente care definesc acest cuvant. Mi-ar placea ca fiecare din noi, sa fie sincer cu el insusi sa-si analizeze sentimentele sincer, pentru ca atunci implicit este sincer si cu cel pe care il iubeste. Nu l-ar mintii. Si nici nu ar mai exista atatea despartiri.

      Iti multumesc mult a-z… o seara minunata iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  9. Dragostea după cum ai spus și tu înseamnă foarte multe lucruri și în același timp depinde de foarte multe aspecte.
    Toți într-un anume fel ne folosim de acest cuvânt chiar dacă uneori sentimentele nu sunt atât de puternice.
    Cred că fiecare dintre noi este egoist chiar și atunci când iubește în disperare iar asta se datorează fricii de a nu pierde persoana dragă. Cred că și acest lucru ar fi un abuz pentru cuvântul iubire…

    Dar până la urmă, iubirea este asemeni unui război cu propriile trăiri și sentimente!

    Numai zile frumoase să ai chiar dacă vremea asta e posomorâtă. 🙂

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  5 Mai 2011

      Am sa fiu foarte sincera cu tine, ca-ntotdeauna si poate o sa ti se para ciudat, eu nu il folosesc cuvantul iubire, decat atunci cand sunt sigura pe sentimentele mele si pe ceea ce implica iubirea. Nu-l pot folosi din inertie pentru ca are rezonanta. E bine sa fii cumpatat in afirmatii, oricat de mult ti-ai dori sa impresionezi. Poate nu am fost eu atat de puternic indragostita incat sa-mi pierd mintile, dar totusi cred ca si indragostirea are rationalismul ei, noi trebuie doar sa ne pastram echilibru.

      Poate o mica doza de egoism e necesara in iubire, dar cand ajungi sa iubesti disperat ca vei pierde persona draga, atunci nu mai e iubire, este obsesie.

      Iubirea este cea mai profund traire care i se poate intampla unei persoane.

      Iti multumesc mult Mirela… O noapte linistita iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  10. a-z

     /  5 Mai 2011

    totul la locul lui, denumire exacta pentru actiunea, sau lucrul pe care dorim a-l defini, sinceritate si seriozitate in primul rand, fara dorinte meschine de a poza in alt fel de tip uman decat este cazul- ar fi ideal ca lumea sa fie posibil de descris astfel, unde indivizii ce o compun inainte sa actioneze ar gandi de modul ace4sta.
    empatia ar fi bine de luat in seama atunci cand destui gandesc sa faca rele in jur si chiar motivatie avand, ar gasi loc in ei pentru iertare, nu si de uitare, poate ceva mai bine decat este in jur acum ar fi in diminetile de dupa!

    seara odihnitoare si inceput de final de week care sa urmeze acest curs descris pana acum: optimism, speranta, pasare, auto-perfectionare….
    sper sa nu flatez, nu intentionez a deranja in vreun fel, ci remarc doar o evidenta a textelor postate de tine si de commurile ce vin.
    toate bune onesto! 🙂

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  5 Mai 2011

      Subscriu in totalitate celor spuse de tine. 🙂

      Iti multumesc mult a-z, pentru gandurile tale, am sa incerc sa-mi pastrez optimismul si speranta, insa sper sa nu te dezamagesc, nu caut perfectiunea 🙂 mi se pare mult mai incitant imperfectul 🙂

      ( m-ai starnit zambete cu ” onesto” )

      O seara odihnitoare iti doresc si eu 🙂

      Apreciază

  11. Cum naiba poti iubi pe cineva fara sa-ti placa? Pai eu vad iubirea ca pe daruirea suprema, or te poti darui cuiva daca nu-ti place?… E un nonsens.

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  6 Mai 2011

      Asta nu inteleg nici eu. Cum poate cineva sa spuna ca il iubesc, dar nu-mi place de el. Crede-ma Teo, am scris despre asta tocmai fiind inspirata dintr-un caz real. E povestea colegei mele. Am sa-ti spun sumar despre ce este vorba. Vine intr-o zi la serviciu si printre altele spune nu stiu cum il iubesc, pentru ca nu-mi place de el; nu-mi place stilul lui; nu-mi place cum se comporta; cum se imbraca; ma enerveaza la culme cum mananca; ma enerveaza si cum fosneste apa cand face baie si inca multe altele… toraia ca un motor in rodaj . Am ramas cu gura cascata si am intrebat Cum e posibil ? N-am mai auzit asa ceva, i-am spus! Asta nu e iubire, e un fenomen ciudat. Ii zic: poate spui asta la nerv, te-o fi suparat cu ceva. Sustine ca nu a suparat-o cu nimic, dar il iubeste. Insa nu-i place de el Nu vrea sa de-a detalii, iar eu am sperat ca primid ajutorul vostru am sa inteleg si eu acest fenomen fantastic. ” sa iubesti, fara sa-ti placa persoana” Insa concluzia mea finala este ca nu e posibil asa ceva. Si ca poti sa fii cu cineva doar din interes.

      Iti multumesc mult Teo si ma bucur foarte mult ca, primind ajutorul vostru ma luminez si eu.
      O seara minunata iti doresc ! 🙂

      Apreciază

  12. Ce-ti veni,”saraca dar cinstita fata”
    Iubirea ,tu, nu e o gluma.
    Lasa-i daca vor s-o spuna
    O simt, sau nu, nu-i treaba noastra
    De i se pare, ori o traieste
    Pe noi, zau, nu ne priveste
    Ce mai conteaza, cand inima reverbereaza
    Ca la orice moda?
    TU, INSA, AI MULTA DREPTATE
    Dar…, nu uita o situatie, ca o conditie.
    E O MINCIUNA DE TRANZITIE.
    In loc de argument credibil.
    Cu, TE iubesc.., VA iubesc,
    Urla, fara noima, pana ragusesc.

    Madi si Onu Blog

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  6 Mai 2011

      Bine ati venit, Madi si Onu! 🙂

      Va multumesc mult mult de tot, pentru gandurile in versuri, pe care mi le-ati lasat. Imi plac foarte mult.
      Intr-adevar iubirea nu-i o gluma, trebuie sa o simti in adancul sufletului si s-o rostesti si s-o oferi sincer, nu sub forma santajului emotinal. 🙂

      si versurile astea mi-au placut inca foarte mult
      Cu, TE iubesc.., VA iubesc,
      Urla, fara noima, pana ragusesc.”

      Pai, atunci , sa-i lasam sa raguseasca… degeaba. :)))

      Va multumesc inca o data si va doresc o seara minunata ! 🙂

      Apreciază

  13. Ne bucuram,sa fi raspuns,
    Celei, uman preocupate,
    De o vitala intrebare
    Poate multi o gandesc, si intim, o rostesc
    Dar rezervat si sfios,
    Ezita sa intrebe,
    Precum tu, cu voce tare.

    Un plin de iubire, nu doar declarata, final de saptamana!
    Madi si Onu Blog

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  7 Mai 2011

      Si eu ma bucur foarte mult pentru gandurile voastre pentru mine si va multumesc mult mult pentru ele. 🙂

      Asa sa fie si pentru mine si pentru voi si pentru toata lumea Un plin de iubire, nu doar declarata.
      Un week-end minunat va doresc si daca se poate calduros, aici la noi tare rece este astazi, nici soarele inca nu s-a trezit, a uitat poate ca avem nevoie de imbratisarea lui.

      Va imbratisez cu drag, Stefania. 🙂

      Apreciază

  14. E calda, Stefania,
    Parca de la soare,
    A ta imbratisare
    Si speram, ca a noastra
    Sa fie, pe masura
    In zi, la fel de buna!

    Aceiasi noi doi 🙂

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  7 Mai 2011

      Atunci ma bucur foarte mult daca imbratisarea mea, va aduce caldura si a voastra imi incalzeste sufletul si-mi creaza o stare de bine, chiar daca afara este o zi mohorata si ploua, dar parca totul straluceste cand esti inconjuat de oameni calzi. 🙂

      O zi superba va doresc ! 🙂

      Apreciază

  15. Cu vremea mohorâtă, ploioasă şi rece,
    Aproape, nu mai miră,
    Umbrela ta din avatar.
    Si intelegem cum, din suflet
    Vorbeşti, de parcă năzui,
    Căldura să o dărui.

    Tot noi, de ne învoi.

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  7 Mai 2011

      O, cu mare mare drag va invit. 🙂
      Asa e, poza din avatar am schimbat-o dupa vremea de afara. Saptamana asta am schimbat-o, marti, am avut foarte multe de rezolvat si am fost nevoita sa merg pe jos, prin ploaie– ca de grabita ce am fost, nu m-am mai gandit si la vreme si nu mi-am luat umbrela cu mine, iar de intors dupa ea, nu m-am mai intors si culmea, pe unde am avut eu de umblat, nu era nici un magazin de specialitate sa-mi cumpar una. Mie imi place ploaia, dar parca in acea zi era prea mult. Iar cand am ajuns acasa, primul lucru cand am intrat pe calculator mi-am schimbat poza, sa nu-mi mai uit umbrela… dar din pacate, nu a avut nici un efect, joi iar mi-am uitat-o, iar ploaia m-am mangaiat din nou. 🙂

      In momentul de fata, pe noi ne mai viziteaza cate un fulg razlet, cred ca-i place tare mult aici la noi si nu se poate desparti de noi. 🙂

      Va multumesc mult mult pentru gandurile frumoase. o zi minunata va doresc ! 🙂

      Apreciază

  16. cand se face abuz de un cuvant el se uzeaza schimbandu-si accentele si chiar sensul…. este cazul si cuvantului iubire, prietenie…s. a. lumea incepe sa le inteleaga/foloseasca gresit… eu tot nu pot sa inteleg cum poti sa ibesti pe cineva si sa nu-ti placa.. or iubirea presupune admiratie, acceptare, dedicare, si chiar jertfa… daca asta e cu cu adevarat iubire…
    in schimb asi putea intelege ca poate sa-ti placa cineva, dar sa nu-l iubesti…

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  8 Mai 2011

      Ai dreptate, altcersenin, facand abuz de un cuvant doar de dragul de a incanta urechile ascultatoruilui ii schimbi sensul.
      Nici eu nu pot intelege acest lucru… am ramas si eu uimita, pentru ca eu cand spun iubire, spun pasiune, daruire, respect, admiratie, spun intreg, pentru ca pana nu iubesti esti doar jumatate, abea dupa devi intreg.

      La fel si eu, inteleg sa iubesti pe cineva, dar sa nu-ti placa, de exemplu cum soarbe cafeaua, dar, daca exista iubire acest lucru se poate discuta, ajunge la un consens si totul este OK. E normal sa ne insusim diferite obiceiuri pentru ca suntem oameni, avem caractere diferite si ne comportam diferit, dar, daca comportamentul nostru nu place persoanei care ne iubeste si il iubim, ne corectam ca totul sa fie bine. 🙂

      Iti multumesc mult altcersenin, o seara frumoasa iti doresc. 🙂

      Apreciază

  1. Lacrimi-lăcrămioare şi zâmbete-zambile « Gabriela Elena
  2. Hsiao-ying lin… « androxa
  3. Mulțumiri… « Marin Toma's Blog
  4. Eyes in motion…. « androxa
  5. Is it fishy here…? « androxa
  6. Sărut mâna…. « androxa
  7. androxa
  8. La scăldat în largul cerului « Gabriela Elena
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,997 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
