Viata e frumoasa daca nu lasam ranile sa ne transforme

Am invatat ca pe masura ce trecem prin viata, este inevitabil sa nu fim raniti de cineva din cand in cand, uneori crezand ca daca ne ranesc ii vom aprecia si ii vom  iubi mai mult. Unele rani pot fi nesimnificative, dar sunt unele care  patrund adanc in noi si simtim cum ne sfasie inima, iar daca nu suntem atenti, ele ne pot schimba pentru totdeauna stilul nostru de viata si pe noi ca persoana.

Totul depinde de cum ne ocupam noi de ranile noastre.

Cred ca iertarea si timpul sunt cei mai buni vindecatori  si ar fi bine sa ne folosim de ei cand inca ranile ne sunt in stadii incipiente si chiar daca nu exista solutii pentru problemele noastre, o atitudine pozitiva nu va permite ca amaraciunea sa se stabileasca in sufletul nostru, pentru ca odata stabilita acolo, ea va fi cel mai puternic factor, care ne poate transforma in rau pentru totdeauna,  pana ne va  distruge.

Chiar daca am fost ranita de mai multe ori, nu m-am lasat doborata, dimpotriva ranile m-au intarit.  Am refuzat sa fiu sclavul lor.  Nu le-am lasat sa ma domine.  Am iertat si asta mi-a dat putere,  iar acum sunt fericita.

As  fi facut cea mai mare greseala daca uram sau ma razbunam pe persoana care m-a  ranit,  as fi devenit  si eu  partasa la ura ei,  n-as mai fi fost umana.

Desigur ca mi-am dorit foarte tare sa  pot  gasi apa care sa-mi  poata spala ranile din inima,  sa devin intacta cum eram inainte,  dar ranile sunt ca si frica,  sunt in mine,  iar sentimentul este teribil.

Mi-am considerat ranile ca fiind un mijloc de dezvoltare personala, mai ales ca am cautat si am descoperit greseala cu care au fost facute: din orgoliu, egoism, rautate, lacomie, invidie si am invatat ca toate astea nu au ce cauta in sufletul meu si daca totusi ar incerca sa ma ispiteasca,  sa le adapostesc  in sufletul meu,  sa le resping fara regrete.

M-am hotarat  ca ranile sa le donez trecutului dar sa le pastrez cumva adormite, amortite in prezent si  din cand in cand sa le trezesc doar pentru a-mi aminti si a  nu repeta si eu  greselile cu care au fost facute. O decizie grea pentru doua lucruri total opuse,  sa uit si  sa-mi amintesc in acelasi timp.

Articol anterior
Articol următor

25 comentarii

  1. cata dreptate poti sa ai..si bravo pt videoclip..!

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  24 Martie 2011

      Iti multumesc mult mult pentru vizita si pentru apreciere whitesatin10 🙂

      Asa consider eu ca e bine, sa nu las ranile sa ma transforme… vreau sa raman umana si pentru ca eu sa fiu fericita iert. 🙂

      O zi minunata iti doresc whitesatin10 🙂

      Apreciază

  2. daca nu am lasa anumite lucruri in urma si nu am ierta..cu siguranta am sta pe loc si am trai doar in prezent si in trecut..caci viitor nu ar mai fi..

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  24 Martie 2011

      Da, whitesatin10, am trai prezentul si trecutul impovarati cu ura, dar iertand sufletul nostru poate trai in armonie si liniste… as zice ca viitorul nu ne apartine, depinde doar de Dumnezeu daca o sa ni-l daruiasca… Important e ca noi sa intampinam viitorul cu pace in suflet 🙂

      Apreciază

  3. Viata e frumoasa oricum, trebuie doar sa vrem sa vedem si sa simtim asta in fiecare clipa, sa ne bucuram de ea. 🙂

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  24 Martie 2011

      Asa e Shayna, important e ca noi sa punem in prim plan in mintea noastra doar ceea ce ne face sa ne simtim bine.

      Desigur, suntem supusi si incercarilor, obstacolelor, dar daca stim sa vedem partea plina a paharului si partea hazlie a intamplarilor atunci ducem o viata frumoasa. Iar eu din cate am observat tu Shayna esti mereu pozitiva si te felicit pentru asta 🙂

      Si inca un aspect… ar fi bine daca ne-am multumim si cu ce avem si cu ceea ce realizam, pentru ca daca vom fi mereu nemultumiti asta va da senzatie la o viata foarte grea.

      Sunt atatea lucruri frumoase care ne inconjoara si asa cum spui tu trebuie doar sa vrem sa vedem si sa simtim asta in fiecare clipa, sa ne bucuram de viata !

      O zi minunata iti doresc Shayna 🙂

      Apreciază

  4. Dar sunt unele care intra atat de adanc in suflet incat nu vrei nici razbunare dar nici nu le poti uita sau lasa!

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  24 Martie 2011

      Stiu ce inseamna sa fi ranit in adancul sufletului tink3rbe11, si numai cel care trece printr-o situatie similara cunoaste sentimentul si senzatia care o creaza… important e sa gasim puterea sa iertam pentru ca asta ne aduce linistea noastra… eu am iertat.

      Oricat te-ai lupta sa uiti, nu ai cum sa uiti, mereu vom simti ranile, mereu vor revenii in actualitate si mereu ne vor tulbura gandurile… important e ca in momente alea, sa cautam ceea ce ne incanta inima… eu de exemplu ascult muzica, muzica imi aduce multa alinare.

      O seara frumoasa iti doresc tink3rbe11 🙂

      Apreciază

  5. am fost si eu ranita ..ca oricine ..poate mai rau sau poate nu,dar cu siguranta timpul vindeca .poate nu in totalitate …caci acolo raman amintirile si chiar si asa..durerea si suferinta ne facem sa fim cine suntem astazi nu-i asa?eu personal chiar daca am avut viata grea nu as schimba trecutul ..nu mi.as schimba viata (poate doar cateva lucruri)pentru ca datorita trairilor din trecut sunt astazi persoana care priveste viata altfel ..si mai puternica pentru ca stim cu totii vorba veche”ce nu te distruge te face mai puternic”

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  25 Martie 2011

      Ai dreptate whitesatin10 suferinta ne face sa fim, cine suntem astazi.
      Si eu la randul meu mi-am considerat ranile ca fiind un mijloc de dezvoltare personala.

      Ne-am putea numi niste norocoase, am stiut sa ne rezolvam problemele fara sa recurgem la gesturi extreme. Poate ca am avut norocul sa avem langa noi si persoane care ne iubesc foarte mult, care ne sprijina moral si noi am acceptat acest ajutor. E important sa aduni in jurul tau oameni cu care poti comunica, oameni de la care ai de invatat… izolare e o greseala.
      Si iar apelez la vorbele intelepte ale batranilor care spun o boala ascunsa nu are leac si e foarte adevarat.

      O zi cu soare iti doresc whitesatin10 si soare si in suflet 🙂

      Apreciază

  6. invidia…e pentru acei ce vor sa fie ca tine si nu pot ..acolo apare sentimentul de invidie si dorinta de ai rani pe cei la care nu poti ajunge..nu te lasa ajunsa dar Camelia..

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  25 Martie 2011

      Foarte bine ai punctat whitesatin10, invidia se naste in oamenii, care nu-i pot cel putin egala, daca nu depasii pe ceilalti, care sunt mai buni ca ei , si care nu-si accepta ” infrangerea” .

      Apreciază

  7. si stii de ce?pentru ca ei nu pot fi ei insisi ,si incearca ”a copia”anumite persoane care cred ei ca acele persoane (sau poate nu doar cred ci e si adevarat)sunt mult mai ”oameni”si mult mai apreciati de toti ceilalti din jur..dar atata timp cat felul tau de a fi nu e destul de atragator incat sa atragi si tu suflete bune langa tine..atunci de ce vrei sa ranesti pe altii care sunt nascuti pentru a fi oameni?parerea mea e ca daca te nasti cu suflet rau si ranchiunos…mai devreme sau mai tarziu revii la starea ta initiala oricat de mult incerci sa ii copii pe altii

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  25 Martie 2011

      Ai dreptate, cand incepi sa copiezi pe cineva iti pierzi personalitatea.
      Poate pana la un punct reusesti sa ti pasul cu cel pe care vrei sa-l copiezi si asta iti da o senzatie falsa de satisfactie, dar el fiind mai bun decat tine, tu incepi sa devi confuz, nu te mai recunosti si incepi sa invidiezi ( vorbesc la modul general nu o lua te rog frumos ca ceva personal ).
      Eu apreciez foarte mult pe oamenii care imi sunt superiori mie si ma bucur ca ei ma accepta in jurul lor asa cum sunt eu si asta imi aduce un plus de fericire. Invidia nu are ce cauta in sufletul meu.

      Eu cred ca ne nastem puri, pe masura ce crestem incepem sa ne transformam. Apar factorii externi care ne influenteaza si ne perturba dezvoltarea sanatoasa. Apar pretentiile si nemultumirile. Apar termenii de comparatie si competitiile interumane. Astea ne pot determina sa ne pastram puritatea sufletului sau chiar noi insine sa ni-l amaram din lacomie. 🙂

      Apreciază

  8. Nu sunt o pesimista, da’ nici cu fericirea-n brate nu m-as vedea prea des.. chiar daca ai incerca sa treci peste si sa uiti, sa ierti sa faci fata ca un om matur ce esti, unele lucruri nu te lasa si parca si carnea tipa pe tine sa n-o faci..

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  29 Martie 2011

      De uitat nu ai cum sa uiti… dar cu timpul durerea se amelioreaza, nu o mai simti atat de sfasietoare… nu mai vezi o tragedie ceea ce ti-a sfasiat inima candva, te obisnuiesti cu ea si face parte din tine…
      Sti Sienna ? E ca un bun dobandit, asta asa sub forma de gluma 🙂
      Fiecare isi cunoaste si simte durerea cum numai el o poate simtii. Imi pare rau ca trebuie sa treci prin situatii care iti aduc tristete…

      Apreciază

  9. Asa e; evenimentul se musamalizeaza, e etichetat acolo in subconstient si ramane multa vreme doar o amintire..eu una nu iert si nu uit..sun prea radicala si-mi tin orgoliul in maini; uneori ti se pune un nod in gat care incepe sa te deranjeze din ce in ce mai mult cand cineva te calca,insistent ‘pe coada’.. oricum daca n-as lasa ranile sa ma transforme, tot tipul de femeie egoist si rau famat as fi; daca e ceva de care as fi putut sa ma simt mandra e ca am fost in acelasi timp si BFF&iubita&amanta; iar astazi nu mai sunt nimic.

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  29 Martie 2011

      Ai orgoliul in maini, asta e bine, ca nu-i in suflet… incearca sa-l arunci cat mai departe de tine… putin pastreaza-ti din el, o samanta, cea mai mica, care sa rasara doar atunci cand ai nevoie de el… uneori avem nevoie si de orgoliu, pentru a ne proteja.

      Nu nu… astazi esti tu ! regaseste-te daca simti ca te-ai ratacit cumva… dar mai intai cauta-te in tolba sufletului tau si cu siguranta vei vedea ca acel om minunat TU esti inca acolo, nu te-ai daruit intrutotul, decat o farama din tine. 🙂

      Apreciază

  10. Nu cred ca am tinut vreodata la el;nu cred ca as putea tine vreodata; in esenta, el a fost doar un trup uman unde sa ma refugiez-da’ asta n-am putut sa mi-o explic nici mie de ce am facut-o, da mi-te lui- acum regret pana la ultimu’nerv din corp care-mi spune ca am procedat gresit;si asa a si fost.n-aveam nevoie de un premiu de consolare, aveam nevoie sa uit de tot ce fusese inainte..

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  30 Martie 2011

      Ai tinut. Poate nu atat de mult, incat sa-l simti ca facand parte din tine, dar o mica particica din tine, din inima ta i-ai daruit-o lui. Inima nu gandeste rational, ea doar iubeste.
      L-ai simtit special si te-ai atasat de el.
      Si eu m-am atasat asa de un barbat, Robert il chema, nu-l iubeam cu toata fiinta mea, nu am avut cu el decat o relatie de amicitie si pentru ca nu a putut fi mai mult decat atat, el s-a suparat si nu mi-a mai vorbit , nici azi nu-mi vorbeste. Dar imi lipsea cand nu-l vedeam si imi lipseste si acum si tanjesc dupa o vorba venita de la el. Dar acea vorba, stiu ca nu va mai veni niciodata pentru ca e mult prea incapatanat si orgolios. Inainte vorbeam foarte cu el, ne potriveam la idei, dar nu a existat acea atractie intre noi, nu simteam ca il doresc ca si barbat. Dar imi lipseste ca om.

      Nu ai cum sa-l uiti si o sa te mai treaca multi fiori prin tot corpul, intalnindu-l sau doar gandindu-te la el involuntar. Intotdeauna va exista ceva care sa-ti aminteasca de el.

      O sa fie bine, ai sa vezi… Intotdeauna dupa furtuna apare soarele. 🙂

      O zi frumoasa iti doresc Sienna 🙂

      Apreciază

  11. astazi nu mai esti nimic?poate nu esti pentru tine..dar poate esti totul pentru cei ce te iubesc?sienna…

    Apreciază

    • poorbuthonest

       /  30 Martie 2011

      Foarte frumos ai gandit esti totul pentru cei ce te iubesc. Sienna va intelege multe de aici.
      Intotdeauna pentru cineva suntem totul… dar se intampla sa fim totul pentru cineva pe care noi nu-l dorim. 🙂

      Intortocheata mai este viata asta si iubirea la fel. 🙂 Totul e sa gasim capatul firului bun pentru a o descalci si depana, incat la final sa iasa in ghem frumos. 🙂

      O zi frumoasa iti doresc whitesatin10 🙂

      Apreciază

  12. ginamihai

     /  19 Aprilie 2012

    Este minunat să reușești să vezi totdeauna partea plină a paharului!
    Să fim sinceri- nu reușim chiar de fiecare dată..
    Important este, cred, să ne impunem să fie așa!

    Apreciază

    • Stefania

       /  19 Aprilie 2012

      Sarut mana, doamna Gina.
      Asa este, doamna Gina, aveti perfecta dreptate. Numai prin impunere, reusim sa vedem partea plina a paharului – cel putin, eu, asa sunt. Mi-am impus. Am considerat ca acest lucru imi face, un pic, mai mult bine, chiar daca nuantez problemele sau situatiile neplacute.
      E o poveste foarte lunga, care a generat aceasta postare. O situatie foarte dramatica, prin care am trecut. Dar pastrandu-mi credinta si iertand, am depasit-o. Imi pare insa nespus de rau, ca nu o pot uita si asta inseamna spre marea mea rusine ca nu am uitat de tot, desi am incercat din rasputeri – dar, m-a marcat mult prea profund si mereu imi revine acel moment in actualitate si ma tulbura. In schimb, chiar daca nu am uitat, nu am urat niciodata si sper eu din toata inima mea, ca acest sentiment, sa nu-si gaseasca loc in inima mea, niciodata.

      Va multumesc mult, doamna Gina, pentru gandul ce mi l-ati impartasit. O seara minunata va doresc, cu mult drag! 🙂

      Apreciază

  1. Ori la bal, ori la spital « lunapatrata
  • jj
  • Best Song – Finala Eurovision România 2017

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • maxima zilei

    Nu-ţi judeca aproapele, înainte de a te afla în locul lui.
  • jj
  • Doyen Gustave
  • Ce-i viaţa aceasta ? Părere? Mister? Un şir de contraste? Un petic de cer? Un vis ce sfârşeşte când e mai frumos? O trecere în goană spre locul de jos?...
  • jj
  • Madeleine Jeanne Lemaire  (1845-1928)

    Madeleine Jeanne Lemaire (1845-1928)

  • „Menirea vieţii tale e să te cauţi pe tine însuţi.” — Mihai Eminescu
  • „Umanitatea începe în noi odată cu dezinteresul.” — Mihai Eminescu
  • „Egalitatea nu există decât în matematică.” — Mihai Eminescu
  • „Stejarul crește numai unde-i pământul bun, buruienile cresc pretutindeni.” — Mihai Eminescu
  • „Căci moarte nu există, și ce numești tu moarte, e-o viață altfel scrisă în sfânta firii carte.” — Mihai Eminescu
  • Hans Dahl (1849-1937)

  • Ştefania

  • jj
  • Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora.
  • „Când îţi faci un nou prieten, nu-i uita pe cei vechi.”  ~ Erasmus
  • Timpul nu aşteaptă pe nimeni !
  • Trecutul nu mai este în mâinile tale, iar viitorul nu este încă al tău. Momentul de faţă este singurul timp care îţi aparţine. Foloseşte-l cu chibzuinţă .
  • " Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoşi" - Nicolae Steinhardt
  • Numai vezi să nu faci rău, în timp ce vrei să fii de folos.~ Ovidius
  • Când ai avut un eşec, felicită-te pentru încercare. Apoi, ridică-te şi mai încearcă odată!
  • Când eşti umil, ai la dispoziţie sfatul şi îndrumarea celorlalţi. Când eşti mândru, trebuie să te limitezi doar la înţelepciunea ta.
  • Uneori, într-adevăr, ajunge un sărut. Un ”Te iubesc”, chiar şi doar şoptit. Un ”Multumesc”. O apreciere sinceră. Este atât de uşor să faci fericit pe cineva. Atunci, de ce nu o facem?
  • Împarte-ţi fericirea cu alţii şi se va înmulţi.
  • Fă din odihnă şi din zâmbet rege. - Leonardo da Vinci
  • "Să nu legi niciodată prietenie cu omul pe care nu-l poţi respecta." "Să nu fii niciodată prieten cu cel pe care nu-l poţi suferi." ~Charles Darwin
  • „Cel mai periculos lucru este să supraestimezi persoanele care te subestimează.” — Michelle Rosenberg
  • Bessie Helstrom (1874-1966)

    Bessie Helstrom (1874-1966)

  • Pagini

  • jj
  • jj
  • Articole recente

  • Cele mai bune articole și pagini

  • maci
  • jj
  • have a great day
  • jj
  • jj
  • Melodia zilei

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • BEST ROMANIAN SONG

    .................................................................... jj
  • Best song of summer

    .................................................................... jj .................................................................... jj
  • Poezia zilei

    .................................................................... jj
  • jj
  • Top click-uri

  • Meta

  • Blog Stats

    • 387,973 hits
  • Clara von Sivers (1854-1924)

    Clara von Sivers (1854-1924)

  • jj
  • Flickr Photos

  • Arhive

  • Follow Ştefania's on WordPress.com
  • jj
